Αρσάκεια Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού θα εμβαθύνουν στην επιστημονική έρευνα μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, εφαρμόζοντας τις αρχές τού STEM (Science Technology Engineering Mathematics). Θα αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης, πειραματισμού και κριτικής σκέψης, εφαρμόζοντας την επιστημονική μέθοδο σε πραγματικές συνθήκες. Η έμφαση στην ομαδική εργασία και τη διαθεματικότητα θα ενισχύσει τη σύνδεση τής μάθησης με τον πραγματικό κόσμο.

Κατά το 1ο τετράμηνο 2025 τα παιδιά, ανάλογα με το θέμα τής ερευνητικής εργασίας που επέλεξαν, ανέλαβαν να διερευνήσουν θεωρητικά τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με αυτό. Ξεκίνησαν με την επιλογή τού τίτλου, προσδιορίζοντας με σαφήνεια το αντικείμενο τής έρευνάς τους. Στη συνέχεια εντόπισαν λέξεις-κλειδιά, προκειμένου να αναζητήσουν σχετικές θεωρητικές πληροφορίες και να κατανοήσουν σε βάθος το αντικείμενο μελέτης τους.

Η επόμενη φάση αφορούσε στη διαμόρφωση επιστημονικών ερωτημάτων που θα καθορίσουν την έρευνα, καθώς και τον προσδιορισμό των μεταβλητών που εμπλέκονται στο πείραμά τους. Παράλληλα, τα παιδιά πρότειναν πιθανές παραλλαγές τής έρευνάς τους, εξετάζοντας εναλλακτικές προσεγγίσεις που θα μπορούσαν να δώσουν πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα. Για να συνοψίσουν τη διαδικασία τους, παρουσίασαν διαγραμματικά τα βήματα τού πειράματος, κάνοντας μια πρώτη προσέγγιση στη μεθοδολογία που θα ακολουθήσουν στο 2ο τετράμηνο. Η παρουσίαση αυτή αποτέλεσε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς την κατανόηση τής ερευνητικής διαδικασίας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δομήσουν σωστά την έρευνά τους πριν από την εφαρμογή της.

Στο 2ο τετράμηνο 2025 θα εργαστούν σε ομάδες για την πρακτική εφαρμογή τής έρευνάς τους. Θα συγγράψουν τα κεφάλαια τής εργασίας τους, καταγράφοντας τη μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματά τους, ενώ θα πραγματοποιήσουν και τα πειράματά τους. Η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση θα ενισχύσει τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.

Αυτή η δραστηριότητα συνδέει την επιστημονική θεωρία με την πρακτική εφαρμογή, καλλιεργώντας δεξιότητες αναζήτησης, πειραματισμού και ανάλυσης δεδομένων. Το μάθημα τής Τεχνολογίας ενισχύει, έτσι, την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τις προκλήσεις τής σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας.

Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των πειραμάτων και των εργασιών των μαθητών και μαθητριών μας, καθώς η βιωματική προσέγγιση τής μάθησης θα δώσει πραγματική αξία στη διαδικασία τής ανακάλυψης και τής δημιουργίας!

001