• ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣΗ Φ.Ε. & τα Αρσάκεια
    • Η Φ.Ε. & το Δ.Σ.
    • ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ
      • Αρσάκεια Ψυχικού
      • Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
      • Αρσάκεια Θεσσαλονίκης
      • Αρσάκεια Πατρών
      • Αρσάκεια Ιωαννίνων
      • Αρσάκεια Τιράνων
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • Διευθύνσεις - Τηλέφωνα
      • Σύλλογοι Γονέων
        • Δράσεις Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων
      • Θέσεις εργασίας
    • ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΑ ΑΡΣΑΚΕΙΑ
      • Γνωριμία με τα Αρσάκεια
      • Ενημερωτικά έντυπα
      • Newsletters
      • Ιστορία τής Φ.Ε.
      • ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΦΕ
        • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
          • Πώς διοικείται η Φ.Ε.
          • Το Δ.Σ. τής Φ.Ε.
          • Οι Εταίροι
          • Διοικητικές – Οικονομικές Υπηρεσίες
        • ΕΠΟΠΤΕΙΑ
    • ΥΠΟΔΟΜΕΣ
      • Γενικά για τις Υποδομές
      • Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
      • Εργαστήριο τέχνης και ιστορίας
      • Χώρος δειγματικής ανασκαφής
      • Μουσείο αναλογικής τεχνολογίας
      • Επιγραφική Συλλογή
      • Το αρχείο τής Φ.Ε.
      • Βιβλιοθήκες
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣΠαρεχόμενες Υπηρεσίες
    • ΣΥΝΕΔΡΙΑ-ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΣ
    • ΙΑΤΡΕΙΑ
    • ΟΜΙΛΟΙ / ΘΕΡΙΝΑ
    • ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
    • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ CHS-HARVARD
    • ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
    • E-ARSAKEIO
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • 1821-2021: 200 ΧΡΟΝΙΑ
    • Γ. ΚΟΡΔΗΣ - Η ΕΚΘΕΣΗ
  • PORTAL-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝΔίδακτρα Υποτροφίες Κανονισμοί
    • Εισαγωγή νέων μαθητών
    • Portal - Οικονομικά στοιχεία
    • Δίδακτρα
    • Κόμιστρα
    • Ταμείο υποτροφιών
      • Γενικά
      • Δράσεις
    • Κανονισμοί Λειτουργίας
  • ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣΑγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
    • ATS MUN
  • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙAlumni stories & website
  • SOCIALSocial
    • FACEBOOKFACEBOOK
    • YOUTUBEYOUTUBE
    • INSTAGRAMINSTAGRAM
    • LINKEDINLINKEDIN
logo
Arsakeio lead resize banners 417x111Β
  • Greek
  • English (UK)
Οι Κατάλογοι των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων προσβάσιμοι διαδικτυακά

Οι Κατάλογοι των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων προσβάσιμοι διαδικτυακά

Oι Βιβλιοθήκες της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας διαθέτουν πλέον τον Κατάλογό τους στο διαδίκτυο μέσω της Υπηρεσίας openABEKT του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), ενισχύοντας την ανοικτή και ελεύθερη πρόσβαση των μελών της…
Έκθεση τεκμηρίων των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων για το 1940

Έκθεση τεκμηρίων των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων για το 1940

Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων παρουσίασαν έκθεση τεκμηρίων σχετικά με τον πόλεμο του ΄40, την Κατοχή και γενικότερα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η Ανάσταση στην Επανάσταση: επετειακό τεύχος των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων

Η Ανάσταση στην Επανάσταση: επετειακό τεύχος των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων

Πώς γιόρταζαν το Πάσχα οι επαναστατημένοι Έλληνες – Αυθεντικές μαρτυρίες από ιστορικές πηγές – Μοναδικό τεκμήριο για τον πρώτο εορτασμό του ελεύθερου έθνους το 1822!
Οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων τιμούν την 28η Οκτωβρίου 1940

Οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων για την 28η Οκτωβρίου

Με αφορμή την επέτειο του ΟΧΙ οι Βιβλιοθήκες των Αρσακείων Σχολείων, Ψυχικού, Εκάλης, Πατρών, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, ετοίμασαν ένα πολύπλευρο αφιέρωμα στην 28η Οκτωβρίου 1940 και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αξιοποιώντας τα τεκμήριά τους αλλά και τη δημιουργικότητα των βιβλιοθηκονόμων τους. Το υλικό της φετινής δυναμικής και συντονισμένης συμβολής των Βιβλιοθηκών των Αρσακείων στην επέτειο αποτέλεσε τη βάση του εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ενημέρωση των μαθητών στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων.
Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες στη Βιβλιοθήκη

