Μ εαφορμή την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, οι μαθητές τού Α΄Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού έφτιαξαν ποικίλα ζωγραφικά έργα με σκοπό να πραγματευτούν με νέο βλέμμα την εικονογραφία αυτής τής τόσο σημαντικής ιστορικής περιόδου.
Η παραγωγή των έργων έγινε κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως συναντήσεων τού μαθήματος των Εικαστικών με τον καθηγητή κ. Δ. Παπουτσάκη, ύστερα από διάλογο για τις συνθήκες που διαμόρφωσαν το πολιτισμικό πλαίσιο τής εποχής.
Στα τμήματα τής Α΄ τάξης δόθηκαν αντίτυπα έργων Ελλήνων και Ευρωπαίων ζωγράφων των αρχών τού 19ου αιώνα ως εποπτικό υλικό.
Τα παιδιά, αφού επέλεξαν μια εκτυπωμένη εικόνα, χρησιμοποίησαν ένα τμήμα της για να συνθέσουν ένα έργο το οποίο μπορούσε να αναφέρεται στο πρωτότυπο ή να είναι εξ ολοκλήρου φανταστικό.
Οι μαθητές τής Β΄ τάξης προσπάθησαν να ανακαλύψουν τα “γκράφιτι” τής περιόδου τής Ελληνικής Επανάστασης μέσα από λαογραφικά παραδείγματα.
Από τη βιβλιοθήκη τού Σχολείου ψηφιοποιήθηκαν ένα σύνολο παραδοσιακών ελληνικών μοτίβων που προέρχονται κυρίως από την κεραμική, ξυλογλυπτική και διάφορες ενδυμασίες.
Τα παιδιά σχεδίασαν λεπτομερώς στο χαρτί τους αυτές τις εικόνες και δημιούργησαν τις δικές τους χρωματικές αποδόσεις.
Στις συναντήσεις με την Γ΄ τάξη συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά ρεύματα από την Αναγέννηση μέχρι τις αρχές τού μοντερνισμού, με σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν μια πιο ολοκληρωμένη γνώμη για την ιστορική χρονική στιγμή τής Επανάστασης.
Με αφορμή τα έργα που αναφέρονται στον αγώνα των Ελλήνων δημιουργήθηκαν αναπαραγωγές με τη χρήση σχεδιαστικών συντεταγμένων, οι οποίες χρωματίστηκαν ελεύθερα.
Τα παιδιά επέλεξαν κυρίως εικόνες που δεν αναπαριστούν σκηνές μάχης αλλά περιγράφουν με έμμεσο τρόπο την εποχή, όπως οι ουρανοί τού Eugene Delacroix, που δίνουν ορίζοντα στα γεγονότα τής επανάστασης, και τα πορτρέτα των Ελληνίδων.