Αρσάκεια Ιωαννίνων
Πρόγραμμα "Myth2Space": Αστερισμοί, Μυθολογία και Τέχνη

Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού τα παιδιά τής Β΄ και Γ΄ τάξης τού  Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, θα ασχοληθούν στο πρόγραμμα "Myth2Space" με τις ονομασίες των αστερισμών, τη μυθολογία που αφορά στις ονομασίες τους, καθώς και την απεικόνισή τους στην τέχνη κατά τις διάφορες εποχές.

Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης

Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο 2024 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού Προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης. Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για 14 χρόνια, σχεδιάζεται και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την αποδοτικότερη αξιοποίηση τού χρόνου τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις σχολικές τους υποχρεώσεις, να περνούν καλύτερα στον ελεύθερό τους χρόνο και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, καθώς και να εξοικονομούν χρόνο για ξεκούραση.

Γνωριμία με τα απειλούμενα ζώα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής ΦΕ

Μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων«Ζώα τής Ελλάδας που κινδυνεύουν», στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα: «Περιβάλλον και απειλούμενα είδη στην Ελλάδα», με υπεύθυνη την κ. Ελένη Τσοτσορού, καθηγήτρια Εικαστικών, υποψήφια διδάκτορα.

eTwinning “SUSTAINABLE"
Το σχολικό έτος 2024-2025 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού θα συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning SUSTAINABLE "Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments”, σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

Στο έργο συμμετέχουν οι μαθητές τής Ζώνης Ρομποτικής τής Β΄ τάξης, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών. Επίσημη γλώσσα τού έργου είναι τα Αγγλικά.

Σε μια εποχή στην οποία κυριαρχεί η τεχνητή νοημοσύνη, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υιοθετήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές στρατηγικές για να διδάξουν τη χρήση και την ηθική τής τεχνητής νοημοσύνης μέσα από προκλήσεις τού πραγματικού κόσμου. Αυτό το έργο στοχεύει να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς με αυτές τις στρατηγικές και τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να ενισχύσουν τις ψηφιακές ικανότητες των μαθητών τους, διερευνώντας τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Κάθε μήνα, με βάση μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας (PBL, IBL, Personalized Learning, Experiential Learning, Collaborative Learning, Flipped Classroom, Game-Based Learning, Storytelling και Socratic Seminars), οι μαθητές θα υλοποιούν δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που σχετίζονται με έναν από τα τους 17 Παγκόσμιους Στόχους και τη σχετική διεθνή παγκόσμια ημέρα.

Έτσι, το έργο θα βασίζεται σε 3 άξονες: Αειφορία, Καινοτόμο Μάθηση και Αναδυόμενες Τεχνολογίες. Με την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών στην τάξη, οι δάσκαλοι θα δημιουργήσουν ελκυστικές, διαδραστικές δραστηριότητες που όχι μόνο ενισχύουν τον ψηφιακό γραμματισμό, αλλά και εμβαθύνουν στην κατανόηση των παγκόσμιων προκλήσεων από τους μαθητές. Μέσα από πλατφόρμες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και με συνεργατικά  ψηφιακά εργαλεία, οι μαθητές θα αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και επικοινωνίας, ενώ  θα εφαρμόζουν ουσιαστικές δράσεις για τη βιωσιμότητα και την παγκόσμια πολιτειότητα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ και εδώ.
Global Schools Program για την εκπαίδευση στη βιώσιμη ανάπτυξη

Η ευαισθητοποίηση τής νέας γενιάς για έναν πλανήτη βιώσιμο αποτελεί προτεραιότητα τής σύγχρονης εκπαίδευσης, καθώς η ανάγκη επαναπροσδιορισμού τής ανθρώπινης δραστηριότητας σε σχέση με το περιβάλλον αναδύεται όλο και περισσότερο ως αναγκαία. Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, με την φιλόλογο κ. Ευ. Λουτριανάκη, που επελέγη ως Advocate/Πρέσβειρα για την Ελλάδα τού Global Schools Program, θα συμμετάσχει εφέτος σε επιλεγμένες δραστηριότητες ενός παγκόσμιου δικτύου σχολείων. Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την επίβλεψη τού ΟΗΕ και τού δικτύου Sustainable Development Solutions Network.

Κινήματα και μεγάλα έργα στην Τέχνη

Τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 προβλήθηκε αφιέρωμα στη ζωή και το έργο τού Λεονάρντο ντα Βίντσι, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού«Λέσχη Καλών Τεχνών» τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού.

Ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού eTwinning έργου "Exploring AI in the classroom" σχολικού έτους 2023-2024

Σε όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους 2023-2024, υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Αναστασίας Μανιώτη, φιλολόγου, οι μαθητές Αλκιβιάδης-Άλκης Γιαννόπουλος, Νικόλαος Κατσαρός και οι μαθήτριες Άννα Αλεξανδρή, Λουίζα-Χριστίνα Αποστολάτου, Αργυρώ Αρβανιτοπούλου, Νίκη-Εμιλία Αρμυριώτη Χριστίνα Αρχιμανδρίτη, Αθηνά Βρεττού, Νικολέττα Γαλάνη, Αναστασία Γαρδικιώτη, Εριφύλη Γάτσιου, Αθηνά Γεωργακοπούλου, Μελίνα Γιαννακάκη, Σήλια-Κωνσταντίνα Ζητρίδη, Ιζαμπέλλα- Σύνθια Μαχαίρα- Christensen, τού Β΄α τμήματος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις εργασίες που εκπόνησαν, αξιοποιώντας το κείμενο τής Ιλιάδας τού Ομήρου που μελέτησαν.

