Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 49 1 2 3 4 5 6 7
week 50 8 9 10 11 12 13 14
week 51 15 16 17 18 19 20 21
week 52 22 23 24 25 26 27 28
week 1 29 30 31

Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και η ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα περιβαλλοντικά θέματα ξεκινάει νωρίς στα Αρσάκεια: από τα νηπιαγωγεία μας!
















dhm-p@arsakeio.grgym-p@arsakeio.gr

 001

 

ERASMUS DAYS ΣΤΟ Α’ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΤΟΣΙΤΣΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΚΑΛΗΣ
Φέτος, το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης γιορτάζει τις Ημέρες ERASMUS, μια πανευρωπαϊκή γιορτή για τη διάδοση των ευεργετημάτων από τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα, που διενεργούνται με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Στο πλαίσιο του εορτασμού αυτού καθηγητές και μαθητές του Α’ Λυκείου που συμμετέχουν στο #erasmusdays έχουν ετοιμάσει μία έκθεση των καλλιτεχνικών έργων των μαθητών για τα προγράμματα Erasmus+ του σχολείου τους ARCH, YES-U!! και ReACT!. Η γιορτή δίνει επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τις εργασίες που έχουν εκπονήσει οι μαθητές, φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τις επισκέψεις στα ευρωπαϊκά σχολεία, το βίντεο-animation «Η Αλίκη στη χώρα των τεράτων» και βίντεο από τις θεατρικές παραστάσεις «Βιολογικός Μετανάστης» του Αρκά και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, που παρουσιάστηκαν στο σχολείο μας κατά τις επισκέψεις των ξένων ομάδων.
Κατά την τελευταία τριετία το Α’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης έχει αναπτύξει πλήθος διεθνών δράσεων με επίκεντρο τρία Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπούν στη μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών του Α’ Τοσιτσείου Λυκείου σε εταιρικά σχολεία του εξωτερικού, προκειμένου να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και εκπαίδευσης, να ερευνήσουν φλέγοντα θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας και να συμμετάσχουν σε ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Τα προγράμματα διενεργούνται υπό την αιγίδα της Ε.Ε., ενώ καίριος είναι ο καθοδηγητικός και εποπτικός ρόλος της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού ΙΚΥ.
Περισσότερα εδώ.

Συνεργασία, Αυτοπεποίθηση, Γνώση, Εμπειρία και Καινοτομία: σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουν οι μαθητές των τμημάτων Β3 και Β4 του Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τα οφέλη που αποκόμισαν από τις πολύμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες «Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου» με συνακόλουθη «Σύνταξη Δελτίου Τύπου» και «Συγγραφή άρθρων για την Οικονομία», με επιστέγασμα τη δημοσίευσή τους στην «Οικονομική Εφημερίδα για μια Βιώσιμη Οικονομία», που επιμελείται η Συντονίστρια Οικονομίας κ. Δ. Μακρή.

logo organizing com


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  • Βασιλική Παπαπέτρου – Μουρσελά, Φιλόλογος, Επόπτρια των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
  • Δημήτριος Κλαυδιανός, Φυσικός, Συντονιστής Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία
  • Ιωάννης Βακαλόπουλος, Φυσικός, Διευθυντής στο Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Παναγιώτης Βάββας, Χημικός, Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Χρήστος Γεωργίου, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
  • Χρήστος Δευτεραίος, Φυσικός, Β΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Θεόδωρος Μεταλληνός, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού

logo organizing com

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • Ευάγγελος Γαζής, Ομότιμος Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών, Ταξιάρχης των Ιπποτών της τάξης Palmes Academiques της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εθνικός Εκπρόσωπος Εκπαίδευσης στο CERN
  • Marco Battaglia, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Σάντα Κρουζ και στο Εθνικό Εργαστήριο του Lawrence Berkeley
  • Εμμανουήλ Τσεσμελής, Επισκέπτης Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Γενικός Διευθυντής Μονάδας CERN
  • Ανδρομάχη Τσίρου, Καθηγήτρια Σωματιδιακής Φυσικής, Ερευνήτρια στο Πείραμα CMS-CERN
  • Ιωάννης Αποστολάκης, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών, Επικεφαλής της ομάδας CERN – Geant4
  • Αλέξανδρος Κεχαγιάς, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής Υψηλών Ενεργειών και Βαρύτητας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών
  • Μιχαήλ Κόκκορης, Καθηγητής Πειραματικής Φυσικής και Εφαρμογών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών

Στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 διεξήχθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην Ελλάδα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, με αντικείμενο τη Διδασκαλία της Αστρονομίας, από την ομάδα εργασίας NASE της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. *

Η Φ.Ε., συνεχίζοντας την παράδοση που έχει σε εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα, μαζί με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ), έθεσαν τα  σεμινάρια υπό την αιγίδα τους.

