Αρσάκεια Ιωαννίνων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λογοτεχνίας (στις 23 Απριλίου), οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Τμήματος Αγγλικών (επιπέδου C1) τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, πραγματοποίησαν δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας σε ένα σχολικό τετράμηνο. Διαβάζοντας και παρουσιάζοντας λογοτεχνικά έργα στην αγγλική γλώσσα, οι μαθητές έδειξαν έμπρακτα τα οφέλη που προσφέρει η Φιλαναγνωσία σε μια ξένη γλώσσα. Έτσι, στις 23 Απριλίου 2024 ολοκλήρωσαν την παρουσίαση τού project με τίτλο «Beyond the Shelf: Adventures in Literature».


Η Φιλαναγνωσία στην ξένη γλώσσα, ιδιαίτερα με λογοτεχνικά βιβλία Αγγλικών, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και τής γνώσης μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, βελτιώνει την κατανόηση τής γλώσσας, αναπτύσσει δεξιότητες ανάγνωσης, προωθεί πολιτισμικές αξίες και καλλιεργεί την αγάπη για τη γλώσσα.
 
Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν γνωστά έργα τής παγκόσμιας λογοτεχνίας (κλασικών αλλά και μοντέρνων συγγραφέων) τα διάβασαν και προετοίμασαν μία προφορική παρουσίαση τής υπόθεσης τού βιβλίου, εστιάζοντας στούς πρωταγωνιστές και στο βασικό θέμα. Επέλεξαν να αναγνώσουν στην τάξη την αγαπημένη τους φράση και ολοκλήρωσαν την παρουσίασή τους περιγράφοντας τι τους άρεσε περισσότερο. Είχαν δύο μήνες (Ιανουάριο-Φεβρουάριο) καιρό για να προετοιμαστούν. Σε αυτό το χρονικό διάστημα συμπλήρωναν ένα «book report». Τους επόμενους δύο μήνες (Μάρτιο-Απρίλιο) παρουσίασαν τις εργασίες τους, αφού κάθε εβδομάδα λάμβαναν χώρα 3 παρουσιάσεις.

Τα βιβλία που επιλέχθηκαν και συζητήθηκαν είναι τα ακόλουθα (στις παρενθέσεις αναγράφεται το όνομα τού παιδιού που ανέλαβε να παρουσιάσει το αντίστοιχο βιβλίο):

1. Dr JEKYLL & MR HYDE τού Robert Lewis Stevenson (Δημήτρης Καραμέτος)
2. GIANNIS “The impossible Rise of an MBA Champion” τού Mirin Fade (Στέλιος Σβορώνος)
3. MIDNIGHT SUN τού John Nesbo (Λουίζα Αποστολάτου)
4. LITTLE TALES OF AQUAE SULIS τού Cerry McKeon (Ιάσονας Παπαστεργίου)
5. ALICE’S ADVENTURES IN WONDERLAND τού Lewis Carol (Ναταλία Κοσμίδου)
6. SILAS MARNER τής George Eliot (Ιωάννης-Άγγελος Λιακόπουλος)
7. The FEVER CODE τού James Dashner (Άννα Αλεξανδρή)
8. THE GREAT GATSBY τού F. Scott Fitzgerald (Αρετή Μακρυνιώτη)
9. THE PHANTOM OF THE OPERA τού Gaston Leroux (Χρήστος Μουρδουκούτας)
10. WONDER τού R.J. Palacio (Ελισάβετ Τσαμούταλη)
11. THE VAMPIRE’S TEAR τής Gina D.B. Clemen (Σύλβια Καρρά)
12. THE SIGN OF FOUR τού Arthur Conan Doyle (Εμμέλεια Καρρά)
13. WUTHERING HEIGHTS τής Emily Bronte (Μαρία Γκαμπέση, Άλκης Γιαννόπουλος, Αλεξάνδρα Ηλία, Λουίζα Πισλή)

Τα βιβλία, η πλειονοψηφία των οποίων αγοράστηκαν στο χριστουγεννιάτικο παζάρι βιβλίων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου και ήταν προσφορά τής Black Cat Cideb, ανήκαν σε όλα τα λογοτεχνικά είδη: μυστηρίου, περιπέτειας, κοινωνικού, δράματος κ.λπ. Πιο δημοφιλές βιβλίο αναδείχθηκε το «Άνεμοδαρμένα ύψη», αφού επιλέχθηκε από 4 μαθητές.

Οι παρουσιάσεις, αρκετές από τις οποίες συνοδεύτηκαν από power point, ήταν εξαιρετικού επιπέδου και κράτησαν το ενδιαφέρον τού ακροατηρίου που υπέβαλε ερωτήσεις. Μέσα από τα κείμενα αυτά οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με πλούσιο λεξιλόγιο και γραμματικές δομές, βελτιώνοντας παράλληλα την κατανόηση και την παραγωγή τού προφορικού και γραπτού λόγου.

Πέρα από την απλή ψυχαγωγία, η ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων στην ξένη γλώσσα αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για την εκμάθησή της. Επιπλέον, η Φιλαναγνωσία στην ξένη γλώσσα ανοίγει ένα παράθυρο σε διαφορετικούς πολιτισμούς και νοοτροπίες. Διαβάζοντας λογοτεχνικά έργα από άλλες χώρες, οι μαθητές αποκτούν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα τοΎ κόσμου και έρχονται σε επαφή με νέες ιδέες και αξίες.

Η εκδήλωση των μαθητών τής Β΄ τάξης Αγγλικών αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς η Φιλαναγνωσία στην ξένη γλώσσα μπορεί να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική εμπειρία και να ανοίξει νέους ορίζοντες στους μαθητές.

Ας ενθαρρύνουμε, λοιπόν, τους μαθητές μας να αγκαλιάσουν τον κόσμο τής λογοτεχνίας στην ξένη γλώσσα και να απολαύσουν τα οφέλη που προσφέρει!

Για δείγματα από τις παρουσιάσεις μαθητών και μαθητριών πατήστε εδώ