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες στη Βιβλιοθήκη των Τοσιτσείων

Εν όψει της γιορτής των Χριστουγέννων μια εξαιρετική δραστηριότητα πραγματοποιείται για μια ακόμα φορά από τη Βιβλιοθήκη των Αρσακείων Τοσιτσείων Σχολείων της Εκάλης από 13 έως και 20 Δεκεμβρίου 2019.

    Βιβλιοθήκες

    Βιβλιοθήκη Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού

    Βιβλιοθήκη Αρσακείων-Τοσιτσείων Εκάλης

    Βιβλιοθήκη Αρσακείων Θεσσαλονίκης

    Βιβλιοθήκη Αρσακείων Πατρών

    Βιβλιοθήκη Αρσακείων Ιωαννίνων

    Βιβλιοθήκη Αρσακείου Τιράνων

    Ιστολόγιο

    Περί Βιβλιοθηκών

  • Αρχική σελίδα
  • ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ
  • ΥΠΟΔΟΜΕΣ
  • Βιβλιοθήκες
  • Ελληνικά
  • Νέα
  • Newsletters
  • Ενημερωτικό Δελτίο των Αρσακείων | Απρίλιος - Μάιος 2022

Ενημερωτικό Δελτίο των Αρσακείων | Απρίλιος - Μάιος 2022

  • Εκτύπωση
  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Πληροφοριακά Στοιχεία
Γονική Κατηγορία: Νέα
Κατηγορία: Newsletters
27 Μαΐου 2022
Τελευταία ενημέρωση : 11 Οκτωβρίου 2022
Καλημέρα σε όλους,

Όπως είχαμε προαναγγείλει, το παρόν Ενημερωτικό Δελτίο περιέχει εκτενές αφιέρωμα στο μεγάλο γεγονός του διμήνου που μεσολάβησε: στο 8ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο. Παρακάτω θα διαβάσετε ενδιαφέροντα στοιχεία και θα δείτε εικόνες και βίντεο.

Κατά την περίοδο αυτή ωστόσο, είχαμε την επανέναρξη της μεγάλης γιορτής του λόγου των Αρσακείων, των ρητορικών αγώνων, οι οποίοι επέστρεψαν με σύμμαχο την τεχνολογία και με νέο όνομα ως Αρσάκειοι Ρητορικοί Αγώνες.
Μια πρώτη αποτίμηση των Αγώνων διαβάστε εδώ.

Στα μέσα Μαΐου, το Αρσάκειο Πατρών συνδιοργάνωσε με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και με την προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων τής ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας μια σημαντική ημερίδα με τίτλο: "Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ - Καινοτομία - Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση". Στην ημερίδα που διεξήχθη στην Εστία Επιστημών στα Αρσάκεια Πατρών, συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από 40 σχολεία τής Δυτικής Ελλάδας και παρουσιάστηκαν 50 ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ ! Μέσα από εκδηλώσεις όπως αυτή, το Αρσάκειο Πατρών έχει πανθομολογουμένως καταστεί κόμβος καινοτομίας και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Διαβάστε σχετικά εδώ. 

Τον ίδιο μήνα επίσης, τα Αρσάκεια, μαζί με το γραφείο για τη διάχυση της Αστρονομίας της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (OAO/IAU), την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, το Ινστιτούτο Αστρονομίας Αστροφυσικής και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας, συνδιοργάνωσαν τη Δευτέρα 16 και Τρίτη 17 Μαΐου 2022 διαδικτυακή διημερίδα αφιερωμένη στη «Διατήρηση των “Σκοτεινών ουρανών”». Υπεύθυνη της διοργάνωσης ήταν η κ. Μαργαρίτα Μεταξά, καθηγήτρια του Αρσακείου και Εθνική Συντονίστρια της Ελλάδας για την Διάχυση της Αστρονομίας, της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (OAO/IAU). Στοιχεία για τη διημερίδα θα βρείτε εδώ και βίντεο εδώ.

