apofoithsh2016-1 apofoithsh2016-2
Οι εικόνες μεγεθύνονται
Αγαπημένα μας παιδιά,
1
2
Κλικ στις εικόνες
για μεγέθυνση


Έκλεισε ένας σημαντικός κύκλος μαθημάτων, στον οποίο διακριθήκατε από την επιθυμία σας για έργο και πρόοδο. Τώρα στο τέλος σίγουρα ο καθένας από σας κάνει τον απολογισμό του. Είναι φυσικό να έρχονται στο νου σας πολλά από αυτά που ζήσατε μέσα στο σχολείο μας, τα γέλια, οι επιτυχίες, οι δυσκολίες και  οι απογοητεύσεις. Εκείνο που είναι όμως βέβαιο, είναι ότι έχετε αλλάξει πολύ.  Γεμίσατε τις ψυχές και το μυαλό σας  με εμπειρίες και γνώσεις. Γίνατε καλύτεροι και σοφότεροι.

Οι καθηγητές και εγώ θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για τις επιδόσεις, για το ήθος και τη συμπεριφορά σας.

Ιδιαίτερα συγχαίρουμε τους αποφοίτους της Γ΄ τάξης και τους ευχόμαστε να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Ευχαριστούμε θερμά εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Να περάσετε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι.

Καλό καλοκαίρι!

Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή
και ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Διδακτικό έτος 2016-2017mhnyma-dieythyntrias

Με την ευκαιρία τής έναρξης τού νέου σχολικού έτους εύχομαι ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με 
υγεία, αγάπη, πρόοδο, δύναμη, δημιουργία, χαρά!

Θερμές ευχές στους μαθητές και τις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή και υπομονή να κατακτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες και ήθος.

Εύχομαι θερμά στους γονείς καλή δύναμη και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.

Ιδιαιτέρως εύχομαι στους εκπαιδευτικούς δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό έργο τους.

Όλοι μαζί να συνεργαστούμε δημιουργικά σε όλη τη διάρκεια τής νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να συνδράμουμε στην αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας, ώστε να προχωρήσουν δυναμικά στον στίβο τής ζωής.

Καλή σχολική χρονιά!

Η Διευθύντρια 
τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Αμαλία Μαυροειδή


030
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016 στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων στο Ψυχικό, η γιορτή για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, από το Α’ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού.
Η γιορτή ξεκίνησε με την παράδοση της Σημαίας από τη Διευθύντρια του Α΄ Αρσακείου Λυκείου κ. Αμαλία Μαυροειδή και συνεχίστηκε με την καθιερωμένη  απονομή Αριστείων και Βραβείων Προόδου στους μαθητές που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους.
Ακολούθησε ο πανηγυρικός της ημέρας από την κ. Ζωή Πετρολιάγκη, καθηγήτρια φιλόλογο του Α’ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού.
Η γιορτή ολοκληρώθηκε με μια δραματοποιημένη αφήγηση της ιστορίας του ’40, με τον τίτλο: «Το έπος του ’40 και το έπος του θεάτρου: ένας διάλογος προς την κάθαρση». Το θεατρικό παρουσίασαν μαθητές του Σχολείου, συμπράττοντας με την χορωδία του Σχολείου.
Στην εκδήλωση παρέστησαν: ο πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. Χρυσόστομος Παπαθανασίου, υπεύθυνος ιερεύς για τα Αρσάκεια Σχολεία, ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, διευθυντές και υποδιευθυντές άλλων σχολείων της Φ.Ε., γονείς και μαθητές.
Στο τέλος της γιορτής η Διευθύντρια κ. Αμαλία Μαυροειδή ευχαρίστησε θερμά τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που  την επιμελήθηκαν, ενώ ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς υπογράμμισε το ήθος της γιορτής, το οποίο είναι και το ήθος των Αρσακείων Σχολείων, αυτό της αληθινής παιδείας και αγωγής.