Στα Σεμινάρια-εργαστήρια συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου με καθημερινά υλικά έφτιαξαν «αστρονομικά όργανα». Προτάθηκαν «μοντέλα» αστρονομικών φαινομένων που οι μαθητές θα μελετούν στο σχολείο και «αστρονομικές παρατηρήσεις» που θα παίρνουν με τα όργανα αυτά. Η διαδικασία αυτή παιδαγωγικά είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να κινητοποιήσουν, αναπτύξουν και ενισχύσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες των μαθητών τους.

Η γλώσσα των Σεμιναρίων ήταν τα Αγγλικά, αλλά όλο το υλικό, που παρουσιαζόταν, ήταν μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Στις 11 και 12 Μαρτίου διεξήχθη ο δεύτερος κύκλος αυτών των Σεμιναρίων με θέμα την Αστροβιολογία!

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα εδώ: https://astronomy.arsakeio.gr


*Τα σεμινάρια αυτά διοργανώθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, που είναι η εφαρμογή της Αστρονομίας για διδασκαλία και εκπαίδευση σε σχολικό επίπεδο.

Ξεκινώντας τη φοιτητική τους ζωή οι απόφοιτοι των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων μιλούν για τα  βιώματα και τις ξεχωριστές εμπειρίες τους από τη φοίτησή τους στα Σχολεία μας, στο Ψυχικό, στην Εκάλη, τη Θεσσα  λονίκη, την Πάτρα, στα Ιωάννινα. Ευχόμαστε σε όλους τους αποφοίτους μας το νέο περιβάλλον και οι σπουδές τους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να χαράξουν την προσωπική τους πορεία δημιουργικά με οδηγό τα ενδιαφέροντά τους.

Ιστορικό τού κτηρίου των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού


Το 1927 η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία αγόρασε οικόπεδο 60 στρεμμάτων στο Παλαιό Ψυχικό για την ανοικοδόμηση ενός σύγχρονου σχολείου με χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας, που θα αντικαθιστούσε το «Παλαιόν Αρσάκειο» επί τής οδού Σταδίου, το γνωστό και ως Αρσάκειο Μέγαρο.

Η θεμελίωση τού νέου κτηρίου έγινε στις 23 Ιουλίου 1931, επί προεδρίας Ι. Κουντουριώτη, ενώ το σχολικό κτήριο οικοδομήθηκε το 1933, σε σχέδια των αρχιτεκτόνων Ανδρέα Κριεζή και Αναστασίου Μεταξά.

Σήμερα το εμβληματικό σχολικό συγκρότημα των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού αποτελείται από:


Το κεντρικό κτήριο όπου στεγάζονται τα δημοτικά, εκτός από το Γ ΄Αρσάκειο Δημοτικό Ψυχικού που στεγάζεται σε ξεχωριστό κτήριο, τα γυμνάσια και τα λύκεια.

Νηπιαγωγείο σε αυτόνομο κτήριο

Θέατρο

Αθλητικές εγκαταστάσεις (κεντρικό στίβο, ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ και τένις, γυμναστήρια, κλειστά γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ, ανοιχτό γήπεδο 5χ5)

Σχολική Βιβλιοθήκη

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Ποικίλα Εργαστήρια (Φυσικής, Χημείας Πληροφορικής, Τεχνολογίας)

Μικρό υπαίθριο αμφιθέατρο

Προαύλιο χώρο

τον Ιερό Ναό τής Αγίας Αναστασίας

Χώρους στάθμευσης

(Στους χώρους των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού μπορείτε να περιηγηθείτε εικονικά στην ιστοσελίδα τού Σχολείου.)


Θέατρο


Στο κεντρικό κτήριο στη δεξιά πλευρά της κεντρικής αίθουσας τού Σχολείου βρίσκεται το θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού με άνετη αίθουσα και ευρύχωρη κλασική ιταλική σκηνή (διαστάσεων 12χ24 μέτρα).

Νηπιαγωγείο Αρσακείων Ψυχικού


Κτηριακό συγκρότημα


Μετά τη μεταφορά των Αρσακείων Σχολείων από το Αρσάκειο Μέγαρο στο Ψυχικό το Νηπιαγωγείο άρχισε να ξαναλειτουργεί από το 1955, ενώ η ανοικοδόμηση χωριστού κτηρίου ολοκληρώθηκε το 1957.

Το 1965 προστέθηκε νέα πτέρυγα σε σχέδια τού αρχιτέκτονα τής Εταιρείας και καθηγητή τού ΕΜΠ Θεοχάρη Πολυχρονόπουλου.

Από το 1987 κρίθηκε αναγκαία η νέα επέκταση τού κτηρίου και το Δ.Σ. τής Φ.Ε., με τον μόλις εκλεγέντα νέο του Πρόεδρο καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη, αποφάσισε την προσθήκη ορόφου στο αρχικό κτήριο, σε σχέδια τού αρχιτέκτονα Ιωάννη Λεοντόπουλου.

