Μαθαίνω σημαίνει σκέφτομαι, ερευνώ, ανακαλύπτω, συνδυάζω, συνθέτω. Αυτή η προσέγγιση τής γνώσης ως μια διαδικασίας διεπιστημονικής, διερευνητικής, βιωματικής επιτυγχάνεται με την υλοποίηση διαθεματικών προγραμμάτων. 

Τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα, εκπονούνται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τής διδακτικής πράξης.

Η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και ενοποιεί τη σχολική γνώση. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές, αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Μέσα απ’ τη θεματολογία των διαθεματικών προγραμμάτων, που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην απόκτηση σφαιρικών γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων συμπεριφοράς. Επιπλέον ενθαρρύνεται η κοινωνικοποίησή τους, καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη, αναδεικνύεται και ενισχύεται η ομαδικότητα.

Οι μαθητές συνεργάζονται ανακαλύπτουν συσχετίσεις, αναγνωρίζουν παράγοντες που εμπλέκονται στο υπό εξέταση θέμα και διατυπώνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

                                                 Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή
                                                               Διευθύντρια
                                   Β΄  Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

melissaA1 planitisB alithia-mythosC
Α΄ Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ Τάξη