Αρσάκεια Ιωαννίνων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Φροντίζω το περιβάλλον

Στο πλαίσιο τού μαθήματος Εργαστήρια δεξιοτήτων "Φροντίζω το περιβάλλον", οι μαθητές των τμημάτων Α΄β και Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν τα προγράμματα τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ): «Με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποκτώ οικολογική συνείδηση» και «Θαλάσσια ρύπανση... με αφορά;».

Δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών κατά τής σχολικής βίας και τού εκφοβισμού

Με στόχο την πρόληψη τού σχολικού εκφοβισμού πραγματοποιήθηκαν, με τη συνεργασία των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, συναντήσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τους μαθητές όλων των τμημάτων και των τριών τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Κατά τη διάρκεια των σημαντικών αυτών συναντήσεων δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να αναφερθούν στα συναισθήματα που βιώνουν, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το δυσάρεστο αυτό φαινόμενο, καθώς και να προτείνουν τρόπους αποτελεσματικής διαχείρισης περιστατικών σχολικής βίας.

Επικαλυπτόμενα συναισθήματα - Διαχείριση τού θυμού
Η κ. Ακριβή Κονιδάρη, ψυχολόγος, ερευνήτρια Πανεπιστημίου Uppsala-Sweden, οργάνωσε και υλοποίησε ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τους μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, μέσω τού οποίου αναδείχθηκαν οι δυσμενείς επιπτώσεις τού φαινομένου τού εκφοβισμού για πολλούς έφηβους στη χώρα μας και παγκοσμίως, καθώς και τα δυσάρεστα συναισθήματα που βιώνουν οι αποδέκτες εκφοβιστικών συμπεριφορών.

«Χημεία και Ζωή» - 12 χρόνια Όμιλος Χημείας Αρσακείων Ψυχικού

Οι μαθήτριες και οι μαθητές τού Ομίλου Χημείας τών Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και οι γονείς τους παρακολούθησαν το ετήσιο ανοικτό μάθημα τού Ομίλου για το σχολικό έτος 2023-2024, με θέμα: «Χημεία και Ζωή», στο αμφιθέατρο τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, το απόγευμα τής Παρασκευής 1ης Μαρτίου 2024.Στο ανοικτό μάθημα παρουσιάστηκαν ενδεικτικά κάποια από τα προγράμματα που υλοποιούνται στον Όμιλο Χημείας και προγράμματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού.

Αναπαράσταση μοντέλου βιώσιμης πόλης

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, και σε συνεργασία με τον Όμιλο Χημείας Αρσακείων Ψυχικού, παρουσιάστηκε, στις 8 Μαρτίου 2024, στο ανοικτό μάθημα τού ομίλου, ένα μοντέλο βιώσιμης πόλης με βιοκλιματικές κατοικίες που είχαν κατασκευάσει οι μαθητές. Το μοντέλο περιλαμβάνει έναν «έξυπνο» κάδο απορριμμάτων, έναν αυτόματο ανιχνευτή ποτίσματος και αυτόματο φωτισμό νυκτός. Για τον έλεγχο των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων χρησιμοποιήθηκαν αισθητήρες κίνησης και υγρασίας, ενώ ο έλεγχος έγινε από τις πλακέτες «ανοικτού κώδικα» Arduino και Micro:Bit. Κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης αναδείχτηκαν οι διάφορες εφαρμογές που θα μπορούσαν να έχουν αυτά σε μία βιώσιμη πόλη και το όφελος που θα μπορούσε να προκύψει από τη χρήση τους.

Επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας

Στο πλαίσιο των δράσεων για τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας τού Γαλλικού Ινστιτούτου, με θέμα τούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων τής κ. Χαράς. Κατσέλα (Α΄ τάξη) και τής κ. Ελεάννας Βασιλείου (Β΄ τάξη) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επισκέφθηκαν, την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024, το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, προκειμένου να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Κύκλοι Ολυμπισμού", διάρκειας 90 λεπτών.

Οικολογία: Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά

Στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, που αφορά στην προστασία τού περιβάλλοντος και στην απειλούμενη χλωρίδα και πανίδα τής Ελλάδας, το τμήμα τής καθηγήτριας Εικαστικών κ. Ελένης Βλάχου-Τσοτσορού παρακολούθησε, στις 10 Μαρτίου 2024, σχετικό πρόγραμμα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, από την κ. Φανή Τριπολιτσιώτη (γεωλόγο PhD), υπεύθυνη τού Μουσείου (Φεβρουάριος 2024).

Πουαντιγισμός (Pointillisme)

Τον Φεβρουάριο τού 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού γνώρισαν τον πουαντιγισμό (Pointillisme) και τους μεγάλους Γάλλους πουαντιγιστές ζωγράφους τού 19ου αιώνα (Σερά και Σινιάκ), καθώς και την τέχνη των ιθαγενών τής Αυστραλίας, που επίσης ζωγραφίζουν χρησιμοποιώντας τελείες και πλακάτες χρωματικές επιφάνειες για να απεικονίσουν εικόνες από τη φύση, αλλά και για να δημιουργήσουν αφηρημένα έργα.

«La culture en chantant» (Τραγουδώντας τον γαλλικό πολιτισμό)

Για τη δράση «La culture en chantant», στις 8 Ιανουαρίου έως 5 Μαρτίου 2024) εργάστηκαν τα τμήματα Γαλλικής Γλώσσας: από το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού το τμήμα τής κ. Έρης Λιάκου, από το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης το τμήμα τής κ. Αγγελικής Γεωργακοπούλου και από το Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix, το τμήμα τής κ. Όλγας Δασκαλοπούλου.

