Αρσάκεια Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο τής συστηματικής προσπάθειας που καταβάλλει το σχολείο μας για την καλλιέργεια τήςΦιλαναγνωσίας στα παιδιά και αναγνωρίζοντας τη σημασία που αυτή έχει για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, οι μαθητές και μαθήτριες τού τμήματος Α΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στη διάρκεια  τού α΄ τετραμήνου διδασκαλίας τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας, και με την καθοδήγηση τής φιλολόγου κ. Μαρίας Σκούρτη, διάβασαν το βιβλίο τού αναγνωρισμένου Χιλιανού συγγραφέα και δημοσιογράφου Luis Sepulveda«Η ιστορία τού γάτου που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει».

Με χιούμορ αλλά και σοβαρότητα το βιβλίο (απόσπασμα τού οποίου περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο Λογοτεχνίας τής Α΄ τάξης) θίγει καίρια θέματα, όπως η μόλυνση τού περιβάλλοντος και η αποδοχή τής διαφορετικότητας, αλλά προβάλλει και διαχρονικές αξίες, όπως η αλληλεγγύη, η εντιμότητα, η ανιδιοτελής προσφορά, η αγάπη και η επιμονή για την επίτευξη ενός στόχου.

Μετά την ανάγνωση, και με αφορμή τις συζητήσεις που διεξήχθησαν στην τάξη, τα παιδιά επιδόθηκαν σε δημιουργικές δραστηριότητες: εμπνεύστηκαν από το βιβλίο και έγραψαν δικές τους ιστορίες και ποιήματα, άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και ζωγράφισαν τούς ήρωες τού βιβλίου, δημιούργησαν κόμικ με σκηνές τού βιβλίου και έγραψαν γράμμα στον συγγραφέα, αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους γέννησε η ανάγνωση τού βιβλίου. Ένας, μάλιστα, μαθητής επιστράτευσε τον δικό του γάτο για να γυρίσει σε ταινία μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές τού βιβλίου...

Κοντολογίς, με τα έργα τους τα παιδιά απέδειξαν πως:

«Κάθε φορά που ένα βιβλίο διαβάζεται, γεννιέται ένα διαφορετικό έργο. Γιατί το έργο που προκύπτει είναι αδιάλυτο μείγμα τού βιβλίου που έγραψε ο συγγραφέας και των φαντασιώσεων, των επιθυμιών, τού γούστου και όλου τού διανοητικού και συναισθηματικού υποστρώματος τού αναγνώστη. Ένα βιβλίο έχει πάντα δύο δημιουργούς: αυτόν που το γράφει και αυτόν που το διαβάζει.»
"Le livre et le texte", Michel Tournier