1772Το Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα (ΕΚΚΝΑ) ή Φυλακές Ανηλίκων, αποτελεί ένα χώρο κράτησης για νεαρούς - έφηβους κρατουμένους ηλικίας από 15-21 ετών.
Σήμερα στο κατάστημα κρατούνται πάνω από 400 κρατούμενοι από τους οποίους οι περισσότεροι είναι αλλοδαποί, με σοβαρά κοινωνικά προβλήματα καθώς και έλλειψη οικογενειακού στηρίγματος.
Στο κατάστημα λειτουργεί σχολείο (Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο) που υπάγεται στο εθνικό σύστημα παιδείας στο οποίο υλοποιούνται πολλά προγράμματα όπως αγωγής, υγείας, περιβάλλοντος και πολλά πολιτιστικά.

Στο πλαίσιο των Χριστουγεννιάτικων δράσεων, το Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού στηρίζει το Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, συλλέγοντας είδη προσωπικής υγιεινής και ρουχισμού, που είναι απαραίτητα για την καθημερινότητα των νεαρών κρατουμένων.
Συγκεκριμένα χρειάζονται: οδοντόβουρτσες, οδοντόπαστες, σαπούνια, σαμπουάν, αφρόλουτρα, ξυριστικά είδη, μπλούζες και εσώρουχα (μεγέθη κυρίως small και medioum), κουβέρτες κ.α.
Η συγκέντρωση γίνεται στο Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού και η παράδοση του υλικού θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη αντιπροσωπείας μαθητών στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016. Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν την ημέρα αυτή και την χριστουγεννιάτικη γιορτή του Καταστήματος Κράτησης.

«…γεννήθηκε η ευσπλαχνία»

1794Τα Χριστούγεννα, ως μια μεγάλη γιορτή, είναι πάντοτε μια πρόκληση – πρόσκληση στην αναζήτηση του νοήματός της.
Μοιάζει, ίσως στις μέρες μας, κενή κάθε νοήματος της ύπαρξης και της συνύπαρξης. Μοιάζει να εξαντλείται σε διακοπές, κατανάλωση, διασκέδαση.
Όμως, αν η γιορτή αυτή δεν αφορά στην ύπαρξή μας, τότε απλώς την προσπερνάμε με έναν συμβατικό εορτασμό.
Ίσως θα πρέπει να καταφύγουμε στον Τάσο Λειβαδίτη, ο οποίος στο ποίημά του «H Γέννηση» (1983) γράφει:
«Ένα άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα. Χτύπησα την πόρτα και μπήκα. Μου 'δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό. «Είδες - μου λέει - γεννήθηκε η ευσπλαχνία». Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ. Γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες και δε θα 'χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ' αυτό.»
Και αν ισχύει αυτό που είπε ο Σοπενχάουερ, ότι «η δικαιοσύνη, η αληθινή και ελεύθερη, πηγάζει απ' την ευσπλαχνία», τότε τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια άσκηση ευσπλαχνίας για όλους μας.
Γιατί, Χριστούγεννα θα πει:
να ζεις με ελπίδα, να δίνεις τα χέρια για συμφιλίωση, να δέχεσαι ξένους, να βοηθάς να γίνεται το καλό, να σκουπίζεις δάκρυα…

Καλά, σπλαχνικά Χριστούγεννα!
Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος των Καθηγητών
Η μαθητική κοινότητα
1813«Να μ’ αγαπάς, όσο μπορείς να μ’ αγαπάς…»

Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία, την οποία σίγουρα θα αποκαλούσα εμπειρία ζωής. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά του σχολείου μας, τις οικογένειές τους, όλο το 15μελές και φυσικά τη Διεύθυνση και τους καθηγητές μας που στήριξαν έμπρακτα τη φιλανθρωπική αυτή προσπάθεια. Προσπάθεια η οποία θα διευκολύνει κατά πολύ την καθημερινότητα των δυστυχισμένων αυτών συνομηλίκων μας.
Πλησιάζοντας στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, εκείνο το μουντό πρωινό, βρεθήκαμε μπροστά σε ψηλούς τοίχους και συρματοπλέγματα, με συνειρμούς αναδυόμενους από τον ψεύτικο ψηφιακό μας κόσμο, τον κόσμο των media. Βαριές πόρτες, απροσπέλαστοι χώροι, κλειδαριές και δεσμοφύλακες να φυλάνε παιδιά, εφήβους σαν εμάς που παραβάτησαν, που κυνήγησαν τα όνειρά τους σε λάθος κατεύθυνση, ή μάλλον με λάθος τρόπο, με τρόπο αδικώντας τους άλλους, ενδεχομένως αδιαφορώντας για το αξιακό μας σύστημα. Έφηβοι ενδεχομένως με διαμορφωμένες προσωπικότητες που έτυχε να διολισθήσουν επιλέγοντας το δρόμο της κακίας, ή που βρέθηκαν σε δύσκολες συνθήκες, σε κύματα, που δεν είχαν το σθένος να πουν όχι, που δεν είχαν την τόλμη και την ελευθερία να επιλέξουν την Αρετή, να γίνουν μικροί ήρωες, Λεωνίδες, Σωκράτηδες, μικροί Χριστοί. Και έμελε στο ξεκίνημα της ζωής τους να τιμωρούνται για τα λάθη τους, να σταυρώνονται εκεί κάθε μέρα, στιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, ανελεύθεροι, χωρίς χώρο, με σημαντικές ελλείψεις σε είδη προσωπικής υγιεινής.
Τα παιδιά εκεί είχαν ετοιμάσει μια παράσταση εμπνευσμένοι από την καθημερινότητά τους, για ένα χριστουγεννιάτικο όνειρο, μια άδειας για λίγη ελευθερία... Κάποιες στιγμές ξεχνιόμουν και νόμιζα πως ήμουν σε κάποιο σχολείο, παρακολουθώντας παράσταση μιας κανονικότητας. Ήταν συγκινητικό. Στη μια άκρη του χώρου εκδήλωσης οι φίλοι, οι συγγενείς, και μέσα σε αυτούς και εμείς, ενώ στην άλλη άκρη αυτοί, ανήλικοι παραβάτες. Υπό το βλέμμα των φρουρών και την άγρυπνη επιτήρησή τους παρακολουθήσαμε μία εξαιρετική παράσταση και γίναμε όλοι ένα, σαν να μην μας χώριζε, να μη μας διαφοροποιούσε τίποτα, ελεύθεροι και ανελεύθεροι, νομιμόφρονες και παραβάτες, δεσμοφύλακες και φυλακισμένοι…

prosklisi MetzikofΟι «Πολιτιστικές Διαδρομές» του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Το θέατρο από τον 20ό στον 21ο αιώνα», την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017, στις 8 το βράδυ, στην Στοά του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου, Αρσάκειο Μέγαρο).
Προσκεκλημένοι ομιλητές είναι δύο σημαντικοί θεατράνθρωποι, ο σκηνογράφος, ενδυματολόγος και ζωγράφος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης. 
Θα μιλήσουν για το θέατρο χθες και σήμερα, με δεδομένη την πλούσια εμπειρία τους, και θα διαλεχθούν με το κοινό, για το θέατρο και την τέχνη στη ζωή του ανθρώπου του 21ου αιώνα.

Ομάδα μαθητών του Α’ Λυκείου θα παρουσιάσουν απόσπασμα από την «Φαλακρή Τραγουδίστρια» του Ευγένιο Ιονέσκο,  σε διδασκαλία Γιάννη Κουρκουμέλη.

Απόηχος εκδήλωσης για το θέατρο στις μέρες μας
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα: «Το θέατρο από τον 20ό στον 21ο αιώνα», την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017, στη Στοά του Βιβλίου, στο Αρσάκειο Μέγαρο. Την εκδήλωση διοργάνωσε το Α΄ Αρσάκειο Λυκείου Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές».  
Προσκεκλημένοι ομιλητές ήσαν δύο σημαντικοί θεατράνθρωποι, ο σκηνογράφος, ενδυματολόγος και ζωγράφος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης, οι οποίοι μίλησαν για το θέατρο χθες και σήμερα, με δεδομένη την πλούσια εμπειρία τους.