Το συγκρότημα του Νηπιαγωγείου στεγάζεται πλέον σε δύο (2) ορόφους, εκτάσεως 1.864 τ.μ., σε ένα κατάφυτο περιβάλλον 60.000 τ.μ

Κτήρια τής Α΄ τάξης Δημοτικού - Τα Δημοτικά τού δάσους...


Το 2001 ανακατασκευάστηκαν και επαναχρησιμοποιήθηκαν τα δύο περίπτερα των Δημοτικών στο μικρό δάσος ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και το κεντρικό κτήριο των Σχολείων, στα όρια τής Παιδικής Χαράς.

Εκεί στεγάστηκαν όλα τα τμήματα τής Α΄ τάξης Δημοτικού με σκοπό την ομαλή και ασφαλέστερη μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό.

Ο περιβάλλων χώρος μεταξύ τής Παιδικής Χαράς τού Νηπιαγωγείου και των Δημοτικών τού δάσους διαμορφώθηκε με δενδροφυτεύσεις, τοποθέτηση καθιστικών πάγκων και πλακόστρωση διαδρόμων.

Στα Δημοτικά τού δάσους κατασκευάστηκε και νέο γήπεδο μίνι ποδοσφαίρου 5x5 για τα παιδιά τής Α΄ Δημοτικού, αλλά και για χρήση από τους μαθητές των Απογευματινών Ομίλων.


Σχολική Βιβλιοθήκη


Βιβλιοθήκη λειτουργούσε ήδη από το 1862 στο πρώτο Αρσάκειο Σχολείο, στο Αρσάκειο Μέγαρο στο κέντρο τής Αθήνας, σε εποχές που δεν υπήρχε καν ο θεσμός τής σχολικής βιβλιοθήκης!

Η παράδοση αυτή συνεχίζεται και με τις σύγχρονες σχολικές βιβλιοθήκες όλων των Αρσακείων Σχολείων οι οποίες λειτουργούν με συστήματα βιβλιοθηκονομίας και με εξειδικευμένο προσωπικό, εμπλουτίζονται συνεχώς από επιλεγμένα βιβλία και φιλοξενούν μαθητές και εκπαιδευτικούς μπορούν να δανείζονται βιβλία ή να διαβάζουν τα στα αναγνωστήρια των βιβλιοθηκών κάθε σχολικού συγκροτήματος.

Πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού


Η πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού ανακαινίστηκε το 1998 με χορηγία τού Προέδρου τού Ομίλου Interamerican Δημήτρη Κοντομηνά, σε σχέδια και επιμέλεια τού ιστορικού τού βιβλίου και εταίρου τής Φ.Ε. Κωνσταντίνου Στάικου. Εγκαινιάστηκε την ίδια χρονιά από τον υπουργό Παιδείας Γεράσιμο Αρσένη, παρουσία πολιτικών, ακαδημαϊκών, πανεπιστημιακών, λογοτεχνών και εκπαιδευτικών από πολλά σχολεία.

Με αυτήν την ανακαίνιση αποτέλεσε την πρώτη εφαρμοσμένη πρόταση οργάνωσης και λειτουργίας μιας πρότυπης σχολικής βιβλιοθήκης, συνδυασμού παραδοσιακής και ηλεκτρονικής συγχρόνως βιβλιοθήκης.

Στεγάζεται από το 1989 στον α΄ όροφο τού κτηρίου τής παλαιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας και είναι έτσι σχεδιασμένη, σε μια ευρύχωρη, με φυσικό φωτισμό, αίθουσα δυναμικότητας 40 θέσεων, ώστε να συνδυάζει την επιβλητική ατμόσφαιρα τής κλασικής βιβλιοθήκης με έναν σύγχρονο χώρο μελέτης για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Αριθμεί γύρω στους 20.000 τόμους ελληνικών και ξένων βιβλίων, πολυάριθμα έργα αναφοράς (εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, λευκώματα, άτλαντες, πολύτομα έργα κ.λπ.), καθώς και βιβλία Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Λογοτεχνίας (ελληνικής και ξένης), σπάνιες εκδόσεις και συλλογές, μεγάλο αριθμό ελληνικών και ξένων περιοδικών, που αναφέρονται σε διαφόρους γνωστικούς τομείς, σχολικά βοηθήματα κ.ά.

Σε αυτήν πραγματοποιούνται, επίσης, εκπαιδευτικά προγράμματα φιλαναγνωσίας, εκδηλώσεις που έχουν σχέση με το βιβλίο (βιβλιοπαρουσιάσεις, συζητήσεις με συγγραφείς, πανεπιστημιακούς καθηγητές και ερευνητές) σε συνεργασία με τα Σχολεία, και εκθέσεις βιβλίων.

