Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο 2024 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού Προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης. Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για 14 χρόνια, σχεδιάζεται και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την αποδοτικότερη αξιοποίηση τού χρόνου τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις σχολικές τους υποχρεώσεις, να περνούν καλύτερα στον ελεύθερό τους χρόνο και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, καθώς και να εξοικονομούν χρόνο για ξεκούραση.
Όσον αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση τού προγράμματος, αυτό διεξάγεται κατά τη διάρκεια δύο συναντήσεων με τα παιδιά και το παρακολουθούν οι μαθητές κάθε τμήματος ξεχωριστά.
Στην αρχή τής πρώτης συνάντησης οι μαθητές πήραν τον λόγο, αναφέροντας τις πρώτες εντυπώσεις τους από το Γυμνάσιο και επιχειρώντας να συγκρίνουν τα πλεονεκτήματα και τις απαιτήσεις τής νέας τους σχολικής ζωής με εκείνα τής φοίτησής τους στο Δημοτικό. Ακολούθως, μίλησαν στην τάξη, αλλά άκουσαν και τους συμμαθητές τους να μιλούν, για τις ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν. Στο σημείο αυτό τονίστηκε στα παιδιά η σπουδαιότητα τής συμμετοχής σε αθλητικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές ενασχολήσεις, καθώς και η διά ζώσης συνάντηση με φίλους για την προαγωγή τής ψυχικής τους υγείας.
Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να αναφερθούν στις μεθόδους μελέτης που εφαρμόζουν, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή διαχείριση τού χρόνου τους. Στον τομέα αυτό τονίστηκε στους μαθητές πως χρειάζεται να είναι προσεκτικοί κατά την παράδοση τού μαθήματος, να κάνουν έναν στοιχειώδη προγραμματισμό των καθημερινών υποχρεώσεών τους, να χρησιμοποιούν στο σπίτι τις σημειώσεις που κράτησαν στην τάξη, να κάνουν μικρά διαλείμματα στο διάβασμά τους, καθώς και να ολοκληρώνουν τη μελέτη ενός μαθήματος πριν κάνουν κάτι άλλο. Επίσης παρακινήθηκαν να ξεκινούν τη μελέτη τους στο σπίτι από τα πιο δύσκολα ή τα λιγότερο ελκυστικά σε αυτούς μαθήματα, προκειμένου να κάνουν ορθολογικότερη κατανομή τού χρόνου τους και των δυνάμεών τους.
Στο τέλος τής πρώτης συνάντησης, μέσω σχετικής παρουσίασης που προβλήθηκε στον διαδραστικό πίνακα, επισημάνθηκαν στα παιδιά οι παράγοντες που δυσχεραίνουν τις προσπάθειές τους και εντοπίστηκαν δυσλειτουργικές αντιλήψεις σχετικά με τη διαχείριση των ποικίλων υποχρεώσεών τους. Στους παράγοντες αυτούς ανήκουν η χρήση κινητού κατά τη διάρκεια τής μελέτης, η ακαταστασία και η φασαρία που επικρατεί στον χώρο μελέτης τους, η αδυναμία να λέμε «όχι», η αναβλητικότητα, το άγχος, η κούραση, η έλλειψη ευελιξίας και σχεδιασμού, καθώς και η αντίληψη πως μπορούν να γίνουν όλα την τελευταία στιγμή.
Κατά τη διάρκεια τής δεύτερης συνάντησης δόθηκαν στα παιδιά οδηγίες για την κατάρτιση ενός εξατομικευμένου προγράμματος. Εν συνεχεία οι μαθητές θα σχεδιάσουν δοκιμαστικά το δικό τους ολιγοήμερο πρόγραμμα, με βάση τους στόχους τους και τις ατομικές τους ανάγκες.
Το Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης οργανώνεται και υλοποιείται από τον κ. Παντελή Κατηνιώτη, καθηγητή-Σύμβουλο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και τον κ. Γεώργιο Γεωργουλέα, σχολικό ψυχολόγο.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/53476-programma-diaxeirisis-xronou-kai-organosis-meletis#sigProId6fa3fa0b82