Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν, κατά το 1ο τετράμηνο τού 2025, σε μια δημιουργική και ερευνητική δραστηριότητα. Στόχος ήταν η προετοιμασία για την ατομική κατασκευή ενός ομοιώματος τεχνολογικού αντικειμένου.
Τα παιδιά ξεκίνησαν επιλέγοντας το τεχνολογικό αντικείμενο που επιθυμούσαν να κατασκευάσουν. Στη συνέχεια συγκέντρωσαν βασικές πληροφορίες, όπως οι πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου, τις οποίες θα μετατρέψουν στις επιθυμητές κατά τη φάση τής κατασκευής.
Επιπλέον, αναζήτησαν εικόνες που παρουσίαζαν τα μέρη τού αντικειμένου, ώστε να διευκολυνθούν στη σχεδίαση και στη μελλοντική τους κατασκευή. Παράλληλα, παρακολούθησαν βίντεο με ιδέες για κατασκευές από απλά υλικά, εμπλουτίζοντας τη δημιουργική τους σκέψη. Είχαν, επίσης, στη διάθεσή τους φωτογραφίες από κατασκευές προηγούμενων ετών, οι οποίες τους βοήθησαν να αντλήσουν επιπλέον ιδέες και να κατανοήσουν πιθανές προσεγγίσεις.
Τα αποτελέσματα τής διερεύνησής τους παρουσιάστηκαν μέσα από αρχεία PowerPoint, στα οποία κάθε μαθητής και μαθήτρια συνδύασε τις πληροφορίες που συγκέντρωσε με εικόνες και περιγραφές. Οι παρουσιάσεις αυτές αποτέλεσαν την πρώτη φάση τού έργου, η οποία υλοποιήθηκε στο 1ο τετράμηνο και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και στις μαθήτριες να εξασκήσουν δεξιότητες επικοινωνίας, οργάνωσης και τεχνολογικής κατανόησης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ανέπτυξαν δεξιότητες ατομικής οργάνωσης, έρευνας και παρουσίασης, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την κατανόηση τής τεχνολογικής σκέψης και προετοιμάζουν το έδαφος για την επόμενη φάση της κατασκευής.
Η ερευνητική αυτή προσέγγιση εναρμονίζεται με τις αρχές τού STEM (Science Technology Engineering Mathematics), καλλιεργώντας τη συνδυαστική σκέψη και τη μεθοδολογική προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων.
Στο επόμενο στάδιο, που θα υλοποιηθεί κατά το 2ο τετράμηνο 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα προχωρήσουν στην ατομική κατασκευή τού ομοιώματος τού τεχνολογικού αντικειμένου που επέλεξαν. Στη φάση αυτή θα χρειαστεί να μετατρέψουν τις πραγματικές διαστάσεις στις επιθυμητές, να επιλέξουν τα κατάλληλα υλικά και να εφαρμόσουν τις ιδέες τους σε πρακτικό επίπεδο. Παράλληλα, θα συντάξουν μια εργασία που θα περιλαμβάνει την περιγραφή τού αντικειμένου, τη διαδικασία κατασκευής και τα υλικά που χρησιμοποίησαν.
Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα σύνδεσης θεωρίας και πράξης, που δίνει στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να πειραματιστούν, να αναπτύξουν την ατομική τους πρωτοβουλία και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Με ανυπομονησία περιμένουμε τις τελικές παρουσιάσεις και κατασκευές, οι οποίες θα αναδείξουν το ταλέντο και την επιμονή των μαθητών μας!