Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γ΄3 τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα, ασχολήθηκαν, ταυτόχρονα, και με την αγωγή τού προφορικού λόγου. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας διδάχτηκαν από την καθηγήτριά τους, κ. Δήμητρα Χατζηαγγελάκη, την τεχνική προετοιμασίας και εκφοράς ενός διττού λόγου. Στη συνέχεια επεξεργάστηκαν συνεργατικά τα παρακάτω θέματα:
1. Στην εποχή μας τα social media είναι κύριοι φορείς τής κοινωνικοποίησης
2. Ο εθελοντισμός μπορεί να μειώσει την ανθρώπινη δυστυχία
3. Ο σκοπός τής παιδείας πρέπει να είναι η επαγγελματική αποκατάσταση
4. Ο Ολιγαρχία είναι καλύτερο πολίτευμα από τη Δημοκρατία
5. Ο Δάσκαλος πρέπει να αντικατασταθεί από τον Υπολογιστή
6. Το χρήμα φέρνει την ευτυχία
7. Ο φόβος τής τιμωρίας δημιουργεί υπεύθυνους πολίτες
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τη διαδικασία πραγματοποίησης των διττών λόγων, τόσο οι ομιλητές όσο και οι κριτές, οι χρονομέτρες και οι ακροατές. Οι συνεδρίες ολοκληρώθηκαν με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τη βαθμολόγηση των ομάδων και τη συζήτηση επί των συμπερασμάτων.
Η καθιέρωση τού ρητορικού λόγου στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως πρωταρχικό σκοπό να γίνει ο μαθητής "εργάτης" και πρωταγωνιστής τής εκπαιδευτικής πράξης, διαμορφώνοντας την προσωπική του γνώμη και υπερασπίζοντάς την με δυναμικά επιχειρήματα.