Συμμετοχή  στη μαθητική προσομοίωση AMEC (Anavryta Model European Congress)

Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 28 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυνασίου Ψυχικού, μέλη των Ομίλων Πολιτισμού MUN και Ηγεσίας, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Μαρία Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, και Ευαγγελία Λουτριανάκη, φιλόλογο, έλαβαν μέρος στις εργασίες τού 2ου AMEC (Anavryta Model European Congress), που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις τού Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.

Σε έναν κόσμο για λίγους, δεν χωράει κανείς… -  Δραστηριότητα για την πρόληψη των διακρίσεων

Στις 27 και 29 Φεβρουαρίου 2024 στα τμήματα Γ΄α και Γ΄β τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού πραγματοποιήθηκε ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με θέμα τη διαφορετικότητα και στόχο την πρόληψη των διακρίσεων.

Δοκιμή στην αφαίρεση - Ζώνη Καλών Τεχνών

Τον Φεβρουάριο 2024, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού «Λέσχη Καλών Τεχνών», η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών και υπεύθυνη για το τμήμα κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού μίλησε στα παιδιά για την αφαίρεση στην τέχνη και τον τρόπο με τον οποίο ένας καλλιτέχνης περνάει συχνά στη διάρκεια τής εικαστικής του πορείας από την παραστατική τέχνη και τον ρεαλισμό στην αφαίρεση.

Η ομορφιά που γεννιόταν και πέθαινε...

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας και τού σχεδίου δράσης«Ευαισθητοποιούμαι για το περιβάλλον», οι μαθητές τού τμήματος Α΄δ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επεξεργάστηκαν το λογοτεχνικό κείμενο: "Η ομορφιά που γεννιόταν και πέθαινε" τού Αργύρη Χιόνη(πατήστε εδώ συννημένο pdf) στις αρχές Φεβρουαρίου 2024, με την καθηγήτριά τους κ. Αναστασία Μανιώτη.

Εφαρμογή τής εκπαίδευσης STEM στο μάθημα της Τεχνολογίας στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

Ο όρος STEM δημιουργήθηκε από τα αρχικά των λέξεων Science (επιστήμη), Technology (τεχνολογία), Engineering (μηχανική) και Mathematics (μαθηματικά).

«Ταξίδια στο Διάστημα» με ένα φορητό ψηφιακό πλανητάριο

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024 μαθητές και μαθήτριες τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού έλαβαν μέρος σε βιωματική δράση με τίτλο: «Ταξίδια στο διάστημα!», στο πλαίσιο τού προγράμματος "ARTEMIS MISSION" τής NASA. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ και Γ΄ τάξης και από τα τμήματα τής Ζώνης Επιστημών και Πολιτισμού τής Β΄ τάξης: Λέσχη Stem, Λέσχη Φυσικών Επιστημών και Λέσχη "Artemis Mission".

Συνάντηση τού ευρωπαϊκού δικτύου «Youth Stronger Together»

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και διάθεση συμμετοχής τα μέλη τής Ομάδας Ηγεσίας και μαθητές τού τμήματος Β΄β τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν, στις 24 Ιανουαρίου 2024, μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ευαγγελία Λουτριανάκη, τη δίωρη συνάντηση τού Βρετανικού Συμβουλίου, με θέμα «Fake News and Disinformation».

«Καρδιά που τρέχει αντέχει!»

Στο πλαίσιο τού εκπαιδευτικού προγράμματος τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: «Ενημέρωση μαθητών για τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τους παράγοντες κινδύνου» για το σχολικό έτος 2023-2024, την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β΄ και Γ΄ τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν αναλυτική βιωματική διδασκαλία με τίτλο: «Καρδιά που τρέχει, αντέχει!», από τον Διευθυντή-Συντονιστή τής Καρδιολογικής Κλινικής τού Κωνσταντοπούλειου Νοσοκομείου (Αγία Όλγα) κ. Σωτήριο Πατσιλινάκο. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί μας ενθουσιάστηκαν και τον ευχαριστούμε θερμά!

Ζωγραφίζουμε ζώα και φυτά τής ελληνικής φύσης»

Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024, κατά την 4η διδακτική ώρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γδ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ζωγραφίζουμε ζώα και φυτά τής ελληνικής φύσης» (θεματική ενότητα: «Φροντίζω το περιβάλλον» - Υποθεματική ενότητα: «Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά») παρακολούθησαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας το β΄ μέρος περιβαλλοντικού προγράμματος σχετικά με απειλούμενα είδη τής ελληνικής πανίδας (το α΄ μέρος παρακολούθησαν τα παιδιά την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024).

Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας - "Αγωνίζομαι κατά τής έμφυλης βίας"

Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024 στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε για τα τμήματα Γ΄α και Γ΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: "Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών σε θέματα έμφυλης βίας, διακρίσεων και ισότητας των φύλων".

Τουρνουά Debate & Forensics

Στις 12 και 13 Ιανουαρίου 2024 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού συμμετείχε με επιτυχία στο 15ο ετήσιο Τουρνουά Debate και Αυθόρμητου Λόγου (Impromptu), στα Αγγλικά, τής Σχολής Μωραΐτη «The Moraitis School Cup XV». Η εκπροσώπηση τού Σχολείου μας ανατέθηκε στη μαθήτρια τής Γ΄ τάξης Δάφνη Μαργέλου, η οποία επέδειξε αξιόλογες επιδόσεις τόσο στο αγώνισμα τού Debate όσο και τού Αυθόρμητου Λόγου (Impromptu).