Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
«Όσο μακριά και να πάει ο νους ποτέ δε φτάνει εκεί που μπορεί να φτάσει η καρδιά». Τα λόγια αυτά του Βίκτωρος Ουγκώ μού φέρνουν στον νου ανθρώπους που ενστερνίζονται και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις αρχές τού εθελοντισμού, ανθρώπους που η αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής. Κάνουν πράξη το: «Νοιάζομαι για τους άλλους» και δίνουν δώρα καρδιάς σε όσους έχουν ανάγκη.
Άλλωστε σε μια προσφορά αγάπης ο καθένας από την πλευρά του παίρνει και δίνει. Η λύπη δίνει τη θέση της στη χαρά, η ελπίδα διαδέχεται τον φόβο, το χαμόγελο χρωματίζει τη ζωή και όλα καταλήγουν σε μια μεγάλη πανανθρώπινη αγκαλιά.
Ας ακολουθήσουμε λοιπόν όλοι μαζί τον δρόμο της καρδιάς μας. Ας μοιράσουμε αγάπη σε όσους έχουν ανάγκη. Ας γίνουμε κι εμείς εθελοντές σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής προσφοράς. Μόνο έτσι θα αισθανθούμε τη χαρά της ζωής! Όλοι μαζί θα βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο!

Η Διευθύντρια τού Σχολείου
Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή

1ai-vasilis 2prosklhsh 3affiche anakoinwsh pazari_2013 laxeioforos christoug
Πατήστε τις εικόνες για να τις μεγεθύνετε




Μαθαίνω σημαίνει σκέφτομαι, ερευνώ, ανακαλύπτω, συνδυάζω, συνθέτω. Αυτή η προσέγγιση τής γνώσης ως μια διαδικασίας διεπιστημονικής, διερευνητικής, βιωματικής επιτυγχάνεται με την υλοποίηση διαθεματικών προγραμμάτων. 

Τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα, εκπονούνται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τής διδακτικής πράξης.

Η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και ενοποιεί τη σχολική γνώση. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές, αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Μέσα απ’ τη θεματολογία των διαθεματικών προγραμμάτων, που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην απόκτηση σφαιρικών γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων συμπεριφοράς. Επιπλέον ενθαρρύνεται η κοινωνικοποίησή τους, καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη, αναδεικνύεται και ενισχύεται η ομαδικότητα.

Οι μαθητές συνεργάζονται ανακαλύπτουν συσχετίσεις, αναγνωρίζουν παράγοντες που εμπλέκονται στο υπό εξέταση θέμα και διατυπώνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

                                                 Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή
                                                               Διευθύντρια
                                   Β΄  Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

melissaA1 planitisB alithia-mythosC
Α΄ Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ Τάξη




                                                                                                                                   Π. Ψυχικό, 9 Σεπτεμβρίου 2013
Αγαπητοί Γονείς ,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά! Το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά, το σχολείο θα γεμίσει  με παιδικά χαμόγελα! Μέσα από τα λαμπερά μάτια των παιδιών θα πάρουμε τη δύναμη, το όραμα, την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά. Θα προσπαθήσουμε και φέτος  να καταστήσουμε τη μάθηση μια βιωματική, διερευνητική, επικοινωνιακή διαδικασία, πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα.

Εμπιστεύεστε στα χέρια μας τα παιδιά σας, ό, τι πιο πολύτιμο,  ό,τι πιο αγνό και ωραίο για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, ιδανικά, αξίες. Εμείς, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα είμαστε δίπλα τους και θα συνεχίσουμε με ζήλο και ευσυνειδησία να τα καθοδηγούμε στον δρόμο της αναζήτησης της γνώσης.

Ας συνεργαστούμε, λοιπόν, όλοι μαζί, γονείς και δάσκαλοι, για να δημιουργήσουμε αυριανούς πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και κοινωνική ευαισθησία, για να βάλουμε έτσι τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο. Η κοινή μας αγάπη για τους μαθητές του Σχολείου μας ας είναι ο φωτεινός φάρος όλων των προσπαθειών μας!

Με ευχές για μια καλή σχολική χρονιά,

Η Διευθύντρια
Αικατερίνη Κούλη
και το διδακτικό προσωπικό


1
2a
Πατήστε τις εικόνες 
για μεγέθυνση
Αγαπημένα μου παιδιά,


Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Πώς μπορώ να ξεχάσω τόσα παιδικά χαμόγελα; Πώς μπορώ να μην σας συγχαρώ θερμά για την προσπάθειά σας; Κάνατε πολλά και σημαντικά  βήματα προόδου!

Θα σας περιμένουμε και πάλι τον Σεπτέμβριο, για να ανεβούμε μαζί ένα σκαλί ακόμα. Στην καινούρια μας όμως προσπάθεια δεν θα μας συντροφεύουν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σ΄ εσάς λοιπόν, τους αποφοίτους μας, στρέφω τη σκέψη μου και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σας ξεκίνημα. Να πιστεύετε στον εαυτό σας και να αγωνίζεστε με αξιοπρέπεια για καθετί που ονειρεύεστε! Τη θέση σας θα πάρουν οι νέοι μαθητές μας, τα πρωτάκια μας, τους οποίους περιμένουμε με πολλή αγάπη και ανυπομονησία.

