Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ολοκλήρωσαν, τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο «Κατασκευή μοντέλου κήπου βροχής», προκειμένου να εξεταστεί σε ποιο βαθμό η χρήση του έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση τής απορροής και το φιλτράρισμα των ρύπων.
Στην αρχή τής σχολικής χρονιάς οι μαθητές διδάχθηκαν τις μεταβλητές τής επιστημονικής έρευνας και τα βήματα τής επιστημονικής μεθόδου και έκαναν την επιλογή τού θέματος. Στη συνέχεια, στη σχετική βιβλιογραφία αναζήτησαν πληροφορίες για τις θεωρητικές έννοιες που σχετίζονται με την έρευνα, όπως τι είναι κήποι βροχής, απορρόφηση, φιλτράρισμα ρύπων και φρεάτια υδροσυλλογής.
Για την εκτέλεση τού πειράματος οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα κατασκεύασε ένα μοντέλο κήπου βροχής με διαφορετική σύσταση και ένα μοντέλο προσομοίωσης «πεζοδρομίου». Κάθε ομάδα είχε κατασκευάσει ένα μοντέλο από πλαστικό μπουκάλι και πηλό που προσομοίαζε το «πεζοδρόμιο» και 4 διαφορετικά μοντέλα κήπων βροχής που είχαν εκτός από τον πηλό, χώμα, χώμα και πέτρες, άμμο, χώμα και φυτό. Στη συνέχεια δημιουργήσαν ένα διάλυμα που περιείχε νερό, λάδι, χρώμα ζαχαροπλαστικής και δημητριακά για την αναπαράσταση των ρύπων. Στο τέλος, έριξαν το διάλυμα στις πειραματικές τους διατάξεις και μέτρησαν την αποτελεσματικότητα των κήπων στο φιλτράρισμα και στην ταχύτητα απορροής των ρύπων.
Στο τέλος τού πειράματος οι μαθητές παρατήρησαν ότι το πιο αποτελεσματικό μοντέλο ήταν ο κήπος βροχής που αποτελείται από το χώμα και το φυτό. Το «μολυσμένο» νερό είχε φιλτραριστεί σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, καθώς, λόγω σύστασης, είχε κατακρατήσει αρκετούς από τους ρύπους.
Τους μαθητές δίδαξε και καθοδήγησε η καθηγήτρια Τεχνολογίας κ. Ελένη Γαλιάνδρα.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/52027-mathites-kataskevazoun-kipous-vroxis#sigProIdbd81cc7989