Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

28 alykps

Από την Σπυριδούλα Γ. Δημητρακοπούλου, M.Ed. Φιλόλογο του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού

Θυμάμαι σημαίνει αντιστέκομαι!

Ογδόντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια πέρασαν από εκείνη την ένδοξη στιγμή της ιστορίας μας κι ακόμη μνημονεύουμε το έπος του ‘40. Φαίνεται παράδοξο ότι γιορτάζουμε όχι τη λήξη, αλλά την έναρξη ενός πολέμου.

Η άρνηση της Ελλάδας να αποδεχθεί τις αξιώσεις του ιταλικού φασιστικού καθεστώτος πέρασε στον Τύπο της εποχής με τη λέξη «ΟΧΙ» που παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά ως τίτλος στο κύριο άρθρο της εφημερίδας Ελληνικό Μέλλον στις 30 Οκτωβρίου. Η άρνηση αυτή, ωστόσο, ταυτόχρονα αποτελούσε και μια μεγάλη κατάφαση…ΌΧΙ στην τυραννία, στη βαναυσότητα, στον ευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αλλά ΝΑΙ στην ελευθερία, στη δημοκρατία, ναι στον άνθρωπο!

Και γι’ αυτό, οι στιγμές αυτές χαράχτηκαν στη συλλογική ιστορική μνήμη όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά της ανθρωπότητας. Η μάχη της Ελλάδας κατά των ιταλικών και γερμανικών δυνάμεων προκάλεσε παγκόσμια κατάπληξη. Σε έναν κόσμο που είχε καταληφθεί από τον φασισμό, καταπτοημένο από τον αήττητο μέχρι τότε Άξονα, έλαμψε και πάλι το φως της ελπίδας ενάντια στη βαρβαρότητα. Συγχαρητήρια μηνύματα έφθαναν από όλους τους ηγέτες του κόσμου. Οι New York Times έγραφαν ότι: «σ’ έναν μόλις μήνα το μικρό ελληνικό κράτος διέλυσε τον κακό εφιάλτη που σκότιζε το πνεύμα του δημοκρατικού κόσμου». Αλλά ακόμη και ο ίδιος ο Αδόλφος Χίτλερ το ‘41 θα παραδεχτεί δημόσια ότι από όσους αντιπάλους αντιμετώπισε: «μόνο οι Έλληνες…πολέμησαν με παράτολμο θάρρος και ύψιστη περιφρόνηση προς τον θάνατο».

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2024

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού με τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες των Σχολείων της Φ.Ε., πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις του κ. Παντελή Κατηνιώτη, Καθηγητή – Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και του κ. Γεώργιου Γεωργουλέα, Σχολικού Ψυχολόγου, με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τεσσάρων τμημάτων της Α΄ τάξης του Σχολείου μας. Σκοπός των συναντήσεων αυτών, οι οποίες διεξήχθησαν από τις 8 έως τις 11 Οκτωβρίου 2024, ήταν η παροχή στήριξης στους μαθητές αναφορικά με την αποδοτικότερη οργάνωση της μελέτης τους και την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου τους, καθώς και η προαγωγή της ψυχικής τους υγείας.
Kατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να μιλήσουν σχετικά με τις απαιτήσεις του Λυκείου σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του Γυμνασίου, τις ποικίλες δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν, καθώς και για τις μεθόδους μελέτης που χρησιμοποιούν. Επίσης, οι μαθητές αναφέρθηκαν σε θετικές καθημερινές τους συνήθειες και ενασχολήσεις που αποτελούν πηγές προσωπικής στήριξης και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή διαχείριση του χρόνου τους. Επιπλέον, επισημάνθηκαν σε αυτούς από τα Στελέχη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών ποικίλοι παράγοντες που δυσχεραίνουν τις προσπάθειές τους, καθώς και εντοπίστηκαν δυσλειτουργικές αντιλήψεις σχετικά με τη διαχείριση των ποικίλων υποχρεώσεών τους.
Εν συνεχεία, οι μαθητές μίλησαν για τους στόχους τους και ανέλυσαν τις σκέψεις τους αναφορικά με την επιλογή ομάδας προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου. Τόσο ο κ. Κατηνιώτης, όσο και ο κ. Γεωργουλέας τους τόνισαν πως τα Στελέχη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών βρίσκονται διαρκώς στη διάθεσή τους, προκειμένου να τους υποστηρίξουν στη λήψη των αποφάσεών τους, καθώς και στην πορεία τους προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τους μαθητές, από την οποία αναδείχθηκε η ανάγκη κατάρτισης ενός εξατομικευμένου προγράμματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο μελέτης, αλλά και θα προβλέπει επαρκή χρόνο ξεκούρασης και ενασχόλησης με δραστηριότητες αναψυχής (συναντήσεις με φίλους, συμμετοχή σε αθλητικές, καλλιτεχνικές και κοινωνικές δραστηριότητες, επικοινωνία με τους γονείς, κ.ά.).
Οι ενημερωτικές αυτές συναντήσεις αποτελούν μέρος των δράσεων που υλοποιούνται στο Σχολείο μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου 2024).

