Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 η Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου παρουσίασε ένα πρωτότυπο διδακτικό σενάριο «γεμάτο Χημεία». Ένα από τα «κρυμμένα ποιήματα» τού Καβάφη η «Βροχή» αποτελεί σενάριο διδακτικής πράξης για την κατανόηση τής αξίας τού νερού ως χημικής ένωσης τής ζωής, που χαρακτηρίζει τον πλανήτη Γη.
Tον Μάρτιο τού 2024, mε αφορμή τον εορτασμό τής επετείου τής Ελληνικής Επανάστασης, οι μαθητές τού προχωρημένου Τμήματος Γαλλικών τής Γ΄ τάξης τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού και η καθηγήτριά τους κ. Μαίρη Σερβετά μελέτησαν συγκριτικά τις δύο επαναστάσεις, την ελληνική και τη γαλλική.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανακαλύπτω και βελτιώνω τον εαυτό μου διερευνώντας τις σπουδές, τα επαγγέλματα και τον κόσμο τής εργασίας», με πρωτοβουλία τού υπεύθυνου καθηγητή για τη δράση αυτή κ. Παντελή Κατηνιώτη, φιλολόγου, εξειδικευμένου στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετέχουν σε δραστηριότητες εξαιρετικά χρήσιμες για την ενδυνάμωση τής επαγγελματικής τους ανάπτυξης, όπως:
Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 οι μαθητές των τμημάτων Γερμανικής Γλώσσας τής Α΄ τάξης (μεσαίο και προχωρημένο τμήμα) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe με θέμα «Haustiere», στο πλαίσιο τού Ψηφιακού Παιδικού Πανεπιστημίου -KinderUni. Το πρόγραμμα αυτό δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξοικειωθούν με τη γερμανική γλώσσα με παιγνιώδη τρόπο ενόσω ασχολούνται με θέματα που τοyς ενδιαφέρουν.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού που ανήκουν στην ομάδα τού Ομίλου Χημείας, την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο τού προγράμματος που υλοποιείται στον ομιλο: «Η εφαρμογή τής Χημείας στην Ιατρική», ανακάλυψαν μαζί με τα υπόλοιπα μέλη τού ομίλου (από το Β΄ Αρσάκειο Λύκειο, το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο και τα Αρσάκεια Δημοτικά Σχολεία) τη λειτουργία τής καρδιάς μας.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος Εργαστήρια δεξιοτήτων "Φροντίζω το περιβάλλον", οι μαθητές των τμημάτων Α΄β και Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν τα προγράμματα τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ): «Με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποκτώ οικολογική συνείδηση» και «Θαλάσσια ρύπανση... με αφορά;».
Με στόχο την πρόληψη τού σχολικού εκφοβισμού πραγματοποιήθηκαν, με τη συνεργασία των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, συναντήσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τους μαθητές όλων των τμημάτων και των τριών τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Κατά τη διάρκεια των σημαντικών αυτών συναντήσεων δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να αναφερθούν στα συναισθήματα που βιώνουν, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το δυσάρεστο αυτό φαινόμενο, καθώς και να προτείνουν τρόπους αποτελεσματικής διαχείρισης περιστατικών σχολικής βίας.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές τού Ομίλου Χημείας τών Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και οι γονείς τους παρακολούθησαν το ετήσιο ανοικτό μάθημα τού Ομίλου για το σχολικό έτος 2023-2024, με θέμα: «Χημεία και Ζωή», στο αμφιθέατρο τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, το απόγευμα τής Παρασκευής 1ης Μαρτίου 2024.Στο ανοικτό μάθημα παρουσιάστηκαν ενδεικτικά κάποια από τα προγράμματα που υλοποιούνται στον Όμιλο Χημείας και προγράμματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, και σε συνεργασία με τον Όμιλο Χημείας Αρσακείων Ψυχικού, παρουσιάστηκε, στις 8 Μαρτίου 2024, στο ανοικτό μάθημα τού ομίλου, ένα μοντέλο βιώσιμης πόλης με βιοκλιματικές κατοικίες που είχαν κατασκευάσει οι μαθητές. Το μοντέλο περιλαμβάνει έναν «έξυπνο» κάδο απορριμμάτων, έναν αυτόματο ανιχνευτή ποτίσματος και αυτόματο φωτισμό νυκτός. Για τον έλεγχο των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων χρησιμοποιήθηκαν αισθητήρες κίνησης και υγρασίας, ενώ ο έλεγχος έγινε από τις πλακέτες «ανοικτού κώδικα» Arduino και Micro:Bit. Κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης αναδείχτηκαν οι διάφορες εφαρμογές που θα μπορούσαν να έχουν αυτά σε μία βιώσιμη πόλη και το όφελος που θα μπορούσε να προκύψει από τη χρήση τους.
