Σε μια εποχή υψηλών απαιτήσεων, απρόβλεπτων εξελίξεων και έντονων κοινωνικοοικονομικών μεταβολών, ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων προϋποθέτει πιο επιτακτικές διεργασίες.
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής κατάλληλης επιλογής αντικειμένου σπουδών, η οποία θα εξασφαλίζει στους νέους μια πολλά υποσχόμενη επαγγελματική πορεία, συμμετέχει μαζί με άλλους εννέα εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Πανεπιστήμια και Σχολεία) από την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Βουλγαρία στο τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ G-Guidance, που έχει ως σκοπό:
α) Τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την υλοποίηση ολοκληρωμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού.
β) Την εκπαίδευση και υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων, σχολικών ψυχολόγων σχετικά με τη χρήση τής διαδικτυακής πλατφόρμας ως εργαλείου, για να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν στην επαγγελματική καθοδήγηση των νέων.
γ) Τη δημιουργία μιας ανοιχτής βάσης δεδομένων (π.χ. συνεντεύξεων) με τη χρήση υψηλής ποιότητας πολυμέσων, που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να αξιοποιούν τα δεδομένα της και να αντλούν τις κατάλληλες πληροφορίες για τις μελλοντικές τους επιλογές.
Η αξιολόγηση στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών θεωρείται εργαλείο για την βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με το ψηφιακό εργαλείο SELFIE, του οποίου η χρήση έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Σχολεία έδωσαν τη δυνατότητα σε μαθητές και καθηγητές να αξιολογήσουν ανώνυμα την ποιότητα εκπαίδευσης, κυρίως σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Η πρόοδος των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι αλματώδης και για κάθε σχολείο η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και καθηγητών πρέπει να θεωρείται προτεραιότητα αιχμής. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία πάντα πρωτοπόρος, αξιοποιεί εδώ και δέκα χρόνια την εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio στην οποία είναι αναρτημένο πλούσιο πρωτογενές ψηφιακό υλικό για κάθε μάθημα σε κάθε τάξη και σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Τα Αρσάκεια αναγνωρίζοντας τη σημασία της φυσικής παρουσίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, καθώς και της δια ζώσης διδασκαλίας, στοχεύουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.
Ο μαθητής Αλέξανδρος Λιαρόπουλος της Β’ Τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών διακρίθηκε στον διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras 2019-2020, καταλαμβάνοντας την 4η θέση σε Πανελλήνιο επίπεδο στην Κατηγορία Α’ - Β’ Λυκείου.
Ο διαγωνισμός Bebras αποτελεί διεθνή πρωτοβουλία με σκοπό την προώθηση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών, όπως επίσης και εννοιών πληροφορικής, που έχουν να κάνουν με την ικανότητα ανάλυσης σύνθετων διαδικασιών σε απλούστερες επιμέρους, τη σχεδίαση αλγορίθμων, αλλά και με τον εντοπισμό και τη γενίκευση μοτίβων. Οργανώνεται τα τελευταία χρόνια σε περισσότερες από 70 χώρες, με την Ελλάδα να έχει φέτος τη δεύτερη συμμετοχή της.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό Χρήστο Ζώτο, καθηγητή πληροφορικής, που τον καθοδήγησε.
Συγχαρητήρια Αλέξανδρε!
Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πάτρας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:
«SELFIE: Εργαλείο Αυτοαξιολόγησης και Αναστοχασμού Σχολικών Μονάδων για την Ψηφιακή Τεχνολογία».
Το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεότητας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, στο πλαίσιο τού Ψηφιακού Σχεδίου Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέπτυξε το πρόγραμμα SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) με σκοπό τον αναστοχασμό για αποτελεσματικότερη μάθηση με ενίσχυση της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στη διαδικασία αναστοχασμού "SELFIE 2019-2020, session 1" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το SELFIE είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο, προσαρμόσιμο εργαλείο που βοηθά τα σχολεία να αναστοχαστούν ως προς την πρόοδό τους τους για τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή.
