Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, τις πειραματικές τους έρευνες: «Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός αντικειμένου και το είδος τής επιφάνειάς του επηρεάζει την απορρόφηση ή την ανάκλαση τής θερμικής ενέργειας:» και «Πώς το χρώμα τού χαρτονιού που τοποθετείται στο εσωτερικό ενός αυτοσχέδιου ηλιακού φούρνου επηρεάζει τη θερμοκρασία του;».
Στην αρχή τής σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάχθηκαν τις μεταβλητές τής επιστημονικής έρευνας και τα βήματα τής επιστημονικής μεθόδου και επέλεξαν το θέμα τους. Στη συνέχεια, μέσω βιβλιογραφικής αναζήτησης, άντλησαν πληροφορίες για τις θεωρητικές έννοιες που σχετίζονται με την έρευνα, όπως: ηλιακός φούρνος, θερμική ακτινοβολία, θερμική ενέργεια, φαινόμενο albedo (λευκαύγεια), θερμοκρασία, θερμόμετρο υπέρυθρων.
Για την εκτέλεση τού πειράματος οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Η μία ομάδα κατασκεύασε ηλιακούς φούρνους με απλά υλικά, τοποθετώντας διαφορετικού χρώματος χαρτόνι στο εσωτερικό τού φούρνου, και η άλλη ομάδα έβαψε με διαφορετικά χρώματα κουτάκια αλουμινίου από γάλα, τοποθετώντας νερό στο εσωτερικό τους. Στη συνέχεια οι μαθητές τοποθέτησαν τις πειραματικές τους διατάξεις στον ήλιο και, με τη βοήθεια υπέρυθρων θερμομέτρων, μετρούσαν σε τακτά χρονικά διαστήματα τη μεταβολή τής θερμοκρασίας στο εσωτερικό των κατασκευών τους σε σχέση με το διαφορετικό χρώμα.
Στο τέλος τού πειράματος οι μαθητές παρατήρησαν ότι το μαύρο χρώμα είχε ως αποτέλεσμα την πιο γρήγορη αύξηση τής θερμοκρασίας, όπως είχαν προβλέψει σωστά στην υπόθεσή τους.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/52334-metrisi-energeiakis-apodosis-me-aftosxedies-kataskeves#sigProId17f5063f25