Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού ενημερώνει τους γονείς των μαθητών του σχετικά με θέματα λειτουργίας τού Σχολείου


ja sen

A
΄ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ»

Διοργανωτής:
ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων) /
Junior Achievement Greece, www.senja.gr, υπό την αιγίδα τού Υπουργείου Παιδείας.

Στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας «Οικονομία και εγώ» συμμετέχουν 52 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού. Με τον τρόπο αυτό η επιχειρηματικότητα μπαίνει δυναμικά στο Σχολείο και χτίζει γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σχολική τάξη και τον κόσμο των επιχειρήσεων!

Το πρόγραμμα τού Junior Achievement«Οικονομία και εγώ» απευθύνεται στους μαθητές τής Γ΄ Γυμνασίου και φιλοδοξεί να χαράξει ένα νέο δρόμο γνώσης. Με το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές αξιολογούν και αξιοποιούν προσωπικές τους δεξιότητες και ενδιαφέροντα σε θέματα οικονομίας. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους για την επιλογή τής μελλοντικής καριέρας τους και εμπλέκονται βιωματικά με την πραγματικότητα τής αγοράς. Αποκτούν βασικές χρηματοοικονομικές γνώσεις και μαθαίνουν πώς να συντάσσουν ατομικό και οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα στη σχολική τάξη, από συμβούλους – εθελοντές τής Εθνικής Τράπεζας, με τη συμβολή του καθηγητή τού ΣΕΠ. Ολοκληρώνεται σε 6 διδακτικές ενότητες ,που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες ΣΕΠ, δηλαδή 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα. Διάρκεια: 6 εβδομάδες.

Η υλοποίηση τού προγράμματος ξεκινά στις 20 Νοεμβρίου 2014 στo πλαίσιo τής διδασκαλίας τού μαθήματος τού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με τον καθηγητή κ. Παντελή Κατηνιώτη. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές των Γ΄β και Γ΄γ τμημάτων με σύμβουλο εθελοντή τον κ. Δημήτριο Γιαννακόπουλο, στέλεχος τής Εθνικής Τράπεζας.

Την ευθύνη τής υλοποίησης τού προγράμματος και την καθοδήγηση των μαθητών έχει η εκπαιδευτικός κ. Αγγελική Ζήση, νομικός, nationaltrainer στα προγράμματα επιχειρηματικότητας τού JuniorAchievement, υπεύθυνη προγραμμάτων επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων.


Σύντομη περιγραφή των ενοτήτων που καλύπτονται από το Πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ»

Δραστηριότητα

Περιγραφή

Κύριες έννοιες και δεξιότητες

Η θετική παρουσίαση τού εαυτού μας

Οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα

  • Διερεύνηση ιδεών – επαγγελματικές κάρτες
  • Η οικονομία, η συναλλαγή, η αγορά
  • Η σημασία τής θετικής παρουσίασης τού εαυτού μας
Η διερεύνηση των ικανοτήτων και ενδιαφερόντων μας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους και τα συσχετίζουν με τις επιλογές τους για σταδιοδρομία

  • Η λήψη αποφάσεων
  • Επιλογές σταδιοδρομίας
Ευκαιρίες εργασίας

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα βήματα για την εύρεση εργασίας

  • Η ανάλυση καταστάσεων
  • Η συμπλήρωση αιτήσεων
  • Η ερμηνεία πληροφοριών
Η συνέντευξη

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τα προσόντα που αναζητούν οι εργοδότες στους υποψήφιους

  • Η αγορά εργασίας
  • Η συνέντευξη
  • Η ευκαιρία
Ατομικός προϋπολογισμός

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη χρησιμότητα τού ατομικού προϋπολογισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του

  • Ο προϋπολογισμός
  • Η αποταμίευση
  • Έσοδα και έξοδα
Τα οικονομικά μιας οικογένειας

Οι μαθητές ετοιμάζουν έναν οικογενειακό προϋπολογισμό και εξοικειώνονται με τις επιλογές και με τις αποφάσεις μιας οικογένειας στον προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων

  • Η διανομή εσόδων
  • Το «κόστος (τής χαμένης) ευκαιρίας»
  • Επίλυση προβλημάτων
Η εξόφληση των λογαριασμών

Οι μαθητές συζητούν σχετικά με τη χρήση τραπεζικών λογαριασμών και επιταγών

  • Πιστωτικά ιδρύματα
  • Επιθυμίες και ανάγκες
  • Ομαδική εργασία
Η σωστή χρήση τής πιστωτικής χρέωσης

Οι μαθητές προσδιορίζουν το κόστος και τα οφέλη τής πιστωτικής χρέωσης και υπολογίζουν το κόστος ενός δανείου

  • Η πιστωτική χρέωση
  • Το χρήμα
  • Ερμηνεία δεδομένων και υπολογισμοί
Το Χρηματιστήριο

Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους

  • Η επένδυση
  • Οι μετοχές
  • Ο κίνδυνος
  • Οι γραφικές παραστάσεις
Η ανάλυση τής επένδυσής μας

Οι μαθητές «πουλάνε» τις μετοχές τους και υπολογίζουν εάν έχασαν ή κέρδισαν χρήματα

  • Τιμές
  • Κέρδος
  • Αγορά και πώληση
Οι τρόποι εξυπηρέτησης μέσω των Τραπεζών

Οι μαθητές μαθαίνουν τους εναλλακτικούς τρόπους τραπεζικών συναλλαγών

  • Παρουσίαση μορφών τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω καταστημάτων, ΑΤΜ (Αυτόματων Ταμειολογιστικών Μηχανών), Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών, διαδικτύου, σταθερού / κινητού τηλεφώνου, εντολών πληρωμών
    • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
    • Βελτίωση τού οικογενειακού προϋπολογισμού
Μέθοδοι πληρωμών: μετρητά, επιταγές, ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι μαθητές μαθαίνουν και συζητούν σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και το τι πρέπει να προσέχουν

  • Χρήση μετρητών
  • Χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων, εικονικών)
  • Ηλεκτρονικό πορτοφόλι
  • Ασφάλεια πληρωμών μέσω καρτών
  • Ασφάλεια πληρωμών στο διαδίκτυο


Χορηγός τού Προγράμματος:



nbg


Αγγελική Ζήση


(Νομικός)

National Trainer στα Προγράμματα Επιχειρηματικότητας του JuniorAchievement

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων


Υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμός Α΄Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Το κτήριο στο οποίο στεγάζεται το Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού είναι ένα τριώροφο κτήριο (με υπόγειο, ισόγειο και δώμα), κτισμένο τη δεκαετία του 1930, σε προνομιακή θέση στο Ψυχικό. Διαθέτει πολλές εγκαταστάσεις, οι οποίες σταδιακά ανακαινίζονται και εκσυγχρονίζονται.
Το Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο συστεγάζεται με άλλα 8 σχολεία σε ένα κεντρικό κτήριο με 2 άλλα παρακείμενα κτήρια με κοινούς εξωτερικούς προαύλιους χώρους. Ο χώρος διαθέτει για κοινή χρήση από όλα τα σχολεία 1 μεγάλο θέατρο, 1 αμφιθέατρο, 1 βιβλιοθήκη με διαθέσιμους υπολογιστές και εκτυπωτές για τους μαθητές, 1 Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, 1 Μουσείο Αναλογικής Τεχνολογίας, 2 κυλικεία, 1 φωτοτυπικό κέντρο, 1 τηλεφωνικό κέντρο και 2 αναρρωτήρια (το ένα προορίζεται για αποκλειστική χρήση των Γυμνασίων και των Λυκείων και το άλλο των Σχολείων Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης). Οι αθλητικές εγκαταστάσεις αποτελούνται από 1 σύγχρονο στίβο, 4 υπαίθρια γήπεδα μπάσκετ, 1 υπαίθριο γήπεδο βόλεϋ, 2 υπαίθρια γήπεδα ποδοσφαίρου, καθώς και 3 κλειστούς χώρους που προορίζονται για γυμναστικές δραστηριότητες (μπάσκετ, βόλεϋ, γυμναστική). Στον ευρύτερο χώρο του σχολείου υπάρχει Ιερός Ναός. Το σχολείο περιβάλλεται από κήπους και δασάκι. Επίσης, υπάρχει χώρος πάρκινγκ για τους διδάσκοντες και ξεχωριστός χώρος στάθμευσης των σχολικών λεωφορείων.
Στο Α΄ Γυμνάσιο ανήκουν 12 αίθουσες διδασκαλίας και μία αίθουσα υπολογιστών/πολλαπλών χρήσεων: οι αίθουσες αυτές είναι πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες και υπολογιστές με σύνδεση στο διαδίκτυο. Στις αίθουσες διδασκαλίες υπάρχουν λευκοί πίνακες (whiteboards). Οι αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν ντουλαπάκια, όπου κάθε μαθητής μπορεί να φυλάσσει τα βιβλία και τα προσωπικά του αντικείμενα. Οι τοίχοι των αιθουσών είναι πολύχρωμοι και διακοσμούνται από δημιουργίες των μαθητών.
Στο Σχολείο υπάρχουν ακόμα αίθουσες ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικών, μουσικής και τεχνολογίας, ενώ μοιράζεται με τα άλλα σχολεία 4 εργαστήρια πληροφορικής, οι οποίες διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες, σύγχρονο εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο. Επίσης, διαθέτει 1 εργαστήριο με tablets και 2 από τα 5 εργαστήρια φυσικών επιστημών.
Σε πολλά κεντρικά σημεία του σχολείου υπάρχουν δοχεία με απολυμαντικό υγρό (σημειωτέον ότι αυτά υπήρχαν πριν από την πανδημία του Covid-19, για την αντιμετώπιση της εποχιακής γρίπης). Στις τάξεις, όπως προβλέπεται, υπάρχουν συσκευασίες με απολυμαντικό υγρό, που ανανεώνονται συνεχώς. Η καθαριότητα του σχολείου ήταν και είναι εντατική και συνεχής. Λόγω της πανδημίας, είναι ακόμα πιο συστηματική η καθαριότητα σε όλους τους χώρους του σχολείου. Επίσης, λαμβάνει χώρα απολύμανση όλων των αιθουσών σε όλα τα διαλείμματα, εκτός του 1ου και του 7ου (5λεπτα).
Για μαθητές με κινητικές δυσκολίες στον χώρο του σχολείου υπάρχει ένας ανελκυστήρας, ράμπες σε συγκεκριμένους χώρους και εισόδους/εξόδους καθώς και αναβατήρες σε δύο σημεία του σχολείου όπου υπάρχουν σκάλες, για τη διευκόλυνση των μαθητών που κάνουν χρήση αμαξιδίου.