Τα αποτελέσματα της διαδικασίας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες στον τομέα της διδασκαλίας και της μάθησης με περιθώρια εξέλιξης στον τομέα της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης των μαθητών τους.
Οι ίδιοι οι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από τη χρήση των ψηφιακών μέσων στη διαδικασία μάθησης. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου από το σπίτι τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.
Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019 δέκα εκπαιδευτικοί από τρεις ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν σε μια επιμορφωτική/εκπαιδευτική συνάντηση στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών τού Πανεπιστημίου Πατρών, με συντονιστή καθηγητή τον κ. Μιχαήλ Κορνάρο.
Τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών διοργανώνουν το 5ο Διεθνές Μαθητικό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, ένα τριήμερο Συνέδριο Προσομοίωσης των Συνεδριάσεων τού ΟΗΕ - MODEL UNITED NATIONS (MUN), το ATSMUN. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, το προσεχές τριήμερο 7-10 Νοεμβρίου 2019, στον χώρο των Αρσακείων Σχολείων, στο Πλατάνι.
Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν 450 μαθητές και μαθήτριες, σε ρόλο διπλωματών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τη συνοδεία 35 καθηγητών τους (MUN advisors)! Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Royal Theater στις 9:30.
Το Συνέδριο λειτουργεί ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε. Εκπαιδευτικός σκοπός τού Συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα που αφορούν σε θέματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.
Κατά τους κανόνες τού MUN, οι μαθητές συζητούν εκπροσωπώντας μια χώρα που δεν είναι η δική τους, όπως ακριβώς θα έκανε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών, ενώ τα θέματα συζητούνται στις διάφορες επιτροπές τού ΟΗΕ. Οι μαθητές διαλέγονται, αντιπαρατίθενται και συμβιβάζονται, προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση στα διάφορα προβλήματα.
Η επίσημη γλώσσα τού Συνεδρίου είναι η Αγγλική. Έτσι οι μαθητές βελτιώνουν τις ρητορικές τους ικανότητες, τελειοποιούν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα, μαθαίνουν να σέβονται τον συνομιλητή και αποδέχονται τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.
Η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων με μαθητές από άλλες περιοχές στην Ελλάδα και το εξωτερικό κάνει τους νέους να αισθανθούν πολίτες τού κόσμου και να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι νέοι ανεξαρτήτου καταγωγής, θρησκείας, γλώσσας, μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον! Άλλωστε, όπως είπε ο Γκαίτε: «Η τύχη των εθνών, σε οποιαδήποτε εποχή, εξαρτάται από τις ιδέες των νέων τους».
Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση παρέχονται στην ειδική ιστοσελίδα atsmun.gr
Από τις Διευθύνσεις
των Αρσακείων Σχολείων Πατρών
Στο Αρσάκειο Λύκειο Πατρών εκτός από το σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζεται η συμβολή του οποίου αποτυπώθηκε και φέτος στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων με επιτυχία 100% σε πανεπιστημιακά τμήματα πρώτων προτιμήσεων από τους μαθητές μας, δίνεται έμφαση στην κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών μας, τους αυριανούς ενεργούς πολίτες που θα στελεχώσουν την κοινωνία μας, ώστε να αποκτήσουν τα ασφαλή κριτήρια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος. Πεποίθησή μας είναι ότι ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη σύνδεση του Σχολείου με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και Πανεπιστήμια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καθώς και από τη συμμετοχή των μαθητών μας σε προγράμματα ευρωπαϊκά, καινοτόμα και με αντικείμενο θέματα που αποτελούν προτεραιότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η μεγαλειώδης χριστουγεννιάτικη συναυλία των Αρσακείων Σχολείων Πατρών, με τίτλο: «Παιδίον εγεννήθη ημίν», στον Ιερό Ναό τού Αγίου Ανδρέου.