«Διατροφή: Προσωπική υπόθεση και οικογενειακή ευθύνη»
Την Παρασκευή 14-10-2022 στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής, στο θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, η Διευθύντρια του Σχολείου, κυρία Ευδοκία Πατσιλινάκου, κήρυξε την έναρξη της δράσης: «Διατροφή: Προσωπική υπόθεση και οικογενειακή ευθύνη», η οποία αφορά στην ευαισθητοποίηση των μαθητών όλων των τάξεων για τα ζητήματα διατροφής. Το πρόγραμμα συντονίζει και οργανώνει η Διευθύντρια σε συνεργασία με την καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας κυρία Αρτέμιδα Σούσου.
Η κυρία Σούσου την 1η διδακτική ώρα οργάνωσε «Το Μαθητικό Δεκατιανό» για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές γευμάτισαν στο μεγάλο χολ, δημητριακά, φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς και λιχουδιές πλούσιες σε πρωτεΐνες, μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες και βιταμίνες. Τα παιδιά με πολλή χαρά έλαβαν μέρος στη δράση αυτή. Τους μαθητές ενθάρρυναν και συνόδευσαν οι καθηγητές: Κωνσταντίνος Αραμπατζής, Αικατερίνη Ζωΐδου (Υποδιευθύντρια), Αικατερίνη Ημέλλου, Χρυσούλα Κλειδή (Υποδιευθύντρια), Ελένη Σκούμπου, Λήδα – Μαρία Ψεματίκα.
Στη συνέχεια, τη 2η διδακτική ώρα, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων του Χημικού Τμήματος κύριος Χαράλαμπος Προεστός, έδωσε διάλεξη με θέμα: «Οι διατροφικές αναζητήσεις των εφήβων». Ο Καθηγητής έθεσε προβληματισμούς στους μαθητές όπως: «Γιατί ζούμε», «Μπορούμε να βελτιώσουμε τη ζωή μας», «Γιατί πεθαίνουμε». Οι μαθητές ανακάλυψαν τον χημικό ορισμό της ζωής, άκουσαν για τις «ελεύθερες ρίζες» και τα αντιοξειδωτικά και εντυπωσιάστηκαν από όσα έμαθαν. Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση μεταξύ του κυρίου Προεστού και των μαθητών, οι οποίοι ανέπτυξαν καίρια ερωτήματα περί διατροφής του σύγχρονου ανθρώπου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία το 1945 ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.
“Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel”.
Ένα εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την Τετάρτη 05-10-2022, στο πλαίσιο τού προγράμματος επιμορφώσεων, που έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το Π.Δ. 4823/ ΦΕΚ 136, τ. Α, 3/8/2021, άρθρα 95, 96, παρακολούθησε το διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel», με εισηγήτρια την κυρία Ειρήνη Παλαιολόγου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στη διδασκαλία τής λογοτεχνίας και στη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Στο μυαλό των περισσότερων έρχεται η εικόνα τού εκπαιδευτικού συνήθως με γυαλιά, να κρατά στο χέρι ένα ή παραπάνω βιβλία, μολύβια, τετράδια και με τον αόρατο χιτώνα τού υπερήρωα να μπαίνει τολμηρά στην αίθουσα διδασκαλίας, έτοιμος να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις ενάντια σε κάθε αντιξοότητα. Στις μέρες μας όμως οι ανάγκες έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και πολύ συχνά η παραδοσιακή μας τάξη μετατρέπεται σε ψηφιακή, καθιστώντας την καθημερινότητά μας άλλοτε πιο εύκολη και άλλοτε πιο δύσκολη. Έτσι, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός οφείλει - ακόμα και στη φαντασία μας - να προσαρμόζεται διαρκώς και αντί για βιβλία να κρατά ένα tablet, αντί για μολύβια να έχει ψηφιακή γραφίδα και να χρησιμοποιεί τον αόρατο χιτώνα του για να προστατευθεί εν μέρει και ο ίδιος. Μόνον τα γυαλιά παραμένουν ως είχαν!
