{slider Δείτε την Τελετή Αποφοίτησης 2024}
{slider Δείτε αποσπάσματα από την Τελετή Αποφοίτησης 2023}
Πέτρην κοιλαίνει ρανίς ύδατος ενδελεχείη (ποιητής Χορίλος)
Μία επίμονη σταγόνα νερού ανοίγει τρύπα σε πέτρα.
Αγαπητά μας παιδιά
Με πολλή αγάπη θέλουμε να ενώσουμε τις ευχές όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για επιτυχία στις εξετάσεις. Φτάσατε ως εδώ δείχνοντας δύναμη, αντοχή, κόντρα σε συνεχείς αλλαγές, δυσκολίες και εμπόδια. Οι εξετάσεις είναι μια εκπαιδευτική διαδικασία ανάλογη με αυτές που τόσα χρόνια έχετε αντιμετωπίσει στη σχολική σας διαδρομή. Και για να έχει η προσπάθειά σας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα είναι να συμμετέχετε σε αυτές με τη μαγεία της θετικής σκέψης, η οποία θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε την κάθε δυσκολία με διαύγεια, νηφαλιότητα, με ψυχική δύναμη, ορθή κρίση, αυτοπεποίθηση, αποφασιστικότητα, αποτελεσματικότητα και λιγότερο άγχος.
Νιώστε δυνατοί από την αγάπη και την έγνοια που σας περιβάλλουν οι δικοί σας άνθρωποι αλλά και από την προετοιμασία που έχετε κάνει. Οι γονείς σας και οι καθηγητές σας είναι δίπλα σας, μοιράζονται τις αγωνίες σας και σας στηρίζουν.
Να θυμάστε ότι η ζωή δεν σταματά στα όποια αποτελέσματα των εξετάσεων. Η επιτυχία δεν είναι οριστική. Η αποτυχία δεν είναι το τέλος. Είναι και τα δύο εξίσου σημαντικά. Νέες κορυφές και προκλήσεις θα γεννιούνται διαρκώς στο δρόμο της ζωής σας και θα σας καλούν σε ένα αγώνα έντιμο, ευγενή και προσηλωμένο στους στόχους σας.
Καλή δύναμη και επιτυχία σε όλους.
Στις εξετάσεις της δικής μας αγάπης παίρνετε ΑΡΙΣΤΑ.
Η σκέψη και οι ευχές όλων μας θα σας συνοδεύουν.
Υ.Γ.: Κανένας μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να αποδείξει τίποτα σε κανέναν, αντίθετα όλοι πρέπει να αποδείξουμε πως είμαστε στο πλευρό του και τον στηρίζουμε.
Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος Καθηγητών
Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που «λυγίζει» κάτω από το βάρος της υπολογιστικής σκέψης δεν είναι καθόλου αμελητέα η συμβολή μιας πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην κοινωνική και ψυχοσυναισθηματική ολοκλήρωση των μαθητών. Οι σχολικές εκδρομές προσφέρουν ένα τεράστιο εύρος πλεονεκτημάτων για τους μαθητές όχι μόνο σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Είναι μια θαυμάσια εμπειρία για «απόσπαση» και «συγκόλληση». Μπορούν να «μάθουν» πραγματικού κόσμου «μαθήματα» γιατί στα εκπαιδευτικά ταξίδια δημιουργείται ένα άτυπο περιβάλλον μάθησης. Το μυαλό αποσπάται κάπου αλλού, σε εικόνες που περνούν πίσω από το παράθυρο του λεωφορείου και σε παραστάσεις πρωτόγνωρες. Καθώς κινούνται όλοι μαζί γίνονται όλοι ένα, κάθονται δίπλα στον άλλον, μοιράζονται το ίδιο φαγητό, βγαίνουν από τον εγωκεντρισμό τους, προστατεύουν ο ένας τον άλλον και έτσι υιοθετείται μια δοτική, διακονητική, αγαπητική προσφορά. Στην εκδρομή τα εγωκεντρικά θέλω δεν μπορούν να βρουν ικανοποίηση γιατί ο αυτοματισμός της ομάδας δεν το επιτρέπει.
Γιορτάζει ο χώρος του βιβλίου, οι διορθωτές, οι επιμελητές, οι μοναχικοί αναγνώστες, οι τυπογράφοι, οι εικονογράφοι, οι συγγραφείς, οι εκδότες και οι βιβλιοπώλες, οι άνθρωποί του, οι βιβλιοφιλικές κοινότητες, οι βιβλιοθήκες, δημόσιες και ιδιωτικές.
23 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου αφιερωμένη σε δύο μεγάλους δημιουργούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας που «έφυγαν» από τη ζωή την ίδια μέρα: 23 Απριλίου 1616 ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ και ο Μιγκέλ Ντε Θερβάντες.