001

Η 5η Οκτωβρίου είναι μια σημαντική μέρα για τον κόσμο της εκπαίδευσης. Είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών, για να αναδείξει και να υπενθυμίσει τον εμβληματικό ρόλο, αλλά και την καταλυτική επίδραση που διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός τόσο στο επίπεδο της σχολικής ζωής, όσο και στο επίπεδο της κοινωνικής πραγματικότητας. Μήπως όμως κάθε μέρα δεν είναι μέρα των εκπαιδευτικών;
Ο εκπαιδευτικός ζει συναρπαστικά ταξίδια κάθε μέρα με τους μαθητές και τις μαθήτριές του και έχει τη δύναμη να αλλάξει τον κόσμο.
Ας σκεφτούμε λοιπόν τον και την νηπιαγωγό, τον δάσκαλο και τη δασκάλα, τον καθηγητή και την καθηγήτρια, όλους τους εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε μονοθέσια σχολεία, σε πολυδύναμες σχολικές μονάδες, στα αστικά κέντρα, στις κωμοπόλεις και τα χωριά, στα ημερήσια και εσπερινά σχολεία, στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση, στα διαπολιτισμικά σχολεία, στα μουσικά σχολεία, στον χώρο της ειδικής αγωγής, παντού όπου υπάρχουν μαθητές και μαθήτριες!
Ας ευχαριστήσουμε τον κάθε εκπαιδευτικό, ιδιαίτερα για το κοινωνικό έργο που προσφέρει, για τη στήριξη στα παιδιά, για τους δρόμους που ανοίγει, για όσα διδάσκει με λόγια και με πράξεις, για την υπομονή του, την επιμονή, τη δύναμη και την αποτελεσματικότητά του και ας στηρίξουμε το έργο του.
Από τα 1440 λεπτά της σημερινής μέρας και τις 24 ώρες αξίζει να αφιερώσουμε 1 λεπτό για να σκεφτούμε τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι:
- εύχονται καλή χρονιά δύο φορές τον χρόνο
- δεν έχουν εγκαταλείψει το σχολείο από τα 4 χρόνια μέχρι τα 67
- επέλεξαν τον επαγγελματικό τους χώρο, γιατί ανήκουν στα παιδιά, στη γνώση, στην εκπαίδευση
- είναι ταυτόχρονα πομποί πληροφορίας, ψυχολόγοι, σύμβουλοι, γιατροί, διοικητικοί, τεχνοκράτες
- σκέφτονται, κατανοούν, εφαρμόζουν, ερμηνεύουν, προσφέρουν, συμβουλεύουν, στηρίζουν, αποτρέπουν, διαβάζουν, γράφουν και νιώθουν
- αξιολογούνται καθημερινά και σκληρά από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς κριτές
- συνεχίζουν να εργάζονται στο σπίτι τους, μετά το πέρας του ωραρίου τους, ώστε να είναι έτοιμοι για την επόμενη μέρα.

