Κατά τη διάρκεια τού α΄ τετραμήνου τού σχολικού έτους 2024-2025, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γλώσσας, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο κ. Μαρία Σκούρτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Α΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επεξεργάστηκαν σχετικό φύλλο εργασίας (πατήστε εδώ).
Στo πλαίσιo τού προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Τσαντάκη, ασχολήθηκαν με το θέμα: «Φυσικές καταστροφές - εθελοντισμός».
Στο πλαίσιο τής συστηματικής προσπάθειας που καταβάλλει το σχολείο μας για την καλλιέργεια τής Φιλαναγνωσίας στα παιδιά και αναγνωρίζοντας τη σημασία που αυτή έχει για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, οι μαθητές και μαθήτριες τού τμήματος Α΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στη διάρκεια τού α΄ τετραμήνου διδασκαλίας τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας, και με την καθοδήγηση τής φιλολόγου κ. Μαρίας Σκούρτη, διάβασαν το βιβλίο τού αναγνωρισμένου Χιλιανού συγγραφέα και δημοσιογράφου Luis Sepulveda «Η ιστορία τού γάτου που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει».
Με χιούμορ αλλά και σοβαρότητα το βιβλίο (απόσπασμα τού οποίου περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο Λογοτεχνίας τής Α΄ τάξης) θίγει καίρια θέματα, όπως η μόλυνση τού περιβάλλοντος και η αποδοχή τής διαφορετικότητας, αλλά προβάλλει και διαχρονικές αξίες, όπως η αλληλεγγύη, η εντιμότητα, η ανιδιοτελής προσφορά, η αγάπη και η επιμονή για την επίτευξη ενός στόχου.
Μετά την ανάγνωση, και με αφορμή τις συζητήσεις που διεξήχθησαν στην τάξη, τα παιδιά επιδόθηκαν σε δημιουργικές δραστηριότητες: εμπνεύστηκαν από το βιβλίο και έγραψαν δικές τους ιστορίες και ποιήματα, άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και ζωγράφισαν τούς ήρωες τού βιβλίου, δημιούργησαν κόμικ με σκηνές τού βιβλίου και έγραψαν γράμμα στον συγγραφέα, αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους γέννησε η ανάγνωση τού βιβλίου. Ένας, μάλιστα, μαθητής επιστράτευσε τον δικό του γάτο για να γυρίσει σε ταινία μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές τού βιβλίου...
Κοντολογίς, με τα έργα τους τα παιδιά απέδειξαν πως:
«Κάθε φορά που ένα βιβλίο διαβάζεται, γεννιέται ένα διαφορετικό έργο. Γιατί το έργο που προκύπτει είναι αδιάλυτο μείγμα τού βιβλίου που έγραψε ο συγγραφέας και των φαντασιώσεων, των επιθυμιών, τού γούστου και όλου τού διανοητικού και συναισθηματικού υποστρώματος τού αναγνώστη. Ένα βιβλίο έχει πάντα δύο δημιουργούς: αυτόν που το γράφει και αυτόν που το διαβάζει.»
"Le livre et le texte", Michel Tournier
Στο πλαίσιο τού προγράμματος Φιλαναγνωσίας, τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο τού 2025, οι μαθητές τού τμήματος Γγ΄ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, μετά από πρόταση τής φιλολόγου τους κ. Αικατερίνης Κολεύρη, διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο "Τιμακιστάν, Το σεντούκι τού χρόνου", τού συγγραφέα Anrdi-Snaer Magnason.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού αφιέρωσαν το 1ο τετράμηνο 2025 στην εξερεύνηση τής παραγωγικής διαδικασίας, θέτοντας τα θεμέλια για το επόμενο στάδιο τού έργου τους.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού θα εμβαθύνουν στην επιστημονική έρευνα μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, εφαρμόζοντας τις αρχές τού STEM (Science Technology Engineering Mathematics). Θα αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης, πειραματισμού και κριτικής σκέψης, εφαρμόζοντας την επιστημονική μέθοδο σε πραγματικές συνθήκες. Η έμφαση στην ομαδική εργασία και τη διαθεματικότητα θα ενισχύσει τη σύνδεση τής μάθησης με τον πραγματικό κόσμο.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν, κατά το 1ο τετράμηνο τού 2025, σε μια δημιουργική και ερευνητική δραστηριότητα. Στόχος ήταν η προετοιμασία για την ατομική κατασκευή ενός ομοιώματος τεχνολογικού αντικειμένου.