Στο πλαίσιο των δράσεων για τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας τού Γαλλικού Ινστιτούτου, με θέμα τούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων τής κ. Χαράς. Κατσέλα (Α΄ τάξη) και τής κ. Ελεάννας Βασιλείου (Β΄ τάξη) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επισκέφθηκαν, την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024, το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, προκειμένου να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Κύκλοι Ολυμπισμού", διάρκειας 90 λεπτών.
Στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, που αφορά στην προστασία τού περιβάλλοντος και στην απειλούμενη χλωρίδα και πανίδα τής Ελλάδας, το τμήμα τής καθηγήτριας Εικαστικών κ. Ελένης Βλάχου-Τσοτσορού παρακολούθησε, στις 10 Μαρτίου 2024, σχετικό πρόγραμμα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, από την κ. Φανή Τριπολιτσιώτη (γεωλόγο PhD), υπεύθυνη τού Μουσείου (Φεβρουάριος 2024).
Τον Φεβρουάριο τού 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού γνώρισαν τον πουαντιγισμό (Pointillisme) και τους μεγάλους Γάλλους πουαντιγιστές ζωγράφους τού 19ου αιώνα (Σερά και Σινιάκ), καθώς και την τέχνη των ιθαγενών τής Αυστραλίας, που επίσης ζωγραφίζουν χρησιμοποιώντας τελείες και πλακάτες χρωματικές επιφάνειες για να απεικονίσουν εικόνες από τη φύση, αλλά και για να δημιουργήσουν αφηρημένα έργα.
Για τη δράση «La culture en chantant», στις 8 Ιανουαρίου έως 5 Μαρτίου 2024) εργάστηκαν τα τμήματα Γαλλικής Γλώσσας: από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού το τμήμα τής κ. Έρης Λιάκου, από το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης το τμήμα τής κ. Αγγελικής Γεωργακοπούλου και από το Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix, το τμήμα τής κ. Όλγας Δασκαλοπούλου.
Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 28 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυνασίου Ψυχικού, μέλη των Ομίλων Πολιτισμού MUN και Ηγεσίας, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Μαρία Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, και Ευαγγελία Λουτριανάκη, φιλόλογο, έλαβαν μέρος στις εργασίες τού 2ου AMEC (Anavryta Model European Congress), που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις τού Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.
Στις 27 και 29 Φεβρουαρίου 2024 στα τμήματα Γ΄α και Γ΄β τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού πραγματοποιήθηκε ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με θέμα τη διαφορετικότητα και στόχο την πρόληψη των διακρίσεων.
Τον Φεβρουάριο 2024, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού «Λέσχη Καλών Τεχνών», η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών και υπεύθυνη για το τμήμα κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού μίλησε στα παιδιά για την αφαίρεση στην τέχνη και τον τρόπο με τον οποίο ένας καλλιτέχνης περνάει συχνά στη διάρκεια τής εικαστικής του πορείας από την παραστατική τέχνη και τον ρεαλισμό στην αφαίρεση.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας και τού σχεδίου δράσης: «Ευαισθητοποιούμαι για το περιβάλλον», οι μαθητές τού τμήματος Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επεξεργάστηκαν το λογοτεχνικό κείμενο: "Η ομορφιά που γεννιόταν και πέθαινε" τού Αργύρη Χιόνη, (πατήστε εδώ συννημένο pdf) στις αρχές Φεβρουαρίου 2024, με την καθηγήτριά τους κ. Αναστασία Μανιώτη.
Ο όρος STEM δημιουργήθηκε από τα αρχικά των λέξεων Science (επιστήμη), Technology (τεχνολογία), Engineering (μηχανική) και Mathematics (μαθηματικά).
Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024 μαθητές και μαθήτριες τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού έλαβαν μέρος σε βιωματική δράση με τίτλο: «Ταξίδια στο διάστημα!», στο πλαίσιο τού προγράμματος "ARTEMIS MISSION" τής NASA. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ και Γ΄ τάξης και από τα τμήματα τής Ζώνης Επιστημών και Πολιτισμού τής Β΄ τάξης: Λέσχη Stem, Λέσχη Φυσικών Επιστημών και Λέσχη "Artemis Mission".