Υδροπονική καλλιέργεια με σύστημα φυτιλιών (wick system)

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Τετάρτη 15 Μαίου 2024, την πειραματική τους έρευνα«Πειραματικός προσδιορισμός τού χρόνου ανάπτυξης ενός φυτού που θα καλλιεργηθεί υδροπονικά με το σύστημα φυτιλιών (wick system) σε σχέση με το είδος νερού που θα ποτίζεται».

Μέτρηση ενεργειακής απόδοσης με αυτοσχέδιες κατασκευές

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, τις πειραματικές τους έρευνες«Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός αντικειμένου και το είδος τής επιφάνειάς του επηρεάζει την απορρόφηση ή την ανάκλαση τής θερμικής ενέργειας:» και «Πώς το χρώμα τού χαρτονιού που τοποθετείται στο εσωτερικό ενός αυτοσχέδιου ηλιακού φούρνου επηρεάζει τη θερμοκρασία του;».

Μαθητές φιλτράρουν μολυσμένο νερό με ενεργό άνθρακα!

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο: «Ποιο είδος ενεργού άνθρακα είναι πιο αποτελεσματικό στο φιλτράρισμα πόσιμου νερού».

Πειραματικές εργασίες στο μάθημα τής Τεχνολογίας

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Γ΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ιωάννα Καρποδίνη, σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων, πραγματοποίησαν ερευνητικές εργασίες για το σχολικό έτος 2023-2024. Επέλεξαν, συγκεκριμένα, να μελετήσουν θέματα απλά ή σύνθετα που συναντάμε συχνά στην καθημερινότητά μας.

«Beyond the Shelf: Adventures in Literature» - Φιλαναγνωσία στη Β΄ τάξη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λογοτεχνίας (στις 23 Απριλίου), οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Τμήματος Αγγλικών (επιπέδου C1) τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, πραγματοποίησαν δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας σε ένα σχολικό τετράμηνο. Διαβάζοντας και παρουσιάζοντας λογοτεχνικά έργα στην αγγλική γλώσσα, οι μαθητές έδειξαν έμπρακτα τα οφέλη που προσφέρει η Φιλαναγνωσία σε μια ξένη γλώσσα. Έτσι, στις 23 Απριλίου 2024 ολοκλήρωσαν την παρουσίαση τού project με τίτλο «Beyond the Shelf: Adventures in Literature».

Δραματοποίηση στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Η θεατρολόγος κ. Έλενα Κορρέ πραγματοποίησε δραματοποιήσεις στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στους μαθητές και τις μαθήτριες των Α΄ και Γ΄ τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με θέμα «Τα ατομικά και ανθρώπινα δικαιώματα παιδιών και εφήβων».

«Όταν τα βιβλία ζωντανεύουν» - Ένα project Φιλαναγνωσίας στην Α΄ τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Τμήματος Αγγλικών επιπέδου Β1+ τού A΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, πραγματοποίησαν σε τέσσερεις μήνες δράσεις Φιλαναγνωσίας.  Διαβάζοντας και παρουσιάζοντας λογοτεχνικά έργα στην αγγλική γλώσσα, οι μαθητές έδειξαν έμπρακτα τα οφέλη που προσφέρει η ανάγνωση λογοτεχνικών έργων σε μια ξένη γλώσσα.

Θάλασσα και θαλάσσια ρύπανση

Την Τρίτη 14 και την Πέμπτη 16 Μαϊου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α΄β και Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ένα πρόγραμμα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, με θέμα τη θάλασσα και τη θαλάσσια ρύπανση.

Μάθημα συνδιδασκαλίας Αγγλικών - Μαθηματικών

Στις 16 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο τού μαθήματος των Αγγλικών και τής Μαθηματικής Σκέψης, μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν ενεργά σε ένα μάθημα συνδιδασκαλίας Αγγλικών-Μαθηματικών, με τίτλο «Solving Math Riddles».

Πειράματα μικροβαρύτητας

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ολοκλήρωσαν, την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο «Πώς ο προσανατολισμός / κατεύθυνση φύτευσης σπόρων σε τρυβλίο Petri θα επηρεάσει την ανάπτυξη των σπόρων (προσομοίωση μικροβαρύτητας με κλινοστάτη, Arduino και σερβοκινητήρα)».

Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού

Για το σχολικό έτος 2023-2024 στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού υλοποιείται σχέδιο δράσης σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση τής σχολικής βίας και τού εκφοβισμού.

Μαθητές κατασκευάζουν κήπους βροχής

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ολοκλήρωσαν, τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο «Κατασκευή μοντέλου κήπου βροχής», προκειμένου να εξεταστεί σε ποιο βαθμό η χρήση του έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση τής απορροής και το φιλτράρισμα των ρύπων.