Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας προσκαλούμε στην Τελετή Αποφοίτησης
των μαθητών της ΣΤ’ τάξης
που θα πραγματοποιηθεί
την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019
και ώρα 8.00 μ.μ.
στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.
Δείτε την πρόσκληση και το πρόγραμμα
Ο όρος διαθεματικότητα αφορά στη διερεύνηση και στη μελέτη ενός θέματος που προσεγγίζεται από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Ζώντας σε έναν κόσμο όπου όλες οι πλευρές συνδέονται, είναι απαραίτητο και η γνώση να αντιμετωπίζεται ως ενιαία ολότητα και όχι αποσπασματικά. Ταυτόχρονα δε να συνδέεται με την ίδια τη ζωή.
Έτσι, η αυτοτελής διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, η οποία αποκτάται με την ανάλυση και την εξειδίκευση, ενοποιείται στην ψυχή και στο μυαλό των μαθητών μέσα από μια συνθετική και βιωματική διαδικασία. Η ενοποίηση της γνώσης είναι ένα αίτημα της εποχής μας, γι΄αυτό και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια γίνεται μέσα από αυτό το πνεύμα και ειδικότερα μέσα από τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα που απαιτούν την εκπόνηση διαθεματικών δραστηριοτήτων (projects). Στο πλαίσιο αυτό ποικίλες και καινοτόμες δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν και συνεχίζουν να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, μέσα από τα διάφορα διαθεματικά προγράμματα των τάξεων που πρόκειται να παρουσιαστούν μέσα στον μήνα Μάιο ως εξής:

Ο όρος διαθεματικότητα αφορά στη διερεύνηση και στη μελέτη ενός θέματος που προσεγγίζεται από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Ζώντας σε έναν κόσμο όπου όλες οι πλευρές συνδέονται, είναι απαραίτητο και η γνώση να αντιμετωπίζεται ως ενιαία ολότητα και όχι αποσπασματικά. Ταυτόχρονα δε να συνδέεται με την ίδια τη ζωή.
Έτσι, η αυτοτελής διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, η οποία αποκτάται με την ανάλυση και την εξειδίκευση, ενοποιείται στην ψυχή και στο μυαλό των μαθητών μέσα από μια συνθετική και βιωματική διαδικασία. Η ενοποίηση της γνώσης είναι ένα αίτημα της εποχής μας, γι΄αυτό και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια γίνεται μέσα από αυτό το πνεύμα και ειδικότερα μέσα από τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα που απαιτούν την εκπόνηση διαθεματικών δραστηριοτήτων (projects). Στο πλαίσιο αυτό ποικίλες και καινοτόμες δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν και συνεχίζουν να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, μέσα από τα διάφορα διαθεματικά προγράμματα των τάξεων που πρόκειται να παρουσιαστούν μέσα στον μήνα Μάιο ως εξής:

Η Παιδαγωγική και μορφωτική αξία του παραμυθιού
Η παιδαγωγική και μορφωτική αξία του παραμυθιού έχει πολλές παραμέτρους καθώς:
• Καλλιεργεί τη μητρική γλώσσα με τις πρακτικές αναδιήγησης και δραματοποίησης.
• Διεγείρει τη φαντασία και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, επεκτείνει τη σκέψη, αξιοποιεί τις δυνατότητες των παιδιών.
• Καλλιεργεί το διάλογο και τη γλωσσική έκφραση, ευνοεί την πολυφωνία των απόψεων, διευρύνει το λεξιλόγιο.
• Τρέφει και εξασκεί τη μνήμη.
• Αναπτύσσει την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών.
• Καλλιεργεί το συναίσθημα.
Κατά συνέπεια, ένα παιδί μαθαίνει πιο ευχάριστα και εποικοδομητικά μέσα από τα παραμύθια και τις παιγνιώδεις δραστηριότητες που ο εκπαιδευτικός έχει σχεδιάσει.
«Μια φορά κι έναν καιρό…» κι ευτυχώς όχι μόνο μια φορά, μα σε κάθε καιρό υπάρχουν παραμύθια και παραμυθάδες.
1a
Πατήστε εδώ για να δείτε το πρόγραμμα

 Δείτε το βίντεο με τους Ελληνικούς Παραδοσιακούς χορούς του Γ' Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

Πληροφορίες https://opendays.arsakeio.gr/   
Η αξία της μόρφωσης, με το πρότυπο των Τριών Ιεραρχών
Κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία τιμά τη μνήμη των Τριών Μεγάλων Δασκάλων της Εκκλησίας μας, των Τριών Ιεραρχών. Άνθρωποι σοφοί, που αγάπησαν με πάθος τα γράμματα και τη γνώση και που όσο ζούσαν μελετούσαν και καλλιεργούσαν το πνεύμα τους. Με το παράδειγμά τους τόνισαν τη μεγάλη σημασία που έχει να διαβάζει κανείς και να είναι μορφωμένος.
«Η μόρφωση είναι εκείνη που θα καλλιεργήσει την ψυχή του παιδιού», έλεγε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ακολουθώντας το παράδειγμά τους, εκπαιδευτικοί και γονείς, ας προσπαθήσουμε να εμπνεύσουμε στα παιδιά μας αυτή την αγάπη για τη μόρφωση, αλλά κυρίως για να κάνουμε τον κόσμο γύρω μας καλύτερο και πιο ανθρώπινο.
Όσο δύσκολος κι αν είναι ο δρόμος προς τη γνώση, αξίζει να τον ακολουθήσουμε.
001