Περιλαμβάνει δύο τμήματα:

1. Παιδική Βιβλιοθήκη


Η παιδική και η εφηβική συλλογή βιβλίων είναι συγκεντρωμένη στο Παιδικό Τμήμα τής βιβλιοθήκης που λειτουργεί σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο.
Απευθύνεται σε μαθητές των Α΄ έως Στ΄ τάξεων του Δημοτικού, ενώ διαθέτει και ένα επιμέρους τμήμα με εφηβικά βιβλία για τις τάξεις του Γυμνασίου.

2. Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη


Το Ηλεκτρονικό Τμήμα τής Βιβλιοθήκης είναι ένας υπερσύγχρονος χώρος με σύνδεση στο διαδίκτυο, στο οποίο οι χρήστες έχουν πρόσβαση μέσω 6 υπολογιστών, με προγράμματα πολυμέσων και εφαρμογών πληροφορικής και με οπτικοακουστικό υλικό σε ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.


Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Ένα μοναδικό μουσείο μέσα στο σχολείο!


Το 1993, με απόφαση τού Διοικητικού Συμβουλίου και τού πρόεδρου καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη, ιδρύθηκε το σημερινό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο ισόγειο τού κτηρίου τής παλαιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας.

Κύριος στόχος τής δημιουργίας τού Μουσείου ήταν «Το Μουσείο να γίνει Σχολείο» και να συμβάλει στη βιωματική και διαθεματική μάθηση, μέσα από εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα τής σύγχρονης μουσειακής αγωγής.

Οι συλλογές τού Μουσείου


Οι πλούσιες συλλογές του Μουσείου εξυπηρετούν τον κύριο στόχο του, την προώθηση των Φυσικών Επιστημών και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές.

Διαθέτει σπάνιες συλλογές από περισσότερα από 80 είδη πτηνών τής ελληνικής πανίδας, θηλαστικά, ερπετά, υπό εξαφάνιση ζώα κ.ά, καθώς και μια Ιδιαίτερα σημαντική συλλογή οστράκων, ορυκτών, πετρωμάτων και απολιθωμάτων σε χωριστό τμήμα τού Μουσείου.

Σημαντικό απόκτημα τού Μουσείου είναι ο αναλογικός σεισμογράφος που παραχωρήθηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών.


Αθλητικές εγκαταστάσεις των Αρσακείων Ψυχικού


Το 2009 το Δ.Σ. τής Φ.Ε. πραγματοποιήθηκε η ανακατασκευή τού στίβου και των γηπέδων, που λειτουργούσαν από τις αρχές της δεκαετίας τού 1970 με την ευγενική χορηγία τού Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης ως προσφορά σε ένα μη κερδοσκοπικό ιστορικό Σχολείο όπως είναι το Αρσάκειο.

Έτσι οι αθλητικές εγκαταστάσεις των Αρσακείων Ψυχικού περιλαμβάνουν σήμερα:

- Στίβο 200 μέτρων, 6 διαδρομών, που περιλαμβάνει δύο γήπεδα ποδοσφαίρου 5 x 5 ή εναλλακτικά ένα 7 x 7

- Γήπεδο ποδοσφαίρου 5 x 5

- Δύο γήπεδα καλαθοσφαίρισης

- Δύο μικρότερα γήπεδα καλαθοσφαίρισης

- Ένα γήπεδο πετοσφαίρισης

- και Δύο κλειστές αίθουσες γυμναστικής με ξύλινο δάπεδο

Μια ισόγεια αίθουσα για τα παιδιά τού Δημοτικού, η οποία περιλαμβάνει γήπεδο καλαθοσφαίρισης ή εναλλακτικά πετοσφαίρισης, και μια διώροφη για τα παιδιά των Γυμνασίων – Λυκείων με επίτοιχα πολύζυγα και γήπεδο πετοσφαίρισης.

Όλοι οι αθλητικοί χώροι χρησιμοποιούνται καθημερινά για τις ανάγκες τού ωρολογίου προγράμματος Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων.

Τα Σαββατοκύριακα διοργανώνονται ημερίδες αθλοπαιδιών και στίβου μεταξύ των σχολείων τής Εκάλης και τού Ψυχικού.

Ξεχωριστές είναι οι αθλητικές εγκαταστάσεις τού Νηπιαγωγείου με ιδιαίτερους χώρους για υπαίθριες δραστηριότητες:

Μεγάλη αμμοδόχο (8,40μ. x 20,00μ.), με ντουλάπα για τα παιχνίδια τής άμμου.

Εσωτερική παιδική χαρά με αμμοδόχο (εμβαδού 570τ.μ.)

Κεντρική παιδική χαρά (εμβαδού 445τ.μ.)

Εξωτερική παιδική χαρά με αμμοδόχο (εμβαδού 376τ.μ.)

Υπαίθριο θεατράκι

Τρεις (3) ξεχωριστούς χώρους με γκαζόν, για ελεύθερο παιγνίδι (συνολικού εμβαδού 2.000τ.μ.)

Λαχανόκηπο Νηπιαγωγείου

Ανθόκηπο Νηπιαγωγείου

Χώρο με γκαζόν για οργανωμένες δραστηριότητες
(εσωτερική αυλή εμβαδού 830τ.μ.)

Μικρή αίθουσα μουσικοκινητικής στο κτήριο τής Συμβουλευτικής Ψυχολογικής Υπηρεσίας


Εργαστήρια Φυσικής, Χημείας Βιολογίας Γυμνασίων - Λυκείων


Στα Αρσάκεια Σχολεία λειτουργούν τα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας ήδη από τις αρχές τού περασμένου αιώνα καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τής πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.

Σήμερα, για να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών των δύο γυμνασίων και των τριών λυκείων των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, λειτουργούν 2 εργαστήρια Φυσικών Επιστημών.

Οι αίθουσες διαθέτουν πλούσιο σχολικό εργαστηριακό εξοπλισμό και παρέχουν και τη δυνατότητα χρήσης των πολυμέσων (Η/Υ, μηχανήματος προβολής, οθόνης και σύνδεσης με το διαδίκτυο) κατά τη διάρκεια τού μαθήματος, σύμφωνα με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Εργαστήρια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών


Τα Σχολεία Ψυχικού διαθέτουν τέσσερεις υπερσύγχρονες αίθουσες εργαστηρίων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στον χώρο τού κεντρικού κτηρίου και στον όροφο τής Βιβλιοθήκης, συνολικής δυναμικότητος 50 θέσεων εργασίας μαθητών, καθώς και μια αίθουσα tablet 30 θέσεων εργασίας.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι σε μόνιμη κεντρική σύνδεση στο Διαδίκτυο (όπως και όλο το Σχολείο εξάλλου) προκειμένου να εξασφαλίζεται η προστατευμένη, όσον αφορά το περιεχόμενο, πρόσβαση στις στις διάφορες πηγές πληροφόρησης.

Τα εργαστήρια διαθέτουν επιπλέον τον απαραίτητο υποστηρικτικό εξοπλισμό (π.χ. εκτυπωτές, σαρωτές, web κάμερα, προβολέα data – οθόνη) και μεγάλο εύρος εξειδικευμένου λογισμικού για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Χάρη στην ποιότητα και τις υψηλές προδιαγραφές τους τα εργαστήριά είναι Πιστοποιημένα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης από το Υπουργείο Παιδείας και χρησιμοποιούνται σε προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και για πρωτοποριακές εφαρμογές νέου εκπαιδευτικού λογισμικού.


Μουσείο Αναλογικής Τεχνολογίας


Τα δέκα τελευταία χρόνια, άρχισαν να συγκεντρώνονται τα παροπλισμένα όργανα και μηχανήματα από τους διαφόρους χώρους των Σχολείων, τα οποία συντηρήθηκαν και, αφού αποκαταστάθηκε η λειτουργία τους, το 2015 δημιουργήθηκε το Μουσείο Αναλογικής Τεχνολογίας, που στεγάσθηκε σε ειδική κατασκευή στον αύλειο χώρο των Σχολείων τού Ψυχικού.

Η συλλογή των μηχανημάτων και των οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν κατά το παρελθόν για την εκπαίδευση των Αρσακειάδων αποτελεί για τους σημερινούς μαθητές μια μοναδική βιωματική εμπειρία αλλά και εξαιρετικό εργαλείο τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Πρόκειται για μηχανήματα αναλογικής τεχνολογίας που είχε προηγηθεί τής σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας. Μηχανήματα αναλογικού ήχου (μαγνητόφωνα, ραδιόφωνα, ηχητικές κονσόλες, τηλέφωνα κ.ά.) και αναλογικής εικόνας (κινηματογραφικές μηχανές, προβολικά μηχανήματα, φωτογραφικές μηχανές κ.ά.), καθώς και μηχανήματα αναλογικού τύπου που σχετίζονται με την τυπογραφία (γραφομηχανές, πολύγραφοι, εκτυπωτικά μηχανήματα).

Οι ξεναγήσεις των μαθητών στον χώρο έχουν στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η παρατηρητικότητα και η διάθεσης των μαθητών για ανακάλυψη και διερεύνηση.

Το Αρχείο τής Φ.Ε.


Καθώς η ιστορία των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων αποτελεί σημαντικό μέρος τής εκπαιδευτικής ιστορίας τής Ελλάδας.

το Διοικητικό Συμβούλιο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας αποφάσισε το 1989 να δημιουργήσει αρχείο για την ταξινόμηση, την καταγραφή και τη διαφύλαξη τού ιστορικού υλικού από όλα τα χρόνια τής λειτουργίας των Σχολείων και τής Εταιρείας.

Αυτή τη στιγμή το αρχείο, σε έναν ανακαινισμένο χώρο 200 τετραγωνικών μέτρων στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού, έχει αποτυπώσει ένα μεγάλο μέρος τής ιστορίας τής Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, με βιβλία και έντυπα εκδόσεων τής Φ.Ε., Αρχεία των Παιδαγωγικών Ακαδημιών των Αρσακείων , φωτογραφίες από σχολικές εκδηλώσεις, μητρώα, προγράμματα, ημερολόγια, τους εσωτερικούς κανονισμούς και Βιβλία των Σχολείων της Φ.Ε., μαθητολόγια, αφίσες, προγράμματα και προσκλήσεις από τις σχολικές δραστηριότητες.


Ιερός Ναός της Αγίας Αναστασίας


Το σχολικό συγκρότημα των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού περιλαμβάνει ιερό ναό σταυροειδή με τρούλο, που κατασκευάστηκε το 1935 σε σχέδια τού αρχιτέκτονα τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Α. Κριεζή.

Ο ναός είναι αφιερωμένος στην Αγία Αναστασία τη Ρωμαία και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1936, αντικαθιστώντας τον ομώνυμο ναό τού Αρσακείου Μεγάρου, τον οποίο είχε ιδρύσει και εξοπλίσει ο Απόστολος Αρσάκης στη μνήμη τής συζύγου του Αναστασίας.

Τον ναό αγιογράφησε μεταξύ των ετών 1965-1968 ο αγιογράφος Ιωάννης Ψυχάκης.

Ανακαίνιση τού ναού


Ο ιερός ναός τής Αγίας Αναστασίας τής Ρωμαίας στα Αρσάκεια Ψυχικού, στον οποίο εκκλησιάζονται οι μαθητές τού Σχολείου εδώ και 164 χρόνια, είναι συνυφασμένος με την ιστορία των Σχολείων.

Με τη φθορά τού ναού ωστόσο με το πέρασμα προέκυψε η ανάγκη μιας γενικής ανακαίνισης, καθώς και τής αποκατάστασης τής αγιογράφησης , το κόστος τής οποίας ανέλαβε να καλύψει εξολοκλήρου το ζεύγος Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου.

Στις 29 Οκτωβρίου 2018 τελέστηκαν με λαμπρότητα τα Θυρανοίξια επί τη ανακαινίσει τού ναού από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μάνης κ. Χρυσόστομο, παρουσία των χορηγών, στους οποίους ο Πρόεδρος τής Φ.Ε. καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης απένειμε τιμητική πλακέτα.

Κτήριο Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης


Το συγκρότημα των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης κατασκευάστηκε τη δεκαετία τού 1970 και παραμένει μέχρι σήμερα ένα υπερσύγχρονο σχολικό συγκρότημα, διατεταγμένο σε πτέρυγες και σε επίπεδα προσαρμοσμένα στις κλίσεις τού εδάφους, τα οποία εξασφαλίζουν ανεξαρτησία σε κάθε σχολική βαθμίδα.

Νηπιαγωγεία Αρσακείων Εκάλης


Το σχολικό έτος 2011-2012 η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία προχώρησε στη διεύρυνση των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης με την ίδρυση και τη λειτουργία τεσσάρων διθέσιων Νηπιαγωγείων σε ιδιαίτερη πτέρυγα, δίπλα στα Δημοτικά.

Τα κτήρια των Νηπιαγωγείων κατασκευάστηκαν με σύγχρονες προδιαγραφές και σύγχρονα υλικά, μετά από προσεκτική μελέτη και σχεδιασμό, ώστε να καλύπτουν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες τής προσχολικής εκπαίδευσης και αγωγής.

Συγκεκριμένα, τα 4 νηπιαγωγεία στεγάζονται σε δύο επίπεδα τα οποία περιλαμβάνουν 10 αίθουσες διδασκαλίας, 2 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, 2 αίθουσες εκδηλώσεων, εξοπλισμένο ιατρείο, γραφεία, χώρους υγιεινής για τα παιδιά, το προσωπικό και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, 2 κουζίνες και λοιπούς βοηθητικούς χώρους.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λήψη μέτρων για την ασφαλή χρήση τού κτηρίου από τα παιδιά και τους εργαζόμενους.

Αθλητικές εγκαταστάσεις των Αρσακείων Εκάλης


Τα Αρσάκεια Σχολεία τής Εκάλης διαθέτουν αθλητικές εγκαταστάσεις γενικών διαστάσεων 70,50x44μ. και συνολικού εμβαδού 2.850 τ.μ. που περιλαμβάνουν:

Κλειστό Γυμναστήριο Δημοτικών, με γήπεδο καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης και πολύζυγα, Αίθουσα μπαλέτου, Αίθουσα μουσικοκινητικής και Αίθουσα ρυθμικής

Κλειστό Γυμναστήριο Γυμνασίων, με γήπεδο καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης και πολύζυγα

Κλειστό Γυμναστήριο Λυκείων, με γήπεδο καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης και πολύζυγα

Κλειστό κολυμβητήριο:

Η κατασκευή τού κλειστού κολυμβητηρίου των Αρσακείων-Τοσιτείων Σχολείων Εκάλης, διαστάσεων 25x12,5 μ., ολοκληρώθηκε το 1989 και το κολυμβητήριο εγκαινιάστηκε το 1990 από την υφυπουργό Πολιτισμού και απόφοιτο των Αρσακείων Σχολείων κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά.

Στεγάζεται σε ανεξάρτητο συγκρότημα αθλητικών εγκαταστάσεων το οποίο περιλαμβάνει και δύο κλειστά γήπεδα καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης εκατέρωθεν τού κολυμβητηρίου.

Το κλειστό κολυμβητήριο διαθέτει τζαμαρία η οποία εξασφαλίζει φυσικό φως, οροφή με θόλο, έξι διαδρόμους κολύμβησης και αποδυτήρια εξοπλισμένα με ντους και τουαλέτες.

Κάθε χρόνο πραγματοποιείται σε αυτό εσωτερικό πρωτάθλημα κολύμβησης για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου των Αρσακείων-Τοσιτείων Σχολείων και περιοδικά φιλοξενούνται οι Αγώνες Κολύμβησης ΑΣΙΣ μεταξύ μαθητών ιδιωτικών σχολείων.

Αίθουσα τζούντο

Στίβο με μεταλλικές κερκίδες, 200 μέτρων από ταρτάν, με 6 διαδρομές και ευθεία τερματισμού μήκους 75μ. και 7 διαδρομών, όπου πραγματοποιείται ο αγώνας ταχύτητας των 100μ.

Διάδρομο και σκάμμα άλματος εις μήκος

Γήπεδο ποδοσφαίρου 5 x 5 διαστάσεων 22x40μ., καλυμμένο με τεχνητό χλοοτάπητα

Ανοιχτό μικρό γήπεδο πετοσφαίρισης

Ανοιχτό μικρό γήπεδο καλαθοσφαίρισης - χειροσφαίρισης

Ανοιχτό μικρό γήπεδο καλαθοσφαίρισης - αντισφαίρισης

Ανοιχτό μικρό γήπεδο καλαθοσφαίρισης - αντισφαίρισης - πετοσφαίρισης

Καθημερινά σε όλη τη διάρκεια τού σχολικού έτους οι αθλητικές εγκαταστάσεις των Σχολείων χρησιμοποιούνται για το ωρολόγιο πρόγραμμα τής Φυσικής Αγωγής από τους μαθητές όλων των βαθμίδων και το απόγευμα από τους αθλητικούς ομίλους, ενώ τα Σαββατοκύριακα διεξάγονται ημερίδες αθλοπαιδιών, ποδοσφαίρου, κολύμβησης και στίβου μεταξύ των Αρσακείων και Τοσιτσείων Σχολείων, καθώς και αγώνες στο πλαίσιο των Α.Σ.Ι.Σ (Αθλητικές Συναντήσεις Ιδιωτικών Σχολείων).

Κουρμούλειος Βιβλιοθήκη


Το 1987 από το νέο Δ.Σ. τής Φ.Ε., με πρόεδρο τον καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη, δημιουργήθηκε η «Κουρμούλειος Βιβλιοθήκη», στη μνήμη τού Γεωργίου Κουρμούλη προέδρου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας από το 1969 έως το 1977, επί της προεδρίας τού οποίου κατασκευάστηκε και το σχολικό συγκρότημα των Αρσακείων Εκάλης.

Πρόκειται για μια ενιαία σχολική βιβλιοθήκη για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια των Αρσακείων-τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, που στεγάζεται σε αίθουσα 210 τ.μ., η οποία διαθέτει φυσικό φωτισμό και θέα μέσω τζαμαρίας στο εσωτερικό αίθριο τού Σχολείου.

Η νέα σύγχρονη ενιαία βιβλιοθήκη περιλαμβάνει Αναγνωστήριο και ειδικό χώρο για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση σε 20.000 τόμους βιβλίων: επιστημονικά συγγράμματα, παιδικά βιβλία, περιοδικά, έργα Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, σχολικά βοηθήματα, λευκώματα, ξενόγλωσσα βιβλία, εγκυκλοπαίδειες και λεξικά.

Το υλικό της είναι ταξινομημένο και τεκμηριωμένο σύμφωνα με τα διεθνή βιβλιοθηκονομικά πρότυπα και διαθέτει αυτοματοποιημένο σύστημα καταλογογράφησης, αναζήτησης, ανάκτησης δεδομένων, διαδικασίας δανεισμού, παραγγελιών, διαχείρισης περιοδικών κ.λπ.

Στον χώρο τής Βιβλιοθήκης πραγματοποιούνται ξεναγήσεις, εκθέσεις βιβλίων και περιοδικών, ομιλίες συγγραφέων, λέσχες ανάγνωσης, διαθεματικά προγράμματα και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Εργαστήρια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών


Τα Σχολεία Εκάλης διαθέτουν 4 σύγχρονα εξοπλισμένες αίθουσες εργαστηρίων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών συνολικής δυναμικότητας 50 θέσεων εργασίας για τους μαθητές τής Δευτεροβάθμιας, στο κτηριακό συγκρότημα των Γυμνασίων – Λυκείων, και μία αίθουσα Η/Υ δυναμικότητας 18 θέσεων εργασίας, στο κτηριακό συγκρότημα των Δημοτικών.