Η παγκόσμια ημέρα του εκπαιδευτικού γιορτάζεται σε περισσότερες από 100 χώρες και κάθε χώρα έχει τις δικές της εκδηλώσεις.
Η εκπαίδευση είναι γεγονός ζωής και όχι προετοιμασία για μελλοντική ζωή! Είναι η βασική μέθοδος για την κοινωνική μεταρρύθμιση για την πρόοδο. Από εδώ πηγάζει η ευθύνη και το μεγαλείο του εκπαιδευτικού.
«Ιθάκες» υπάρχουν πάντα, αλλά το ταξίδι της μόρφωσης αποτελεί την πιο συναρπαστική «Οδύσσεια» στη ζωή μας.

Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος Διδασκόντων
Συναντήσεις της Διεύθυνσης του Α΄ Λυκείου με τους γονείς και των τριών τάξεων

Πραγματοποιήθηκαν με την αναμενόμενη επιτυχία οι συναντήσεις του σχολείου μας με τους γονείς και των τριών τάξεων του Λυκείου μας.
Συγκεκριμένα την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού έγινε η συνάντηση με τους γονείς της Α΄ τάξης και των τριών Λυκείων. Στην συνάντηση αυτή απηύθυνε χαιρετισμό η επόπτρια των σχολείων μας κ. Νέλλη Παππά και ακολούθησαν ομιλίες – παραινέσεις των διευθυντριών, των συντονιστών, των υπεύθυνων των απογευματινών ομίλων και των υπεύθυνων της Συμβουλευτικής-Ψυχολογικής υπηρεσίας καθώς και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Στη συνέχεια η διευθύντρια του σχολείου μας κ. Αμαλία Μαυροειδή μαζί με τον υποδιευθυντή κ. Κωνσταντίνο Κατσιαδράμη παρουσίασαν στο αμφιθέατρο το προφίλ του σχολείου μας στους γονείς των μαθητών μας. Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος.
Την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου και με την ίδια διαδικασία πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τους γονείς της Β΄ και Γ΄ τάξης και των τριών Λυκείων.
Οι συναντήσεις αυτές αποτελούν «χρυσή ευκαιρία» τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς για διαμόρφωση της αναγκαίας συναντίληψης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Αποτελούν μέρος του ανοιχτού διαλόγου, αλληλοενημέρωσης και αλληλοσυμβουλευτικής, μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την όλη λειτουργία του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι.
Κάθε βοήθεια που χρειάζεται το παιδί θα πρέπει να του παρέχεται μέσα στο φυσικό του χώρο, στο σχολείο και στην οικογένεια. Τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και ο γονέας μπορεί να κληθούν να συλλειτουργήσουν ως «συνθεραπευτές».
Αγαπητοί γονείς
Κρατήστε ψηλά, στα μάτια του παιδιού, την εικόνα του εκπαιδευτικού και σας προτρέπουμε να συμμετέχετε ενεργά στα σχολικά δρώμενα και στο μαθησιακό έργο του παιδιού σας. Να παρίστασθε στις μαθητικές εκδηλώσεις, να είστε παρόντες για να καμαρώνετε τα παιδιά σας. Να προσέχετε ΤΙ και ΠΩΣ θα πείτε στο παιδί σας όταν επιστρέφετε στο σπίτι μετά από επίσκεψη στο σχολείο. Να είστε σίγουροι ότι στο σχολείο μας θα σας δεχόμαστε ως «ισότιμους συνομιλητές».

Καλή σχολική χρονιά!

