Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες στήριξης του προγράμματος;
• Διδακτικό προσωπικό με συνεχή επιμόρφωση και κατάρτιση στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθόδων.
• Οργάνωση, παρακολούθηση και εξορθολογισμός της ύλης από τις συντονίστριες της Φ.Ε.
• Αξιοποίηση της τεχνολογίας, συνεχής εμπλουτισμός της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μάθησης από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
• Διαμόρφωση και άρτιος εξοπλισμός των αιθουσών Πληροφορικής, Ξ. Γλωσσών, Εικαστικών, Μουσικής και Θεατρικής Αγωγής.
• Το διευρυμένο ωράριο (8 διδακτικές ώρες, από 8:10πμ ως 2:50μμ), με το οποίο λειτουργούσε το σχολείο κατά τα προηγούμενα χρόνια.
• Τέλος, τα άριστα αποτελέσματα και η μεγάλη εμπειρία από την πολυετή εφαρμογή του προγράμματος στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης, επιτρέπουν την επέκταση της εφαρμογής του και στο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.
Στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης, που ήδη υλοποιείται το πρόγραμμα, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα έρευνας, το έχουν αξιολογήσει ως «άκρως επιτυχές», ενώ τα αποτελέσματα αυτά έχουν παρουσιαστεί σε δύο πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια.
Τι λένε οι σύγχρονες επιστημονικές έρευνες για τις κατ’ οίκον εργασίες;
Σχετικά με τις κατ’ οίκον εργασίες στο Δημοτικό, σύμφωνα με τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα:
α) δεν βρέθηκε καμία θετική συσχέτιση μεταξύ της σχολικής επίδοσης και των κατ’ οίκον εργασιών (μαθητές που είχαν κατ’ οίκον εργασίες δεν παρουσίασαν διαφορές στην επίδοσή τους με μαθητές που δεν είχαν),
β) τα οφέλη από τις κατ’ οίκον εργασίες είναι πολύ μικρά για να αντισταθμίσουν τα μειονεκτήματα, καθώς η ανάθεση κατ’ οίκον εργασιών στερεί από το παιδί τη συμμετοχή σε άλλες χρήσιμες, μορφωτικές, εξωσχολικές δραστηριότητες και δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα για την ακαδημαϊκή μάθηση και το σχολείο γενικότερα,
γ) οι κατ’ οίκον εργασίες είναι πηγή άγχους και προστριβών στην οικογένεια, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο χρόνος που οι γονείς βρίσκονται σπίτι μειώθηκε σημαντικά και ως εκ τούτου το παιδί χρειάζεται να παραμείνει περισσότερες ώρες στο σχολείο, δ) ένας συνδυασμός προαιρετικών και υποχρεωτικών εργασιών είναι πιο ωφέλιμος,
ε) η εποπτευόμενη μελέτη στην τάξη έχει μεγαλύτερη επίδραση στη σχολική επίδοση από ό,τι η μελέτη στο σπίτι. Τέλος καμία έρευνα δε συνδέει τις κατ’ οίκον εργασίες με την πραγματική μάθηση και κατανόηση.