Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31

123

Αγαπημένα μας παιδιά, καλή επιτυχία στις εξετάσεις σας, με στόχους και όνειρα πάντα στη ζωή σας. Και μην ξεχνάτε: το καλοκαίρι ΕΡΧΕΤΑΙ!

«Και σαν ακολουθήσει
η μεγάλη έκρηξη
Θα ξετυλιχθούν τα κουβάρια των ονείρων
Ώστε η αγάπη μου
να γίνει ύπαρξη
Έτσι για να πάρουν τα όνειρά μου εκδίκηση
Περιμένω να γίνω φως
ανέσπερο
στις γειτονιές του κόσμου».

Η Ανάσταση (απόσπασμα), Γ. Ποταμιάνου

anoixi

Χριστός Ανέστη!
Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μας μαθητές και μαθήτριες,
το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ανάστασης ας χαρίσει σε όλους μας τη δύναμη και τη σοφία να πορευτούμε με σταθερά βήματα στη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουμε. Ιδιαίτερες ευχές στα παιδιά μας της Γ’ Λυκείου, που σύντομα θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα κληθούν να «ξετυλίξουν τα κουβάρια των ονείρων τους». Μακάρι οι προσπάθειές τους να στεφθούν με επιτυχία και τα ίδια να γίνουν το «ανέσπερο φως» που θα ανατείλει σε έναν καλύτερο κόσμο.

25η Μαρτίου 1821... με 200 ερωτήσεις σε 1821 δευτερόλεπτα!
Ο αγώνας που τιμούμε σήμερα και ο οποίος ξεκίνησε αρκετά χρόνια πριν το ξέσπασμα της Επανάστασης και κράτησε μέχρι το 1830 περίπου, με τους κόπους και τις θυσίες των επώνυμων και ανώνυμων πρωταγωνιστών, με τις ηρωικές αλλά και τις σκοτεινές του στιγμές, με τα εμπόδια που έμοιαζαν ανυπέρβλητα, τελικά καρποφόρησε. Πέτυχε τον στόχο του, που δεν ήταν άλλος από τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου κράτους, δηλαδή μιας πατρίδας ελεύθερης. Η έννοια «πατρίδα», όμως, δεν είναι έννοια στατική και παγιωμένη. Ο αγώνας για να έχουμε την πατρίδα που θέλουμε είναι διαρκής και καθημερινός. Είναι αγώνας του συνόλου, αλλά και του ατόμου. Και όπως κάθε αγώνας, θέλει αρετή, θέλει τόλμη, θέλει να νικήσουμε τους φόβους μας. Σ’ αυτόν τον σύγχρονο αγώνα, η σε βάθος γνώση της ιστορίας, απαλλαγμένης από στερεοτυπικές αντιλήψεις και στρεβλώσεις, μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό όπλο.
Με την πεποίθηση ότι η μη τυπική εκπαίδευση ωφελεί ποικιλοτρόπως, δώσαμε το έναυσμα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να προσεγγίσουν την ιστορία της Επανάστασης με έναν πιο παιγνιώδη τρόπο. Συγκεκριμένα, το διάστημα που προηγήθηκε της εθνικής επετείου τα τμήματα της Α' και της Β' Λυκείου επιδόθηκαν σε μια ευγενή άμιλλα, επιδιώκοντας το υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας στο ηλεκτρονικό παιχνίδι «Ο Αγώνας», που δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών/-τριών του σχολείου μας στο πλαίσιο των δράσεων για τα 200 χρόνια από την εθνεγερσία. Ο ενθουσιασμός, η συνεργατικότητα, το χιούμορ, η άσκηση κριτικής σκέψης, η ευθύνη έναντι του συνόλου, η αναγνώριση του λάθους, ακόμη και η επίκληση στη θεά … Τύχη, απαραίτητη ορισμένες φορές, ήταν στοιχεία της εμπειρίας που βιώσαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές/-τριες. Εμφανής η ικανοποίηση και η υπερηφάνεια στα πρόσωπα των μαθητών/-τριών- δημιουργών του παιχνιδιού, που κατά την παραπάνω διαδικασία ανέλαβαν τον ρόλο του εμψυχωτή. Σε αυτά τα παιδιά, που επί έναν δύσκολο χρόνο, στην περίοδο του υποχρεωτικού εγκλεισμού, δούλεψαν με κέφι και δημιουργική φαντασία αξίζουν θερμά συγχαρητήρια.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο κόσμος από την αρχή» 

