Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
elia1

2 Απριλίου. Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου. Ημέρα γενεθλίων του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Η γιορτή του βιβλίου!

Πόσο στ’ αλήθεια σημαντικό είναι να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο; Μπορεί το σχολείο να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη, να καλλιεργήσει την αγάπη αυτή στα παιδιά και να τα κάνει να νιώσουν το διάβασμα ανάγκη και όχι υποχρέωση ;

Στο σχολείο μας το εξωσχολικό βιβλίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής πράξης, καθώς εντάσσεται στο μάθημα της φιλαναγνωσίας και πολλές φορές σχετίζεται με τα διαθεματικά προγράμματα που εκπονούνται. Τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο και να το θεωρούν ένα πολύτιμο εργαλείο γνώσης. Άλλωστε, το διάβασμα είναι μια από τις αποδοτικότερες πνευματικά ενασχολήσεις για τον άνθρωπο, αφού διαβάζοντας διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες. Επιπλέον, αποτελεί μια προφανή πηγή εμπλουτισμού του λεξιλογίου. Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στη φαντασία και τη σκέψη του παιδιού. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στον χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να σκεφτεί, να επικοινωνήσει με τον εαυτό του, να προσδιορίσει και να κατανοήσει καλύτερα τους άλλους. «Το διάβασμα δεν είναι παρά ένα πέρασμα μέσα από τις σκέψεις, τα αισθήματα, τον κόσμο του κειμένου, για να φτάσει κανείς στον εαυτό του», γράφει η καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας και Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κα Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου. Επιπρόσθετα, η ανάγνωση βιβλίων καλλιεργεί τη «συναισθηματική αγωγή», ανοίγει απεριόριστα πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, οδηγεί τον αναγνώστη στο να διαμορφώνει στάσεις ζωής και να αναζητά απαντήσεις.

Το βιβλίο ψυχαγωγεί, ηρεμεί, συντροφεύει. Είναι ένας φίλος χωρίς απαιτήσεις, ένας φίλος που μπορούμε να τον επικαλεστούμε κάθε στιγμή. Ας ανοίξουμε λοιπόν το παράθυρο της ψυχής μας και ας αφήσουμε το άσβεστο φως και τη ζεστασιά των βιβλίων να συντροφεύουν τη ζωή μας.

dion-solomos1
Κλικ στην εικόνα για να δείτε
την πρόσκληση

Διονύσιος Σολωμός! Η αξεπέραστη δύναμη και η μαγεία της Σολωμικής ποίησης γίνεται έμπνευση, δημιουργία για τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικου, οι οποίοι θα παρουσιάσουν επί σκηνής σημαντικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης, που προβάλλονται μέσα απ’ το μεγαλόπνοο έργο του εθνικού μας ποιητή, θα δραματοποιήσουν αποσπάσματα από τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν», «τους Ελεύθερους Πολιορκημένους», και τη «Γυναίκα της Ζάκυθος».

Ο Διονύσιος Σολωμός με τη σύνθεση του Ύμνου εις την Ελευθερίαν προβάλλει την πεποίθησή του για την ενότητα του ποιητικού και ιστορικού χρόνου, αφού τα γεγονότα του 1821 εντάσσονται σε μια ακολουθία ελληνικής συνέχειας, ξεκινώντας από τη μυθική αρχαιότητα, με θεμελιακό σύμβολο συνοχής την έννοια και τη μορφή της Ελευθερίας. Ο ποιητής παγιδεύει τη μουσική με σκέψη και με λόγο, για να την αφιερώσει στην Ελευθερία, στην Ελλάδα και τα ιδανικά της, στις γενιές των Ελλήνων που αγωνίζονται για να ανοίγουν τον δρόμο προς την Ελευθερία.

Με τη σύνθεση των Ελευθέρων πολιορκημένων επιχειρεί μια προσφυή σύγκλιση του προσωπικού με το συλλογικό χρέος. Ανυψώνει ένα σπουδαίο ιστορικό γεγονός σε σύμβολο διαχρονικού νοήματος για τη ζωή. Με τα θεμελιακά για τη σολωμική ποίηση αντιθετικά ζεύγη πατρίδα- θάνατος και πνεύμα – σώμα, επιβεβαιώνεται ότι οι Μεσολογγίτες με τον θάνατό τους έδειξαν ότι η ηθική εσωτερική πίστη θριαμβεύει πάνω στα ανθρώπινα, σωματικά όρια.