Το πρόγραμμα "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2Space" είναι ένα διεθνές εκπαιδευτικό δίκτυο που συνδέει την ελληνική μυθολογία με τις σύγχρονες διαστημικές αποστολές τής NASA, όπως η αποστολή "Artemis". Υλοποιείται και στα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία και στοχεύει στην ολιστική προσέγγιση τής μάθησης, τοποθετώντας στο επίκεντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια, για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη τής προσωπικότητάς τους.
Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού τα παιδιά τής Β΄ και Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, θα ασχοληθούν στο πρόγραμμα "Myth2Space" με τις ονομασίες των αστερισμών, τη μυθολογία που αφορά στις ονομασίες τους, καθώς και την απεικόνισή τους στην τέχνη κατά τις διάφορες εποχές.
Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο 2024 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού Προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης. Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για 14 χρόνια, σχεδιάζεται και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την αποδοτικότερη αξιοποίηση τού χρόνου τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις σχολικές τους υποχρεώσεις, να περνούν καλύτερα στον ελεύθερό τους χρόνο και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, καθώς και να εξοικονομούν χρόνο για ξεκούραση.
Μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων: «Ζώα τής Ελλάδας που κινδυνεύουν», στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα: «Περιβάλλον και απειλούμενα είδη στην Ελλάδα», με υπεύθυνη την κ. Ελένη Τσοτσορού, καθηγήτρια Εικαστικών, υποψήφια διδάκτορα.
Η ευαισθητοποίηση τής νέας γενιάς για έναν πλανήτη βιώσιμο αποτελεί προτεραιότητα τής σύγχρονης εκπαίδευσης, καθώς η ανάγκη επαναπροσδιορισμού τής ανθρώπινης δραστηριότητας σε σχέση με το περιβάλλον αναδύεται όλο και περισσότερο ως αναγκαία. Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, με την φιλόλογο κ. Ευ. Λουτριανάκη, που επελέγη ως Advocate/Πρέσβειρα για την Ελλάδα τού Global Schools Program, θα συμμετάσχει εφέτος σε επιλεγμένες δραστηριότητες ενός παγκόσμιου δικτύου σχολείων. Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την επίβλεψη τού ΟΗΕ και τού δικτύου Sustainable Development Solutions Network.
Τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 προβλήθηκε αφιέρωμα στη ζωή και το έργο τού Λεονάρντο ντα Βίντσι, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού: «Λέσχη Καλών Τεχνών» τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού.
Σε όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους 2023-2024, υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Αναστασίας Μανιώτη, φιλολόγου, οι μαθητές Αλκιβιάδης-Άλκης Γιαννόπουλος, Νικόλαος Κατσαρός και οι μαθήτριες Άννα Αλεξανδρή, Λουίζα-Χριστίνα Αποστολάτου, Αργυρώ Αρβανιτοπούλου, Νίκη-Εμιλία Αρμυριώτη Χριστίνα Αρχιμανδρίτη, Αθηνά Βρεττού, Νικολέττα Γαλάνη, Αναστασία Γαρδικιώτη, Εριφύλη Γάτσιου, Αθηνά Γεωργακοπούλου, Μελίνα Γιαννακάκη, Σήλια-Κωνσταντίνα Ζητρίδη, Ιζαμπέλλα- Σύνθια Μαχαίρα- Christensen, τού Β΄α τμήματος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις εργασίες που εκπόνησαν, αξιοποιώντας το κείμενο τής Ιλιάδας τού Ομήρου που μελέτησαν.
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Τετάρτη 15 Μαίου 2024, την πειραματική τους έρευνα: «Πειραματικός προσδιορισμός τού χρόνου ανάπτυξης ενός φυτού που θα καλλιεργηθεί υδροπονικά με το σύστημα φυτιλιών (wick system) σε σχέση με το είδος νερού που θα ποτίζεται».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, τις πειραματικές τους έρευνες: «Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός αντικειμένου και το είδος τής επιφάνειάς του επηρεάζει την απορρόφηση ή την ανάκλαση τής θερμικής ενέργειας:» και «Πώς το χρώμα τού χαρτονιού που τοποθετείται στο εσωτερικό ενός αυτοσχέδιου ηλιακού φούρνου επηρεάζει τη θερμοκρασία του;».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο: «Ποιο είδος ενεργού άνθρακα είναι πιο αποτελεσματικό στο φιλτράρισμα πόσιμου νερού».
Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Γ΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ιωάννα Καρποδίνη, σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων, πραγματοποίησαν ερευνητικές εργασίες για το σχολικό έτος 2023-2024. Επέλεξαν, συγκεκριμένα, να μελετήσουν θέματα απλά ή σύνθετα που συναντάμε συχνά στην καθημερινότητά μας.