Στο πλαίσιο τής ευαισθητοποίησης των εφήβων σχετικά με την έμφυλη βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών, ένα θέμα εξαιρετικά σημαντικό και επίκαιρο, και με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμησή της, από τον μήνα Φεβρουάριο τού 2022, υλοποιείται στο Β΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης για τους μαθητές τής Β΄τάξης εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο κόσμος από την αρχή»εδώ.Πρόκειται για το αποτέλεσμα τής συνεργασίας τού Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) με τη UNICEF, με αφορμή τη Σύμβαση τής Κωνσταντινούπολης, το πρώτο νομικά δεσμευτικό εργαλείο που οδηγεί στην ποινικοποίηση σχετικών πρακτικών.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε μια εισαγωγική δραστηριότητα, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα για τις έννοιες που θα τους απασχολήσουν (το θεωρητικό πλαίσιο) και για να γίνει σαφής ο γενικότερος σκοπός τής παρέμβασης. Στη συνέχεια έγινε από μαθητές/-τριες νοηματική ανάγνωση των ιστοριών τού βιβλίου τής Μαρίας Κατσαμά, που παρουσιάζουν κάποιες από τις περιπτώσεις βίας κατά των νεαρών κοριτσιών.
Μετά από την ανάγνωση κάθε ιστορίας ακολούθησε συζήτηση και ποικίλες δραστηριότητες (δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, δημιουργία συννεφόλεξου και διαδικτυακής αφίσας) σύμφωνα με τις αρχές τής βιωματικής μάθησης, τής επεξεργασίας εννοιών-πληροφοριών, τής ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και τής επίλυσης προβλήματος.

Μερικά από τα έργα των μαθητών μπορείτε να δείτε εδώ.

Την υλοποίηση τού προγράμματος, που θα συνεχιστεί και τον Μάρτιο 2022, έχουν αναλάβει οι κ. Αν. Ανέστη, θεολόγος, Ε. Σταματέλλου, φιλόλογος, και Στ. Κουλάδη, φιλόλογος. Τους μαθητές καθοδήγησε στο Εργαστήριο Πληροφορικής η κ. Εμμ. Φραγκουλοπούλου, καθηγήτρια Πληροφορικής.

«Δοκιμή μοτίβων του γερμανικού ρομαντισμού στη θεματογραφία της ποίησης για την Ελληνική Επανάσταση του 1821».
Μία δραστηριότητα δημιουργικής γραφής και ζωγραφικής του τμήματος Ζώνης της Α΄ τάξης, του σχολ. έτους 2020-21. Στο έντυπο παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο του μαθήματος, έργα των μαθητών και σχολιασμός τους από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, κ. Κ. Θεοδώρου, θεατρολόγο (Κλικ στην πρώτη εικόνα αριστερά)

«Η διδασκαλία τής Επανάστασης του 1821 στο μάθημα της Ιστορίας στην Ελλάδα και την Τουρκία πρέπει να αντικατασταθεί με μια κοινή ιστορία και στα δύο κράτη». Βίντεο από το αγώνισμα διττών λόγων που προετοίμασαν οι μαθητές/-τριες του τμήματος Ζώνης της Α΄ τάξης του σχολ. έτους 2020-21, με τον καθηγητή τους κ. Η. Ανδροβιτσανέα. (Κλικ στη μεσαία εικόνα)

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021), εδώ

 

Ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας 2021-2022, εδώ.

009