Η εκπαίδευση μπορεί να γίνει ο κοινωνικός αναβατήρας, ο καθοδηγητής της προσωπικής μας εξέλιξης αλλά και το πιο ισχυρό όπλο για να αλλάξουμε τον κόσμο.
(Νέλσον Μαντέλα)

Κάθε χρόνο αυτές τις μέρες η πραγματική δημόσια εικόνα της κοινωνίας μας «σκηνοθετείται» από τη σύγκλιση των δρόμων χιλιάδων παιδιών προς τις εστίες μάθησης, τις κυψέλες της γνώσης και της αγωγής. Ποια εικόνα μπορεί να είναι πιο όμορφη και πιο ελπιδοφόρα από το άνοιγμα των σχολείων, από το καινούργιο εκπαιδευτικό ξεκίνημα; Η εικόνα αυτή ποτέ δεν κουράζει, ποτέ δεν πειράζει. Υπάρχει κάποιος που δεν νοσταλγεί έστω και μια σκηνή της σχολικής ζωής του; Η επαναληψιμότητα της χάνεται από τη γλυκιά προαναγγελία του μέλλοντος, ενός καλύτερου μέλλοντος, γιατί στη μόρφωση της νέας γενιάς χτίζεται το μέλλον κάθε κοινωνίας. Αυτές οι αμέτρητες καθημερινές πορείες προς τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα είναι οι γέφυρες για την κατάκτηση του μέλλοντος μας, για την καλυτέρευση της κοινωνίας, για την ομορφιά της ζωής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι η ζωντανή ελπίδα μας, η μαγιά της μεγάλης προσδοκίας και η αταλάντευτη βεβαιότητά μας.
Με φιλόδοξα σχέδια, όνειρα και ελπίδες ξεκινάμε και φέτος την νέα σχολική χρονιά. Ευχή και προσδοκία όλων μας είναι η νέα χρονιά να είναι δημιουργική, αποδοτική, ευχάριστη και πετυχημένη. Σήμερα είναι μια μέρα που ανήκει στους μαθητές, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Μια μέρα που πηγαίνει ένα βήμα πιο μπροστά το ταξίδι της γνώσης αλλά και τα όνειρα του κάθε μαθητή.
Ως διευθύντρια εκ μέρους του συλλόγου καθηγητών θέλω να ευχαριστήσω όλους τους σταθερούς συμπαραστάτες και συνεργάτες του σχολείου που μας δίνουν δύναμη ώστε να προσφέρουμε όσο το δυνατόν καλύτερες ευκαιρίες και εφόδια στους μαθητές μας χωρίς να τους στερήσουμε καθόλου την ελπίδα.
Με τους μαθητές μας θα συνυπάρξουμε για ένα χρόνο σαν μια μεγάλη οικογένεια, θα βρισκόμαστε δίπλα τους σε όλες τις επιτυχίες αλλά και τις αποτυχίες, τις χαρές και τις λύπες τους. Σ΄ αυτή τη μεγάλη Αρσακειακή οικογένεια ο σεβασμός των δικαιωμάτων των μαθητών θεωρείται αυτονόητο όπως και ο σεβασμός στο χώρο του σχολείου. Είναι ευκαιρία οι μαθητές μας από σήμερα να θέσουν νέους στόχους και εμείς οι δάσκαλοί τους να τους στηρίξουμε και να τους εμπνεύσουμε ώστε να αποκτήσουν υπευθυνότητα, αλληλεγγύη, πνεύμα συνεργασίας στο πλαίσιο των στόχων και των προσανατολισμών της Παιδείας. Μαζί θα κοπιάσουμε, μαζί θα μάθουμε, μαζί θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες, εσείς θα πετύχετε και εμείς θα σας καμαρώνουμε.
Με τους γονείς η συνεργασία του διδακτικού προσωπικού είναι δεδομένη. Κοινή μας επιθυμία η συνεχής βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές μας για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, δεξιότητες, ιδανικά και αξίες. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστευτήκατε τα παιδιά σας. Να είστε σίγουροι πως είναι όλα σε ασφαλή και έμπειρα χέρια. Η κοινή μας αγάπη και η επιθυμία για το καλύτερο των παιδιών ας είναι ο φωτεινός φάρος των προσπαθειών μας.
Μέσα σ΄ αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον θα αναδειχθούν όλες οι κλίσεις, τα ταλέντα, οι κοινωνικές αρετές και οι αξίες κάθε μαθητή, εφόδια που στην ενήλικη ζωή τους θα τους βοηθήσουν να ανταποκρίνονται σε ποικίλες προκλήσεις.
Καλή σχολική χρονιά και καλή πρόοδο.

Η Διευθύντρια Ο Σύλλογος Καθηγητών











1alykps Apofoitisi24

Δεν ήταν και λίγο. 14 χρόνια, 168 μήνες, πάνω από 5.000 μέρες ζωής σε αυτό το σχολείο…
Τώρα αρχίζει το μεγάλο ταξίδι για τους αποφοίτους μας. Όπου και αν βρεθείτε τιμήστε την Ελλάδα που ακτινοβολεί την αντανάκλαση του ήλιου στα κύματα του Αιγαίου και το παράδειγμα των ηρώων της. Η δική μας αλήθεια είναι στα πρόσωπά σας. Το Αρσάκειο σάς διαμόρφωσε, τώρα είναι η δική σας σειρά να διαμορφώσετε τον κόσμο. Αγαπήστε το μέλλον. Οι καρποί είναι πάντα απρόβλεπτοι. Θα είναι όμως συναρπαστικοί. Αποχαιρετήστε το λιμάνι. Μη φοβηθείτε τις ανοιχτές θάλασσες.
Πορευθείτε αεί διδασκόμενοι.
Η ευχή μας μαζί σας!
Ήρθε η μεγάλη στιγμή. Τα φώτα της παράστασης πια σβήνουν…

Η συνέχεια στην εκδήλωση αποφοίτησης.

Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος Διδασκόντων

001

Αγαπημένα μας παιδιά,

Λίγο πριν την έναρξη των προαγωγικών – απολυτηρίων και πανελλαδικών εξετάσεων ο Σύλλογος Καθηγητών και η Διευθύντριά του σας ευχόμαστε καλή επιτυχία και με τα εφόδια της καλής προετοιμασίας να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Όλοι όσοι περάσαμε από αυτή τη θέση θυμόμαστε ακόμα το καρδιοχτύπι για τις εξετάσεις και τα αποτελέσματα. Οι εξετάσεις όμως είναι μόνο ένα σταυροδρόμι στη διαδρομή της μάθησης και της ζωής. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων δεν θα προδιαγράψουν τη ζωή σας αλλά θα αποτελέσουν την αρχή μιας σειράς ευκαιριών για την εκπλήρωση των στόχων σας. Ο δρόμος για τα όνειρα και τις φιλοδοξίες σας περνά μέσα από τις εξετάσεις αλλά δεν τελειώνει σε αυτές. Η ζωή όλων μας κρίνεται από το θάρρος, την επιμονή, την πίστη στους στόχους και τις αξίες μας, την αγωνιστικότητα και τη θέληση που έχουμε να δημιουργήσουμε.
Πάνω από την κούραση, την αβεβαιότητα, το άγχος και πίσω από τις αμφιβολίες, να βάλετε την προσπάθεια, τον αγώνα, το όνειρο που σας έχει φέρει ως εδώ χαρίζοντάς σας το ωραίο ταξίδι. Κρατήστε αυτό που έχετε μάθει σε όλη αυτή την πορεία. Την ευθύνη, τη συνάντηση με τη γνώση και με τον εαυτό σας, την κατάκτηση των τρόπων και του ρυθμού, τη φροντίδα της ελπίδας, τη χαρά της πρωτοβουλίας. Βάλτε στο περιθώριο τα ψεύτικα διλήμματα, ή τώρα ή ποτέ, το κοινωνικό κύρος, τον αντίκτυπο, τη δόξα, την πιθανότητα της αποτυχίας. Είναι δύναμη να προσβλέπεις στο φως και ακόμα μέσα στην πιο αφέγγαρη νύχτα. Επίμονα και σταθερά.
Ευχόμαστε ολόψυχα οι κόποι οι δικοί σας και των γονέων σας να ανταμειφθούν και να διεκδικήσει ο καθένας τη θέση του στο αύριο και με αυτοσυγκέντρωση και ηρεμία να φτάσετε πιο κοντά στα όνειρά σας.

«Κοίτα,
μόλις στρίψεις τη γωνιά βγαίνεις στον ουρανό᷾.
Φτιάξε σκάλες για ένα πολύ ψηλό σπίτι
για ένα πολύ ψηλό βουνό
για έναν πολύ ψηλό ουρανό
να φτάσεις το πόμολο του ήλιου
και να ανοίξεις την πόρτα στο κόσμο»
Ανυπότακτη Πολιτεία, Γιάννης Ρίτσος

Είμαστε περήφανοι για σας. Καλή επιτυχία! Την αξίζετε.

Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

001«…Ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε…»
Μυστήριο η είσοδός Του εις τον κόσμο
Μυστήριο και η έξοδός Του από τον τάφο

Έχουν περάσει είκοσι αιώνες από τότε που ακούστηκε το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Είκοσι αιώνες και οι άνθρωποι ζούμε σε έναν κόσμο όπου ο σταυρός και η Ανάσταση είναι καθημερινά γεγονότα στη ζωή μας. Ο σταυρός του πόνου, της ανάγκης, της φτώχειας, του πολέμου, του θανάτου, της απώλειας, του χωρισμού, της βίας, της κακοποίησης, της εκμετάλλευσης και της αρρώστιας στοιχειώνουν την ανθρώπινη ζωή, την κάνουν δύσκολη, επίπονη, την αδειάζουν από νόημα και αξία, την κάνουν παράλογη, την κατακερματίζουν.
Είναι τότε που όλοι προσμένουμε μια αλλαγή, μια απαλλαγή από τους καθημερινούς σταυρούς. Στην ουσία, δηλαδή, προσμένουμε τη δική μας Ανάσταση, τη δική μας ριζική αλλαγή, την έξοδο από τη δίνη, τη νοηματοδότηση του προσωπικού μας σταυρού. Να κατανοήσουμε ότι η σταύρωση δεν είναι το τέλος, ο άνθρωπος είναι πλασμένος για την Ανάσταση που όμως δεν νοείται χωρίς σταυρό.
Η Ανάσταση είναι λυτρωτική υπό την έννοια ότι μας ελευθερώνει από τα εσωτερικά βαρίδια. Είναι καινούρια αρχή ως εγρήγορση της συνείδησης, ως αναγέννηση, ως εσωτερική αφύπνιση. Είναι συνώνυμη της ανάτασης, της ανάκαμψης, της υπέρβασης. Είναι μια δοκιμασία πίστης. Η ζωοποίηση ενός νεκρού είναι πρόκληση για το μυαλό κάθε ανθρώπου, αλλά και πρόσκληση αποδοχής του. Χωρίς την Ανάσταση δεν συγκροτείται η χριστιανική διδασκαλία. Μια Ανάσταση που μας εξοικειώνει με τον θάνατο, αλλά δεν μας συμφιλιώνει μαζί του, μια Ανάσταση που μας ωθεί να χαιρόμαστε τη ζωή και να αγαπάμε τους άλλους. Μια Ανάσταση που μας επιτρέπει να αποκτήσουμε αίσθηση της μέγιστης κλίμακας του χρόνου και της ελάχιστης κλίμακας της ύπαρξής μας, ατομικής και συλλογικής, μέσα στο σύμπαν.
Προσδοκούμε Ανάσταση νεκρών, μα και Ανάσταση ζωντανών. Ανάσταση από το θάνατο της πλεονεξίας, της υποκρισίας, της ελευθερίας, της ευαισθησίας της ανθρωπότητας, της αγάπης (βρώμα την αγάπην ποιούμενοι). Της πράξης και του ονείρου. Προσδοκούμε Ανάσταση των αδυνάτων, των αδύναμων, των περιθωριοποιημένων. Ανάσταση της ευθύνης. Να γίνουν οι φτωχοί η Αγία Τράπεζα του σύγχρονου βίου μας. Προσδοκούμε την Ανάσταση κάθε αίσθησης, την Ανάσταση της έκπληξης. Να πυρπολήσουμε τη μιζέρια και το ανικανοποίητο. Προσδοκούμε εκείνη την αίσθηση, εκείνο το βλέμμα, που θα κοιτάει κάθε στιγμή ως τελευταία, έως ότου κατοικήσουμε το κάλλος, έως ότου μας κατοικήσει το κάλλος. Μόνο τότε θα νιώθουμε τα επίγεια με τα επουράνια να γίνονται ένα, τα ορατά να φιλιώνουν με τα αόρατα, η στρατευόμενη εκκλησία να γίνεται μια κοινή χαρμόσυνη χορωδία με την θριαμβεύουσα.
Η ιερή «τρέλα» της αναστάσιμης χαράς διαλύει το χοϊκό κράτος του ορθολογισμού, συντρίβει τον μηδενισμό κάθε εποχής, κάνει τις φιλοσοφίες του κόσμου να μοιάζουν νοητικά «κουφάρια». Η Ανάσταση του Χριστού είναι το αδιάψευστο τεκμήριο της θεότητάς Του, το αιώνιο «αγκάθι» στο πλευρό των υλιστών.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επ-Ανάσταση από την Ανάσταση.

