Η αίθουσα τής Στοάς τού Βιβλίου γέμισε από χρώματα, εικόνες και μουσικές τής πατρίδας μας καθώς οι μαθητές παρουσίασαν με θεατρικά δρώμενα, σε σκηνοθεσία τής θεατρολόγου κ. Μόνικας Κολοκοτρώνη, όλο αυτό το ενδιαφέρον και γοητευτικό ταξίδι στην Ελλάδα, μέσα από ποιήματα και λογοτεχνικά κείμενα, διασκευασμένα από τις δασκάλες τους και υπεύθυνες τού προγράμματος κ. Μπέττυ Σπυροπούλου και Δήμητρα Παπαγιαννοπούλου.
Η επιλογή τού θέματος προέκυψε από την ανάγκη να γνωρίσουν οι μαθητές τον τόπο τους.
Το πρόγραμμα, στο πλαίσιο τής διαθεματικότητας, συνδέθηκε με τα μαθήματα τής Μελέτης Περιβάλλοντος, τα Ελληνικά, τη Λογοτεχνία, την Ιστορία, τα Καλλιτεχνικά, τη Μουσική, τη Γυμναστική, την Πληροφορική, τη Θεατρική Αγωγή και τις Ξένες Γλώσσες.
Ειδικότερα:
Α) Στα Ελληνικά οι μαθητές ασχολήθηκαν με λεξιλογικές ασκήσεις: παραγωγή και σύνθεση, ακροστιχίδες, με τη χρήση τού λεξικού, παραγωγή γραπτού λόγου. Επεξεργάστηκαν ποιήματα και διάβασαν τα βιβλία: «Παραμύθια με μουσικά όργανα» (Μ. Κυνηγού-Φλάμπουρα), «Το παραμύθι τής μουσικής» (Β. Νευροκοπλή), «Το πάπλωμα με τα χρυσά κουδούνια» (Μ. Κωχ) και «Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί» (Β. Κάργα).
Β) Γνώρισαν τη χώρα τους, μέσα από το μάθημα τής Μελέτης Περιβάλλοντος και τής Γεωγραφίας. Με τη χρήση τού Άτλαντα, έμαθαν τα διαμερίσματα, τους νομούς με τις πρωτεύουσες, είδαν μεγάλα έργα, ταξίδεψαν σε θάλασσες, νησιά, βουνά, ποτάμια, λίμνες.
Γ) Στο καλλιτεχνικό εργαστήρι, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας κ. ΆνναςΜαρίας Κουρμούλη, δούλεψαν με διάφορες τεχνικές. Γνώρισαν τους πίνακες τού Έλληνα ζωγράφου Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα και, εμπνευσμένοι από την τεχνοτροπία του, φιλοτέχνησαν εικαστικά έργα με θέμα «Ελιά, πανάρχαιο σύμβολο τής πατρίδας μας».
Δ) Στο μάθημα τής Μουσικής, με τη βοήθεια τής κ. Βάιας Παπαγιαννοπούλου, ήρθαν σε επαφή με Έλληνες τραγουδοποιούς και συνθέτες, με μελωδίες αγαπημένες και μελοποιημένη ποίηση.
Ε) Με πολλή όρεξη και κέφι, με τις καθηγήτριες Φυσικής Αγωγής κ. Ποδιάδου και Αθανασίου, χόρεψαν έναν νησιώτικο και έναν ηπειρώτικο χορό.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολούθησαν τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:
1. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Κέντρου Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς "Λύραυλος" στο θέατρο τού Σχολείου.
2. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Ο τόπος μας: Η Πάρνηθα» (Δ΄1) και «Η γεωλογική κληρονομιά των Κυκλάδων», (Δ΄2) στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής Φ.Ε., από την υπεύθυνη κ. Φανή Τριπολιτσιώτου.
3. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο ήχος», στον χώρο τού Χημείου τής Φ.Ε., από τον καθηγητή κ. Σβάρνα.
Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, τα σχέδια εργασίας και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες η σχολική μάθηση διεύρυνε τους ορίζοντες κάθε μαθητή, ενίσχυσε το αυτοσυναίσθημά του, καλλιέργησε τη συνεργατικότητα, τη φιλία, ενώ ταυτόχρονα προσέφερε τη χαρά τής μάθησης, τής έρευνας, τής ανακάλυψης, τής δημιουργίας και τής ποιότητας των έργων του.
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/events-activities/14761-me-oxhma-th-mousikh-taxidevoume-sthn-ellada#sigProId5f80d660da