Με αφορμή τη δραστηριότητα “Το βιβλίο μου: Μ' αρέσει…/ Δεν μ' αρέσει…” τής μεθόδου “ZIG ZAG 1, unité 3, p. 33, oι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Δ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που έχουν επιλέξει τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο με τις προτιμήσεις τους, συντάσσοντας μικρές, απλές φρασούλες και πλαισιώνοντάς τες με σκίτσα και ζωγραφιές.
Στη συνέχεια, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, στις 20 Μαρτίου 2014 παρουσίασαν το βιβλίο μέσα στην τάξη και μοιράστηκαν τις απόψεις τους με τους συμμαθητές τους.
Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές συστηματοποίησαν και εμπέδωσαν τις γλωσσικές και τις επικοινωνιακές δομές τής ενότητας με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο, επιτυχγάνοντας τους στόχους που ήταν οι εξής:
α) Γλωσσικοί: μαθαίνω τις ονομασίες των τροφίμων και τα άρθρα που τις συνοδεύουν, χρησιμοποιώ το ρήμα “aimer” στην κατάφαση και στην άρνηση, συντάσσω μικρές φράσεις, εξασκούμαι στην προφορά των λέξεων και στον σωστό τονισμό των φράσεων
β) Επικοινωνιακοί: λέω τι μου αρέσει και τι όχι απεικονίζοντάς το με σκίτσα και εικόνες με τις αντίστοιχες φρασούλες, παίρνω τον λόγο και παρουσιάζω το βιβλίο μου δημόσια μέσα στην τάξη εκφράζοντας τις προτιμήσεις και τα γούστα μου
γ) Πραγματιστικοί: ακολουθώ τις οδηγίες που μου δίνονται για τη δημιουργία τού βιβλίου μου, μαθαίνω τα απαραίτητα υλικά για την κατασκευή του, όπως φύλλα χαρτιού, ψαλίδι, ξυλομπογιές, κόλλα και χαρτόνια, ονομάζω τα στάδια τής διαδικασίας, όπως σχεδιάζω, χρωματίζω, κόβω, κολλώ και γράφω.
Τέλος, αυτή η βιωματική δραστηριότητα βοήθησε τους μαθητές να μάθουν να ακούνε, να κατανοούν, να συγκρίνουν, να προφέρουν με σωστό τρόπο, να ανακαλύπτουν τις πρωτότυπες ιδέες των άλλων και να εκφράζονται τονώνοντας έτσι την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους.