Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 28 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυνασίου Ψυχικού, μέλη των Ομίλων Πολιτισμού MUN και Ηγεσίας, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Μαρία Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, και Ευαγγελία Λουτριανάκη, φιλόλογο, έλαβαν μέρος στις εργασίες τού 2ου AMEC (Anavryta Model European Congress), που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις τού Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.
Η μαθητική αυτή προσομοίωση τού Ευρωπαϊκού Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών απευθύνεται σε μαθητές/-τριες των τριών τάξεων τού Γυμνασίου και αποτελεί δράση τού Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων τού Δικτύου Σχολικών Μονάδων τής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «Σημερινός Μαθητής - Αυριανός Ενεργός Πολίτης τού Κόσμου - ΣΗ.ΜΑ. - Α.Ε.Π.». Το Σχολείο μας ανήκει, επίσης, στο παραπάνω δίκτυο και η συμμετοχή μας αποτελεί μέρος και των σχετικών δράσεών μας.
Οι μαθητές/-τριές μας εκπροσώπησαν από έναν ευρωπαϊκό δήμο, που επέλεξαν από τον προσφερόμενο κατάλογο Δήμων και Κοινοτήτων, σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Κογκρέσου των Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών (Congress of Local and Regional Authorities–Council of Europe) σε ελληνόφωνες και αγγλόφωνες επιτροπές. Οι συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν με τη μορφή επιτροπών εργασίας, όπου οι μαθητές/-τριες ως εκπρόσωποι δήμων συζήτησαν θέματα τής καθημερινότητας που αφορούν στους δήμους και στις πόλεις τους, αντάλλαξαν ιδέες και διατύπωσαν προτάσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων.
Οι ευρωβουλευτές και οι επίσημοι που απηύθηναν χαιρετισμούς στην αρχή τής εκδήλωσης τόνισαν τη σημασία της για την εκπαίδευση των ενεργών πολιτών τού αύριο και την εξοικείωσή τους με θεσμούς που λαμβάνουν καθημερινά αποφάσεις που αφορούν στο παρόν και το μέλλον τους. Ανέδειξαν, επίσης, τη σημασία τής ενημέρωσης αλλά και τής ανάληψης πρωτοβουλιών σε τοπικό επίπεδο, που μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής όλων μας.
Οι μαθητές/-τριες που έλαβαν μέρος στις ελληνόφωνες επιτροπές εργασίας ήταν:
Στην Επιτροπή Θεσμών, με θέμα "Τοπικά και Περιφερειακά Μ.Μ.Ε: φύλακες τής δημοκρατίας και τής κοινωνικής συνοχής", οι Δημήτρης Δεσυνιώτης (ΜΙΛΑΝΟ, ΙΤΑΛΙΑ), Αλέξανδρος Μακρυπόδης (ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, Σταύρος Χαραλάμπους (ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ, ΣΟΥΗΔΙΑ).
Στην Επιτροπή για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, με θέμα "Η εμπλοκή των Τοπικών Αρχών στη διατήρηση των Ιστορικών Μνημείων των πόλεων και στη διαφύλαξη τής Ιστορικότητας τού αστικού χώρου", οι Ηλίας Μαζεμένος (ΠΑΡΙΣΙ, ΓΑΛΛΙΑ), Μάνος Κολοκοτρώνης (ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ, ΣΟΥΗΔΙΑ).
Στην Επιτροπή για την Αειφόρο Ανάπτυξη, με θέμα "Ο ρόλος των Τοπικών Αρχών στην ενεργειακή μετάβαση", οι Κατερίνα Μπλάνα (ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ, ΓΑΛΛΙΑ), Άρτεμις Λεμονή (ΒΕΝΕΤΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ), Στέργιος Χαλκιόπουλος (ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ, ΣΟΥΗΔΙΑ).
Στην Επιτροπή για την Κοινωνική Συνοχή, με θέμα "Ο ρόλος των Τοπικών Αρχών στην υπεύθυνη Πολιτειότητα και την ενεργό Συμμετοχή τού Πολίτη στη δημόσια σφαίρα", οι Γεράσιμος Τουλάτος (ΠΑΡΙΣΙ, ΓΑΛΛΙΑ), Φίλιππος Λαμπράκης (ΜΙΛΑΝΟ, ΙΤΑΛΙΑ), Άρης Ντουντούμης (ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ), Ιωάννης Τραγόμαλος (ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ, ΣΟΥΗΔΙΑ).
