Αρσάκεια Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού αφιέρωσαν το 1ο τετράμηνο 2025 στην εξερεύνηση τής παραγωγικής διαδικασίας, θέτοντας τα θεμέλια για το επόμενο στάδιο τού έργου τους.

Αρχικά, κάθε ομάδα μαθητών επέλεξε μια παραγωγική μονάδα και ανέλαβε να διερευνήσει τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέχεια τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά, παρουσιάζοντας τα ζητούμενα τής έρευνάς τους μέσω PowerPoint. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές και οι μαθήτριες περιέγραψαν τη ροή παραγωγής ενός προϊόντος, εντόπισαν τις απαιτούμενες πρώτες ύλες και αναζήτησαν ιστοσελίδες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα. Επιπλέον, εξέτασαν πρωτότυπες συσκευασίες για να εμπνευστούν, ενώ πρότειναν ονόματα για τις δικές τους υποθετικές εταιρείες. Οι προτάσεις τους ξεχώρισαν για τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους, καθώς αξιοποίησαν τόσο τη φαντασία τους όσο και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το GPT, για να δώσουν στις εταιρείες τους μια μοναδική ταυτότητα.

Το 2ο τετράμηνο θα εισαγάγει μια νέα πρόκληση, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες θα εφαρμόσουν όσα έμαθαν στην πράξη. Αυτή τη φορά θα εργαστούν ομαδικά, αναλαμβάνοντας ρόλους και καθήκοντα στο πλαίσιο τής λειτουργίας μιας παραγωγικής μονάδας. Κάθε μαθητής και μαθήτρια θα έχει τον ρόλο τού διευθυντή/διευθύντριας ενός συγκεκριμένου τομέα και θα συμβάλει στη λήψη αποφάσεων για την οργάνωση και τη λειτουργία τής μονάδας. Στόχος είναι να κατασκευάσουν οι μαθητές ένα ομοίωμα τής παραγωγικής μονάδας, αποτυπώνοντας με ρεαλιστικό τρόπο τη διαδικασία παραγωγής μέσω τής αναπαράστασης των μηχανημάτων και τού εξοπλισμού.

Η βιωματική αυτή δραστηριότητα δεν αφορά μόνο στη δημιουργία ενός ομοιώματος, αλλά αποτελεί μια πλήρη μαθησιακή εμπειρία που ενισχύει τη βαθύτερη κατανόηση τής παραγωγικής διαδικασίας. Η ανάθεση ρόλων στους μαθητές και τις μαθήτριες κατά τη μαθησιακή διαδικασία, αποτελεί ιμα προσέγγιση που επιτρέπει στα παιδιά να βιώσουν ενεργά τις προκλήσεις τής διοίκησης και τής παραγωγής. Καθώς θα εργάζονται ως διευθυντές/διευθύντριες, θα καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως η λήψη αποφάσεων, η διαχείριση πόρων και η επίλυση προβλημάτων, αναπτύσσοντας, παράλληλα, την οργανωτική τους σκέψη. Η εμπειρία αυτή θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν πολύπλοκες έννοιες, συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη. Με ανυπομονησία περιμένουμε τις ομαδικές τους κατασκευές, οι οποίες θα αντικατοπτρίζουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τις δεξιότητες που ανέπτυξαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια αυτού τού συναρπαστικού ταξιδιού στον κόσμο τής παραγωγή

001