Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με την καθοδήγηση και τη διδασκαλία τής καθηγήτριας Τεχνολογίας κ. Ελένης Γαλιάνδρα, ολοκλήρωσαν, την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, την πειραματική τους έρευνα με τίτλο: «Ποιο είδος ενεργού άνθρακα είναι πιο αποτελεσματικό στο φιλτράρισμα πόσιμου νερού».
Στην αρχή τής σχολικής χρονιάς οι μαθητές διδάχθηκαν τις μεταβλητές τής επιστημονικής έρευνας και τα βήματα τής επιστημονικής μεθόδου και επέλεξαν το θέμα τους. Στη συνέχεια, μέσω βιβλιογραφικής αναζήτησης, άντλησαν πληροφορίες για τις θεωρητικές έννοιες που σχετίζονται με την έρευνα, όπως ο ενεργός άνθρακας, η προσρόφηση, το φίλτρο, η διήθηση, οι εφαρμογές ενεργού άνθρακα.
Για την εκτέλεση τού πειράματος δόθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες ενεργός άνθρακας σε σκόνη και κόκκους σε συγκεκριμένες ποσότητες. Στη συνέχεια οι μαθητές προετοίμασαν πλαστικά ποτήρια τοποθετώντας φίλτρα καφέ και τις ποσότητες ενεργού άνθρακα. Τέλος, προετοίμασαν διαλύματα νερού με διαφορετικές ποσότητες χρώματος ζαχαροπλαστικής (προσομοίωση μολυσμένου νερού) και εκτέλεσαν το φιλτράρισμα.
Στο τέλος τού πειράματος οι μαθητές παρατήρησαν ότι το πιο αποτελεσματικό είδος άνθρακα είναι η σκόνη, αφού το «μολυσμένο» νερό είχε φιλτραριστεί σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, καθώς λόγω δομής είχε συγκρατήσει καλύτερα το χρώμα. Στους μαθητές δόθηκε, έτσι, η ευκαιρία να αντιληφθούν και να μελετήσουν την αποτελεσματικότητα τού ενεργού άνθρακα στην κατακράτηση και στο φιλτράρισμα ρυπογόνων ουσιών στο νερό, καθώς και τη χρήση του στην καθημερινότητα, όπως στα φίλτρα νερού, κλιματιστικών κ.ά.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/52333-mathites-filtraroun-molysmeno-nero-me-energo-anthraka#sigProIde18c614860