Το Αρσάκειο είναι ίσως από τα λίγα σχολεία που δεν οικοδομήθηκε απλώς για να υπάρχει ακόμα ένα εκπαιδευτήριο, αλλά υλοποιήθηκε με αναλλοίωτες δομικές μονάδες γνώσης, πολιτισμού, αρετής και αξιών. Θεμελιώθηκε σε μια ιδέα που εδώ και 186 χρόνια αποτελεί άσβηστη φλόγα παιδείας και αυτό, γιατί το Αρσάκειο είναι ένα σχολείο με ψυχή…
Στο σχολείο μας, στο σχολείο τού σήμερα, ο δάσκαλος είναι ο σύμβουλος και ο μαθητής είναι ο ερευνητής, που εμπνέεται και διψάει να νιώσει τη δύναμη που παρέχει η γνώση. Γίνεται προσπάθεια να υπάρχει ισχυρός δεσμός μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης και κυριαρχεί στην καθημερινότητά μας η φροντίδα για τους μαθητές μας, έτσι ώστε να τους εξασφαλίζουμε μία ασφαλή και χαρούμενη σχολική ζωή και ευχόμαστε να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς που ζουν στο σχολικό περιβάλλον που έχουμε δημιουργήσει για αυτούς και που διαρκώς το βελτιώνουμε, αξιολογώντας τις διδακτικές και παιδαγωγικές μας πράξεις.
Σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμες δράσεις που έχουν ως στόχο την αειφορία σε όλους τους τομείς της σχολικής μας ζωής. Ο σκοπός μας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές ηθικά και γνωστικά εφόδια, έτσι ώστε να είναι οι μελλοντικοί πολίτες του κόσμου. Προγραμματίζουμε επιμέρους δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και καθορίζουμε διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης, έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα και να επιλύουμε τυχόν προβλήματα και αδυναμίες. Ο προγραμματισμός μας για τη σχολική μας μονάδα είναι η εξειδίκευση και η τεκμηρίωση του εκπαιδευτικού μας έργου. Στον προγραμματισμό μας απεικονίζεται το όραμα του κάθε εκπαιδευτικού μας, αλλά και του συλλόγου διδασκόντων ως σύνολο.
Σχολικό Έτος 2022-2023 - Διδακτικό Προσωπικό
Διευθύντρια: Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Χημικός)
Υποδιευθύντρια: Αικατερίνη Ζωΐδου (Φυσικής Αγωγής)
Υποδιευθύντρια: Χρυσούλα Κλειδή (Φιλόλογος)
Διδάσκοντες
Θεολόγοι
Φωτεινή Κατσαμπάνη
Ελένη Σκούμπου
Φιλόλογοι
Ελένη Βαϊοπούλου
Ελισάβετ Δεληγιαννάκη
Αικατερίνη Ημέλλου
Χρυσούλα Κλειδή (Υποδιευθύντρια)
Αικατερίνη Κολεύρη
Ευαγγελία Λουτριανάκη
Αναστασία Μανιώτη
Μαρία Παπαργυρίου
Μαρία Σκούρτη
Ευθαλία Ταμπακάκη
Ειρήνη Φαραντούρη
Μαθηματικοί
Κωνσταντίνος Αραμπατζής
Φώτιος Κοτσαλίδης
Θεοδώρα-Γεωργία-Μαρία Μάστορα
Μαρία – Λήδα Ψεματίκα
Βιολόγος
Μάρθα Αθανασοπούλου
Φυσικοί
Χρήστος Γεωργίου
Σοφία Καλοκαιρινού
Κωνσταντίνος Μιχόπουλος
Χημικοί
Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Διευθύντρια)
Ευάγγελος Ζεβόλης
Μαρία Φιλιππάκου
Αγγλικών
Αθανάσιος Αλεβιζάκης
Ιωάννα Βασιλοπούλου
Κρυσταλλία-Ιωάννα Βερέβη
Αλίκη Κεραμίδα
Μαρία Κοψαχείλη
Μαρία Μαρίν
Ευσταθία Παπαστόιτση
Μαρία Παππά
Ευαγγελία Τρούλλου
