Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Από τους 85 μαθητές που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις οι 20 αρίστευσαν!
Ακολουθούν τα ονόματά τους και τα μόρια που συγκέντρωσαν:

1938
"Στην ακρογιαλιά"
Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης
(1881- 1955)

Κλικ για μεγέθυνση
Αγαπημένα μας παιδιά,

Έκλεισε ένας σημαντικός κύκλος μαθημάτων, στον οποίο διακριθήκατε από την επιθυμία σας για έργο και πρόοδο. Τώρα στο τέλος σίγουρα ο καθένας από σας κάνει τον απολογισμό του. Είναι φυσικό να έρχονται στο νου σας πολλά από αυτά που ζήσατε μέσα στο σχολείο μας, τα γέλια, οι επιτυχίες, οι δυσκολίες και οι απογοητεύσεις. Εκείνο που είναι όμως βέβαιο, είναι ότι έχετε αλλάξει πολύ. Γεμίσατε τις ψυχές και το μυαλό σας με εμπειρίες και γνώσεις. Γίνατε καλύτεροι και σοφότεροι.

Οι καθηγητές και εγώ θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για τις επιδόσεις, για το ήθος και τη συμπεριφορά σας.

Ιδιαίτερα συγχαίρουμε τους αποφοίτους της Γ΄ τάξης για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν και τους ευχόμαστε να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Ευχαριστούμε θερμά εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Να περάσετε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι.

Καλό καλοκαίρι!

Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή
και ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
apofoithsh1


Κλικ για μεγέθυνση
Almond-treeΕυχές πολλές και ανθισμένες, μέσα από έναν πίνακα του Βαν Γκογκ, από τη Διευθύντρια κ. Μαυροειδή, τον Υποδιευθυντή κ. Κατσιαδράμη και τον Σύλλογο διδασκόντων σε όλους τους μαθητές μας.

Οι εξετάσεις, αυτές, είναι από τις πρώτες «μάχες», που καλείστε να δώσετε στην ζωή σας, αλλά είναι και η αφετηρία για να θέσετε νέους στόχους και για να ξεκινήσετε νέες προσπάθειες.

Θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ότι είναι απλά μια στάση στη μεγάλη διαδρομή της ζωής σας. Εξάλλου, πλέον, ο αγώνας είναι διαρκής και οι εξετάσεις καθημερινές και χωρίς τέλος.

Προτροπή μας και ευχή μας είναι να μη θυσιάσετε ποτέ στο βωμό της ευκολίας την ομορφιά της δυσκολίας για να μπορείτε να μονολογείτε σαν τον ποιητή:
«Βαρύς ο κόσμος να τον ζήσεις, όμως για λίγη αξιοπρέπεια τ’ άξιζε»

Ενδοσχολικές εξετάσεις
Α΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.
Β΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.
Γ΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.

Πανελλαδικές εξετάσεις
•Για το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και των Ειδικών Μαθημάτων, πατήστε εδώ.
Μεγάλη επιτυχία τού πρότζεκτ «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία»
Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές», παρουσίασε με επιτυχία την εκδήλωση «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία», στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, στις 7.30 μ.μ.
Μαθητές της Β΄ τάξης, παρουσίασαν το πρότζεκτ που εκπόνησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016-2017, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή θεολόγου Παναγιώτη Ανδριόπουλου, με στόχο τη διερεύνηση της απήχησης της ελληνικής ποίησης στην Ιαπωνία.

Διαβάστε το Πρόγραμμα τής εκδήλωσης.

Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν Ανθολογίες Νεοελληνικής Ποίησης στα Ιαπωνικά, με ιδιαίτερη αναφορά στον Κ.Π. Καβάφη, τον Νίκο Καζαντζάκη και τον Οδυσσέα Ελύτη.  Επισημάνθηκε η απήχηση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην Ιαπωνία και έγινε αναφορά στη χρήση του χαϊκού (ιαπωνικής ποιητικής φόρμας) από Έλληνες ποιητές.

Η συνταξιούχος Διευθύντρια του Α’ Αρσακείου Λυκείου κ. Μαριάννα Γεωργούντζου αναφέρθηκε στον ελληνικής καταγωγής εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας, Λευκάδιο Χερν, καθώς η ίδια είχε μεταφράσει στο παρελθόν ‘’Ιαπωνικούς θρύλους’’ του Χερν, που είχαν εκδοθεί από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρη.