Η Διευθύντρια Ο Σύλλογος Καθηγητών

001Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αλλά πολύ κοντά στους νέους, ο πολυβραβευμένος και μεταφρασμένος ποιητής, Αντώνης Φωστιέρης, παραχώρησε στη δημοσιογραφική ομάδα του Ερμή μια εφ’όλης της ύλης συνέντευξη, όπου αναφέρθηκε στην ποίηση και τη ζωή του.

- Κύριε Φωστιέρη, σας ευχαριστούμε πολύ για τη σημερινή μας συνάντηση. Ας ξεκινήσουμε από μια βασική ερώτηση που όλοι θέλαμε να σας θέσουμε. Τι σας οδήγησε να ασχοληθείτε με την ποίηση;

Στην ποίηση από μικρή ηλικία βρήκα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ακόμα και από τα σχεδόν απλοϊκά και αφελή ποιήματα που είχαμε στο αναγνωστικό του δημοτικού, κατάλαβα τη δύναμη που έχει η ποίηση να συμπυκνώνει τις σκέψεις, τα αισθήματα και τις μνήμες που ήθελε κάποιος να καταγράψει ή να μεταδώσει στους άλλους. Μου φάνηκε ότι είναι ένας τρόπος λογοτεχνικής γραφής πολύ πιο ευθύβολος από την πεζογραφία, η οποία για να εκφράσει -ενδεχομένως- το ίδιο περιεχόμενο χρειάζεται περισσότερο χώρο και μεγαλύτερη ανάλυση.

- Είχατε κάποιο πρότυπο στα πρώτα βήματα της ποιητικής σας πορείας; Κάποιος που σας ενέπνευσε ή ένας ποιητής με τον οποίο καλλιτεχνικά ή ιδιοσυγκρασιακά νιώθατε συγγενής;

Μου αρέσει η ερώτηση που μου κάνετε. Στην αρχή δεν είχα. Αργότερα μέσα από μια ποιητική ανθολογία μπόρεσα να βρω πολλά έργα συγκεντρωμένα και να γνωρίσω πολλά πρόσωπα της ποίησης. Με την πάροδο του χρόνου και σε συνάρτηση με την ηλικία, οι προτιμήσεις μου, φυσικά, άλλαζαν. Θυμάμαι μια ωραία φράση του Πωλ Ελυάρ: «Ποιητής δεν είναι αυτός που εμπνέεται, αλλά αυτός που εμπνέει», αυτός δηλαδή που μπορεί να δημιουργήσει και στον αποδέκτη την επιθυμία να έρθει πιο κοντά στην ποίηση και -σε τελευταία ανάλυση- στην ουσία της τέχνης. Η ποίηση, εξάλλου, είναι η πυρηνική έκφανση της τέχνης. Σε όλες τις τέχνες υπάρχει μια ποιητικότητα ή το ζητούμενο της ποιητικότητας. Για αυτό και προκαλεί τη συγκίνηση, κάτι που αποτελεί τη λυδία λίθο κάθε τέχνης.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη, εδώ.