Στης ιστορίας το διάσελο όρθιος ο γιος πολέμαγε
κι η μάνα κράταε τα βουνά, όρθιος να στέκει ο γιος της,
μπρούντζος, χιόνι και σύννεφο. Κι αχολόγησε η Πίνδος
σαν να ’χε ο Διόνυσος γιορτή. Τα φαράγγια κατέβαζαν
τραγούδια κι αναπήδαγαν τα έλατα και χορεύαν
οι πέτρες. Κι όλα φώναζαν:
«Ίτε παίδες Ελλήνων…»
Φωτεινές σπάθες οι ψυχές σταύρωναν στον ορίζοντα,
ποτάμια πισωδρόμιζαν, τάφοι μετακινιόνταν.
Κι οι μάνες στα κοφτά γκρεμνά σαν Παναγιές τ’ ανέβαιναν.
Με την ευκή στον ώμο τους κατά το γιο πηγαίναν
και τις αεροτραμπάλιζε ο άνεμος φορτωμένες
κι έλυνε τα τσεμπέρια τους κι έπαιρνε τα μαλλιά τους
κι έδερνε τα φουστάνια τους και τις σπαθοκοπούσε,
κι αυτές αντροπατάγανε, ψηλά, πέτρα την πέτρα
κι ανηφορίζαν στη γραμμή, όσο που μες τα σύννεφα
χανόταν ορθομέτωπες η μια πίσω απ’ την άλλη.
«Μάνα και γιος (1940)»
Νικηφόρος Βρεττάκος
Το Αρσάκειο είναι ίσως από τα λίγα σχολεία που δεν οικοδομήθηκε απλώς για να υπάρχει ακόμα ένα εκπαιδευτήριο, αλλά υλοποιήθηκε με αναλλοίωτες δομικές μονάδες γνώσης, πολιτισμού, αρετής και αξιών. Θεμελιώθηκε σε μια ιδέα που εδώ και 187 χρόνια αποτελεί άσβηστη φλόγα παιδείας και αυτό, γιατί το Αρσάκειο είναι ένα σχολείο με ψυχή…
Στο σχολείο μας, στο σχολείο τού σήμερα, ο δάσκαλος και η δασκάλα είναι οι σύμβουλοι και τα παιδιά είναι οι ερευνητές που εμπνέονται και διψούν να νιώσουν τη δύναμη που παρέχει η γνώση. Γίνεται προσπάθεια να υπάρχει ισχυρός δεσμός μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης και κυριαρχεί στην καθημερινότητά μας η φροντίδα για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, έτσι ώστε να τους εξασφαλίζουμε μία ασφαλή και χαρούμενη σχολική ζωή και ευχόμαστε να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς που ζουν στο σχολικό περιβάλλον που έχουμε δημιουργήσει και που διαρκώς το βελτιώνουμε, αξιολογώντας τις διδακτικές και παιδαγωγικές μας πράξεις.
Σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμες δράσεις που έχουν ως στόχο την αειφορία σε όλους τους τομείς της σχολικής μας ζωής. Ο σκοπός μας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ηθικά και γνωστικά εφόδια, έτσι ώστε να είναι οι μελλοντικοί πολίτες του κόσμου. Προγραμματίζουμε επιμέρους δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και καθορίζουμε διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης, έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα και να επιλύουμε τυχόν προβλήματα και αδυναμίες. Ο προγραμματισμός μας για τη σχολική μας μονάδα είναι η εξειδίκευση και η τεκμηρίωση του εκπαιδευτικού μας έργου. Στον προγραμματισμό αυτόν απεικονίζεται το όραμα των εκπαιδευτικών μας.
Η διδακτική πράξη καλείται να συμβαδίζει με έναν κόσμο που μεταβάλλεται με ταχύτατους ρυθμούς! Τι επιθυμούμε; Μήπως επιθυμούμε εκπαιδευτικούς στάσιμους σε πάγιες διδακτικές τεχνικές, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να είναι απλοί παρατηρητές των εξελίξεων ή μήπως επιθυμούμε φωτισμένους δασκάλους και δασκάλες που ενδιαφέρονται να εμπνέουν, έτσι ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να εξελιχθούν σε πολίτες με νόηση και βούληση, σε πολίτες που θα είναι ενεργά και όχι παθητικά κοινωνικά μέλη;
Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία αναπτύσσουμε το παιδαγωγικό και το διδακτικό μας έργο, είναι τα εξής:
πλαίσιο προγραμματισμού για το διδακτικό έργο στη σχολική μας μονάδα,
προγραμματισμός ανά ειδικότητα με βάση τον συντονισμό, ανά ειδικότητα,
χρήση της πλατφόρμας e-arsakeio,
χρήση της ψηφιακής τάξης,
δίαυλοι επικοινωνίας με τους μαθητές μας,
αξιολόγηση των μαθητών μας.