Οι μαθητές απήγγειλαν ποιήματα στα ελληνικά και ιαπωνικά, και τραγούδησαν ιαπωνικά τραγούδια, ενώ ο μαθητής Κωνσταντίνος Καραμπίνος ερμήνευσε στο πιάνο μία σύνθεση του διεθνούς φήμης Ιάπωνα συνθέτη Toru Takemitsu.

image004Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές», διοργανώνει την εκδήλωση «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία», στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, στις 7.30 μ.μ.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας που εκπονούν μαθητές της Β΄ Λυκείου του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, το σχολικό έτος 2016-2017, υπό την καθοδήγηση του θεολόγου καθηγητή Παναγιώτη Ανδριόπουλου, με στόχο τη διερεύνηση της απήχησης της ελληνικής ποίησης στην Ιαπωνία.
Θα παρουσιαστούν Ανθολογίες Νεοελληνικής Ποίησης στα Ιαπωνικά, με ιδιαίτερη αναφορά στον Κ.Π. Καβάφη, τον Νίκο Καζαντζάκη, τον Οδυσσέα Ελύτη και τον ελληνικής καταγωγής εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας, Λευκάδιο Χερν. Στη συνέχεια θα επισημανθεί η απήχηση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην Ιαπωνία. Τέλος, θα αναφερθεί η χρήση του χαϊκού (ιαπωνική ποιητική φόρμα) από έλληνες ποιητές.
Οι μαθητές θα απαγγείλουν ποιήματα στα ελληνικά και ιαπωνικά, θα παίξουν στο πιάνο συνθέσεις του διεθνούς φήμης ιάπωνα συνθέτη Toru Takemitsu και θα τραγουδήσουν ιαπωνικά τραγούδια.

Απόηχος εκδήλωσης για το θέατρο στις μέρες μας
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα: «Το θέατρο από τον 20ό στον 21ο αιώνα», την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017, στη Στοά του Βιβλίου, στο Αρσάκειο Μέγαρο. Την εκδήλωση διοργάνωσε το Α΄ Αρσάκειο Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές».  
Προσκεκλημένοι ομιλητές ήσαν δύο σημαντικοί θεατράνθρωποι, ο σκηνογράφος, ενδυματολόγος και ζωγράφος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης, οι οποίοι μίλησαν για το θέατρο χθες και σήμερα, με δεδομένη την πλούσια εμπειρία τους.

prosklisi MetzikofΟι «Πολιτιστικές Διαδρομές» του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Το θέατρο από τον 20ό στον 21ο αιώνα», την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017, στις 8 το βράδυ, στην Στοά του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Αρσάκειο Μέγαρο).
Προσκεκλημένοι ομιλητές είναι δύο σημαντικοί θεατράνθρωποι, ο σκηνογράφος, ενδυματολόγος και ζωγράφος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης. 
Θα μιλήσουν για το θέατρο χθες και σήμερα, με δεδομένη την πλούσια εμπειρία τους, και θα διαλεχθούν με το κοινό, για το θέατρο και την τέχνη στη ζωή του ανθρώπου του 21ου αιώνα.

Ομάδα μαθητών του Α’ Λυκείου θα παρουσιάσουν απόσπασμα από την «Φαλακρή Τραγουδίστρια» του Ευγένιο Ιονέσκο,  σε διδασκαλία Γιάννη Κουρκουμέλη.

1813«Να μ’ αγαπάς, όσο μπορείς να μ’ αγαπάς…»

Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία, την οποία σίγουρα θα αποκαλούσα εμπειρία ζωής. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά του σχολείου μας, τις οικογένειές τους, όλο το 15μελές και φυσικά τη Διεύθυνση και τους καθηγητές μας που στήριξαν έμπρακτα τη φιλανθρωπική αυτή προσπάθεια. Προσπάθεια η οποία θα διευκολύνει κατά πολύ την καθημερινότητα των δυστυχισμένων αυτών συνομηλίκων μας.
Πλησιάζοντας στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, εκείνο το μουντό πρωινό, βρεθήκαμε μπροστά σε ψηλούς τοίχους και συρματοπλέγματα, με συνειρμούς αναδυόμενους από τον ψεύτικο ψηφιακό μας κόσμο, τον κόσμο των media. Βαριές πόρτες, απροσπέλαστοι χώροι, κλειδαριές και δεσμοφύλακες να φυλάνε παιδιά, εφήβους σαν εμάς που παραβάτησαν, που κυνήγησαν τα όνειρά τους σε λάθος κατεύθυνση, ή μάλλον με λάθος τρόπο, με τρόπο αδικώντας τους άλλους, ενδεχομένως αδιαφορώντας για το αξιακό μας σύστημα. Έφηβοι ενδεχομένως με διαμορφωμένες προσωπικότητες που έτυχε να διολισθήσουν επιλέγοντας το δρόμο της κακίας, ή που βρέθηκαν σε δύσκολες συνθήκες, σε κύματα, που δεν είχαν το σθένος να πουν όχι, που δεν είχαν την τόλμη και την ελευθερία να επιλέξουν την Αρετή, να γίνουν μικροί ήρωες, Λεωνίδες, Σωκράτηδες, μικροί Χριστοί. Και έμελε στο ξεκίνημα της ζωής τους να τιμωρούνται για τα λάθη τους, να σταυρώνονται εκεί κάθε μέρα, στιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, ανελεύθεροι, χωρίς χώρο, με σημαντικές ελλείψεις σε είδη προσωπικής υγιεινής.
Τα παιδιά εκεί είχαν ετοιμάσει μια παράσταση εμπνευσμένοι από την καθημερινότητά τους, για ένα χριστουγεννιάτικο όνειρο, μια άδειας για λίγη ελευθερία... Κάποιες στιγμές ξεχνιόμουν και νόμιζα πως ήμουν σε κάποιο σχολείο, παρακολουθώντας παράσταση μιας κανονικότητας. Ήταν συγκινητικό. Στη μια άκρη του χώρου εκδήλωσης οι φίλοι, οι συγγενείς, και μέσα σε αυτούς και εμείς, ενώ στην άλλη άκρη αυτοί, ανήλικοι παραβάτες. Υπό το βλέμμα των φρουρών και την άγρυπνη επιτήρησή τους παρακολουθήσαμε μία εξαιρετική παράσταση και γίναμε όλοι ένα, σαν να μην μας χώριζε, να μη μας διαφοροποιούσε τίποτα, ελεύθεροι και ανελεύθεροι, νομιμόφρονες και παραβάτες, δεσμοφύλακες και φυλακισμένοι…

«…γεννήθηκε η ευσπλαχνία»

1794Τα Χριστούγεννα, ως μια μεγάλη γιορτή, είναι πάντοτε μια πρόκληση – πρόσκληση στην αναζήτηση του νοήματός της.
Μοιάζει, ίσως στις μέρες μας, κενή κάθε νοήματος της ύπαρξης και της συνύπαρξης. Μοιάζει να εξαντλείται σε διακοπές, κατανάλωση, διασκέδαση.
Όμως, αν η γιορτή αυτή δεν αφορά στην ύπαρξή μας, τότε απλώς την προσπερνάμε με έναν συμβατικό εορτασμό.
Ίσως θα πρέπει να καταφύγουμε στον Τάσο Λειβαδίτη, ο οποίος στο ποίημά του «H Γέννηση» (1983) γράφει:
«Ένα άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα. Χτύπησα την πόρτα και μπήκα. Μου 'δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό. «Είδες - μου λέει - γεννήθηκε η ευσπλαχνία». Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ. Γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες και δε θα 'χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ' αυτό.»
Και αν ισχύει αυτό που είπε ο Σοπενχάουερ, ότι «η δικαιοσύνη, η αληθινή και ελεύθερη, πηγάζει απ' την ευσπλαχνία», τότε τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια άσκηση ευσπλαχνίας για όλους μας.
Γιατί, Χριστούγεννα θα πει:
να ζεις με ελπίδα, να δίνεις τα χέρια για συμφιλίωση, να δέχεσαι ξένους, να βοηθάς να γίνεται το καλό, να σκουπίζεις δάκρυα…

Καλά, σπλαχνικά Χριστούγεννα!
Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος των Καθηγητών
Η μαθητική κοινότητα