“Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel”.
Ένα εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την Τετάρτη 05-10-2022, στο πλαίσιο τού προγράμματος επιμορφώσεων, που έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το Π.Δ. 4823/ ΦΕΚ 136, τ. Α, 3/8/2021, άρθρα 95, 96, παρακολούθησε το διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel», με εισηγήτρια την κυρία Ειρήνη Παλαιολόγου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στη διδασκαλία τής λογοτεχνίας και στη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Στο μυαλό των περισσότερων έρχεται η εικόνα τού εκπαιδευτικού συνήθως με γυαλιά, να κρατά στο χέρι ένα ή παραπάνω βιβλία, μολύβια, τετράδια και με τον αόρατο χιτώνα τού υπερήρωα να μπαίνει τολμηρά στην αίθουσα διδασκαλίας, έτοιμος να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις ενάντια σε κάθε αντιξοότητα. Στις μέρες μας όμως οι ανάγκες έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και πολύ συχνά η παραδοσιακή μας τάξη μετατρέπεται σε ψηφιακή, καθιστώντας την καθημερινότητά μας άλλοτε πιο εύκολη και άλλοτε πιο δύσκολη. Έτσι, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός οφείλει - ακόμα και στη φαντασία μας - να προσαρμόζεται διαρκώς και αντί για βιβλία να κρατά ένα tablet, αντί για μολύβια να έχει ψηφιακή γραφίδα και να χρησιμοποιεί τον αόρατο χιτώνα του για να προστατευθεί εν μέρει και ο ίδιος. Μόνον τα γυαλιά παραμένουν ως είχαν!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών στις 5 Οκτωβρίου, το σχολείο μας αναγνωρίζει τον καθοριστικό - πλην όμως συνεχώς μεταλλασσόμενο - ρόλο του εκπαιδευτικού στην κοινωνία μας και τιμά το διδακτικό προσωπικό του. Για τον λόγο αυτό διοργάνωσε ένα διαδικτυακό εργαστήριο με θέμα “Σκηνοθετώντας το πορτρέτο του εκπαιδευτικού με pixel”. Μέσω του εργαστηρίου αυτού έγινε μία προσπάθεια επαναπροσδιορισμού τής εικόνας τού εκπαιδευτικού, φέρνοντάς την στη σύγχρονη, τεχνολογικά εξελισσόμενη διαδικτυακή εποχή, χωρίς να παραβλέπονται όμως οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν παράλληλα. Απώτερος στόχος είναι να γίνει κατανοητή η σημασία της ψηφιακής αυτοπροβολής τού εκπαιδευτικού, διότι μέσω αυτής μπορεί να βελτιωθεί η σχέση του με τους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα να μειωθούν περιστατικά κακόβουλων ενεργειών και παραβίασης προσωπικών δεδομένων.
Δεδομένου ότι η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται συνακολουθούμενη από την απεριόριστη φαντασία και εφευρετικότητα των μαθητών και ότι το παρόν νομικό πλαίσιο είναι κάπως ασαφές, έγκειται στον ίδιο τον εκπαιδευτικό να καθορίσει συνειδητά πλέον την εικόνα τού εαυτού του την οποία θέλει να προβάλλει, γνωρίζοντας τις πιθανές επιπτώσεις και προστατεύοντας την ιδιωτικότητα και το έργο του.
Η Διευθύντρια
Ευδοκία Πατσιλινάκου