Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 36 1 2 3 4 5 6 7
week 37 8 9 10 11 12 13 14
week 38 15 16 17 18 19 20 21
week 39 22 23 24 25 26 27 28
week 40 29 30

Δεκέμβριος: Ο μήνας της ανιδιοτελούς προσφοράς και της κοινωνικής αλληλεγγύης...

1393
Κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση

Ο Δεκέμβριος είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένος με τον εορτασμό των Χριστουγέννων. Είναι η περίοδος του χρόνου  που έχει ξεχωριστή σημασία για όλους μας και ιδιαίτερα για τα παιδιά. Από τις πιο βαθιές έννοιες των Χριστουγέννων θεωρείται εκείνη της ανιδιοτελούς προσφοράς αγάπης και φροντίδας, μέσα από την παροχή υλικών και συναισθηματικών αγαθών προς τον συνάνθρωπο.

Η χρονική αυτή περίοδος αποτελεί ευκαιρία να καταλάβουν οι μαθητές μας ότι η  από καρδιάς προσφορά στον συνάνθρωπό μας συμβολίζει την έμπρακτη αγάπη και την έγνοια του ενός για τον άλλο. Επιδιώκοντας να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας δύο από τις πιο σημαντικές αξίες, την Αγάπη και την Αλληλεγγύη, το Γ΄Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού διοργανώνει Χριστουγεννιάτικη Εορταγορά αγάπης και παράλληλα λαχειοφόρο
αγορά, για να δώσει ελπίδα, δύναμη και χαρά σε εκείνους τους συνανθρώπους μας που έχουν την ανάγκη μας και ιδιαίτερα στα παιδιά. 
1356aΠρωταρχικός ρόλος της Παιδείας είναι η διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου και η μετάδοση εκείνων των στοιχείων που θεωρούνται απαραίτητα για την ατομική και την κοινωνική του καλλιέργεια. Ως εκ τούτου, στο σχολείο, παράλληλα με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, θεωρείται απαραίτητη και η αγωγή των μαθητών αλλά και η εξασφάλιση της συναισθηματικής τους ισορροπίας. Είναι γεγονός πως όταν ένας μαθητής αισθάνεται ήρεμος και ασφαλής στο σχολικό του περιβάλλον, έχει σαφή ρόλο μέσα στην ομάδα και παράλληλα αποδέχεται τα όρια και ακολουθεί τους κανόνες, τότε μπορεί να είναι χαρούμενος αλλά και αποτελεσματικότερος στη μελέτη του.
Στο πλαίσιο αυτό, η Συμβουλευτική Υπηρεσία των Αρσακείων Σχολείων, έχοντας ως κεντρικό άξονα τον μαθητή όχι μόνο ως μονάδα, αλλά και ως μέρος του συνόλου της τάξης, εφαρμόζει από τον μήνα Νοέμβριο Προγράμματα διαχείρισης των συναισθημάτων των μαθητών, σε συνεργασία με τους Εκπαιδευτικούς των τάξεων. Τα προγράμματα αυτά είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών μας και στη δυναμική του κάθε τμήματος ξεχωριστά. Με την παρουσία των παιδοψυχολόγων στις τάξεις, και μέσα από συζήτηση και δημιουργικές ομαδικές δραστηριότητες, επιδιώκεται η βελτίωση της μαθητικής καθημερινότητας.
Άλλωστε όλοι, και κυρίως οι μαθητές μας χρειάζονται μια συμβουλή και μια αγκαλιά, μια έκφραση αγάπης κι ένα βλέμμα κατανόησης για να συνεχίσουν....
1 2
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση  
Αγαπημένοι μας Γονείς,

1216 Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά κι εμείς όλοι οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας υποδεχόμαστε τους μαθητές μας.
Το λαμπερό βλέμμα και το παιδικό τους χαμόγελο μάς δίνουν δύναμη, όραμα και έμπνευση να συνεχίσουμε το δημιουργικό μας έργο. Στόχος μας είναι, μέσα από μια σχολική καθημερινότητα ευχάριστη και παραγωγική, να οδηγήσουμε τους μαθητές μας στο δρόμο της μάθησης, της γνώσης και των αξιών, και να δημιουργήσουμε ανθρώπους με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και υψηλά ιδανικά.


Στην προσπάθειά μας αυτή επιθυμούμε να σταθείτε κοντά μας, αρωγοί και συνοδοιπόροι, αφού κοινός μας στόχος είναι η αγάπη μας για το παιδί, μιας και τα παιδιά είναι το μέλλον κι εμείς αυτοί που μπορούμε να κάνουμε τα όνειρά τους πράξη.

Κάθε νέο ξεκίνημα κρύβει μέσα του χαρά και αισιοδοξία. Ξεκινώντας λοιπόν τη φετινή σχολική χρονιά με αυτά τα θετικά συναισθήματα, θα θέλαμε να σας ευχηθούμε Υγεία ατομική και οικογενειακή και καλή, χαρούμενη και δημιουργική σχολική χρονιά!