Οι μαθητές/-τριες που έλαβαν μέρος στις αγγλόφωνες επιτροπές εργασίας ήταν:
Στην Institutional Committee, με θέμα "On Crime and Urban Insecurity in Europe: the role of Local Authorities", οι Εριέττα Κορωναίου (PARIS, FRANCE), Αθανάσιος Ντόντος (ROME, ITALY), Άννα Κουσαθανά (GOTHENBURG, SWEDEN), Νάγια Γλυμιδάκη (MALMO, SWEDEN).
Στην Educational and Cultural Committee, με θέμα "The role of A.I. in affecting local democracy and representation", οι Ευγενία Καράντζαλου (STRASBOURG, FRANCE), Μιρέλλα Κοντιζά (ROME, ITALY), Ιωάννης Ρεμούνδος (MILAN, ITALY), Χρύσα Μαρούλη (STOCKHOLM, SWEDEN).
Στην Environmental Committee on Sustainable Development, με θέμα "The Role of Local Authorities in Decentralization and Climate Change", οι Νικόλαος Μεταξάκης (MARSEILLE, FRANCE), Κωνσταντίνος Δελλής (ROME, ITALY), Ηλιάνα Δημητρίου (MILAN, ITALY), Μάριος Δεσυνιώτης (GOTHENBURG, SWEDEN).
Στην Committee on Social Cohesion, με θέμα "The Stability Pact for South-Eastern Europe: Specific Projects on Local Democracy and Transfrontier Cooperation", οι Ειρήνη Παπαευαγγέλου (PARIS, FRANCE), Ελβίρα Χρυσικοπούλου (MILAN, ITALY), Ιωάννα Κασιμάτη (FLORENCE, ITALY), Γεώργιος Χατζημιχάλαρος (STOCKHOLM, SWEDEN).
Σε κάθε επιτροπή εργασίας παρήχθη ένα τελικό ψήφισμα το οποίο περιελάμβανε προτάσεις για το θέμα συζήτησης. Στο ψήφισμα κάθε επιτροπής περιλαμβάνονται μόνον όσες προτάσεις έχουν εγκριθεί με απλή πλειοψηφία σε αυτήν. Τα ψηφίσματα των επιτροπών εργασίας γνωστοποιούνται και λαμβάνουν την τελική έγκριση μέσω τής διαδικασίας τής ολομέλειας, που λαμβάνει χώρα μετά το πέρας των εργασιών των επιτροπών.
Ήταν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική εμπειρία, που κέντρισε το ενδιαφέρον των ομάδων μας, τόσο κατά τη διάρκεια τής συστηματικής και απαιτητικής προετοιμασίας τους όσο και κατά τη διεξαγωγή τής συνάντησης.
Χαρακτηριστικές είναι οι εντυπώσεις που σημείωσαν ο μαθητές/-τριες μετά από την εκδήλωση:
«Μια ευκαιρία συνεργασίας, που μας επέτρεψε να γνωρίσουμε μαθητές από άλλα σχολεία και να ενημερωθούμε σε βάθος για σημαντικά θέματα!»
«Ήταν μια εμπειρία ψυχαγωγική και ενημερωτική, κάναμε καινούργιους φίλους και ανταλλάξαμε μαζί τους απόψεις για δύσκολα ζητήματα, είδαμε πώς σκέφτονται οι άλλοι και αυτό ήταν πολύ χρήσιμο.»
«Αναπτύξαμε επικοινωνιακές δεξιότητες και ασκηθήκαμε στο να διατυπώνουμε καθαρά και με σαφήνεια την άποψή μας.»
Το Σχολείο μας συγχαίρει τις ομάδες και θα συνεχίσει να λαμβάνει μέρος σε διοργανώσεις που καλλιεργούν τόσο αποτελεσματικά την ενεργό πολιτειότητα και ποικίλες δεξιότητες ζωής.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/51401-symmetoxi-sti-mathitiki-prosomoiosi-amec-anavryta-model-european-congress#sigProIdd909eefefc