Μόλις είδε την ορμή σου
ο ουρανός, που για τσ’ εχθρούς
εις τη γη τη μητρική σου
έτρεφ’ άνθια και καρπούς,
εγαλήνευσε· και εχύθη
καταχθόνια μία βοή,
και του Ρήγα σου απεκρίθη
πολεμόκραχτη η φωνή.
Η φωνή των νέων παιδιών, των μαθητών και μαθητριών τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, ενώθηκε στις 8/3/23, ημέρα πανελλήνιων κινητοποιήσεων, με τις φωνές συνομηλίκων τους από όλη την Ελλάδα, ως φόρος τιμής για τους νεκρούς στα Τέμπη. Με τα σώματά τους σχημάτισαν τη φράση «Ποτέ ξανά...». Και με τις λέξεις τους συνόδεψαν αυτή τη συμβολική κίνηση, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα: «Ποτέ ξανά να μην βλέπουμε το λάθος και να λέμε ότι δεν μας αφορά», «Όλοι Φταίμε! Ποτέ ξανά.», «Ποτέ ξανά να μην ζήσουμε φρούδες ελπίδες και ανεκπλήρωτα όνειρα», «Ποτέ ξανά θυσίες αδικαιολόγητες»...
Πιστοποιητικό υιοθεσίας Α΄Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
Αφιέρωμα: Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)
Η μαθητική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με πρωτοβουλία τής κυρίας Ελένης Γαλιάνδρα (καθηγήτρια Τεχνολογίας), τής κυρίας Ελισάβετ Δεληγιαννάκη (καθηγήτρια Φιλόλογος) και τής κυρίας Ελένης Σκούμπου (καθηγήτρια Θρησκευτικών), αποφάσισαν να συνεισφέρουν στην εκπλήρωση ευχών παιδιών με πολύ σοβαρές ασθένειες, με το πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής».
Γράψαμε με την καρδιά μας από μία ευχή σε αστέρια, τα κρεμάσαμε στο Χριστουγεννιάτικο κλαδί τής ελπίδας και είμαστε έτοιμοι να τα στείλουμε στα παιδιά που περιμένουν…
Επίσης, μαθήτριες και μαθητές μας λαμβάνουν μέρος στον ετήσιο διαγωνισμό σχεδίου, ζωγραφικής, φωτογραφίας, video ή σύνθεσης τραγουδιού, που διοργανώνει ο οργανισμός «Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος».
Έτσι, με το μήνυμα «Eίσαι το αστέρι μου», 200 μαθητές και μαθήτριες γίνονται ο καθένας και η κάθε μία από ένα αστέρι για τα παιδιά που νοσούν και ελπίζουν. Γιατί, όπως είπε ο μικρός Ανδρέας, «αν ένα απίστευτο όνειρό σου έγινε πραγματικότητα, τότε και το όνειρό σου να ξαναγίνεις καλά, έρχεται πιο κοντά».
Είκοσι δύο μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού λαμβάνουν μέρος στο 8ο Συνέδριο ATSMUN (Arsakeia Tositseia Schools Model United Nations Conference) που διεξάγεται υβριδικά στην Πάτρα από τις 3 έως τις 6 Νοεμβρίου 2022. Το ATSMUN ανήκει από το 2019 στο διάσημο πρόγραμμα συνεργασίας τού THIMUN (The Hague International Model United Nations) που παρέχει υποστήριξη σε επιλεγμένο αριθμό συνεδρίων MUN (Model United Nations) σε όλες τις χώρες του κόσμου. Το Διεθνές Μοντέλο των Ηνωμένων Εθνών της Χάγης (THIMUN) είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό συνέδριο MUN που βρίσκεται στη Χάγη. Το συνέδριό του προσελκύει χιλιάδες συμμετέχοντες μαθητές και φοιτητές από όλο τον κόσμο.
Το ATSMUN είναι μια τριήμερη προσομοίωση των διασκέψεων και των εργασιών που πραγματοποιούνται στα Ηνωμένα Έθνη με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση τής νέας γενιάς σε ό,τι αφορά σε διεθνή θέματα υψίστης σημασίας. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με τον κόσμο τής διπλωματίας εμπλεκόμενοι σε επιχειρηματολογία, διαπραγμάτευση και συμβιβασμό. Δεδομένου ότι η επίσημη γλώσσα τού Συνεδρίου είναι τα αγγλικά, δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να τελειοποιήσουν τις γλωσσικές και τις ρητορικές τους δεξιότητες αφού πρέπει να εκφωνήσουν ομιλίες μπροστά σε κοινό.