Οι αξεπέραστοι στίχοι του θα είναι το «‘Ασμα Ασμάτων» των Ελλήνων. Είναι το σύμβολο άκαμπτης θέλησης, αφοσίωσης στην πατρίδα, πίστης στα ιδανικά της ενότητας, της ομοψυχίας, της ισότητας, του δικαίου, της αξιοπρέπειας, της ανεξαρτησίας.

programma exwteriko programma eswteriko
Κλικ για μεγέθυνση τού προγράμματος
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
γράφει ο ποιητής  Κωστής Παλαμάς αναδεικνύοντας τον εκπαιδευτικό και ουσιαστικό ρόλο του δασκάλου. Δάσκαλος! Μία λέξη τόσο απλή αλλά γεμάτη αγάπη, υπομονή, προσφορά, δημιουργία!

ierarxesΔεν θα μπορούσα αυτές τις ημέρες να μη φέρω στον νου μου Τρεις θαυμαστούς Διδασκάλους, που με το έργο τους τίμησαν και καταξίωσαν την Παιδεία και τα Ελληνικά Γράμματα. Είναι οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, που υπήρξαν σπουδαίοι παιδαγωγοί προβάλλοντας το υψηλό έργο του δασκάλου. Ενός δασκάλου που τον ήθελαν προικισμένο με πολλές αρετές, καθοδηγητή, πρότυπο για τους μαθητές του.
Ας απευθύνουμε λοιπόν ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» στους ακούραστους φωτοδότες, στους δασκάλους που παιδαγωγούν, ενθαρρύνουν, κατανοούν, νουθετούν, συμπαραστέκονται, είναι δίπλα απ’τα παιδιά μας και τους δείχνουν τον δρόμο να σκέφτονται, να οραματίζονται, να δημιουργούν.
Μακάρι στις δύσκολες εποχές που ζούμε να φέρνουν την Πνευματική Άνοιξη Διδάσκαλοι με το φωτεινό τους έργο! Τους χρειάζονται τα παιδιά μας, η Ελλάδα, ο κόσμος μας!

                                                                         Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                                                                   Αικατερίνη Κούλη
eisag calendar img Page 01

Φυλλομετρήστε το Ημερολόγιο
«Όσο μακριά και να πάει ο νους ποτέ δε φτάνει εκεί που μπορεί να φτάσει η καρδιά». Τα λόγια αυτά του Βίκτωρος Ουγκώ μού φέρνουν στον νου ανθρώπους που ενστερνίζονται και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις αρχές τού εθελοντισμού, ανθρώπους που η αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής. Κάνουν πράξη το: «Νοιάζομαι για τους άλλους» και δίνουν δώρα καρδιάς σε όσους έχουν ανάγκη.
Άλλωστε σε μια προσφορά αγάπης ο καθένας από την πλευρά του παίρνει και δίνει. Η λύπη δίνει τη θέση της στη χαρά, η ελπίδα διαδέχεται τον φόβο, το χαμόγελο χρωματίζει τη ζωή και όλα καταλήγουν σε μια μεγάλη πανανθρώπινη αγκαλιά.
Ας ακολουθήσουμε λοιπόν όλοι μαζί τον δρόμο της καρδιάς μας. Ας μοιράσουμε αγάπη σε όσους έχουν ανάγκη. Ας γίνουμε κι εμείς εθελοντές σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής προσφοράς. Μόνο έτσι θα αισθανθούμε τη χαρά της ζωής! Όλοι μαζί θα βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο!

Η Διευθύντρια τού Σχολείου
Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή

1ai-vasilis 2prosklhsh 3affiche anakoinwsh pazari_2013 laxeioforos christoug
Πατήστε τις εικόνες για να τις μεγεθύνετε




Μαθαίνω σημαίνει σκέφτομαι, ερευνώ, ανακαλύπτω, συνδυάζω, συνθέτω. Αυτή η προσέγγιση τής γνώσης ως μια διαδικασίας διεπιστημονικής, διερευνητικής, βιωματικής επιτυγχάνεται με την υλοποίηση διαθεματικών προγραμμάτων. 

Τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα, εκπονούνται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τής διδακτικής πράξης.

Η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και ενοποιεί τη σχολική γνώση. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές, αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Μέσα απ’ τη θεματολογία των διαθεματικών προγραμμάτων, που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην απόκτηση σφαιρικών γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων συμπεριφοράς. Επιπλέον ενθαρρύνεται η κοινωνικοποίησή τους, καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη, αναδεικνύεται και ενισχύεται η ομαδικότητα.

Οι μαθητές συνεργάζονται ανακαλύπτουν συσχετίσεις, αναγνωρίζουν παράγοντες που εμπλέκονται στο υπό εξέταση θέμα και διατυπώνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

                                                 Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή
                                                               Διευθύντρια
                                   Β΄  Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

melissaA1 planitisB alithia-mythosC
Α΄ Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ Τάξη




                                                                                                                                   Π. Ψυχικό, 9 Σεπτεμβρίου 2013
Αγαπητοί Γονείς ,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά! Το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά, το σχολείο θα γεμίσει  με παιδικά χαμόγελα! Μέσα από τα λαμπερά μάτια των παιδιών θα πάρουμε τη δύναμη, το όραμα, την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά. Θα προσπαθήσουμε και φέτος  να καταστήσουμε τη μάθηση μια βιωματική, διερευνητική, επικοινωνιακή διαδικασία, πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα.

Εμπιστεύεστε στα χέρια μας τα παιδιά σας, ό, τι πιο πολύτιμο,  ό,τι πιο αγνό και ωραίο για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, ιδανικά, αξίες. Εμείς, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα είμαστε δίπλα τους και θα συνεχίσουμε με ζήλο και ευσυνειδησία να τα καθοδηγούμε στον δρόμο της αναζήτησης της γνώσης.

Ας συνεργαστούμε, λοιπόν, όλοι μαζί, γονείς και δάσκαλοι, για να δημιουργήσουμε αυριανούς πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και κοινωνική ευαισθησία, για να βάλουμε έτσι τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο. Η κοινή μας αγάπη για τους μαθητές του Σχολείου μας ας είναι ο φωτεινός φάρος όλων των προσπαθειών μας!

Με ευχές για μια καλή σχολική χρονιά,

Η Διευθύντρια
Αικατερίνη Κούλη
και το διδακτικό προσωπικό


1
2a
Πατήστε τις εικόνες 
για μεγέθυνση
Αγαπημένα μου παιδιά,


Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Πώς μπορώ να ξεχάσω τόσα παιδικά χαμόγελα; Πώς μπορώ να μην σας συγχαρώ θερμά για την προσπάθειά σας; Κάνατε πολλά και σημαντικά  βήματα προόδου!

Θα σας περιμένουμε και πάλι τον Σεπτέμβριο, για να ανεβούμε μαζί ένα σκαλί ακόμα. Στην καινούρια μας όμως προσπάθεια δεν θα μας συντροφεύουν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σ΄ εσάς λοιπόν, τους αποφοίτους μας, στρέφω τη σκέψη μου και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σας ξεκίνημα. Να πιστεύετε στον εαυτό σας και να αγωνίζεστε με αξιοπρέπεια για καθετί που ονειρεύεστε! Τη θέση σας θα πάρουν οι νέοι μαθητές μας, τα πρωτάκια μας, τους οποίους περιμένουμε με πολλή αγάπη και ανυπομονησία.

Χαρείτε με την ψυχή σας τις ομορφιές του καλοκαιριού! Παίξτε, γελάστε, τραγουδήστε, τρέξτε ανέμελα στις δροσερές ακρογιαλιές και παραδοθείτε στην υγρή αγκαλιά της γαλανής θάλασσας! Πάρτε μαζί σας για συντροφιά ένα βιβλίο!

Πολλά ευχαριστώ σε εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε και ευελπιστώ να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Καλό καλοκαίρι!
Η Διευθύντρια του Β΄  Αρσακείου Δημοτικού 
Αικατερίνη  Κούλη-Καβουκλή 

Υποκατηγορίες

Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν.
Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.