Χαρείτε με την ψυχή σας τις ομορφιές του καλοκαιριού! Παίξτε, γελάστε, τραγουδήστε, τρέξτε ανέμελα στις δροσερές ακρογιαλιές και παραδοθείτε στην υγρή αγκαλιά της γαλανής θάλασσας! Πάρτε μαζί σας για συντροφιά ένα βιβλίο!

Πολλά ευχαριστώ σε εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε και ευελπιστώ να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Καλό καλοκαίρι!
Η Διευθύντρια του Β΄  Αρσακείου Δημοτικού 
Αικατερίνη  Κούλη-Καβουκλή 

                                                                   Η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της…

Καθώς πλησιάζει η λήξη της σχολικής χρονιάς έχουν προγραμματιστεί στο Σχολείο μας παρουσιάσεις Διαθεματικών Προγραμμάτων με εξαιρετικό ενδιαφέρον τόσο για τη θεματολογία τους όσο και για τον δημιουργικό, βιωματικό και διεπιστημονικό τρόπο προσέγγισης της γνώσης. 

Μέσα από τέτοιου είδους εκδηλώσεις θα μας δοθεί η ευκαιρία να «ταξιδέψουμε» μαζί με τα παιδιά και να γνωρίσουμε την πορεία του ταξιδιού τους μέχρι να φτάσουν στον τελικό προορισμό, μέχρι να καταφέρουν να ανακαλύψουν τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτημάτων:

·         Ποιες είναι οι αλήθειες που μπορεί να κρύβονται πίσω από έναν μύθο; (Γ΄ τάξη) mythos ·         Μπορεί η Eστία να διηγηθεί ιστορίες; (Δ΄2  τάξη) estia 
·         Ποια είναι τα έργα και οι ιστορίες των Aρχαίων; (Δ΄1 τάξη) arxaioi  ·         Πώς σχετίζεται το δημοτικό μας τραγούδι με την παράδοση και την ιστορία του τόπου μας; (ΣΤ΄ τάξη) dimotiko-tragoudi 
·         Γιατί άραγε ο κόσμος της μέλισσας είναι θαυμαστός; (A΄ τάξη) melissa  ·        Γιατί έχει μαγεία η μουσική;  (Ε΄ τάξη)  musiki


Αυτά λοιπόν είναι τα διαθεματικά προγράμματα που θα παρουσιασθούν με πολύ ενθουσιασμό από τους μαθητές μας. Δεν μένει λοιπόν παρά να τους ευχηθούμε καλή επιτυχία στη συμμετοχική αυτή προσπάθειά τους.

                                                                          
Η Διευθύντρια

                                                                    Αικ. Κούλη – Καβουκλή




                                                      Προσφορά αγάπης, μήνυμα ελπίδας


affiche
Αφίσα:
Μ
εγέθυνση
prosklhsh

Πρόσκληση:
Μ
εγέθυνση
«Όσο μακριά και να πάει ο νους ποτέ δε φτάνει εκεί που μπορεί
Δείτε εδώ τις λεπτομέρειες
για τη λαχειοφόρο
Δείτε εδώ την επίσημη
ανακοίνωση
να φτάσει η καρδιά». Τα λόγια αυτά του Βίκτωρος Ουγκώ μού φέρνουν στο νου ανθρώπους που ενστερνίζονται και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις αρχές του εθελοντισμού, ανθρώπους που η αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής.


Σε μια πράξη αγάπης ο καθένας από την πλευρά του παίρνει και δίνει. Η λύπη δίνει τη θέση της στη χαρά, η ελπίδα διαδέχεται τον φόβο και όλα καταλήγουν σε μια μεγάλη πανανθρώπινη αγκαλιά.

Ας ακολουθήσουμε λοιπόν όλοι μαζί τον δρόμο της καρδιάς μας. Ας μοιράσουμε χαμόγελα σε όσους έχουν ανάγκη. Ας γίνουμε κι εμείς εθελοντές σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής προσφοράς. Και τότε μόνο έτσι θα αισθανθούμε τη χαρά της ζωής! Και τότε μόνο έτσι θα βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο!


                                  Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                  Αικατερίνη  Κούλη-Καβουκλή


001a
 002a
 007a
 008a
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού έργου
στην  τάξη εντάσσεται 
 004a
 003a
 006a
 005a
και η καλλιέργεια
της φιλαναγνωσίας  και της θετικής στάσης των παιδιών  μας απέναντι στο εξωσχολικό βιβλίο, ως μέσο γνώσης και ψυχαγωγίας. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές κάθε τάξης του σχολείου μας διαβάζουν βιβλία γνώσεων ή παιδικής λογοτεχνίας, που τις περισσότερες φορές σχετίζονται με τα διαθεματικά προγράμματα και τα επεξεργάζονται με δημιουργικό τρόπο στην τάξη τους.


Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο, να το θεωρούν πολύτιμο εργαλείο γνώσης, αλλά και αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης βιβλίων τα παιδιά αναπτύσσουν ένα πλήθος ικανοτήτων, όπως  για παράδειγμα τη δημιουργική και κριτική σκέψη και τη φαντασία. Επιπλέον, εξοικειώνονται με πολλές και διαφορετικές εκφάνσεις του γραπτού λόγου, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και εφοδιάζονται κατάλληλα προκειμένου να δομήσουν στη συνέχεια τη γραμματική της γλώσσας  που ακούν, αλλά και να αφομοιώσουν τους συντακτικούς της  κανόνες. Μέσα από τις περιπέτειες των ηρώων κάθε βιβλίου τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ποικίλες καταστάσεις, καθώς τους παρακολουθούν να αναλαμβάνουν ευθύνες, να κάνουν λάθη, να προβληματίζονται, να λαμβάνουν αποφάσεις. Παράλληλα, μέσω του βιβλίου προσφέρονται στους μικρούς αναγνώστες γνώσεις για τον κόσμο, στάσεις ζωής, αξίες και ευαισθητοποίηση σε πολλά θέματα, που είναι δύσκολο να προσεγγιστούν με διαφορετικά μέσα.

Διαθεματικά Σχολικά Προγράμματα

Κάθε χρόνο στο Σχολείο μας εκπονούνται Διαθεματικά Προγράμματα με σκοπό τη σφαιρική προσέγγιση της γνώσης και τον συσχετισμό της με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και τις εμπειρίες τους απ’ το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον.  

Μέσα απ’ τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, η μάθηση γίνεται μια βιωματική, επικοινωνιακή διαδικασία, πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα. Άλλωστε η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και αντιμετωπίζει ενιαία τη σχολική γνώση, ενισχύοντας μ΄ αυτό τον τρόπο τη γενική παιδεία.

Η συμμετοχή των μαθητών όλων των τάξεων σε τέτοια προγράμματα τα βοηθά να συνειδητοποιήσουν την αξία της δημιουργικής και διερευνητικής μάθησης και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. Επιπλέον ενισχύει το αυτοσυναίσθημά τους, τα ενθαρρύνει να κατακτούν όλο και πιο απαιτητικούς στόχους, καταδεικνύει την αξία  της συλλογικής προσπάθειας, καλλιεργεί τη συνεργατικότητα, την αλληλεγγύη και τη φιλία.

Το Σχολείο μ΄ αυτόν τον τρόπο γίνεται ένα ανοιχτό παράθυρο ελευθερίας, επικοινωνίας και σύνδεσης της  σχολικής ζωής με την κοινωνία και την πραγματικότητα.

                                   Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                 Αικατερίνη  Κούλη - Καβουκλή

 

Β΄ Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού
Διεύθυνση: Αρσάκη 1, 154 52 Ψυχικό
τηλ. κέντρο: 210-6755107

Διευθύντρια: κ. Βασιλική Ροδοπούλου
• Εσωτερικό τηλέφωνο Διεύθυνσης: 0214
• e-mail Διεύθυνσης: b-dhm-ps@arsakeio.gr

Γραμματέας: κ. Ελευθερία Μπρούμου
• Εσωτερικό τηλέφωνο Γραμματείας: 0251
• fax: 210-6719082
• e-mail Γραμματείας: b-dhm-ps2@arsakeio.gr





Θἐση των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού στο Google Maps

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη
                                30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ:  ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ – ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ                                                      

treis-ierarxes                                  Αγαπητοί Γονείς,

Κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου στρέφουμε τη σκέψη μας στους Τρεις Ιεράρχες, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, οι οποίοι με τη ζωή και το έργο τους τίμησαν και καταξίωσαν την παιδεία και τα Ελληνικά Γράμματα.

Με τον μεστό φιλοσοφικό τους στοχασμό, τη βαθιά χριστιανική πίστη και την ειλικρινή αγάπη για τον συνάνθρωπο, αναδείχθηκαν σπουδαίοι παιδαγωγοί και διδάσκαλοι, επιφανείς ρήτορες και συγγραφείς, πρότυπα φιλανθρωπίας, αρετής και μόρφωσης.

Οι Τρεις Ιεράρχες  με τον λόγο και το έργο τους δίνουν ένα απαράμιλλο παράδειγμα σύζευξης ανάμεσα στην υψηλή καλλιέργεια και την κοινωνική τους δράση. Γίνονται, μέσω του προσωπικού οικογενειακού βίου τους, ζωντανό παράδειγμα αρμόζουσας συμπεριφοράς μέσα στην οικογένεια, ώστε αυτή να εξελίσσεται αρμονικά και προσφέρει δημιουργικούς και έντιμους ανθρώπους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Κοινωνική Δράση

Υποκατηγορίες

Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν.
Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.