«Διατροφή: Προσωπική υπόθεση και οικογενειακή ευθύνη»
Την Παρασκευή 14-10-2022 στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής, στο θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, η Διευθύντρια του Σχολείου, κυρία Ευδοκία Πατσιλινάκου, κήρυξε την έναρξη της δράσης: «Διατροφή: Προσωπική υπόθεση και οικογενειακή ευθύνη», η οποία αφορά στην ευαισθητοποίηση των μαθητών όλων των τάξεων για τα ζητήματα διατροφής. Το πρόγραμμα συντονίζει και οργανώνει η Διευθύντρια σε συνεργασία με την καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας κυρία Αρτέμιδα Σούσου.
Η κυρία Σούσου την 1η διδακτική ώρα οργάνωσε «Το Μαθητικό Δεκατιανό» για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές γευμάτισαν στο μεγάλο χολ, δημητριακά, φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς και λιχουδιές πλούσιες σε πρωτεΐνες, μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες και βιταμίνες. Τα παιδιά με πολλή χαρά έλαβαν μέρος στη δράση αυτή. Τους μαθητές ενθάρρυναν και συνόδευσαν οι καθηγητές: Κωνσταντίνος Αραμπατζής, Αικατερίνη Ζωΐδου (Υποδιευθύντρια), Αικατερίνη Ημέλλου, Χρυσούλα Κλειδή (Υποδιευθύντρια), Ελένη Σκούμπου, Λήδα – Μαρία Ψεματίκα.
Στη συνέχεια, τη 2η διδακτική ώρα, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων του Χημικού Τμήματος κύριος Χαράλαμπος Προεστός, έδωσε διάλεξη με θέμα: «Οι διατροφικές αναζητήσεις των εφήβων». Ο Καθηγητής έθεσε προβληματισμούς στους μαθητές όπως: «Γιατί ζούμε», «Μπορούμε να βελτιώσουμε τη ζωή μας», «Γιατί πεθαίνουμε». Οι μαθητές ανακάλυψαν τον χημικό ορισμό της ζωής, άκουσαν για τις «ελεύθερες ρίζες» και τα αντιοξειδωτικά και εντυπωσιάστηκαν από όσα έμαθαν. Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση μεταξύ του κυρίου Προεστού και των μαθητών, οι οποίοι ανέπτυξαν καίρια ερωτήματα περί διατροφής του σύγχρονου ανθρώπου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία το 1945 ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.
“Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel”.
Ένα εργαστήριο διαφορετικό από τα άλλα.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, την Τετάρτη 05-10-2022, στο πλαίσιο τού προγράμματος επιμορφώσεων, που έχει ορισθεί από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το Π.Δ. 4823/ ΦΕΚ 136, τ. Α, 3/8/2021, άρθρα 95, 96, παρακολούθησε το διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Σκηνοθετώντας το πορτρέτο τού εκπαιδευτικού με pixel», με εισηγήτρια την κυρία Ειρήνη Παλαιολόγου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στη διδασκαλία τής λογοτεχνίας και στη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Στο μυαλό των περισσότερων έρχεται η εικόνα τού εκπαιδευτικού συνήθως με γυαλιά, να κρατά στο χέρι ένα ή παραπάνω βιβλία, μολύβια, τετράδια και με τον αόρατο χιτώνα τού υπερήρωα να μπαίνει τολμηρά στην αίθουσα διδασκαλίας, έτοιμος να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις ενάντια σε κάθε αντιξοότητα. Στις μέρες μας όμως οι ανάγκες έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας και πολύ συχνά η παραδοσιακή μας τάξη μετατρέπεται σε ψηφιακή, καθιστώντας την καθημερινότητά μας άλλοτε πιο εύκολη και άλλοτε πιο δύσκολη. Έτσι, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός οφείλει - ακόμα και στη φαντασία μας - να προσαρμόζεται διαρκώς και αντί για βιβλία να κρατά ένα tablet, αντί για μολύβια να έχει ψηφιακή γραφίδα και να χρησιμοποιεί τον αόρατο χιτώνα του για να προστατευθεί εν μέρει και ο ίδιος. Μόνον τα γυαλιά παραμένουν ως είχαν!