Με στόχο την προσέγγιση τής γαλλικής γλώσσας με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού συμμετείχαν, στις 27 Φεβρουαρίου 2014, σε δράσεις οι οποίες τους βοηθούν να κατανοήσουν ευκολότερα τη γλώσσα και να εποικοινωνήσουν με άνεση μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.


Οι μαθητές, έχοντας κατακτήσει το λεξιλόγιο τής ενότητας 6 τής μεθόδου ABC Junior B με τίτλο C’est la Chandeleur!, κλήθηκαν από τις καθηγήτριές τους κ. Όλγα Δασκαλοπούλου και Αθηνά Καλλιβρούση να δραστηριοποιηθούν παίζοντας με θεατρικό τρόπο παιχνίδια που έχουν σχέση με τον προφορικό και τον γραπτό λόγο.
Χωρισμένοι σε δύο ομάδες έφτιαξαν πίτσα και χρησιμποποιώντας τα υλικά που ήταν κολλημένα στον πίνακα (δραστηριότητα παραγωγής προφορικού λόγου) έγραψαν με τον δικό τους πρωτότυπο τρόπο τη συνταγή τής πίτσας (δραστηριότητα παραγωγής γραπτού λόγου). Τέλος, χωρισμένοι σε ομάδες διακόσμησαν μία πίτσα σαν ένα κεφάλι κλόουν (ζυμάρι πίτσας στο ταψί), ζωγραφίζοντας τα υλικά που τους έλεγε η συνταγή (δραστηριότητα γραπτής κατανόησης), και αναπαρέστησαν με θεατρικό τρόπο το κεφάλι τού κλόουν, χρησιμοποιώντας -κάθε ομάδα- τα υλικά τής δικής της συνταγής (δραστηριότητα παραγωγής προφορικού λόγου βασισμένη στην κιναισθητική παιδαγωγική εκμάθησης).
Οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό σε όλες τις βιωματικές δράσεις και συνεργάστηκαν άψογα σε ομαδικό επίπεδο.
Στόχος αυτών των βιωματικών δράσεων είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων μέσα σε καταστάσεις τής καθημερινής ζωής και η ανάπτυξη ομαδικού και συνεργατικού πνεύματος εκμάθησης. Οι δραστηριότητες αυτές ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις, επιτρέπουν διαφορετική προσέγγιση τής γλώσσας σε φωνητικό αλλά και γλωσσικό επίπεδο και βοηθούν στην πιο άνετη και εύκολη παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
Την επιμέλεια των βιωματικών δραστηριοτήτων έχει η καθηγήτρια Γαλλικών κ. Όλγα Δασκαλοπούλου.