Το πόσο σημαντικό είναι το βιβλίο στη ζωή μας εκφράζεται μέσα από τα λόγια της προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Αικατερίνης Σακελλαροπούλου και του πρώην προέδρου κ. Προκόπη Παυλόπουλου τα οποία και παραθέτουμε:
«… Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, γιορτάζουμε ένα πολυδιάστατο πνευματικό αγαθό, όχημα πολιτισμού, δημιουργικότητας και μόρφωσης, πυκνωτή διανοητικού, οικονομικού, κοινωνικού, συμβολικού κεφαλαίου. Γιορτάζει ο χώρος του, ως τόπος γόνιμων συναντήσεων και ουσιαστικής κυκλοφορίας ιδεών και συναισθημάτων.
…. Σε μια εποχή μεγάλων κοινωνικών αναδιαρθρώσεων, σαρωτικών τεχνολογικών εξελίξεων και πολιτιστικών ανακατατάξεων, η ανάγνωση μπορεί να γίνει μια σταθερά μέσα στον κλυδωνισμό, ένα νήμα που μας συνδέει με τους άλλους, μια οδός προς την εσωτερική ελευθερία.» (Αικ. Σακελλαροπούλου)
«…το βιβλίο, πρωτίστως στην έντυπη μορφή του που "σφυρηλατεί" μια αναντικατάστατη υλική σχέση με τον αναγνώστη, διατηρεί την αληθινή σχέση με τον άνθρωπο και με τον κόσμο, αποτελώντας πραγματικό ανάχωμα στην επέλαση κάθε πνευματικώς φθοροποιού εικονικής προσομοίωσης».
• Λάμπρυνόν μου, Κύριε, την στολήν της ψυχής (εξαποστειλάριον)
• Σπατάλησες το σπάνιο Νυμφίο άρωμά σου για να κάνεις τεστ αληθείας στην αγάπη, στον πλησίον (Κική Δημουλά)
Δεν ξέρουμε αν καμιάς άλλης γης το χώμα είναι τόσο ζυμωμένο με αίμα και κόκαλα ηρώων, αν η δόξα περπάτησε τόσες φορές μονάχη πάνω σε ολόμαυρες ράχες ώσπου να συναντήσει τη λευτεριά...
Για άλλη μια φορά η πατρίδα μας την 25η Μαρτίου πανηγυρίζει για δύο «Χαίρε».
Το «Χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία» και το «Χαίρε ω χαίρε Ελευθεριά».
Δεν εορτάζουμε σήμερα ένα απλό ιστορικό συμβάν, ένα ξέσπασμα ιδεολογικών ανατάσεων, έναν ακόμα πόλεμο. Αλλά κοινωνούμε των αχράντων μυστηρίων ενός αγώνα που έμελε να βγάλει τον νεότερο ελληνισμό από τη λήθη τής Ιστορίας.
Είναι αλήθεια πως μια τέτοια πολυσήμαντη μέρα αδυνατούμε να διακρίνουμε τα όρια θρησκευτικής και εθνικής γιορτής. Πού θα κατατάξουμε άραγε τη Μπουμπουλίνα, που με παρρησία ψιθύριζε «Ευλογητός ο Θεός» σαν μάθαινε τον ηρωικό θάνατο των παιδιών και τού συζύγου της; Ποια τα όρια μεταξύ πίστεως και πατρίδος, όταν ο Κολοκοτρώνης σε μια κρίσιμη καμπή τού αγώνα προσπίπτει μετά δακρύων στην εικόνα τής Παναγιάς και την ικετεύει να ρύση εξ αιμάτων τον απελπισμένο λαό;
Η επανάσταση τού 1821 είναι μια από τις κορυφαίες στιγμές στην ιστορία τής Ελλάδας. Είναι μια εποχή που ανέδειξε αληθινούς ήρωες, σπουδαίους πολεμιστές και φωτισμένους λόγιους, που διέθεσαν τη ψυχή και τη ζωή τους για τον ιερό αγώνα των Ελλήνων.
Λουκέρνη, Βέρνη, Γενεύη, Γκρενόμπλ
«CERN: Αόρατο αλλά συναρπαστικό, ESRF: Η πιο φωτεινή πηγή ακτίνων Χ.»
O.H.E., Μουσείο Αϊνστάιν
Μια ομάδα μαθητών του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού επισκέφτηκε τη Γενεύη της Ελβετίας, με τη συνοδεία των: κας Αμαλίας Μαυροειδή, κ. Γεωργίου Κουρή και κ. Διονύσιου Μακρυπόδη, στο πλαίσιο του προγράμματος: «CERN: Αόρατο αλλά συναρπαστικό, ESRF: Η πιο φωτεινή πηγή ακτίνων Χ.»
