Αρσάκεια Ιωαννίνων
sxedia logo1a  banner1821
Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού εκπόνησαν από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο 2013 διαθεματικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο «Ήλιος, αέναη πηγή ενέργειας».
Κύριο κριτήριο επιλογής τού περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος ήταν η ανάγκη για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και αγωγή των μαθητών, καθώς και η καλλιέργεια τής περιβαλλοντικής τους συνείδησης. Πέραν όμως των προαναφερθέντων κριτηρίων, σκοπός και παιδαγωγικός στόχος τού προγράμματος ήταν η απόκτηση γνώσεων, η ομαδοσυνεργατική εργασία των μαθητών, η διεύρυνση τού γνωστικού τους ορίζοντα, η ανακαλυπτική και βιωματική προσέγγιση τού θέματος και τελευταίος, αλλά εξίσου σημαντικός με τους προηγούμενους, στόχος ήταν η ευχαρίστηση, η διασκέδαση των μαθητών και η έκφρασή τους μέσα από τα τραγούδια και το θεατρικό δρώμενο.
Στο πλαίσιο τού προγράμματος οι μαθητές πραγματοποίησαν ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, στο μαθήμα των Ελληνικών, οι μαθητές ασχολήθηκαν με διαφορετικές λεξιλογικές δραστηριότητες (εκμάθηση σχετικού λεξιλογίου, δημιουργία οικογένειας λέξεων, συμπλήρωση ακροστιχίδας κ.ά). Παράλληλα ασκήθηκαν στην παραγωγή των βασικών κειμενικών ειδών όπως η αφήγηση, η περιγραφή, ο διάλογος και η συνέντευξη. Αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισαν κατά την εκπόνηση τού προγράμματος, δημιούργησαν το δικό τους ποίημα για τον ήλιο, το οποίο μελοποίησαν με την καθηγήτρια τής Μουσικής κ. Β. Παπαγιαννοπούλου.
Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια τής φιλαναγνωσίας. Έτσι οι μαθητές επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Όταν ο Ήλιος αγάπησε τη Σελήνη» και υποδέχθηκαν τη συγγραφέα τού βιβλίου κ. Ε. Καραντινού στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Σχολείων. Επίσης διάβασαν και άλλα λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα με κεντρικό θέμα τον ήλιο.
Στην Ιστορία, οι μαθητές γνώρισαν τον ήλιο ως θεότητα τής ελληνικής μυθολογίας, καθώς και άλλες μυθικές μορφές που σχετίζονται μαζί του. Φιλοτέχνησαν εικόνες τού ήλιου παρμένες από την ελληνική μυθολογία, αφηγήθηκαν με τον δικό τους τρόπο μύθους για τον ήλιο, παρακολούθησαν σχετικές προβολές και βίντεο και κατέληξαν στη δημιουργία τού οικογενειακού δέντρου τού θεού Ήλιου.
Στο μάθημα τής Μελέτης Περιβάλλοντος εντάσσεται η πλειοψηφία των δράσεων. Οι μαθητές, προσεγγίζοντας το θέμα από επιστημονική άποψη, συγκέντρωσαν πληροφορίες, επεξεργάστηκαν πηγές, αλλά και παρουσίασαν βιβλία και εγκυκλοπαίδειες με ενδιαφέροντα στοιχεία για τον ήλιο. Η υπεύθυνη τού Μουσείου κ. Φ. Τριπολιτσιώτου οργάνωσε ειδικές προβολές στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας με θέμα τον ήλιο ως πλανήτη και κέντρο τού ηλιακού μας συστήματος, καθώς και ως πολύτιμη και αέναη πηγή ενέργειας.  Επίσης η κ. Α. Παπαδοπούλου στην αίθουσα προβολών οργάνωσε προβολή για τους μαθητές, η οποία αποσκοπούσε στη διαθεματική επισκόπηση τού θέματος με ενδιαφέροντα τρόπο και με τη χρήση πλούσιων εποπτικών μέσων (εικόνων, βίντεο κ.ά.).
Στο μάθημα τής Αγγλικής γλώσσας οι μαθητές επεξεργάστηκαν με τις καθηγήτριες τους τον μύθο τού Αισώπου «Ο Ήλιος και ο Άνεμος». Στη συνέχεια εικονογράφησαν τον μύθο και τον απέδωσαν σε απλοποιημένη αγγλική γλώσσα. Τέλος, προετοίμασαν το τραγούδι «Mister Sun».
Στα Γαλλικά οι μαθητές μελέτησαν στην τάξη το σχετικό με το διαθεματικό τους πρόγραμμα λεξιλόγιο και ζωγράφισαν τις σκέψεις τους για τον ήλιο. Επίσης διδάχθηκαν το τραγούδι «Bonjour Monsieur Soleil», τους στίχους τού οποίου έγραψε η καθηγήτρια Γαλλικών κ. Δέσποινα Χατζηιωάννου και μελοποίησε η καθηγήτρια Μουσικής κ. Βάϊα Παπαγιαννοπούλου.
Στο μάθημα των Γερμανικών οι μαθητές ασχολήθηκαν με δραστηριότητες που αποσκοπούσαν στην καλλιέργεια τής γλώσσας (εκμάθηση λεξιλογίου, επεξεργασία παροιμιών και τραγουδιών για τον ήλιο στη γερμανική γλώσσα, απαγγελία ποιημάτων), αλλά και στη δημιουργική έκφραση τους μέσω εικαστικών συνθέσεων και κατασκευών. Τέλος, προετοίμασαν το τραγούδι «LASS DIE SONNE IN DEIN HERΖ».
Στο μάθημα τής Αισθητικής Αγωγής, οι μαθητές με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας τους κ. Α.-Μ. Κουρμούλη επιδόθηκαν στη δημιουργία ποικίλων εικαστικών συνθέσεων με θέμα τον ήλιο. Έτσι αξιοποιώντας τη φαντασία τους έδωσαν στον ήλιο ανθρώπινη μορφή, φιλοτέχνησαν τους στίχους των ποιημάτων που δημιούργησαν με τις δασκάλες τους, αλλά και αποτύπωσαν τον ήλιο ως αποτέλεσμα τής πρισματικής αντανάκλασης τού φωτός μέσω τού καλειδοσκόπιου. Παράλληλα, είχαν μια πρώτη γνωριμία με την τέχνη τού ιμπρεσιονισμού και συγκεκριμένα με τα διάσημα ηλιοτρόπια τού VanGogh και επιχείρησαν να ζωγραφίσουν τα δικά τους. Τέλος, με μεγάλο ενθουσιασμό δημιούργησαν τα σκηνικά και τις στολές για την παρουσίαση τού θεατρικού δρώμενου.
Στο μάθημα τής Πληροφορικής οι μαθητές, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους κ. Κ. Ριζογιάννη και Δ. Ανδριοπούλου, δημιούργησαν την αφίσα τής εκδήλωσης.
Οι στόχοι τού προγράμματος ολοκληρώθηκαν με το μάθημα τής Θεατρικής Αγωγής, όπου τα παιδιά με μεγάλη ευχαρίστηση ετοίμασαν και παρουσίασαν το παραμύθι «Όταν ο ήλιος κατέβηκε στη γη…», σε κείμενο τής κ. Ν. Φιλιππίδη και σκηνοθεσία τής κ. Μ. Κολοκοτρώνη.
Το διαθεματικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση όλων των δράσεων καθώς και τού θεατρικού δρώμενου στη Στοά τού Βιβλίου, τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013.

Ανακοινώσεις Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού

Αναγγελίες Γ' Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού

Απρίλιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 14 1 2 3 4 5 6
week 15 7 8 9 10 11 12 13
week 16 14 15 16 17 18 19 20
week 17 21 22 23 24 25 26 27
week 18 28 29 30