Τέλος, ο Ιούνιος ξεκινάει με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μια σημαντική δοκιμασία, πρωτίστως για τους μαθητές που θα εξεταστούν, αλλά και για τις οικογένειές τους και για τα ίδια τα Αρσάκεια Σχολεία, που επί δεκαετίες σημειώνουν σημαντικές επιτυχίες και στους πλέον απαιτητικούς δείκτες, όπως οι σχολές υψηλής ζήτησης και οι σχολές πρώτης προτίμησης. Ευχόμαστε ολόψυχα στους υποψηφίους δύναμη, ψυχραιμία, καθαρό μυαλό και καλή επιτυχία!

8ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο, το μεγάλο γεγονός

Ένα συνέδριο αφορά μόνο σε επιστήμονες; Είναι διαδικασία στην οποία μπορούν να ανταποκριθούν οι έφηβοι μαθητές και μαθήτριες; Υπάρχουν θέματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και τους ωθούν σε αναζήτηση και διάλογο; Μπορεί ένα συνέδριο να «χωρέσει» στο σχολείο;
Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δόθηκαν από τα ίδια τα παιδιά, μαθητές και μαθήτριες των Αρσακείων – Τοσιτσείων Γυμνασίων και Λυκείων, μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στο 8ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Πόλεις τού 21ου αιώνα: Προκλήσεις – Προσαρμογή – Ποιότητα». Το συνέδριο διεξήχθη στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης την 1η και 4 έως 6 Απριλίου 2022.
8 synedrio banner

Το Συνέδριο αυτό αποτέλεσε καινοτόμο εκπαιδευτικό γεγονός συνεργασίας μαθητών, εκπαιδευτικών, πανεπιστημιακών καθηγητών των Αρχιτεκτονικών Σχολών και Τμημάτων, οι οποίοι, μαζί με συνεργάτες τους (αρχιτέκτονες και φοιτητές), πραγματοποίησαν σε όλα τα συγκροτήματα των Αρσακείων Σχολείων (Ψυχικού, Εκάλης, Πατρών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων) Εργαστήρια, τα οποία συντόνισε ο ομότιμος καθηγητής τού Πολυτεχνείου και μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Δημήτριος Ησαΐας.

Τον κύκλο τής παρουσίασης των εργασιών τού Συνεδρίου άνοιξε την Τρίτη 5 Απριλίου 2022 ο Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ο οποίος εξήρε τη σπουδαιότητα τού Συνεδρίου και μίλησε για τη σημασία τής γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας στη σύγχρονη πολιτική, κοινωνική και καθημερινή ζωή, όπως αυτή διαμορφώνεται από τον πολίτη τού 21ου αιώνα.
Προσκεκλημένος ομιλητής στο Συνέδριο ήταν ο γλύπτης κ. Κώστας Βαρώτσος, καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τής Πολυτεχνικής Σχολής τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η ομιλία του είχε τίτλο «Κυνηγώντας το αδύνατο».


Οι εργασίες τού 8ου Παναρσακειακού Μαθητικού Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν την Τετάρτη 6 Απριλίου 2022. Την τελευταία αυτή ημέρα οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους κατά τη διάρκεια τής πρώτης ζώνης, ενώ κατά τη διάρκεια τής δεύτερης ζώνης οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, υπεύθυνοι των Εργαστηρίων Πολεοδομίας, Αρχιτεκτονικής, Πληροφορικής και Δημιουργικής Γραφής, παρουσίασαν τα πορίσματα που προέκυψαν από κάθε εργαστήριο και το εκπαιδευτικό «προϊόν» που παρήχθη στις δύο πρώτες ημέρες τού Συνεδρίου (1η και 4 Απριλίου 2022).

014

Οι παρουσιάσεις των μαθητών στις δύο τελευταίες ημέρες τού Συνεδρίου (5 και 6 Απριλίου 2022) πραγματοποιήθηκαν σε παράλληλες διαδικτυακές συνεδρίες, με προεδρεύοντες διακεκριμένους πανεπιστημιακούς, εκπροσώπους ερευνητικών κέντρων και οργανώσεων, ανθρώπους των γραμμάτων και τής τέχνης, και περιελάμβαναν εισηγήσεις, δρώμενα, ρητορικά αγωνίσματα, ταινίες μικρού μήκους, poster, εικαστικά έργα-φωτογραφίες, έντυπα, ψηφιακές εφαρμογές.

011

Η συμμετοχή των μαθητών μας στο Συνέδριο αποτελεί ξεχωριστή εμπειρία και αυτό πιστοποιείται από τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν.
«Μας συνεπήρε η διαδικασία τής αναζήτησης»
«Όταν αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο συνέδριο» λέει η Άννα, μαθήτρια Αρσακείου Λυκείου, «ήταν σαν να ξεκινούσαμε ένα παιχνίδι, ανέμελα, με κέφι. Κάνοντας, όμως, τα πρώτα βήματα στη συγκρότηση τού θέματος τής εργασίας μας το παιχνίδι απέκτησε διαφορετικές διαστάσεις: μάς συνεπήρε πρώτα απ’ όλα η διαδικασία τής αναζήτησης ερωτημάτων, που αλλεπάλληλα αναδύονταν μπροστά μας διευρύνοντας διαρκώς το πλαίσιο και ανοίγοντας ορίζοντες στη σκέψη μας. Με πάθος αναζητούσαμε απαντήσεις αλλά διαπιστώναμε πως οι απαντήσεις ούτε απλές είναι ούτε μοναδικές ‒ίσως και να μην υπάρχουν καν. Η καθηγήτρια που μάς καθοδηγούσε μάς έλεγε πως το πρώτο βήμα για την ουσιαστική γνώση έχει ήδη γίνει. Προσεγγίσαμε βιωματικά το πώς γίνεται η έρευνα και η τεκμηρίωση, μοιραζόμασταν, ‘επικοινωνούσαμε’ καθετί που βρίσκαμε, κάποτε παθιαζόμασταν. Τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά μας έπρεπε να τα εκφράσουμε γλωσσικά, να τα συνοδεύσουμε με εικόνες, να τα βάλουμε σε διαφάνειες και με έξαψη και αγωνία να τα παρουσιάσουμε σε ένα κοινό άγνωστο, σε συνομηλίκους, αλλά κυρίως σε ενήλικες και μάλιστα διακεκριμένους και καταξιωμένους. Δεν είναι λίγο αυτό.» Καταλήγοντας, η Άννα προσθέτει: «Υπέροχοι ορίζοντες ανοίχτηκαν μπροστά μας σαν αυτούς που έδειξε ο κ. Κ. Βαρώτσος στην εναρκτήρια ομιλία τού συνεδρίου, προτρέποντάς μας να διεκδικήσουμε ακόμα και το αδύνατο».

015


002

«Η γιορτή τής εφευρετικότητας»
Η Ελίζα, μαθήτρια Γυμνασίου, δηλώνει: «Είχα την τύχη και την τιμή να συμμετάσχω σε αυτή τη ‘γιορτή’, θα έλεγα, τής εφευρετικότητας με διαφορετικούς τρόπους-ρόλους. Αρχικά, αυτού τής ακροάτριας που παρακολούθησε παρέα με τους συμμαθητές κάποιες εισηγήσεις και ομιλίες από τον χώρο τής τάξης μου, αφού λόγω των επιδημιολογικών συνθηκών οι αίθουσες συνεδρίασης ήταν ψηφιακές. Παράλληλα, τής συμμετέχουσας σε ένα από τα εργαστήρια, αυτό τής δημιουργικής γραφής με θέμα «Πού θα ζήσει η γενιά μας;». Με αφετηρία αυτόν τον απλό προβληματισμό και με την καθοδήγηση πανεπιστημιακών καθηγητών Αρχιτεκτονικών σχολών, η βιβλιοθήκη τού Σχολείου μας μεταμορφώθηκε σε χώρο στον οποίο για τέσσερεις ώρες κυριαρχούσαν η αλληλεπίδραση, η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων καθώς και η διάθεση για δημιουργία. Ο τόπος τον οποίο θα περιγράφαμε στα γραπτά μας θα έπρεπε να ακροβατεί μεταξύ πόθου και νόμου, να αντιμετωπίζει με σύνεση τους πολίτες του και να τους εμπνέει να τον σέβονται και αυτοί˙ μια πόλη με ίσες ευκαιρίες, χωρίς αποκλεισμούς. Κατανοήσαμε τη δυσκολία αυτού τού έργου, λόγω των πολυεπίπεδων παραμέτρων που πρέπει να λάβει κανείς υπ’ όψιν για να οραματιστεί μια πόλη, αλλά αυτό δεν μάς απέτρεψε από το να κάνουμε τη δική μας απόπειρα. Μέσω τού εργαστηρίου καταφέραμε, καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο, να δώσουμε μορφή στις πιο μύχιες προσδοκίες μας για την πόλη τού αύριο.»
003

«Όσο κράτησε το εργαστήριο δεν χρειάστηκε να κοιτάξω ούτε μία φορά την ώρα!»
Ο Δαμιανός, που συμμετείχε στο Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής «Η γεωμετρία τού χώρου», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τού Συνεδρίου, λέει: «Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, σαν μία ημέρα στο πανεπιστήμιο! Συνεργάστηκα με πολλούς συμμαθητές μου και φοιτητές, μαθαίνοντας πράγματα που δεν ήξερα. Το αποτέλεσμα τής κατασκευής ήταν εξαιρετικό, γιατί πάνω απ’ όλα εργαστήκαμε όλοι σαν ομάδα, χωρίς την εκδήλωση εγωιστικών πράξεων. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που θα την ξαναζούσα, σημειώνοντας πως ‒όσο κράτησε το εργαστήριο‒ δεν χρειάστηκε να δω ούτε μία φορά την ώρα!»
004

Η Ήλιδα, που συμμετείχε στο Εργαστήριο Πληροφορικής, δηλώνει ότι η γνωριμία της με επαγγελματικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα στον τομέα τής αρχιτεκτονικής ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική: «Οφείλω να ομολογήσω πως δήλωσα συμμετοχή με δισταγμό, καθώς δεν μπορούσα να προβλέψω το περιεχόμενο των εργαστηρίων και δεν ήξερα εάν τελικά θα με ενδιαφέρει. Όσα όμως είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω δεν μου έδωσαν απλώς χρήσιμες γνώσεις σχετικές με την σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία, αλλά μού προσέφεραν και μια πρώτη επαφή με μαθήματα και δεξιότητες στις οποίες εκπαιδεύονται οι φοιτητές τού Πολυτεχνείου. Με τη βοήθεια των υπευθύνων δημιουργήσαμε το δικό μας μοντέλο πόλεων, έχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα προσαρμογής μεταβλητών σχετικά με το πλάτος των δρόμων, τον αριθμό των επιπέδων σε πολυώροφα κτήρια και το πλήθος των περιοχών. Το πιο σημαντικό μάθημα ωστόσο σε αυτή τη διαδικασία ήταν η ‘συνεργασία’ με τον Η/Υ, να βρούμε τρόπους να διαχειριστούμε τους διαθέσιμους πόρους, ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.»
006

«Σκεφτήκαμε έξω από τα συνηθισμένα»
Η Όλια αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το συγκεκριμένο Συνέδριο κατάφερε να μού δημιουργήσει καινούργια ερεθίσματα σχετικά με αυτό που θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον. Τα ερωτήματα «πώς είναι οι πόλεις τον 21ο αιώνα» και «σε τι είδους πόλεις θέλουμε εμείς οι νέοι να κατοικήσουμε» με ώθησαν να σκεφτώ έξω από τα όρια τού κανονικού και τού συνηθισμένου. Κατάλαβα πως ένας αρχιτέκτονας δεν σχεδιάζει μόνο σπίτια, αλλά καλείται να συνδυάσει ανάγκες, αισθητική και πολιτισμό για να δημιουργήσει κτήρια, κτήρια τα οποία διηγούνται και αποκαλύπτουν λεπτομέρειες που δεν βρίσκονται σε κανένα βιβλίο ιστορίας. Το Συνέδριο, λοιπόν, δεν μάς εξοικείωσε μόνο με την αρχιτεκτονική αλλά μάς ‘μύησε’ στην πόλη τού μέλλοντος χαρίζοντάς μας μια εμπειρία μοναδική ως εφόδιο ζωής.» Και κλείνει λέγοντας: «Για να μπορέσουμε να πορευτούμε προς το μέλλον και για να υπάρξει ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, εμείς ‒η νέα γενιά‒ καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την τεράστια πρόκληση ενός κόσμου που συνεχώς αλλάζει. Πώς όμως θα ανταποκριθούμε σε αυτήν; Η απάντηση είναι απλή: με την ευρεία καλλιέργειά μας!»
008

Ο μαθητής πρωταγωνιστής με ενεργό ρόλο στη μάθηση
Η Επόπτρια των Αρσακείων ‒ Τοσιτσείων Σχολείων κ. Βασιλική Παπαπέτρου-Μουρσελά, αναφερόμενη στην καινοτομία αλλά και την παιδευτική συνεισφορά τού 8ου Παναρσακειακού Μαθητικού Συνεδρίου, επισήμανε μεταξύ άλλων: «Το Συνέδριο αυτό καθιστά τον μαθητή πρωταγωνιστή με ενεργό ρόλο στη μάθηση. Τον καθιστά δημιουργό που απολαμβάνει τη μεγάλη ευκαιρία που του δίδεται να έλθει σε επαφή με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενισχύουμε, ως Σχολείο, έναν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που μόνο όφελος μπορεί να έχει για τους μαθητές μας, οι οποίοι γνωρίζουν τους αυριανούς πανεπιστημιακούς δασκάλους τους αλλά και τους φοιτητές, τους αυριανούς συμφοιτητές τους. Αυτή η επικοινωνία αποδεικνύει τον ενιαίο χαρακτήρα τής εκπαίδευσης: μαθητές, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σε μία διαδικασία ώσμωσης ποιοτικής, επιστημονικής και ανθρώπινης.
«Παιδεία ποιοτική, σύγχρονη, ανθρώπινη»
[…] Το θέμα αυτού τού συνεδρίου έχει στην καρδιά του την ποιότητα τής ζωής τού σύγχρονου ανθρώπου. Τη δυνατότητα και την ανάγκη του να αναπροσαρμόζει τη ζωή του μέσα στο περιβάλλον του, το οποίο πλήττεται σήμερα από πολυάριθμα δεινά. Η υλοποίηση αυτού τού Συνεδρίου, μέσα σε ένα κλίμα ανασφάλειας που διαμορφώθηκε όχι μόνο από την παγκόσμια επέλαση τής πανδημίας αλλά και από τα νέφη τού πολέμου στη γειτονιά μας, τις προσφυγικές ροές, την οικονομική κρίση, τις περιβαλλοντικές καταστροφές, αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι τα Αρσάκεια Σχολεία επιτυγχάνουν την ελπιδοφόρο συνέχιση τού έργου τους: να προσφέρουν στη νέα γενιά παιδεία ποιοτική, σύγχρονη, ανθρώπινη. Μια τέτοια παιδεία πιστεύουμε ότι μπορεί να αντικρούσει τον φόβο, να ενδυναμώσει το θάρρος, να αναζωπυρώσει την ελπίδα μας στη νέα γενιά, τη γενιά των παιδιών μας.»
017

Το Συνέδριο με αριθμούς:

500 μαθητές των Αρσακείων παρουσίασαν 90 εργασίες
100 εκπαιδευτικοί των Αρσακείων καθοδήγησαν τους μαθητές στις εργασίες τους
4 Εργαστήρια [Πολεοδομίας, Αρχιτεκτονικής, Πληροφορικής, Δημιουργικής Γραφής] υλοποιήθηκαν σε όλα τα συγκροτήματα των Αρσακείων από
18 πανεπιστημιακούς
6 επαγγελματίες αρχιτέκτονες,
32 φοιτητές Αρχιτεκτονικής
36 εκπαιδευτικούς των Αρσακείων
313 μαθητές των Αρσακείων
9 πανεπιστημιακοί και άνθρωποι των Γραμμάτων προήδρευσαν στις συνεδρίες
2.000 μαθητές παρακολούθησαν διαδικτυακά τις εργασίες του Συνεδρίου


016

8ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο8ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κοκκώνη 18 / Π. Ψυχικό 154 52
info@arsakeio.gr
Τηλ. 210 6755555
Φαξ. 210 6719725

ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

  • Ψηφιακό σχολείο | e-arsakeio
  • Η Στοά του Βιβλίου
  • Center for Hellenic Studies-Harvard
  • Γεώργιος Μπαμπινιώτης
  • Πολιτική της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας σχετικά με τη χρήση συστήματος βιντεoεπιτήρησης
  • Θέσεις εργασίας
  • Συμμόρφωση GDPR
  • Εστία Επιστημών Πατρών
  • Βρείτε μας στο Google Maps
Copyright © 2025 Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία (Έτος ιδρύσεως 1836) Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Powered by Infinity