Α΄ Γυμνασίου→ DELF Α1 και για τους πιο προχωρημένους μαθητές DELF Α2
Β΄ Γυμνασίου→ DELF Α2 και για τους πιο προχωρημένους μαθητές DELF Β1
Γ΄ Γυμνασίου→ DELF Β1 και για τους πιο προχωρημένους μαθητές DELF Β2
Αυτό σημαίνει ότι ο συνολικός χρόνος για έναν μαθητή που επιλέγει τη Γαλλική στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι χρόνος ικανός για να κατακτήσει το επίπεδο C1-DALF (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες) στο Λύκειο.
ΣΤΟΧΟΙ
Αν και οι επιμέρους στόχοι τής διδασκαλίας σχετίζονται άμεσα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές μας, οι ευρύτεροι στόχοι τής διδασκαλίας τής Γαλλικής στο γυμνάσιο είναι οι μαθητές:
v να έλθουν σε επαφή με τον γαλλικό και τον γαλλόφωνο πολιτισμό
v να γνωρίσουν τη Γαλλική σε όλα της τα επίπεδα (φωνολογικό, μορφολογικό, συντακτικό και σημασιολογικό)
v να κατανοούν και να παράγουν σε ικανοποιητικό βαθμό προφορικό και γραπτό λόγο στα Γαλλικά
v να κατακτήσουν τη Γαλλική σε βαθμό που θα τους επιτρέπει την επικοινωνία με γαλλόφωνους
Με άλλα λόγια, ο στόχος τής διδασκαλίας τής Γαλλικής –όπως άλλωστε και κάθε ξένης γλώσσας– είναι η διαμόρφωση προσωπικότητας μαθητών μακριά από μονομερείς και ξενοφοβικές αντιλήψεις και πιο κοντά στους συνανθρώπους μας.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζουμε είναι
· η παραδοσιακή (με ασκήσεις σε παραδειγματικό και συνταγματικό άξονα)
· η ομαδοσυνεργατική
· η διαδραστική
· η συγκριτική / διαγλωσσική
· η επικοινωνιακή.
Η επιλογή των μεθόδων διδασκαλίας βασίζεται: α) στο επίπεδο τής τάξης, β) στο γλωσσικό φαινόμενο που θα διδαχθεί και γ) στις κατευθυντήριες γραμμές τού σχολικού βιβλίου και των οδηγιών στο πρόγραμμα σπουδών.
ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εκτός των βιβλίων στην τάξη χρησιμοποιούμε
- διαδραστικό πίνακα
- DVD
- CD
- ηλεκτρονικό υλικό από την ψηφιακή πλατφόρμα τού Σχολείου
- φωτογραφίες
- χάρτες
- αφίσες
και γενικότερα όσο το δυνατόν περισσότερο αυθεντικό γαλλόφωνο υλικό, ώστε οι μαθητές μας να εξοικειωθούν με τη γαλλική γλώσσα και να ενταχθούν σταδιακά στη γαλλική σκέψη και κουλτούρα.