                                                            Η Διευθύντρια
                                                Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά
                                                                       και
                                                     το Διδακτικό Προσωπικό
 
1187


1174a 1174c
Κλικ στην πρόσκληση για μεγέθυνση Κλικ στο πρόγραμμα για μεγέθυνση



Με τον όρο διαθεματικότητα ορίζεται η πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσέγγιση της γνώσης, η διερεύνηση ενός θέματος, που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων. Η διαθεματικότητα εφαρμόζεται στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, και έχει ως στόχο οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τη συμπληρωματικότητα των γνωστικών αντικειμένων,  συνδυάζοντας τις γνώσεις που αποκτούν στα επιμέρους μαθήματα.

Μέσα από την εφαρμογή των διαθεματικών προγραμμάτων οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τους μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση των διαφόρων επιστημών και να αντιμετωπίσουν τη γνώση ως ενιαία ολότητα κι όχι αποσπασματικά, αναδεικνύοντας μαθητοκεντρικές μορφές διδασκαλίας, όπως είναι τα σχέδια εργασίας (projects), ενισχύοντας  όλες τις δυνατότητές τους (φυσικές, γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές) και αξιοποιώντας παράλληλα  τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους.

Ο φετινός άξονας των διαθεματικών μας δραστηριοτήτων έχει ως θέμα: “Μουσική και Συναίσθημα”  και αφορά στη συμβολή της Μουσικής στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών μας. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται οριζόντια  από την Α´τάξη ως και την Στ´ τάξη. Κάθε τάξη προσεγγίζει το θέμα  από διαφορετική οπτική γωνία  και πραγματοποιεί δράσεις ανάλογα με το ηλικιακό επίπεδο, τις δυνατότητες και τις γνώσεις των μαθητών.  Κάθε τάξη εκπονεί το δικό της διαθεματικό πρόγραμμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ μέχρι τώρα έχουν ήδη παρουσιάσει το πρόγραμμά τους οι Γ’ και Δ’ τάξεις ως εξής:

· Γ´ τάξη: Με οδηγό τον Vivaldi ταξιδεύουμε στις τέσσερις εποχές (5 Μαρτίου 2015 – Στοά του Βιβλίου)
· Δ´ τάξη: Μουσικές διαδρομές στην ελληνική λογοτεχνία – Διαβάζοντας και τραγουδώντας την ελληνική φύση (27 Μαρτίου 2015 – Θέατρο Αρσακείων Σχολείων)

1127a
3a 2a 1a
Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση
Με αφορμή τον εορτασμό της μνήμης των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου) - μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας και σπουδαίων παιδαγωγών, οι οποίοι αποτέλεσαν πρότυπα ήθους, παιδείας, καλλιέργειας  και ανθρωπισμού- παραθέτουμε επιλεγμένα αποσπάσματα από το βιβλίο του Προέδρου της Φ.Ε., Καθηγητή κ. Γ. Δ. Μπαμπινιώτη: «Χριστιανική και Ελληνική Πνευματικότητα».

«.......Για τους Τρείς Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, ουσία της παιδείας είναι η αγωγή και δεν νοείται αγωγή χωρίς «πνευματικά μαθήματα» και «επιμέλεια ψυχής».... Σε μια στιγμή εξάρσεως, ο Χρυσόστομος φθάνει να πει τη γνωστή ρήση: «Η παιδεία μετάληψις αγιότητός εστι»….

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι Τρεις Ιεράρχες στον δάσκαλο και στους γονείς, «…παράγοντες, οι οποίοι όλο και περισσότερο στις μέρες μας συνυπολογίζονται στους βασικούς πόλους της Παιδείας…. .Η βασική αρχή για τον δάσκαλο είναι, κατά τους Μεγάλους Ιεράρχες, το παράδειγμα: «Τον δε παιδεύοντα, ου διά ρημάτων μόνον, αλλά διά πραγμάτων παιδεύειν χρή», λέει ο Ιερός Χρυσόστομος. Η «πολιτεία» του δασκάλου, η ζωή και οι πράξεις του, το παράδειγμά του, όχι η απλή διδασκαλία του είναι αυτή που οδηγεί στην παιδεία…….
 ... Σ’ αυτό που ιδιαίτερα επιμένουν και οι τρείς Μεγάλοι Πατέρες στις κατευθύνσεις που δίνουν προς τους γονείς είναι η ευθύνη των γονέων να αναθρέψουν τα παιδιά τους με χριστιανικές αρχές και αξίες: με «φόβον Θεού», με καλλιέργεια των αρετών της ψυχής και του πνεύματος και με παιδεία τέτοια, που ο νέος να αντιληφθεί ότι σκοπός της ζωής δεν είναι να πασχίζει για την απόκτηση χρημάτων ή διαφόρων καταναλωτικών αγαθών και μάταιης εξουσίας, αλλά για ό,τι συνιστά την ουσία της ζωής και για τις αξίες που πρέπει να εμπνέουν τη ζωή του Χριστιανού (σύνεση, ταπεινοφροσύνη, εγκράτεια, δικαιοσύνη, αυτογνωσία).......»

Η Διευθύντρια του Γ΄ Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού
Στυλιανή Μέλλιου- Κοτρωνιά