Στο πλαίσιο του εορτασμού για την συμπλήρωση των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους δημιούργησαν ένα ψηφιακό λεύκωμα αποτελούμενο από επτά ενότητες στις οποίες αποτυπώνονται όψεις του 1821 μέσα από τη μάτια των μαθητών. Είναι ένα έργο 260 περίπου σελίδων και έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη Ελληνική Επανάσταση.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Αρσακείου Λυκείου Πατρών συγχαίρουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το 2015 οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησαν τη Διακήρυξη των Παρισίων, που εξηγεί ότι «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε για τη διαφύλαξη των πλουραλιστικών μας κοινωνιών είναι να προσδώσουμε κοινές θεμελιώδεις αξίες». Συμφώνησαν σε μία κοινή προσπάθεια, να διδάξουν τους μαθητές, να γίνουν ενεργοί πολίτες προωθώντας θεμελιώδη δικαιώματα και δημοκρατικές αξίες.
Το Key-Code αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι μαθητές στην εδραίωση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, με βάση τις θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες, προσδιορίζει επίσης την ανάγκη ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών για την σύνδεση των διαπροσωπικών βασικών ικανοτήτων με έμφαση στην ενσυναίσθηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων με βάση την ευαισθητοποίηση για τις θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Πατρούλα Καφούσια, καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας.
Το πρόγραμμα RoboSTEM απευθύνεται σε καθηγητές STEM Λυκείων και στους μαθητές τους και έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε θέματα STEM και στη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που προορίζεται για χρήση στα σχολεία. Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει περιεχόμενο που αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM στους μαθητές και θα παρουσιάζει παραδείγματα μαθησιακών δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης. Τέτοιου είδους θέματα αποτελούν εφαρμογές Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Τεχνολογίας.
Η συνεργασία Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Κέντρων και Σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες στοχεύει στο σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στην αξιοποίηση ενσωματωμένων συστημάτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα συστήματα αυτά επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Η εφαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων στις αίθουσες διδασκαλίας εστιάζει στην εξοικείωση των μαθητών με νέες τεχνολογίες που βασίζονται σε μικροελεγκτές.
Αποτέλεσμα των εργασιών θα είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας μελέτης μέσω της οποίας θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε μαθησιακούς πόρους με θέμα την κατασκευή και την ανάπτυξη εφαρμογών με μικροελεγκτές. Η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει νέες συνεργασίες μεταξύ μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύοντας στη μεταφορά ορθών πρακτικών και καινοτομιών μεταξύ ιδρυμάτων που έχουν ως αντικείμενό τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM.
Η υλοποίηση των εφαρμογών ήδη έχει ξεκινήσει για το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ISLab (Intelligent Systems Laboratory), το οποίο άρχισε τη λειτουργία του στο τρέχον σχολικό έτος. Η ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αποτελείται από τους: Χρήστο Ζώτο, Μηχανικό Η/Υ και Πληροφορικής και υπεύθυνο του προγράμματος και του ISLab, Νικόλαο Γιαννακόπουλο, Χημικός MSc, Αναστάσιο Ψήνα, Φυσικό PhD, Γεώργιο Θεοδωρόπουλο, Μαθηματικό, Νικολία Ηλιοπούλου, Βιολόγο, Ηλία Καραδήμα, Φυσικό, Όλγα Σταυρουλοπούλου, Γεωλόγο PhD, καθηγήτρια Πληροφορικής, και Αντρέα Γιαννακόπουλο, Χημικό.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα οργανώνεται μαθητική διαδικτυακή προσομοίωση των συνεδριάσεων
του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (MUN = Model United Nations Conference)!
Το συνέδριο οργανώνουν τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών σε συνεργασία με τον Συντονισμό του Αγγλικού Τμήματος των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Υπενθυμίζουμε ότι τα συνέδρια αυτά είναι μια προσομοίωση των πραγματικών συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε., όπου οι μαθητές μετατρέπονται σε διπλωμάτες εκπροσωπώντας μια χώρα που ΔΕΝ είναι η δική τους και πρέπει να επιλύσουν διεθνή προβλήματα μέσω τού διαλέγεσθαι (debate), της διαπραγμάτευσης (negotiation), της αντιπαράθεσης (juxtaposition) και του συμβιβασμού (compromising).
H επίσημη γλώσσα του διήμερου συνεδρίου είναι τα Αγγλικά.
Κατά τη διάρκεια τής προετοιμασίας τους, οι μαθητές επισκέπτονται την πρεσβεία τής χώρας που εκπροσωπούν και συνομιλούν με τον πρέσβη για την πολιτική που θα ακολουθήσουν, η οποία αποτυπώνεται σε γραπτό κείμενο (resolution) που συζητιέται και κατατίθεται στο συνέδριο.
MUN με Διεθνή Πιστοποίηση
Το συνέδριο των Αρσακείων Σχολείων Πατρών (ATS MUN) έχει λάβει τη διεθνή πιστοποίηση από τον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης Μαθητικών Συνεδρίων Ο.Η.Ε. μετά από ετήσια αξιολόγηση.
Going digital: μια ακόμη πρόκληση!
Το φετινό συνέδριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά. Είναι η πρώτη φορά που θα επιχειρηθεί κάτι τέτοιο σε μαθητικό συνέδριο. Οι μαθητές όχι μόνο θα αποκομίσουν τα αναγνωρισμένα διεθνώς οφέλη αυτού του τύπου των συνεδρίων, αλλά και θα προετοιμαστούν για τη μετέπειτα φοιτητική και επαγγελματική ζωή τους συμμετέχοντας σε ψηφιακές δραστηριότητες. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 7-8 Νοεμβρίου 2020. Όλες οι χρήσιμες λεπτομέρειες αναρτώνται στον ιστότοπο του συνεδρίου http://www.atsmun.gr/
Από τη Διεύθυνση
του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών
Σε μια εποχή υψηλών απαιτήσεων, απρόβλεπτων εξελίξεων και έντονων κοινωνικοοικονομικών μεταβολών, ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων προϋποθέτει πιο επιτακτικές διεργασίες.
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής κατάλληλης επιλογής αντικειμένου σπουδών, η οποία θα εξασφαλίζει στους νέους μια πολλά υποσχόμενη επαγγελματική πορεία, συμμετέχει μαζί με άλλους εννέα εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Πανεπιστήμια και Σχολεία) από την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Βουλγαρία στο τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ G-Guidance, που έχει ως σκοπό:
α) Τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την υλοποίηση ολοκληρωμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού.
β) Την εκπαίδευση και υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων, σχολικών ψυχολόγων σχετικά με τη χρήση τής διαδικτυακής πλατφόρμας ως εργαλείου, για να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν στην επαγγελματική καθοδήγηση των νέων.
γ) Τη δημιουργία μιας ανοιχτής βάσης δεδομένων (π.χ. συνεντεύξεων) με τη χρήση υψηλής ποιότητας πολυμέσων, που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να αξιοποιούν τα δεδομένα της και να αντλούν τις κατάλληλες πληροφορίες για τις μελλοντικές τους επιλογές.
Η αξιολόγηση στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών θεωρείται εργαλείο για την βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με το ψηφιακό εργαλείο SELFIE, του οποίου η χρήση έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Σχολεία έδωσαν τη δυνατότητα σε μαθητές και καθηγητές να αξιολογήσουν ανώνυμα την ποιότητα εκπαίδευσης, κυρίως σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Η πρόοδος των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι αλματώδης και για κάθε σχολείο η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και καθηγητών πρέπει να θεωρείται προτεραιότητα αιχμής. Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία πάντα πρωτοπόρος, αξιοποιεί εδώ και δέκα χρόνια την εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio στην οποία είναι αναρτημένο πλούσιο πρωτογενές ψηφιακό υλικό για κάθε μάθημα σε κάθε τάξη και σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Τα Αρσάκεια αναγνωρίζοντας τη σημασία της φυσικής παρουσίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, καθώς και της δια ζώσης διδασκαλίας, στοχεύουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.