Ελένη Τσιτσάνου
Γαλλικών
Άννα-Ελένη Βασιλείου
Φωτεινή Κατρανίδου-Ραπτάκη
Χαρά Κατσέλα
Ουρανία-Αθηνά Λιάκου
Μαρία Σερβετά
Γερμανικών
Δανάη Κουτρουμάνου
Αγγελική Παπασταθοπούλου
Αμαλία Χαρίση
Καλλιεχνικών
Δημήτριος Παπουτσάκης
Φυσικής Αγωγής
Αικατερίνη Ζωΐδου (Υποδιευθύντρια)
Αναστασία Καραγιάννη
Θεόδωρος Κόκκοτας
Μουσικής
Μαρία Μιχαλοπούλου
Οικιακής Οικονομίας
Άρτεμις Σούσου
ΣΕΠ-Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
Παντελής Κατηνιώτης
Ειρήνη Τσαντάκη
Τεχνολογίας
Ελένη Γαλιάνδρα
Ιωάννα Καρποδίνη
Πληροφορικής
Ευάγγελος Αργυράκης
Αικατερίνη Γλέζου
Αγγελική Μιχαήλ
Παπαχρήστου Αντώνιος
Θεατρολογίας
Ελένη Κορρέ
Σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Παντελής Κατηνιώτης
Παρασκευάστρια εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών
Μαριάννα Αθανασάκου
Γραμματέας
Ευδοκία Καλφοπούλου
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021), εδώ.
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022), εδώ.
Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2021-2022 από το ΙΕΠ, εδώ.
Συνοπτική Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2022-2023, εδώ.
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023) από το ΙΕΠ, εδώ.
Για να δείτε το συνοπτικό σχέδιο δράσης του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, για το σχολικό έτος 2023-2024, πατήστε εδώ.
Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024), εδώ.
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024), εδώ.
«Αν δεν πιστέψουμε στο αδύνατο, δεν μπορούμε να εξαντλήσουμε το δυνατό στα έσχατά του όρια»
«Ανάμεσα στο μαθητή και στο διδάσκαλο είναι βέβαιο πως σιγά - σιγά μέσα στα χρόνια της κοινής προσπάθειας υφαίνεται μια σχέση, που -.στο πρώτο πρόχειρο κοίταγμα - φαίνεται πολύ απλή. Ο πρώτος δίνει γνώσεις και ο δεύτερος δέχεται γνώσεις. Και όμως το πράγμα δε σταματάει εδώ. Εκείνο που περιμένει ο μαθητής - ας είναι και ανεπίγνωστα - είναι κάτι πολύ πιο πλατύ και πολύ πιο βαθύ από το να πλουτίσει το μυαλό του με ορισμένα γνωστικά στοιχεία. Αν είναι ο δάσκαλος να επιδράσει σωστά πάνω του, θα επιδράσει πολύ καθολικότερα. Γι' αυτό πρέπει ο δάσκαλος να είναι αληθινά μια προσωπικότητα.
Ο νέος γυρεύει να βρει στο δάσκαλό του τον οδηγό της ζωής, κι έτσι που είναι ακόμα γεμάτος φλόγα και όνειρο και δίχως πείρα μεγάλη, έτσι που δεν ξέρει την πραγματικότητα και γι' αυτό θαρρεί πως μπορεί εύκολα να την αλλάξει και να τη διορθώσει, είναι το μόνο φυσικό να δοθεί με όλη του την ψυχή στο δάσκαλό του, που τον περιμένει άξιο να του δείξει το δρόμο για την κατάχτηση της ζωής.
(…)
Το ξέρει ο δάσκαλος: ο πιο σκληρός κριτής του είναι ο μαθητής. Θα ήταν όμως μικρόψυχο αν στην σκληρότητα αυτή ζητούσε να βρει ελατήρια ταπεινά -γιατί αυτή ακριβώς η σκληρότητα δείχνει πόσον ιδανισμό κλείνει μέσα του ο νέος.