Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
ja sen

A
΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ»

Διοργανωτής:
ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) /
Junior Achievement Greece, www.senja.gr, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας.

Στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας «Οικονομία και εγώ» συμμετέχουν 52 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Με τον τρόπο αυτό η επιχειρηματικότητα μπαίνει δυναμικά στο Σχολείο και χτίζει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σχολική τάξη και τον κόσμο των επιχειρήσεων!

Το πρόγραμμα τού Junior Achievement«Οικονομία και εγώ» απευθύνεται στους μαθητές τής Γ΄ Γυμνασίου και φιλοδοξεί να χαράξει ένα νέο δρόμο γνώσης. Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές αξιολογούν και αξιοποιούν προσωπικές τους δεξιότητες και ενδιαφέροντα σε θέματα οικονομίας. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους για την επιλογή τής μελλοντικής καριέρας τους και εμπλέκονται βιωματικά με την πραγματικότητα τής αγοράς. Αποκτούν βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις και μαθαίνουν πώς να συντάσσουν ατομικό και οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα στη σχολική τάξη, από συμβούλους – εθελοντές τής Εθνικής Τράπεζας, με τη συμβολή του καθηγητή τού ΣΕΠ. Ολοκληρώνεται σε 6 διδακτικές ενότητες ,που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες ΣΕΠ, δηλαδή 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Διάρκεια: 6 εβδομάδες.

Η υλοποίηση τού προγράμματος ξεκινά στις 20 Νοεμβρίου 2014 στo πλαίσιo τής διδασκαλίας τού μαθήματος τού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με τον καθηγητή κ. Παντελή Κατηνιώτη. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές των Γ΄β και Γ΄γ τμημάτων με σύμβουλο εθελοντή τον κ. Δημήτριο Γιαννακόπουλο, στέλεχος τής Εθνικής Τράπεζας.

Την ευθύνη τής υλοποίησης τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών έχει η εκπαιδευτικός κ. Αγγελική Ζήση, νομικός, nationaltrainer στα προγράμματα επιχειρηματικότητας τού JuniorAchievement, υπεύθυνη προγραμμάτων επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων.


Σύντομη περιγραφή των ενοτήτων που καλύπτονται από το Πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ»

Δραστηριότητα

Περιγραφή

Κύριες έννοιες και δεξιότητες

Η θετική παρουσίαση τού εαυτού μας

Οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα

  • Διερεύνηση ιδεών – επαγγελματικές κάρτες
  • Η οικονομία, η συναλλαγή, η αγορά
  • Η σημασία τής θετικής παρουσίασης τού εαυτού μας
Η διερεύνηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων μας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους και τα συσχετίζουν με τις επιλογές τους για σταδιοδρομία

  • Η λήψη αποφάσεων
  • Επιλογές σταδιοδρομίας
Ευκαιρίες εργασίας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα βήματα για την εύρεση εργασίας

  • Η ανάλυση καταστάσεων
  • Η συμπλήρωση αιτήσεων
  • Η ερμηνεία πληροφοριών
Η συνέντευξη

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα προσόντα που αναζητούν οι εργοδότες στους υποψήφιους

  • Η αγορά εργασίας
  • Η συνέντευξη
  • Η ευκαιρία
Ατομικός προϋπολογισμός

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη χρησιμότητα τού ατομικού προϋπολογισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του

  • Ο προϋπολογισμός
  • Η αποταμίευση
  • Έσοδα και έξοδα
Τα οικονομικά μιας οικογένειας

Οι μαθητές ετοιμάζουν έναν οικογενειακό προϋπολογισμό και εξοικειώνονται με τις επιλογές και με τις αποφάσεις μιας οικογένειας στον προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων

  • Η διανομή εσόδων
  • Το «κόστος (τής χαμένης) ευκαιρίας»
  • Επίλυση προβλημάτων
Η εξόφληση των λογαριασμών

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τη χρήση τραπεζικών λογαριασμών και επιταγών

  • Πιστωτικά ιδρύματα
  • Επιθυμίες και ανάγκες
  • Ομαδική εργασία
Η σωστή χρήση τής πιστωτικής χρέωσης

Οι μαθητές προσδιορίζουν το κόστος και τα οφέλη τής πιστωτικής χρέωσης και υπολογίζουν το κόστος ενός δανείου

  • Η πιστωτική χρέωση
  • Το χρήμα
  • Ερμηνεία δεδομένων και υπολογισμοί
Το Χρηματιστήριο

Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους

  • Η επένδυση
  • Οι μετοχές
  • Ο κίνδυνος
  • Οι γραφικές παραστάσεις
Η ανάλυση τής επένδυσής μας

Οι μαθητές «πουλάνε» τις μετοχές τους και υπολογίζουν εάν έχασαν ή κέρδισαν χρήματα

  • Τιμές
  • Κέρδος
  • Αγορά και πώληση
Οι τρόποι εξυπηρέτησης μέσω των Τραπεζών

Οι μαθητές μαθαίνουν τους εναλλακτικούς τρόπους τραπεζικών συναλλαγών

  • Παρουσίαση μορφών τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω καταστημάτων, ΑΤΜ (Αυτόματων Ταμειολογιστικών Μηχανών), Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών, διαδικτύου, σταθερού / κινητού τηλεφώνου, εντολών πληρωμών
    • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
    • Βελτίωση τού οικογενειακού προϋπολογισμού
Μέθοδοι πληρωμών: μετρητά, επιταγές, ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι μαθητές μαθαίνουν και συζητούν σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και το τι πρέπει να προσέχουν

  • Χρήση μετρητών
  • Χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων, εικονικών)
  • Ηλεκτρονικό πορτοφόλι
  • Ασφάλεια πληρωμών μέσω καρτών
  • Ασφάλεια πληρωμών στο διαδίκτυο


Χορηγός τού Προγράμματος:



nbg


Αγγελική Ζήση


(Νομικός)

National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων