001a
 002a
 007a
 008a
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου
στην  τάξη εντάσσεται 
 004a
 003a
 006a
 005a
και η καλλιέργεια
της φιλαναγνωσίας  και της θετικής στάσης των παιδιών  μας απέναντι στο εξωσχολικό βιβλίο, ως μέσο γνώσης και ψυχαγωγίας. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές κάθε τάξης του σχολείου μας διαβάζουν βιβλία γνώσεων ή παιδικής λογοτεχνίας, που τις περισσότερες φορές σχετίζονται με τα διαθεματικά προγράμματα και τα επεξεργάζονται με δημιουργικό τρόπο στην τάξη τους.


Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο, να το θεωρούν πολύτιμο εργαλείο γνώσης, αλλά και αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης βιβλίων τα παιδιά αναπτύσσουν ένα πλήθος ικανοτήτων, όπως  για παράδειγμα τη δημιουργική και κριτική σκέψη και τη φαντασία. Επιπλέον, εξοικειώνονται με πολλές και διαφορετικές εκφάνσεις του γραπτού λόγου, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και εφοδιάζονται κατάλληλα προκειμένου να δομήσουν στη συνέχεια τη γραμματική της γλώσσας  που ακούν, αλλά και να αφομοιώσουν τους συντακτικούς της  κανόνες. Μέσα από τις περιπέτειες των ηρώων κάθε βιβλίου τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ποικίλες καταστάσεις, καθώς τους παρακολουθούν να αναλαμβάνουν ευθύνες, να κάνουν λάθη, να προβληματίζονται, να λαμβάνουν αποφάσεις. Παράλληλα, μέσω του βιβλίου προσφέρονται στους μικρούς αναγνώστες γνώσεις για τον κόσμο, στάσεις ζωής, αξίες και ευαισθητοποίηση σε πολλά θέματα, που είναι δύσκολο να προσεγγιστούν με διαφορετικά μέσα.
Τέλος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) θα ήθελα να αναφερθώ στα λόγια της Γερμανίδας συγγραφέως  JellaLepman, που είχε πει αμέσως μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο: «Αν θέλουμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο από τον σημερινό, πρέπει να αρχίσουμε από το παιδικό βιβλίο».
                                        Η Διευθύντρια τού Β' Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού
                                                             Αικ. Κούλη-Καβουκλή