Αφιερώνεται στους απόφοιτους τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού
Αδράξτε τη μέρα
και τους καρπούς της
και στύψτε τις πέτρες
να βγάλουν χυμούς.
Αρπάξτε τον χρόνο
προτού σας ξεφύγει
και φτιάξτε ιδέες
για κόσμους τρανούς!
Ευδοκία Πατσιλινάκου
Την Τρίτη 15 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε η ετήσια έκθεση Τεχνολογίας στον κεντρικό χώρο του ισογείου στο κτήριο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού με κατασκευές μαθητών και μαθητριών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων μετέφεραν με προσοχή τα ομοιώματα τεχνολογικών αντικειμένων που είχαν κατασκευάσει με κέφι και μεράκι στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, και τα τοποθέτησαν στους πάγκους που είχαν στηθεί. Πραγματοποιήθηκε μία εντυπωσιακή Έκθεση για τρεις ημέρες (15, 16 και 17 Μαΐου).
Τα τεχνολογικά επιτεύγματα που επέλεξαν να κατασκευάσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Α΄ τάξης ήταν αντιπροσωπευτικά δείγματα από διάφορους τομείς τής Τεχνολογίας. Για τη δημιουργία των κατασκευών έγινε προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν απλά ανακυκλώσιμα υλικά και ευρηματικές τεχνικές που συνετέλεσαν στην ανάπτυξη τόσο των κατασκευαστικών δεξιοτήτων όσο και τής συνδυαστικής σκέψης των παιδιών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης ασχολήθηκαν με κατασκευές μακετών που αφορούσαν σε κτηριακές εγκαταστάσεις και σε γραμμές παραγωγής των εταιρειών με τις οποίες ασχολήθηκαν κατά τη διάρκεια τής χρονιάς. Η αναπαράσταση έγινε με όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό τρόπο και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά!
Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους στελεχών επιχειρήσεων και συνεργάστηκαν υποδειγματικά και με ευχάριστη διάθεση, για έναν κοινό σκοπό.
Τούς μαθητές συντόνισαν, εκπαίδευσαν και επέβλεψαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες τού μαθήματος τής Τεχνολογίας κ. Ελένη Γαλιάνδρα και κ. Ιωάννα Καρποδίνη.
Στη ζωγραφιά τής μαθήτριας τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, Αριάννας Φοινίκη, φαίνεται η διαδρομή τής ζωής μιας γυναίκας που ξεκινάει κοριτσάκι κρατώντας ένα αρκουδάκι και ολοκληρώνει γιαγιά με το μπαστουνάκι της αφού πρώτα έχει περάσει από την πρόληψη του καρκίνου του μαστού.
'Εργο της μαθήτριας Αριάννας Φοινίκη (βραβευμένης στους 15ους Αγώνες Λόγου και Τέχνης).
Για να δείτε το πρόγραμμα πατήστε εδώ και την πρόσκληση εδώ
Είμαι εδώ και σου φωνάζω
Είμαι εδώ και σου φωνάζω,
δε θα μείνω αφανής,
μπροστά βγαίνω και διατάζω
το δικαίωμα ζωής.
Μιας ζωής ευτυχισμένης,
μιας ζωής ειρηνικής,
στο σχολείο μου να είμαι,
μια για πάντα νικητής.
Με γροθιά θα σου προτάσσω
στιβαρή την άποψη μου,
δε θ’ αντέξω να μ΄ αφήσω
να υπάρχω απαθής.
Είμαι εδώ και μιλώ για εμένα,
είμαι εδώ και μιλώ για εσένα,
είμαι εδώ γιατί αγαπώ,
τής ζωής μου τα γραμμένα.
Αριάννα Φοινίκη, τάξη Α΄, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού