Oι Βιβλιοθήκες της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας διαθέτουν πλέον τον Κατάλογό τους στο διαδίκτυο μέσω της Υπηρεσίας openABEKT του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), ενισχύοντας την ανοικτή και ελεύθερη πρόσβαση των μελών της…
Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων παρουσίασαν έκθεση τεκμηρίων σχετικά με τον πόλεμο του ΄40, την Κατοχή και γενικότερα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πώς γιόρταζαν το Πάσχα οι επαναστατημένοι Έλληνες – Αυθεντικές μαρτυρίες από ιστορικές πηγές – Μοναδικό τεκμήριο για τον πρώτο εορτασμό του ελεύθερου έθνους το 1822!
Με αφορμή την επέτειο του ΟΧΙ οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων Σχολείων, Ψυχικού, Εκάλης, Πατρών, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, ετοίμασαν ένα πολύπλευρο αφιέρωμα στην 28η Οκτωβρίου 1940 και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αξιοποιώντας τα τεκμήριά τους αλλά και τη δημιουργικότητα των βιβλιοθηκονόμων τους. Το υλικό της φετινής δυναμικής και συντονισμένης συμβολής των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων στην επέτειο αποτέλεσε τη βάση του εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ενημέρωση των μαθητών στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων.
Εν όψει της γιορτής των Χριστουγέννων μια εξαιρετική δραστηριότητα πραγματοποιείται για μια ακόμα φορά από τη Βιβλιοθήκη των Αρσακείων Τοσιτσείων Σχολείων της Εκάλης από 13 έως και 20 Δεκεμβρίου 2019.
Σήμερα που επιστρέφουμε στο σχολείο, στα πρόσωπα όλων μας αχνοφέγγει ακόμα η φρεσκάδα του καλοκαιριού, που δυσκολευόμαστε να αποχωριστούμε.. κι ας ήταν ένα καλοκαίρι, που πέρα από τα γέλια και τη χαρά, άφησε πίσω του -στους μεγαλύτερους ίσως περισσότερο- εικόνες απελπισίας και φόβου: οι φλόγες του καλοκαιριού, οι ζωές που χάθηκαν τόσο απρόσμενα, η αναπάντεχη απόλυτη ανατροπή της ζωής, η περιπέτεια που ξόρκιζαν οι αρχαίοι Έλληνες μέσα από την τέχνη τους, αφήνουν μια πικρή ανησυχία.. Τα τελευταία καλοκαίρια σημαδεύονται όλο και πιο συχνά από την ιδέα αυτής της ξαφνικής ανατροπής, μιας κανονικότητας που γκρεμίζεται συθέμελα: ένας πόλεμος που αναγκάζει τους συνανθρώπους μας να αναζητήσουν άλλη πατρίδα διακινδυνεύοντας τη ζωή των παιδιών τους σε μια βάρκα, ένας σεισμός ή -τόσο κοντά μας- μια πυρκαγιά που εξαφανίζει την υλική ασφάλειά μας και χωρίζει τους αγαπημένους..
Η ανακοίνωση των βάσεων και των επιτυχόντων στις Πανεπιστημιακές Σχολές γέμισε χαρά, περηφάνια και ανακούφιση τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, και φυσικά τις οικογένειές τους και εμάς τους καθηγητές τους. Από τους 53 υποψηφίους του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης είναι πια φοιτητές και φοιτήτριες οι 50: ποσοστό επιτυχίας 94,4% : το 88% σε τμήματα ΑΕΙ και το 12% σε τμήματα ΤΕΙ. Εύλογη λοιπόν είναι η ικανοποίηση όλων μας και ειλικρινή τα συγχαρητήρια στα παιδιά. Έχει ιδιαίτερη σημασία να σημειωθεί πως οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας (σε ποσοστό μεγαλύτερο από 60%) πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές υψηλής ζήτησης και σχολές που αποτελούσαν τις πρώτες τους επιλογές, ενώ σε ποσοστό 52% εξασφάλισαν την εισαγωγή τους σε σχολές της Θεσσαλονίκης, στα τμήματα του ΑΠΘ και του ΠαΜακ. Ήταν βέβαια αναμενόμενη η επιτυχία τους μετά την ανακοίνωση των υψηλών βαθμολογιών τους, αλλά η κατάκτηση και ιδιαίτερα καλής σειράς εισαγωγής αποτέλεσε μια ακόμα επιβεβαίωση της προσπάθειας των παιδιών και του σχολείου: το 30% των νέων φοιτητών και φοιτητριών μας έχει εισαχθεί ανάμεσα στους 25 πρώτους της σχολής τους, και μάλιστα το 12% βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα των εισαχθέντων. Τα ολιγομελή και στοχευμένα τμήματα των ομάδων προσανατολισμού που λειτουργούν στο Αρσάκειο Θεσσαλονίκης, η διαρκής υποστήριξη του Σχολείου, η εμπειρία και η κατάρτιση των καθηγητών βοήθησαν και φέτος τους υποψηφίους μας να προετοιμαστούν σωστά και συστηματικά και να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Σήμερα όμως τα συγχαρητήρια και τα χαμόγελα αναμφίβολα ανήκουν στα παιδιά που, έπειτα από μια δύσκολη και πιεστική χρονιά, χαίρονται την εισαγωγή τους στις Πανεπιστημιακές Σχολές. Δείτε τα αποτελέσματα των αποφοίτων του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στις σελίδες, το ιστολόγιο του Λυκείου Θεσσαλονίκης εδώ
Ἐκοίταξε τ' ἀστέρια, κι ἐκεῖνα ἀναγαλλιάσαν, και την ἀχτινοβόλησαν και δεν την ἐσκεπάσαν·
Διονύσιος Σολωμός, Ο Κρητικός
Όθων Περβολαράκης, Παπαρούνες (1918)
Πολύς λόγος γίνεται τους τελευταίους μήνες για τον ρόλο του Λυκείου, τον χαρακτήρα και τη μορφωτική του δύναμη. Αμφισβητείται ολοένα και περισσότερο η προσφορά του, αφού η παιδευτική του αξία χάνεται, καθώς λένε, στο κυνήγι του προσωρινά χρήσιμου, και οι μαθητές του μοιάζουν οδοιπόροι που βαδίζουν ταλαιπωρημένοι στην έρημο των εξετάσεων..
Με τι ψυχή, με τι χαμόγελο να γυρίσουν οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας, έφηβοι ολοζώντανοι και διψασμένοι, σ΄ ένα τέτοιο στεγνό σχολείο; Με τι όρεξη, τι δύναμη να ξεκινήσουμε εμείς οι δάσκαλοι την καλλιέργεια της νέας εύφορης γης, αν είναι αληθινή η προοπτική ενός άγονου μαθήματος;