Αντικείμενό της είχε την πόλη και τον ρόλο τού δημόσιου χώρου στην ποιότητα ζωής, στη φυσιογνωμία και στη δυναμική των τόπων. Η εισήγηση ολοκληρώθηκε με προβολή ταινίας με θέμα τη ζωή στις σύγχρονες πόλεις και τις αστικές ποιότητες. Ακολούθησε συζήτηση με ενεργό συμμετοχή των μικρών πολεοδόμων ερευνητών.
Αμέσως μετά οι μαθητές των δύο τάξεων είχαν την ευκαιρία να συνθέσουν το ανάπτυγμα τού κεντρικού κτηρίου τού Αρσακείου Ψυχικού σε μακέτα. Έγιναν έτσι και αρχιτέκτονες, αφού κατασκεύασαν με τα χέρια τους το Σχολείο τους, κάτι που τους διασκέδασε ιδιαίτερα. Τα παιδιά εργάστηκαν εξατομικευμένα με την καθοδήγηση και τη βοήθεια της κ. Θεοδωρά και μεταπτυχιακών φοιτητών τής Αρχιτεκτονικής Σχολής Ε.Μ.Π. Στο πλαίσιο τού εργαστηρίου, αξιοποιώντας τα συμπεράσματα τής συζήτησης που είχαν με την ομιλήτρια, οι μαθητές έγραψαν σε πολύχρωμα χαρτόνια τις δικές τους “αστικές ποιότητες” και στόλισαν με αυτά δύο ξύλινες φιγούρες -αγόρι και κορίτσι- σε σχέδια τής κ. Θεοδωρά. Συνέβαλαν έτσι στη δημιουργία ενός “γλυπτού”, εκφράζοντας με πρωτότυπο τρόπο τις ιδέες τους. Οι δύο ξύλινες φιγούρες παρουσιάστηκαν στο κεντρικό χολ τού Σχολείου σε έκθεση μακετών, ζωγραφικής, ποίησης, γραπτού λόγου.
Η δράση τού εργαστηρίου “Μικροί πολεοδόμοι ερευνητές μελετούν την πόλη”, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Θεοδωρά, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων διαθεματικού χαρακτήρα τού Α΄ Δημοτικού με αφορμή τον εορτασμό τού Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018 και των δράσεων "Πλανήτης 2030 – Οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης". Όλοι οι μαθητές έλαβαν τιμητικό δίπλωμα συμμετοχής.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-a/ta-nea-mas/events-activities/36542-polh-poliths-politismos#sigProIdc502a2cba7
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-a/ta-nea-mas/events-activities/36542-polh-poliths-politismos#sigProIdc502a2cba7