Οι Η/Υ είναι σε μόνιμη κεντρική σύνδεση στο Διαδίκτυο προκειμένου να εξασφαλίζεται η προστατευμένη, όσον αφορά στο περιεχόμενο, πρόσβαση στις σύγχρονες πηγές πληροφόρησης.

Τα εργαστήρια διαθέτουν επιπλέον τον απαραίτητο εποπτικό και υποστηρικτικό εξοπλισμό (π.χ. εκτυπωτές, σαρωτές, web κάμερα, προβολέα data – οθόνη) και μεγάλο εύρος εξειδικευμένου λογισμικού για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Χάρη στις υψηλές προδιαγραφές τους τα εργαστήρια των Αρσακείων Εκάλης, όπως και τού Ψυχικού, λειτουργούν ως πιστοποιημένα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης από το Υπουργείο Παιδείας και χρησιμοποιούνται για τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών ή για παρουσιάσεις πρωτοποριακών εφαρμογών νέου εκπαιδευτικού λογισμικού.

Αρχαιολογικό και Περιβαλλοντικό Πάρκο - Δειγματική ανασκαφή


Η κατασκευή Αρχαιολογικού και Περιβαλλοντικού Πάρκου ήταν ιδέα τού καθηγητή Αρχαιολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλη Λαμπρινουδάκη, μέλους τού Δ.Σ. τής Φ.Ε., και στοιχεί προς τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό τής παιδείας που παρέχεται στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία.

Το 2015 εξειδικευμένο συνεργείο από την αρχαία Επίδαυρο κατασκεύασε με φυσικά υλικά μια ειδική υποδομή που αποτυπώνει/μιμείται τα ερείπια σπιτιού τής Αθήνας τού 4ου αιώνα π.Χ. , όπου οι μαθητές υλοποιούν προσομοιώσεις δειγματικής ανασκαφής.

Η Δειγματική Ανασκαφή αποτελεί ένα ιδιαίτερα δυναμικό εργαλείο για τη διδασκαλία τής Ιστορίας, καθώς συμμετέχοντας σε μια «δειγματική», δηλαδή σκηνοθετημένη, ανασκαφή, οι μαθητές εκπαιδεύονται στη διαδικασία και τις μεθόδους γενικότερα τής πρωτογενούς έρευνας.

Εργαστήριο Ιστορίας και Tέχνης


Το 2016 στον 1ο όροφο τής πτέρυγας των Αρσακείων Δημοτικών Εκάλης διαμορφώθηκε ειδική αίθουσα-εργαστήρι Ιστορίας και Τέχνης, με αντίγραφα αρχαίων γλυπτών και αγγείων, όπου πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για την ενίσχυση και την παραστατικότερη διδασκαλία τού μαθήματος τής Ιστορίας στο Δημοτικό.

Το εργαστήρι αυτό περιλαμβάνει 7 εκμαγεία γλυπτών και ένα αντίγραφο πήλινης οινοχόης, αντικείμενα αντιπροσωπευτικά διαφορετικών εποχών.

Τα εκθέματα, που αποτελούν δωρεές προς τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, συνοδεύονται από επεξηγηματικό εποπτικό υλικό.

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να περιεργαστούν από κοντά τα υψηλής πιστότητας και καλλιτεχνικής αξίας αυτά αντίγραφα έργων τέχνης, τα οποία αποτελούν πηγή γνώσης αλλά και έμπνευσης για την ανάπτυξη τής δημιουργικής έκφρασης των μαθητών.

Εργαστήρια Φυσικών μαθημάτων


Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών λειτουργούν τόσο για τα Δημοτικά όσο και για τα Γυμνάσια – Λύκεια και εξυπηρετούν τις ανάγκες διδασκαλίας και πειραματικής άσκησης των μαθητών στα μαθήματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας.

Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Δημοτικού αποτελείται από δύο ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για την Ε΄ και την Στ΄ τάξη αντίστοιχα.

Οι αίθουσες αυτές διαθέτουν πλούσιο σχολικό εργαστηριακό εξοπλισμό, όργανα, εποπτικά μέσα αλλά και πολυμέσα, διαδραστικό πίνακα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, απαραίτητα στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Οι μαθητές εργάζονται κατά ομάδες σε πάγκους εργασίας, με την καθοδήγηση των δασκάλων Φυσικής και με τη συνδρομή τής παρασκευάστριας τού εργαστηρίου, για την πραγματοποίηση πειραμάτων στο πλαίσιο της ανακαλυπτικής μάθησης, σε ένα περιβάλλον που ενισχύει την ερευνητική διάθεση των μαθητών.