Αγαπητοί Γονείς,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά γεμάτη αισιοδοξία, προσδοκίες και δημιουργική διάθεση.

Πρωταγωνιστές της χρονιάς είναι τα παιδιά μας. Είναι εκείνα που χτίζουν το ανθρώπινο οικοδόμημα της αυριανής κοινωνίας. Ένα οικοδόμημα που για να έχει γερά θεμέλια χρειάζεται άτομα με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και σταθερές αξίες. Αυτό αποτελεί και τη συνεχή επιδίωξή μας. Να καταστήσουμε το σχολείο μια παραγωγική κυψέλη που θα απανθίζει το νέκταρ της γνώσης και θα αναζητά επίμονα τον καταλληλότερο τρόπο με τον οποίο θα εδραιώνει συνήθειες δημιουργικές και αξίες ακλόνητες.

Σε αυτό το δύσκολο έργο μας, αγαπητοί γονείς, σας θέλουμε δίπλα μας, γιατί για εμάς σχολείο και οικογένεια είναι βίοι παράλληλοι. Και οι δύο έχουν το ίδιο αντικείμενο ασχολίας, το παιδί, και τον ίδιο σκοπό, τη διαπαιδαγώγησή του.

Ας είμαστε λοιπόν, γονείς και δάσκαλοι, συνοδοιπόροι στην προσπάθεια το σχολείο να μην είναι μόνο ένας χώρος προσφοράς γνώσεων και ιδεών, αλλά να γίνει αφετηρία ουσιαστικής ελπίδας και μια αξιόπιστη πρόταση για μια ζωή με αξιακό περιεχόμενο και προσανατολισμό.

Ευχές για μια χαρούμενη και δημιουργική σχολική χρονιά!


Η Διευθύντρια του Σχολείου
Αικατερίνη Κούλη
και
το Διδακτικό Προσωπικό
eisag2014a 3 st1 st2
Διαβάστε το κείμενο τής διευθύντριας Μεγεθύνετε την πρόσκληση Αποφοίτηση Στ΄1 Αποφοίτηση Στ΄2
Η τέχνη ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
thalassines istories 002Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής διαδικασίας τής ζωγραφικής και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.
Δείτε εδώ έργα των μαθητών.


    elia1    
001 003 003 001 002 001
«Ελιά, του ήλιου θυγατέρα» Η ελιά και η χρήση 
του λαδιού στην αρχαιότητα
Ελαιόλαδο, τα οφέλη τού
πρωταγωνιστή
τής μεσογειακής διατροφής
Πικ-νικ με
προϊόντα ελιάς
Από την ελιά... 
στο λαδάκι
Καλλιτεχνική εκδήλωση και εικαστικές δημιουργίες

2 Απριλίου. Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου. Ημέρα γενεθλίων του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Η γιορτή του βιβλίου!

Πόσο στ’ αλήθεια σημαντικό είναι να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο; Μπορεί το σχολείο να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη, να καλλιεργήσει την αγάπη αυτή στα παιδιά και να τα κάνει να νιώσουν το διάβασμα ανάγκη και όχι υποχρέωση ;

Στο σχολείο μας το εξωσχολικό βιβλίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής πράξης, καθώς εντάσσεται στο μάθημα της φιλαναγνωσίας και πολλές φορές σχετίζεται με τα διαθεματικά προγράμματα που εκπονούνται. Τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο και να το θεωρούν ένα πολύτιμο εργαλείο γνώσης. Άλλωστε, το διάβασμα είναι μια από τις αποδοτικότερες πνευματικά ενασχολήσεις για τον άνθρωπο, αφού διαβάζοντας διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες. Επιπλέον, αποτελεί μια προφανή πηγή εμπλουτισμού του λεξιλογίου. Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στη φαντασία και τη σκέψη του παιδιού. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στον χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να σκεφτεί, να επικοινωνήσει με τον εαυτό του, να προσδιορίσει και να κατανοήσει καλύτερα τους άλλους. «Το διάβασμα δεν είναι παρά ένα πέρασμα μέσα από τις σκέψεις, τα αισθήματα, τον κόσμο του κειμένου, για να φτάσει κανείς στον εαυτό του», γράφει η καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας και Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κα Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου. Επιπρόσθετα, η ανάγνωση βιβλίων καλλιεργεί τη «συναισθηματική αγωγή», ανοίγει απεριόριστα πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, οδηγεί τον αναγνώστη στο να διαμορφώνει στάσεις ζωής και να αναζητά απαντήσεις.

Το βιβλίο ψυχαγωγεί, ηρεμεί, συντροφεύει. Είναι ένας φίλος χωρίς απαιτήσεις, ένας φίλος που μπορούμε να τον επικαλεστούμε κάθε στιγμή. Ας ανοίξουμε λοιπόν το παράθυρο της ψυχής μας και ας αφήσουμε το άσβεστο φως και τη ζεστασιά των βιβλίων να συντροφεύουν τη ζωή μας.

dion-solomos1
Κλικ στην εικόνα για να δείτε
την πρόσκληση

Διονύσιος Σολωμός! Η αξεπέραστη δύναμη και η μαγεία της Σολωμικής ποίησης γίνεται έμπνευση, δημιουργία για τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικου, οι οποίοι θα παρουσιάσουν επί σκηνής σημαντικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης, που προβάλλονται μέσα απ’ το μεγαλόπνοο έργο του εθνικού μας ποιητή, θα δραματοποιήσουν αποσπάσματα από τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν», «τους Ελεύθερους Πολιορκημένους», και τη «Γυναίκα της Ζάκυθος».

Ο Διονύσιος Σολωμός με τη σύνθεση του Ύμνου εις την Ελευθερίαν προβάλλει την πεποίθησή του για την ενότητα του ποιητικού και ιστορικού χρόνου, αφού τα γεγονότα του 1821 εντάσσονται σε μια ακολουθία ελληνικής συνέχειας, ξεκινώντας από τη μυθική αρχαιότητα, με θεμελιακό σύμβολο συνοχής την έννοια και τη μορφή της Ελευθερίας. Ο ποιητής παγιδεύει τη μουσική με σκέψη και με λόγο, για να την αφιερώσει στην Ελευθερία, στην Ελλάδα και τα ιδανικά της, στις γενιές των Ελλήνων που αγωνίζονται για να ανοίγουν τον δρόμο προς την Ελευθερία.

Με τη σύνθεση των Ελευθέρων πολιορκημένων επιχειρεί μια προσφυή σύγκλιση του προσωπικού με το συλλογικό χρέος. Ανυψώνει ένα σπουδαίο ιστορικό γεγονός σε σύμβολο διαχρονικού νοήματος για τη ζωή. Με τα θεμελιακά για τη σολωμική ποίηση αντιθετικά ζεύγη πατρίδα- θάνατος και πνεύμα – σώμα, επιβεβαιώνεται ότι οι Μεσολογγίτες με τον θάνατό τους έδειξαν ότι η ηθική εσωτερική πίστη θριαμβεύει πάνω στα ανθρώπινα, σωματικά όρια.

Οι αξεπέραστοι στίχοι του θα είναι το «‘Ασμα Ασμάτων» των Ελλήνων. Είναι το σύμβολο άκαμπτης θέλησης, αφοσίωσης στην πατρίδα, πίστης στα ιδανικά της ενότητας, της ομοψυχίας, της ισότητας, του δικαίου, της αξιοπρέπειας, της ανεξαρτησίας.

programma exwteriko programma eswteriko
Κλικ για μεγέθυνση τού προγράμματος
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
γράφει ο ποιητής  Κωστής Παλαμάς αναδεικνύοντας τον εκπαιδευτικό και ουσιαστικό ρόλο του δασκάλου. Δάσκαλος! Μία λέξη τόσο απλή αλλά γεμάτη αγάπη, υπομονή, προσφορά, δημιουργία!

ierarxesΔεν θα μπορούσα αυτές τις ημέρες να μη φέρω στον νου μου Τρεις θαυμαστούς Διδασκάλους, που με το έργο τους τίμησαν και καταξίωσαν την Παιδεία και τα Ελληνικά Γράμματα. Είναι οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, που υπήρξαν σπουδαίοι παιδαγωγοί προβάλλοντας το υψηλό έργο του δασκάλου. Ενός δασκάλου που τον ήθελαν προικισμένο με πολλές αρετές, καθοδηγητή, πρότυπο για τους μαθητές του.
Ας απευθύνουμε λοιπόν ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στους ακούραστους φωτοδότες, στους δασκάλους που παιδαγωγούν, ενθαρρύνουν, κατανοούν, νουθετούν, συμπαραστέκονται, είναι δίπλα απ’τα παιδιά μας και τους δείχνουν τον δρόμο να σκέφτονται, να οραματίζονται, να δημιουργούν.
Μακάρι στις δύσκολες εποχές που ζούμε να φέρνουν την Πνευματική Άνοιξη Διδάσκαλοι με το φωτεινό τους έργο! Τους χρειάζονται τα παιδιά μας, η Ελλάδα, ο κόσμος μας!

                                                                         Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                                                                   Αικατερίνη Κούλη
eisag calendar img Page 01

Φυλλομετρήστε το Ημερολόγιο

Υποκατηγορίες

Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν.
Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.