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη συναρπαστική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει μια επίσκεψη στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο για την πυρηνική ενέργεια.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του CMS όπου εντοπίστηκε το μποζόνιο του Higgs και γίνονται προσπάθειες αναζήτησης επιπλέον διαστάσεων και σωματιδίων που θα μπορούσαν να συνθέσουν τη σκοτεινή ύλη.
Οι μαθητές μας επισκέφτηκαν επίσης και την πόλη Γκρενόμπλ της Γαλλίας, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Ακτινοβολίας Σύγχροτρον ESRF. Στο κέντρο αυτό οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής των ακτίνων Χ καθώς και τις εφαρμογές τους τόσο στον τομέα του ελέγχου των υλικών και των επιστημών, όσο και για τη χρήση τους στη βιομηχανία. Στους μαθητές μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούν τον χώρο διεξαγωγής των πειραμάτων, που πραγματοποιούνται στο εργαστήριο.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη διήρκεσε πέντε ημέρες (7-11 Μαρτίου 2023). Σε αυτό το χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν και άλλες περιηγήσεις-επισκέψεις, όπως στην πολύ γραφική πόλη τού Aνσύ στη Γαλλία, και στην μεσαιωνική πόλη Βέρνη στην Ελβετία, όπου βρίσκεται το σπίτι τού Einstein.
«Αν μη πηλόν τύψης, κέραμος ου γίνεται» (Αρχύτας ο Ταραντίνος)
Σπουδές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Αδράξτε την ευκαιρία
Η εκπαίδευση με την ευρεία έννοια περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που έχουν σκοπό την επίδραση με συγκεκριμένο τρόπο στη σκέψη, στο χαρακτήρα και στη σωματική αγωγή του ατόμου.
Ο σκοπός της είναι το ευ ζην και όχι απλά το ζην και ο απώτερος στόχος της είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα.
Για τις ανώτερες σπουδές των μαθητών μας είμαστε υπερήφανοι. Παράλληλα όμως πρέπει να καλλιεργήσουμε και ανώτερες ιδιότητες χαρακτήρα.
Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η ενημερωτική Εκδήλωση με τίτλο: «Σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που διοργανώθηκε από τη Συμβουλευτική Υπηρεσία Σχολικού & Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού. Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 και την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023, στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και στο Αμφιθέατρο του Α΄ Λυκείου, και είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ τάξης των τριών Αρσακείων Λυκείων.
Στην Εκδήλωση αυτή προσκλήθηκαν 15 διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές και μία Εκπρόσωπος Γραφείου Διασύνδεσης. Στους μαθητές της καθεμίας από τις τέσσερις ομάδες Προσανατολισμού απευθύνθηκαν 4 ομιλητές, οι εισηγήσεις των οποίων αφορούσαν στις σπουδές και τις κατευθύνσεις των Τμημάτων που εκπροσωπούν, καθώς και τις προοπτικές και τις διεξόδους που προσφέρει η επιστήμη τους. Μετά το πέρας της κάθε παρουσίασης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν στον ομιλητή τις απορίες τους και να μιλήσουν για τους προσωπικούς τους στόχους.
Ο Ερμής, ο αγγελιαφόρος των θεών τής ελληνικής μυθολογίας, θεωρείται, ουσιαστικά, ο πρώτος δάσκαλος τού ανθρώπινου γένους, καθώς ήταν εκείνος που εισήγαγε τα γράμματα και τις επιστήμες στην ανθρωπότητα, δίδαξε τη χρήση τής ανθρώπινης διάνοιας και, μάλιστα, υπάρχουν μύθοι οι οποίοι τού αποδίδουν και τη μετάδοση τής γνώσης τής φωτιάς στους ανθρώπους.
Ο Αδαμάντιος Κοραής ήταν αυτός που εμπνεύστηκε το περιοδικό "Ερμής ο Λόγιος" ή "Λόγιος Ερμής", ένα γνωστό δεκαπενθήμερο φιλολογικό περιοδικό στην ελληνική γλώσσα, που εκδιδόταν από το 1811 έως το 1821, στην ελληνική παροικία τής Βιέννης, φέρνοντας κοντά τους Έλληνες λόγιους τής διασποράς.
Έτσι, στο πλαίσιο τής Ζώνης Τεχνών και Επιστημών κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος τής σχολικής εφημερίδας τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, με τίτλο «Ερμής τού Α΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού».
Μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης, σε ρόλο δημοσιογράφου, συνέταξαν άρθρα αναφορικά με την επιστήμη, το περιβάλλον, την ιστορία, τις τέχνες, τον αθλητισμό και την εφηβεία.
Ιδιαίτερη θέση, ανάμεσα σ' αυτά, έχει η αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Πρύτανης τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Ανδρέας Μπουντουβής.