Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Τετάρτη 15 Μαίου 2024, την πειραματική τους έρευνα: «Πειραματικός προσδιορισμός τού χρόνου ανάπτυξης ενός φυτού που θα καλλιεργηθεί υδροπονικά με το σύστημα φυτιλιών (wick system) σε σχέση με το είδος νερού που θα ποτίζεται».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, τις πειραματικές τους έρευνες: «Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός αντικειμένου και το είδος τής επιφάνειάς του επηρεάζει την απορρόφηση ή την ανάκλαση τής θερμικής ενέργειας:» και «Πώς το χρώμα τού χαρτονιού που τοποθετείται στο εσωτερικό ενός αυτοσχέδιου ηλιακού φούρνου επηρεάζει τη θερμοκρασία του;».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο: «Ποιο είδος ενεργού άνθρακα είναι πιο αποτελεσματικό στο φιλτράρισμα πόσιμου νερού».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Γ΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ιωάννα Καρποδίνη, σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων, πραγματοποίησαν ερευνητικές εργασίες για το σχολικό έτος 2023-2024. Επέλεξαν, συγκεκριμένα, να μελετήσουν θέματα απλά ή σύνθετα που συναντάμε συχνά στην καθημερινότητά μας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λογοτεχνίας (στις 23 Απριλίου), οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Τμήματος Αγγλικών (επιπέδου C1) τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, πραγματοποίησαν δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας σε ένα σχολικό τετράμηνο. Διαβάζοντας και παρουσιάζοντας λογοτεχνικά έργα στην αγγλική γλώσσα, οι μαθητές έδειξαν έμπρακτα τα οφέλη που προσφέρει η Φιλαναγνωσία σε μια ξένη γλώσσα. Έτσι, στις 23 Απριλίου 2024 ολοκλήρωσαν την παρουσίαση τού project με τίτλο «Beyond the Shelf: Adventures in Literature».
Η θεατρολόγος κ. Έλενα Κορρέ πραγματοποίησε δραματοποιήσεις στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στους μαθητές και τις μαθήτριες των Α΄ και Γ΄ τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με θέμα «Τα ατομικά και ανθρώπινα δικαιώματα παιδιών και εφήβων».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Τμήματος Αγγλικών επιπέδου Β1+ τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, πραγματοποίησαν σε τέσσερεις μήνες δράσεις Φιλαναγνωσίας. Διαβάζοντας και παρουσιάζοντας λογοτεχνικά έργα στην αγγλική γλώσσα, οι μαθητές έδειξαν έμπρακτα τα οφέλη που προσφέρει η ανάγνωση λογοτεχνικών έργων σε μια ξένη γλώσσα.
Την Τρίτη 14 και την Πέμπτη 16 Μαϊου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α΄β και Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ένα πρόγραμμα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, με θέμα τη θάλασσα και τη θαλάσσια ρύπανση.
Στις 16 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο τού μαθήματος των Αγγλικών και τής Μαθηματικής Σκέψης, μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν ενεργά σε ένα μάθημα συνδιδασκαλίας Αγγλικών-Μαθηματικών, με τίτλο «Solving Math Riddles».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ολοκλήρωσαν, την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο «Πώς ο προσανατολισμός / κατεύθυνση φύτευσης σπόρων σε τρυβλίο Petri θα επηρεάσει την ανάπτυξη των σπόρων (προσομοίωση μικροβαρύτητας με κλινοστάτη, Arduino και σερβοκινητήρα)».
Για το σχολικό έτος 2023-2024 στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού υλοποιείται σχέδιο δράσης σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση τής σχολικής βίας και τού εκφοβισμού.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ολοκλήρωσαν, τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο «Κατασκευή μοντέλου κήπου βροχής», προκειμένου να εξεταστεί σε ποιο βαθμό η χρήση του έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση τής απορροής και το φιλτράρισμα των ρύπων.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας, μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού μελέτησαν και ανέλυσαν το ποίημα τού Νικηφόρου Βρεττάκου«Το παιδί με τα σπίρτα» με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Αναστασίας Μανιώτη.
Την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, ο φιλόλογος – σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού κ. Παντελής Κατηνιώτης πραγματοποίησε δειγματική διδασκαλία Πολιτικής Αγωγής στους μαθητές και τις μαθήτριες τού Γγ τμήματος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την οποία παρακολούθησαν 5 καθηγήτριες τού σχολείου «Instituto Comprensivo Guglielmo Marconi» τού Παλέρμο τής Ιταλίας.
Η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευαγγελία Τρούλλου δημιούργησε ένα καινοτόμο διδακτικό σενάριο για ορισμένες διδακτικές πράξεις με στόχο τη μαθησιακή αυτονομία των μαθητών και την ενίσχυση τής πεποίθησης ότι η γνώση είναι μια ερευνητική περιπέτεια, ανακάλυψη θησαυρών και το πιο ευχάριστο ταξίδι των μαθητικών μας, και όχι μόνο, χρόνων!
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 η Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου παρουσίασε ένα πρωτότυπο διδακτικό σενάριο «γεμάτο Χημεία». Ένα από τα «κρυμμένα ποιήματα» τού Καβάφη η «Βροχή» αποτελεί σενάριο διδακτικής πράξης για την κατανόηση τής αξίας τού νερού ως χημικής ένωσης τής ζωής, που χαρακτηρίζει τον πλανήτη Γη.
Tον Μάρτιο τού 2024, mε αφορμή τον εορτασμό τής επετείου τής Ελληνικής Επανάστασης, οι μαθητές τού προχωρημένου Τμήματος Γαλλικών τής Γ΄ τάξης τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού και η καθηγήτριά τους κ. Μαίρη Σερβετά μελέτησαν συγκριτικά τις δύο επαναστάσεις, την ελληνική και τη γαλλική.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανακαλύπτω και βελτιώνω τον εαυτό μου διερευνώντας τις σπουδές, τα επαγγέλματα και τον κόσμο τής εργασίας», με πρωτοβουλία τού υπεύθυνου καθηγητή για τη δράση αυτή κ. Παντελή Κατηνιώτη, φιλολόγου, εξειδικευμένου στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετέχουν σε δραστηριότητες εξαιρετικά χρήσιμες για την ενδυνάμωση τής επαγγελματικής τους ανάπτυξης, όπως:
Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 οι μαθητές των τμημάτων Γερμανικής Γλώσσας τής Α΄ τάξης (μεσαίο και προχωρημένο τμήμα) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe με θέμα «Haustiere», στο πλαίσιο τού Ψηφιακού Παιδικού Πανεπιστημίου -KinderUni. Το πρόγραμμα αυτό δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξοικειωθούν με τη γερμανική γλώσσα με παιγνιώδη τρόπο ενόσω ασχολούνται με θέματα που τοyς ενδιαφέρουν.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού που ανήκουν στην ομάδα τού Ομίλου Χημείας, την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο τού προγράμματος που υλοποιείται στον ομιλο: «Η εφαρμογή τής Χημείας στην Ιατρική», ανακάλυψαν μαζί με τα υπόλοιπα μέλη τού ομίλου (από το Β΄ Αρσάκειο Λύκειο, το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο και τα Αρσάκεια Δημοτικά Σχολεία) τη λειτουργία τής καρδιάς μας.