Αρσάκεια Ιωαννίνων

Σε ένα διαδραστικό μουσικό ταξίδι, στο οποίο  γεφυρώνονται το χθες, το σήμερα και το αύριο, με τον μαγικό ήχο 20 σπάνιων αρχαιοελληνικών, παραδοσιακών, αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024, στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, οι μαθήτριες και οι μαθητές τής Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού.

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Τα σύνεργα τού Απόλλωνα" η λύρα τού Απόλλωνα, η ομηρική φόρμιγγα, τα κοχύλια, οι σάλπιγγες, ο μελωδικός αυλός, αλλά και οι επιβιώσεις τους στη σύγχρονη εποχή, μέσω τής παράδοσης, ο ζουρνάς και η θρακιώτικη γκάϊντα, οδήγησαν τα παιδιά στην καθημερινή ζωή των προγόνων μας, στις δημόσιες γιορτές και στο αρχαίο θέατρο. Πρόκειται για όργανα που, με τρόπο μουσικό και όχι “μουσειακό”, ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο, συγκινούν με την ιστορία τους και με τον ήχο τους, συνομιλούν με την Ποίηση, το Θέατρο, τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Γλώσσα και την Ιστορία, δίνοντας δημιουργική έμπνευση σε μικρούς και μεγάλους. Οι μαθητές άκουσαν μελωδίες από κοχύλια, κέρατα, σάλπιγγες και άλλα πνευστά από υλικά τής φύσης αλλά και από ανακυκλώσιμα υλικά.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προσέφερε στα παιδιά σημαντικές και πολύτιμες γνώσεις, ουσιαστική ψυχαγωγία, αφύπνιση τής μουσικότητας, οικολογική συνείδηση, καλλιέργεια τής παρατηρητικότητας και τής ευρηματικότητας με τη δύναμη τής μουσικής δημιουργίας. Ο θαυμαστός κόσμος τής αρχαιοελληνικής και παραδοσιακής μουσικής συνδυάστηκε, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δουν με μια νέα ματιά τον μουσικό πολιτισμό τής αρχαίας και νεότερης Ελλάδας.

Ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή, βιωματική διαδραστική εμπειρία. Τα παιδιά τραγούδησαν, έμαθαν πώς να φτιάχνουν τα δικά τους μουσικά όργανα με απλά υλικά και κατανόησαν τον τρόπο με τον οποίο η μουσική, ως πηγή έκφρασης και δημιουργίας, μπορεί να δευρύνει τους πνευματικούς τους ορίζοντες και να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα και την ευρηματικότητά τους.

Δείτε τη δράση μας και διαβάστε τις εντυπώσεις των μαθητών μας πατήστε στην εικόνα:

001