image004Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές», διοργανώνει την εκδήλωση «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία», στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, στις 7.30 μ.μ.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας που εκπονούν μαθητές της Β΄ Λυκείου του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, το σχολικό έτος 2016-2017, υπό την καθοδήγηση του θεολόγου καθηγητή Παναγιώτη Ανδριόπουλου, με στόχο τη διερεύνηση της απήχησης της ελληνικής ποίησης στην Ιαπωνία.
Θα παρουσιαστούν Ανθολογίες Νεοελληνικής Ποίησης στα Ιαπωνικά, με ιδιαίτερη αναφορά στον Κ.Π. Καβάφη, τον Νίκο Καζαντζάκη, τον Οδυσσέα Ελύτη και τον ελληνικής καταγωγής εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας, Λευκάδιο Χερν. Στη συνέχεια θα επισημανθεί η απήχηση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην Ιαπωνία. Τέλος, θα αναφερθεί η χρήση του χαϊκού (ιαπωνική ποιητική φόρμα) από έλληνες ποιητές.
Οι μαθητές θα απαγγείλουν ποιήματα στα ελληνικά και ιαπωνικά, θα παίξουν στο πιάνο συνθέσεις του διεθνούς φήμης ιάπωνα συνθέτη Toru Takemitsu και θα τραγουδήσουν ιαπωνικά τραγούδια.

Μεγάλη επιτυχία τού πρότζεκτ «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία»
Το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτιστικές Διαδρομές», παρουσίασε με επιτυχία την εκδήλωση «Η Ελληνική Ποίηση στην Ιαπωνία», στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, στις 7.30 μ.μ.
Μαθητές της Β΄ τάξης, παρουσίασαν το πρότζεκτ που εκπόνησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016-2017, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή θεολόγου Παναγιώτη Ανδριόπουλου, με στόχο τη διερεύνηση της απήχησης της ελληνικής ποίησης στην Ιαπωνία.

Διαβάστε το Πρόγραμμα τής εκδήλωσης.

Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν Ανθολογίες Νεοελληνικής Ποίησης στα Ιαπωνικά, με ιδιαίτερη αναφορά στον Κ.Π. Καβάφη, τον Νίκο Καζαντζάκη και τον Οδυσσέα Ελύτη.  Επισημάνθηκε η απήχηση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην Ιαπωνία και έγινε αναφορά στη χρήση του χαϊκού (ιαπωνικής ποιητικής φόρμας) από Έλληνες ποιητές.

Η συνταξιούχος Διευθύντρια του Α’ Αρσακείου Λυκείου κ. Μαριάννα Γεωργούντζου αναφέρθηκε στον ελληνικής καταγωγής εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας, Λευκάδιο Χερν, καθώς η ίδια είχε μεταφράσει στο παρελθόν ‘’Ιαπωνικούς θρύλους’’ του Χερν, που είχαν εκδοθεί από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρη.


Οι μαθητές απήγγειλαν ποιήματα στα ελληνικά και ιαπωνικά, και τραγούδησαν ιαπωνικά τραγούδια, ενώ ο μαθητής Κωνσταντίνος Καραμπίνος ερμήνευσε στο πιάνο μία σύνθεση του διεθνούς φήμης Ιάπωνα συνθέτη Toru Takemitsu.

Almond-treeΕυχές πολλές και ανθισμένες, μέσα από έναν πίνακα του Βαν Γκογκ, από τη Διευθύντρια κ. Μαυροειδή, τον Υποδιευθυντή κ. Κατσιαδράμη και τον Σύλλογο διδασκόντων σε όλους τους μαθητές μας.

Οι εξετάσεις, αυτές, είναι από τις πρώτες «μάχες», που καλείστε να δώσετε στην ζωή σας, αλλά είναι και η αφετηρία για να θέσετε νέους στόχους και για να ξεκινήσετε νέες προσπάθειες.

Θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ότι είναι απλά μια στάση στη μεγάλη διαδρομή της ζωής σας. Εξάλλου, πλέον, ο αγώνας είναι διαρκής και οι εξετάσεις καθημερινές και χωρίς τέλος.

Προτροπή μας και ευχή μας είναι να μη θυσιάσετε ποτέ στο βωμό της ευκολίας την ομορφιά της δυσκολίας για να μπορείτε να μονολογείτε σαν τον ποιητή:
«Βαρύς ο κόσμος να τον ζήσεις, όμως για λίγη αξιοπρέπεια τ’ άξιζε»

Ενδοσχολικές εξετάσεις
Α΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.
Β΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.
Γ΄ Τάξη - Για το πρόγραμμα πατήστε εδώ. Για την ύλη και τον τρόπο εξέτασης πατήστε εδώ.

