Μπορεί στ΄ αλήθεια η μάθηση να γίνει μια ανακαλυπτική διαδικασία που θα στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών; Η απάντηση είναι απλή και σχετίζεται με τον σχεδιασμό και εκπόνηση Διαθεματικών Προγραμμάτων που αποτελούν τα τελευταία χρόνια για το Σχολείο μας αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής πράξης.
Τα οφέλη από μια τέτοιου είδους προσέγγιση της γνώσης είναι πολλά και σημαντικά. Η διαθεματικότητα μέσα απ’ τη σφαιρική ανάλυση θεμάτων και βασικών εννοιών ενισχύει τη γενική παιδεία. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Συνειδητοποιούν την αξία της διερευνητικής, βιωματικής μάθησης και μαθαίνουν να ερευνούν, να συνεργάζονται, να συσχετίζουν πληροφορίες, να ανακαλύπτουν, να αξιολογούν, να συμπεραίνουν . Εμπνευσμένοι από θέματα που αφορούν το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον εκπονούν εργασίες, δημιουργούν και χαίρονται τη συμμετοχή τους.
Άλλωστε η μάθηση αυτό πρέπει πρώτα και κύρια να είναι: ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.
Κάντε κλικ στις εικόνες για να φυλλομετρήσετε τα έντυπα.