Το συγκρότημα των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού διαθέτει σύγχρονες υποδομές σε μια μεγάλη έκταση με πολλούς χώρους πρασίνου στο Παλαιό Ψυχικό.
Για να δείτε τις αθλητικές εγκαταστάσεις, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τη Βιβλιοθήκη, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τα εργαστήρια Η/Υ, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τα εργαστήρια φυσικών επιστημών, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τον ναό τής Αγίας Αναστασίας τής Ρωμαίας, πατήστε εδώ.

Κλικ στην εικόνα για να κάνετε εικονική περιήγηση τού Συγκροτήματος των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού (συνιστάται Google Chrome)

thumbnail
 

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Αρσάκη 1 (Πλ. Μιχαλακοπούλου)
Τ.Κ. 154 52 Π. Ψυχικό
Τηλεφωνικό κέντρο: 210 67 55 107
FAX. 210 67 56 225
email: a-gym-ps@arsakeio.gr

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Διεύθυνση: 213
Υποδιεύθυνση: 216
Γραφείο καθηγητών : 252
Γραμματεία : 215
Ιατρείο: 202
Γυμναστήριο: 237
Συμβουλευτική Υπηρεσία: 287, 284, 285

Θἐση των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού στο Google Maps

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη
Κοινωνική Δράση
Εγκαταστάσεις

Προγραμματισμός δραστηριοτήτων σχολικού έτους 2023-2024

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα εδώ

Τελευταία ενημέρωση: 11/03/2024

Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
Σχολικό Έτος 2024-2025


Διευθύντρια: Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Χημικός)
Υποδιευθυντής Α: Κωνσταντίνος Αραμπατζής (Μαθηματικός)
Υποδιευθύντρια Β: Αικατερίνη Ζωΐδου (Φυσικής Αγωγής)

Διδάσκοντες

Θεολόγοι
Μαρία Παπίδα
Ελένη Σκούμπου

Φιλόλογοι
Ελισάβετ Δεληγιαννάκη
Αικατερίνη Ημέλλου
Χρυσούλα Κλειδή (Συντονίστρια Φιλολογικών Μαθημάτων Γυμνασίου)
Αικατερίνη Κολεύρη
Ευαγγελία Λουτριανάκη
Αναστασία Μανιώτη
Εύα-Ευανθία Παπακώστα
Φωτεινή Παπαντωνοπούλου
Μαρία Σκούρτη

Μαθηματικοί
Κωνσταντίνος Αραμπατζής (Υποδιευθυντής Α)
Παναγιώτης Γάσπαρης
Φώτιος Κοτσαλίδης
Θεοδώρα-Γεωργία-Μαρία Μάστορα

Βιολόγος
Μαρία Διακομανώλη

Φυσικοί
Χρήστος Γεωργίου
Σοφία Καλοκαιρινού
Κωνσταντίνος Μιχόπουλος

Χημικοί
Ασημίνα Μπούρμπουλα
Ιωάννα-Ευδοκία Πατσιλινάκου (Διευθύντρια)


Αγγλικών
Αθανάσιος Αλεβιζάκης
Ιωάννα Βασιλοπούλου
Κρυσταλλία-Ιωάννα Βερέβη
Αθηνά Καραβασίλη
Μαριάννα Κεκάτου
Μαρία Κοψαχείλη
Μαρία Μαρίν
Ευσταθία Παπαστόιτση
Ευαγγελία Τρούλλου

Γαλλικών
Άννα-Ελένη Βασιλείου
Φωτεινή Κατρανίδου-Ραπτάκη
Χαρά Κατσέλα
Σοφία Κουμαριανού
Ουρανία-Αθηνά Λιάκου
Αικατερίνη Τσιχλή

Γερμανικών
Ευαγγελία Δεμέστιχα
Δανάη Κουτρομάνου
Αγγελική Παπασταθοπούλου

Καλλιτεχνικών
Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού

Φυσικής Αγωγής
Αικατερίνη Ζωΐδου (Υποδιευθύντρια Β)
Αναστασία Καραγιάννη
Ηλίας Σακέλλιος

Μουσικής
Μαρία Μιχαλοπούλου

Οικιακής Οικονομίας
Άρτεμις Σούσου

ΣΕΠ-Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
Παντελής Κατηνιώτης
Ειρήνη Τσαντάκη

Τεχνολογίας
Ελένη Γαλιάνδρα
Ιωάννα Καρποδίνη

Πληροφορικής
Ευάγγελος Αργυράκης (Συντονιστής για το e-arsakeio)
Αικατερίνη Γλέζου
Αγγελική Μιχαήλ
Πολυξένη Σιούτη

Θεατρολογίας
Ελένη Κορρέ

Σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Παντελής Κατηνιώτης

Παρασκευάστρια εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών
Μαριάννα Αθανασάκου

Γραμματέας
Λήδα Λυγερού

Υπεύθυνοι Καθηγητές Εργαστηρίων, Απουσιολογίων, Σύμβουλοι Τμημάτων ,Σχολικής Ζωής και Συντονιστές Τάξεων 2024-2025, εδώ.






Λειτουργία Σχολείου - Δηλώσεις γονέων
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος καθηγητών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για θέματα που αφορούν στη λειτουργία τού Σχολείου και τη συνεργασία μαζί τους.

Δείτε εδώ τη συνέχεια.



Πληροφορίες για τη φοίτηση των μαθητών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Δείτε εδώ το προεδρικό διάταγμα (ΠΔ 485/83, ΦΕΚ 184 Α΄) για τη δικαιολόγηση των απουσιών.



Σχολικοί Περίπατοι - Διδακτικές Επισκέψεις: Διευκρινίσεις σχετικά με το ποσοστό συμμετεχόντων μαθητών και την καταχώρηση απουσιών (03-12-2013)

Διευκρινίζουμε ότι:

1. Στους μαθητές που δε συμμετέχουν σε σχολικό περίπατο του σχολείου τους, ο οποίος πραγματοποιείται πεζή, καταχωρούνται απουσίες ισάριθμες με τις διδακτικές ώρες που προβλέπονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας κατά την οποία πραγματοποιείται ο συγκεκριμένος περίπατος.

2.  Στην περίπτωση που ο σχολικός περίπατος πραγματοποιείται με τη χρήση μεταφορικού μέσου  δ ε ν  καταχωρούνται απουσίες σε μαθητές των οποίων οι κηδεμόνες  έχουν καταθέσει  στο σχολείο αρνητική υπεύθυνη δήλωση.

Εάν το ποσοστό των συμμετεχόντων μαθητών στο σχολικό περίπατο είναι μικρότερο του 70% του συνόλου των μαθητών της κάθε τάξης, δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί ο περίπατος.

3.  Κατά τις διδακτικές επισκέψεις διεξάγεται σε εξωσχολικού χώρους μ ά θ η μ α  σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Ως εκ τούτου, στις συγκεκριμένες επισκέψεις δεν ισχύει το οριακό ποσοστό (70%) που απαιτείται σε  άλλες μετακινήσεις και συνεπώς συμμετέχουν  ό λ ο ι  οι μαθητές του τμήματος ή της τάξης.

Σε περίπτωση που υπάρξει πολύ μικρός αριθμός μαθητών, των οποίων οι κηδεμόνες έχουν καταθέσει αρνητική υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τη συμμετοχή τους στη διδακτική επίσκεψη, (όχι περισσότεροι από 2-3 μαθητές ανά τμήμα) αυτοί οφείλουν να προσέλθουν και να απασχοληθούν στο χώρο του σχολείου με τρόπο, ο οποίος θα αναφέρεται στη σχετική με τη συγκεκριμένη μετακίνηση, Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων Καθηγητών. Εάν ο αριθμός των μαθητών των οποίων οι κηδεμόνες έχουν προσκομίσει αρνητική υπεύθυνη δήλωση είναι μεγαλύτερος, η επίσκεψη δεν θα πραγματοποιείται.

Επισημαίνουμε ότι, όσοι μαθητές δε συμμετέχουν σε διδακτική επίσκεψη και απουσιάζουν από το σχολείο κατά τη διάρκεια πραγματοποίησής της, χρεώνονται με τις αντίστοιχες απουσίες.


                                                 Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

                                               Εκπαιδευτικά θέματα

                                                 Τμήμα εκδρομών