Πανελλαδικές εξετάσεις
•Για το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και των Ειδικών Μαθημάτων, πατήστε εδώ.
apofoithsh1


Κλικ για μεγέθυνση
1938
"Στην ακρογιαλιά"
Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης
(1881- 1955)

Κλικ για μεγέθυνση
Αγαπημένα μας παιδιά,

Έκλεισε ένας σημαντικός κύκλος μαθημάτων, στον οποίο διακριθήκατε από την επιθυμία σας για έργο και πρόοδο. Τώρα στο τέλος σίγουρα ο καθένας από σας κάνει τον απολογισμό του. Είναι φυσικό να έρχονται στο νου σας πολλά από αυτά που ζήσατε μέσα στο σχολείο μας, τα γέλια, οι επιτυχίες, οι δυσκολίες και οι απογοητεύσεις. Εκείνο που είναι όμως βέβαιο, είναι ότι έχετε αλλάξει πολύ. Γεμίσατε τις ψυχές και το μυαλό σας με εμπειρίες και γνώσεις. Γίνατε καλύτεροι και σοφότεροι.

Οι καθηγητές και εγώ θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για τις επιδόσεις, για το ήθος και τη συμπεριφορά σας.

Ιδιαίτερα συγχαίρουμε τους αποφοίτους της Γ΄ τάξης για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν και τους ευχόμαστε να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Ευχαριστούμε θερμά εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Να περάσετε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι.

Καλό καλοκαίρι!

Η Διευθύντρια
Αμαλία Μαυροειδή
και ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Από τους 85 μαθητές που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις οι 20 αρίστευσαν!
Ακολουθούν τα ονόματά τους και τα μόρια που συγκέντρωσαν:

«Ούτε τέχνη ούτε σοφίη εφικτόν, εάν μη μάθη τις.» (Δεν μπορείς να μάθεις τέχνη ούτε να αποκτήσεις σοφία χωρίς εκπαίδευση.)
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Με την ευκαιρία τής έναρξης τού νέου διδακτικού έτους σας καλωσορίζω σε ένα ακόμη συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση και στη δημιουργία και εύχομαι ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη, πρόοδο, δύναμη, χαρά!
Θερμές ευχές στους μαθητές και στις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή και υπομονή να κατακτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες και ήθος.
Εύχομαι θερμά στους γονείς καλή δύναμη και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία γνωρίζοντας πως εμπιστευόσαστε στα χέρια μας ό,τι πολυτιμότερο έχετε.
Η εποικοδομητική παρουσία σας θα μας ενθαρρύνει και θα συνεισφέρει ανεκτίμητα στην επίτευξη των στόχων του Σχολείου. 
Ιδιαιτέρως εύχομαι στους εκπαιδευτικούς δύναμη, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό τους έργο προτρέποντάς τους να «σμιλεύουν πάλι ψυχές, να χτίζουν της κοινωνίας το παλάτι», όπως γράφει ο ποιητής μας Κωστής Παλαμάς. 
Όλοι μαζί να συνεργαστούμε δημιουργικά σε όλη τη διάρκεια τής νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να συνδράμουμε στην αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να συμβάλουμε στην ολόπλευρη ανάπτυξη τής προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας. 

Καλή σχολική χρονιά!

Η Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού
Αμαλία Μαυροειδή
«Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Υπομονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!»
Απόσπασμα από το ποίημα «Στον Δάσκαλο» του Κωστή Παλαμά

2024Η 5η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου. Καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO προκειμένου να τιμήσει πάνω από 60 εκατομμύρια μαχόμενους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο, που με το έργο τους συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη, την πρόοδο και την ευημερία των κοινωνιών.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο είναι πολυδιάστατος. Δεν περιορίζεται στην απλή μετάδοση της γνώσης αλλά, με αφετηρία τα συγκεκριμένα προβλήματα των μαθητών, γίνεται ρόλος συμβουλευτικός, συνεργατικός, παρωθητικός στην κοινωνικογνωστική περιπέτεια των μαθητών.
Ο αείμνηστος καθηγητής Λιαντίνης εξ άλλου τόνιζε: «στο ψηφιδωτό των επαγγελμάτων ο δάσκαλος δεν είναι η μια ψηφίδα ανάμεσα στις άλλες. Είναι ο καλλιτέχνης νους, ο κοσμητικός και ο επόπτης που φιλοτεχνεί ολόκληρο το ψηφιδωτό. Δημιουργεί, δηλαδή, ανθρώπους και τους υψώνει στην οντολογική μοναδικότητα του νοήμονος πλάσματος».
Στις μέρες μας που όλα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς ο εκπαιδευτικός επιδεικνύει μια θαυμαστή προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα (π.χ. νέες τεχνολογίες) και πορεύεται καθημερινά διαλεγόμενος. Αυτό συνιστά και την αέναη ανανέωσή του, όχι απλώς την δια βίου μάθηση.
Ο συγγραφέας Νίκος Ν. Καζαντζάκης υποστήριζε ότι «ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες.»

Η Διευθύντρια
Ο Σύλλογος Καθηγητών
2073Συμπληρώνονται φέτος 77 χρόνια από το χάραμα εκείνο της 28ης Οκτωβρίου του 1940.
Ακολουθώντας το δύσκολο δρόμο της μνήμης ανηφορίζουμε σήμερα προς εκείνο το έπος της ελευθερίας, προς εκείνο το έπος «της όμορφης αφροσύνης», επαληθεύοντας τον πόθο του λαού μας να ζήσει ειρηνικά, να ονειρευτεί και να πλάσει πολιτισμό. Σήμερα ανεβαίνουμε στο προσκύνημα των νεκρών που σιωπούν. Ο ασπασμός μας πηγαίνει προς τα χέρια που τσακίστηκαν, το προσκύνημα μας πηγαίνει προς τα πόδια που πελεκίστηκαν. Μέσα μας σηκώνεται ένα γνώριμο τραγούδι, ευγενικό και λυπητερό, ένας κόσμος από αισθήματα και πάθη. Σήμερα σκύβουμε προς τη συνείδηση μας, προς τις εθνικές μας ρίζες. Μέσα μας σείεται ένας λαός. Ένας λαός που δοκιμάστηκε «εν πυρί ως χρυσός εν χωνευτηρίω» και βρέθηκε γνήσιος.
Είναι ο λαός με τις φουστανέλες και με τα μακριά μαλλιά, ο μπαρουτοκαπνισμένος.
Είναι οι νησιώτες με τις μακριές βράκες που μελετούσαν τον ορίζοντα της Μεσογείου ακουμπισμένοι στην κουπαστή της κορβέτας τους ανάμεσα στα κανόνια και τα φορτία ειρήνης.
Είναι οι Φιλικοί με τα εμπορικά τους βιβλία, ο Ρήγας Φεραίος με τη μεγάλη φλογισμένη καρδιά, ο γέρο Κοραής με τα καλαμάρια του και τα χαρτιά του, ο Διονύσιος Σολωμός, ο μοναχικός περιπατητής του Ιονίου, περήφανος, ονειροπαρμένος με τα μαλλιά στον άνεμο και με το βλέμμα στο άπειρο των γαλανών ουρανών.
Είναι οι άνθρωποί μας, τα αδέρφια μας, οι φαντάροι του Κιλκίς και του Σκρα, οι Κρητικοί αγωνιστές, οι Μακεδονομάχοι, οι Δεσποτάδες, οι αρχιμανδρίτες και οι δημοδιδάσκαλοι.
Είναι οι γενεές των κοριτσιών που έκλαιγαν πίσω από τα κλειστά πατζούρια με τα πικρά δάκρυα της δουλείας.
Είναι οι ελεύθεροι κλέφτες, οι πειρατές της Μάνης, οι ταπεινοί ραγιάδες με την ακοίμητη πίστη, οι λυράρηδες που γυρνούσανε τα χωριά ιστορώντας τα πάθη του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, οι καλόγεροι με τα τουφέκια και με τα μοναστήρια που ήτανε πυριτιδαποθήκες.