Στο πλαίσιο των δράσεων για τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας τού Γαλλικού Ινστιτούτου, με θέμα τούς Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων τής κ. Χαράς. Κατσέλα (Α΄ τάξη) και τής κ. Ελεάννας Βασιλείου (Β΄ τάξη) τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επισκέφθηκαν, την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024, το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, προκειμένου να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Κύκλοι Ολυμπισμού", διάρκειας 90 λεπτών.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στη μόνιμη έκθεση τού μουσείου και ανακάλυψαν την ιστορία, τα αθλήματα, τα βραβεία των Ολυμπιακών Αγώνων, καθώς και τη σημασία τής συμμετοχής σε αυτούς, από την αρχαιότητα έως σήμερα. Επίσης, έμαθαν για την ολυμπιακή εκεχειρία και για τις ολυμπιακές αξίες και είδαν μέσα από ιστορίες Ελλήνων και διεθνών αθλητών την πραγμάτωση των αξιών αυτών σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
Ακολουθούν εντυπώσεις των παιδιών από την επίσκεψη αυτή:
B. Ρέτσου, Μ. Χριστακοπούλου: «Ένιωσα ρίγη βλέποντας τις στολές που φορούσαν οι Έλληνες Ολυμπιονίκες».
Λ. Κωνσταντακοπούλου: «Όλα τα εκθέματα ήταν ενδιαφέροντα, αυτά όμως που με κέρδισαν ήταν τα αντικείμενα των αθλητών και τα αναμνηστικά από κάθε Ολυμπιακή διοργάνωση».
Σ. Ζητρίδη, Η. Λουκά, Α. Λουκά: «Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο Ολυμπιακό Μουσείο ήταν η δραστηριότητα στο τέλος που συμμετείχαν όλα τα παιδιά. Μας έθεταν ερωτήσεις τις οποίες απαντούσαμε μετά από λίγη σκέψη και μας έδειχναν βίντεο μέσα από τα οποία μαθαίναμε όμορφες ιστορίες αθλητών».
Α. Καλιντέρης: «Μου έκανε εντύπωση ο κολυμβητής που άκουγε Eminem για να βρει ρυθμό. Ακούω συνεχώς Eminem και είναι ο αγαπημένος μου».
Ι. Παπαστεργίου: «Στο Ολυμπιακό Μουσείο μου άρεσε η ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και πως διαμορφώθηκαν στα σημερινά αγωνίσματα».
Μ. Μπουρσινού: «Μου άρεσε το ότι μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες οι οποίοι δίνουν την ευκαιρία και στους ανθρώπους με αναπηρία να αγωνιστούν και να ζήσουν το όνειρό τους».
Χ. Σούλη: «Συνήθως τα μουσεία δεν μου τραβούν το ενδιαφέρον, όμως το Ολυμπιακό Μουσείο τα κατάφερε μαθαίνοντάς μου ιστορίες αθλητών και πόσο σκληρά δούλεψαν για να φθάσουν να αγωνίζονται σε αυτό το επίπεδο. Επίσης, είναι εντυπωσιακό σε πόσες χώρες έχουν διοργανωθεί οι Ολυμπιακοί Αγώνες».
Ε. Καλέντζη: «Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο Μουσείο ήταν ο χώρος με τη μεγάλη οθόνη που έμοιαζε με πλανητάριο και η αναπηρική καρέκλα στην οποία καθίσαμε για να δούμε πώς κινούνται οι άνθρωποι με αναπηρία».
Σ. Σβορώνος: «Το πρόγραμμα ήταν βιωματικό και διαδραστικό και όχι απλά ένα βαρετό περπάτημα μέσα σε ένα ακόμα μουσείο. Επιπλέον, μας διδάχθηκε η αληθινή αξία των αθλημάτων και η ευγενής άμιλλα. Ήταν ένα άκρως διδακτικό και χρήσιμο πρόγραμμα».
Α. Κατσαούνος: «Μου άρεσε η δράση κατά την οποία κάναμε τους οδηγούς ατόμων με προβλήματα όρασης».
Ε. Καλλίνωση: «Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν τα φθαρμένα ρούχα, οι λιωμένες σόλες των παπουτσιών των αγωνιστών, ο αμοιβαίος σεβασμός και η καλοσύνη μεταξύ των αθλητών, φίλων και μη».
Ν. Χριστόφιλος: «Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν τα βίντεο που μας έδειχναν για τους αθλητές που πήραν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μου άρεσε που παίξαμε γκολφ, και μάλιστα νικήσαμε!»
Κ. Αλυσσανδράκης: «Αυτό που μου έμεινε από την επίσκεψή μας στο Ολυμπιακό Μουσείο ήταν το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων, το ότι πρέπει να βοηθάμε τον συναθλητή και τον συνάνθρωπό μας, αλλά και η συναρπαστική ιστορία αυτής την αθλητικής διοργάνωσης».
Κ. Μανδήλη: «Με εντυπωσίασε η δοκιμασία με το mini γκολφ και τα βίντεο που έδειχναν τη φιλία στους διαγωνισμούς».
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-junior-high-a/ta-nea-mas/educational-programs/51696-episkepsi-sto-olympiako-mouseio-athinas0#sigProId483cc39adf