Η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Ευαγγελία Τρούλλου δημιούργησε ένα καινοτόμο διδακτικό σενάριο για ορισμένες διδακτικές πράξεις με στόχο τη μαθησιακή αυτονομία των μαθητών και την ενίσχυση τής πεποίθησης ότι η γνώση είναι μια ερευνητική περιπέτεια, ανακάλυψη θησαυρών και το πιο ευχάριστο ταξίδι των μαθητικών μας, και όχι μόνο, χρόνων!
Γράφει η καθηγήτρια:
1. Εξηγήσαμε και συζητήσαμε στην Αγγλική Γλώσσα τους τέσσερεις βασικούς «μαθησιακούς τύπους» (Αuditory= ακουστικός, Visual= οπτικός, Verbal= λεκτικός, Kinaesthetic= κιναισθητικός).
2. Δόθηκε στα παιδιά ερωτηματολόγιο πολλαπλής επιλογής στα Αγγλικά για το πώς τούς αρέσει να μαθαίνουν καλύτερα και βγήκαν κάποιες στατιστικές για το ποσοστό κατά το οποίο είναι οπτικοί, ακουστικοί λεκτικοί ή κιναισθητικοί μαθητές.
3. Διαβάσαμε κι επεξεργαστήκαμε νοηματικά και λεξιλογικά ένα άρθρο από τις διδακτικές ενότητες του βιβλίου μας.
4. Στη συνέχεια και με βάση τ’ αποτελέσματα του Learning Styles Quiz και τα ιδιαίτερα γλωσσικά και γνωστικά τους ενδιαφέροντα, όσοι ήθελαν ανέλαβαν να προετοιμάσουν τα επόμενα στάδια τού μαθήματος ακολουθώντας τη μέθοδο με την οποία τα διδάσκονταν μέχρι τότε.
5. Δύο μαθητές επινόησαν ένα interview για τα διαφορετικά μαθησιακά στυλ κι έπαιξαν τον ρόλο τού δημοσιογράφου και του ερωτώμενου (Speaking Activity – Κinaesthetic - Auditory Learning Style)
6. Ένας άλλος μαθητής επινόησε και παρουσίασε τις δικές του ερωτήσεις κατανόησης για το κείμενο. (Verbal – Kinaesthetic Learning Style ).
7. Tρεις άλλοι μαθητές οργάνωσαν και παρουσίασαν ομάδες λεξιλογίου (Word Clouds of Easily Confused Words) και μέσα από το κείμενο αλλά και δικές τους, με παρόμοια σημασία ή γραφή, ή με ελληνικές ρίζες (Visual - Verbal Learning Style ).
8. Mια άλλη μαθήτρια διάβασε το δικό της άρθρο για τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και πως μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μαθαίνουν καλύτερα και να ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους (Verbal Style).
9. Τέλος, μια μαθήτρια έγραψε ένα διήγημα σχετικό με το θέμα το οποίο θα διασκευαστεί σε καρτούν με αγγλικούς διαλόγους από την ίδια και αν μπορέσουμε θα το δραματοποιήσουμε και στη τάξη. (Verbal – Visual – Kinaesthetic – Auditory Learning Style)
"Το διδακτικό αυτό σενάριο βασίστηκε στο γεγονός ότι οι μαθητές τού τμήματος αυτού έχουν παρόμοιο επίπεδο γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Μεμονωμένα τμήματα ή και ολόκληρο μπορούν να αξιοποιηθούν και για τμήματα ποικίλων ικανοτήτων και ρυθμών μάθησης (mixed ability classes) προσαρμοζόμενα στις ανάγκες των τμημάτων αυτών."
Για να δείτε τον τίτλο του διδακτικού σεναρίου πατήστε εδώ.
Για να δείτε Word Clouds of Easily Confused Words, πατήστε εδώ.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/51817-learn-how-to-learn-mathainoume-pos-na-mathainoume#sigProId82d3c331fb