Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού που διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα με καθηγήτρια την κ. Όλγα Δασκαλοππούλου σε διάστημα δύο μηνών ασχολήθηκαν με το θέμα τής αλληλεγγύης και τής αλληλοβοήθειας μέσα από διδακτικό σενάριο, που στόχο είχε την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την ενεργό συμμετοχή τους στις εργασίες και τη συνειδητοποίηση του τι σημαίνει δρω συλλογικά.
Το σενάριο εκπονήθηκε από τις καθηγήτριες κ. Αγγελική Γεωργακοπούλου, Όλγα Δασκαλοπούλου και Έρη Λιάκου και παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον Οκτώβριο τού 2016. Το σύνολο των εργασιών και των δραστηριοτήτων προάγει την έννοια τής αλληλεγγύης και δίνει το μήνυμα ότι για ένα καλύτερο κόσμο αρκεί να στραφούμε προς τον άλλον και να δράσουμε ατομικά και ομαδικά προς όφελος τού κοινωνικού συνόλου. Έτσι πραγματοποιείται η κινητοποίηση των σημερινών μαθητών και αυριανών υπεύθυνων πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό των δράσεων, οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να προβάλλουν το απόσταγμα τής γνώσης αλλά και των συναισθημάτων τους. Αναλυτικότερα: προετοίμασαν κείμενο στη γαλλική γλώσσα, ασκήθηκαν στην εκφορά τού προφορικού λόγου (άρθρωση, επιτονισμό, προφορά, φωνή) και δούλεψαν πάνω στην ψηφιακή τεχνολογία.
Στη συνέχεια, στις 5 Απριλίου 2017 επισκέφθηκαν το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας, με την καθηγήτριά τους κ. Όλγα Δασκαλοπούλου, και με τη βοήθεια και τις οδηγίες της κ. Eliane Clancier, εκπαιδευτικής ακόλουθου τής Γαλλικής Πρεσβείας, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία να ηχογραφήσουν ζωντανά εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό. Στόχος τής εκπομπής είναι να μιλήσουν σε στρογγυλή τράπεζα υποδυόμενοι ρόλους (δημοσιογράφου, εφήβων, ψυχολόγων, εκπαιδευτικών, μελών διαφόρων ανθρωπιστικών οργανώσεων), να εκφράσουν τις απόψεις τους και να ευαισθητοποιήσουν τους ακροατές τους. Η ραδιοφωνική εκπομπή που ηχογράφησαν καταχωρίστηκε στη σελίδα Athenavox, στο παιδαγωγικό Webradio τού Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας. Το web-ραδιόφωνο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να δουλέψουν την προφορά, τον επιτονισμό, τον ρυθμό τής γλώσσας, ενθαρρύνοντας τον γραπτό λόγο, που δουλεύεται πάντα στην αρχή κάθε ηχογράφησης. Ακόμη δίνει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης των μαθητών, την ευκαιρία να λαμβάνουν όλοι τον λόγο, βελτιώνει την ικανότητα διαχείρισης τού χρόνου, τη λιτότητα και την ακρίβεια στον τρόπο έκφρασης, προωθώντας την ομαδική συνεργασία για την ανεύρεση πληροφοριών στη γαλλική γλώσσα.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία στο στούντιο, τόσο με την προετοιμασία, που ήθελε αρκετό χρόνο, όσο και με την ηχογράφηση, η οποία έγινε μία και μόνη φορά. Δεν έλλειψαν τα απρόοπτα, τα οποία όμως είναι πάντα στο πρόγραμμα μιας ζωντανής εκπομπής. Η κ. Clancier συνεχάρη τους μαθητές για την άψογη προετοιμασία τους, τη σωστή προφορά τους, την υπευθυνότητα αλλά και τη συνεργατικότητά τους.
Την εκπομπή μπορεί να την ακούσει κάθε ενδιαφερόμενος πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://sons.audioblog.arteradio.com/audioblogs/static/player/embed.html?ids=3077690