«Και σαν ακολουθήσει
η μεγάλη έκρηξη
Θα ξετυλιχθούν τα κουβάρια των ονείρων
Ώστε η αγάπη μου
να γίνει ύπαρξη
Έτσι για να πάρουν τα όνειρά μου εκδίκηση
Περιμένω να γίνω φως
ανέσπερο
στις γειτονιές του κόσμου».
Η Ανάσταση (απόσπασμα), Γ. Ποταμιάνου
Χριστός Ανέστη!
Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μας μαθητές και μαθήτριες,
το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ανάστασης ας χαρίσει σε όλους μας τη δύναμη και τη σοφία να πορευτούμε με σταθερά βήματα στη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουμε. Ιδιαίτερες ευχές στα παιδιά μας της Γ’ Λυκείου, που σύντομα θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα κληθούν να «ξετυλίξουν τα κουβάρια των ονείρων τους». Μακάρι οι προσπάθειές τους να στεφθούν με επιτυχία και τα ίδια να γίνουν το «ανέσπερο φως» που θα ανατείλει σε έναν καλύτερο κόσμο.
Στο πλαίσιο τής ευαισθητοποίησης των εφήβων σχετικά με την έμφυλη βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών, ένα θέμα εξαιρετικά σημαντικό και επίκαιρο, και με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμησή της, από τον μήνα Φεβρουάριο τού 2022, υλοποιείται στο Β΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης για τους μαθητές τής Β΄τάξης εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο κόσμος από την αρχή»εδώ.Πρόκειται για το αποτέλεσμα τής συνεργασίας τού Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) με τη UNICEF, με αφορμή τη Σύμβαση τής Κωνσταντινούπολης, το πρώτο νομικά δεσμευτικό εργαλείο που οδηγεί στην ποινικοποίηση σχετικών πρακτικών.
Αρχικά πραγματοποιήθηκε μια εισαγωγική δραστηριότητα, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα για τις έννοιες που θα τους απασχολήσουν (το θεωρητικό πλαίσιο) και για να γίνει σαφής ο γενικότερος σκοπός τής παρέμβασης. Στη συνέχεια έγινε από μαθητές/-τριες νοηματική ανάγνωση των ιστοριών τού βιβλίου τής Μαρίας Κατσαμά, που παρουσιάζουν κάποιες από τις περιπτώσεις βίας κατά των νεαρών κοριτσιών.
Μετά από την ανάγνωση κάθε ιστορίας ακολούθησε συζήτηση και ποικίλες δραστηριότητες (δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, δημιουργία συννεφόλεξου και διαδικτυακής αφίσας) σύμφωνα με τις αρχές τής βιωματικής μάθησης, τής επεξεργασίας εννοιών-πληροφοριών, τής ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και τής επίλυσης προβλήματος.
Μερικά από τα έργα των μαθητών μπορείτε να δείτε εδώ.
Την υλοποίηση τού προγράμματος, που θα συνεχιστεί και τον Μάρτιο 2022, έχουν αναλάβει οι κ. Αν. Ανέστη, θεολόγος, Ε. Σταματέλλου, φιλόλογος, και Στ. Κουλάδη, φιλόλογος. Τους μαθητές καθοδήγησε στο Εργαστήριο Πληροφορικής η κ. Εμμ. Φραγκουλοπούλου, καθηγήτρια Πληροφορικής.
«Δοκιμή μοτίβων του γερμανικού ρομαντισμού στη θεματογραφία της ποίησης για την Ελληνική Επανάσταση του 1821».
Μία δραστηριότητα δημιουργικής γραφής και ζωγραφικής του τμήματος Ζώνης της Α΄ τάξης, του σχολ. έτους 2020-21. Στο έντυπο παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο του μαθήματος, έργα των μαθητών και σχολιασμός τους από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, κ. Κ. Θεοδώρου, θεατρολόγο (Κλικ στην πρώτη εικόνα αριστερά)
«Η διδασκαλία τής Επανάστασης του 1821 στο μάθημα της Ιστορίας στην Ελλάδα και την Τουρκία πρέπει να αντικατασταθεί με μια κοινή ιστορία και στα δύο κράτη». Βίντεο από το αγώνισμα διττών λόγων που προετοίμασαν οι μαθητές/-τριες του τμήματος Ζώνης της Α΄ τάξης του σχολ. έτους 2020-21, με τον καθηγητή τους κ. Η. Ανδροβιτσανέα. (Κλικ στη μεσαία εικόνα)